Metro TMB automatitzat

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

Trenscat wrote: En aquella època es feien les coses més "a ull" i sense gaire o gens de previsió de futur.
No hi estic gens d'acord ;)
En aquella època, les coses es feien amb més previsió que avui dia. Fixa't que en aquella època es va començar a construir el metro, el que avui és FGC, etc... i moltes estacions han arribat als nostres dies sense modificacions importants en quant a llargada i amplada d'andanes. Pensem que en aquells moments la mobilitat era molt inferior a l'actual, i la població deuria ser menys de la meitat de la d'ara. El Transversal, per exemple, s'explotava majoritàriament amb trens d'un sol cotxe!!! I les estacions ja es van fer pensant en trens per a quatre o cinc!!!
En canvi, la última línia que s'ha fet, la L2... per quants cotxes s'ha fet? Per 5, el que hi ha previst per avui dia. I la L9, suposo que anirà més o menys pel mateix camí.
El cas de Provença, igual. Al principi s'exlotava amb trens d'un o dos cotxes, amb un tren cada hora. Imagina't si anaven sobrats!!!
Algú s'imagina que la L9 actualment en construcció estigués preparada per trens de 15 cotxes? Doncs en aquestes magnituds d'ampliació es movien les obres del passat.
De fet, si no s'hagués tirat "a lo gran" per part dels nostres avantpassats, el més normal hagués sigut simplement posar tramvies més llargs, en comptes d'engrescar-se a fer ferrocarrils soterrats. I el 1848, hagués sigut més fàcil fer diligències més grans i eliminar algun revolt de la carretera entre BCN i Mataró que no pas fer un ferrocarril... però ells tenien una visió de futur que la societat actual NO té. Nosaltres vivim per l'avui i demà... ja s'arreglaran.
User avatar
Serie600
N7
N7
Posts: 525
Joined: Tuesday 26/07/2005 23:57

Post by Serie600 »

Hola:

D'acord a mitges amb tu Wefer. I sense anim de aixecar polemica. Aleshores com s'explica que Provença (continuem amb un exemple conegut) l'estacio sigui tan llarga pero les andanes tan estretes?. Aixo nomes te un nom: manca de previssio o tambe disseny erroni. O com s'explica que las sortidas d'andana de Hospital de Sant Pau siguin tan amples (sient una estacio "secundaria") i en canvi Sagrada Familia L5 sigui tan estret?. Si, l'estacio molt bonica, ampla i tot el que volguem, pero ai carai!, en hores punta les escales son colls d'ampolla. A mes a mes amb les noves escales mecaniques que han possat tan rapides! (sarcasme).

Ara trepitjare terreny lliscos: Crec que la rao de que la L1 (Transversal) tingui aquestas andanes tan grans en algunes estacions (les mes antigues) es degut a que aquesta es va pensar com a linia d'enllaç de les estacions de RENFE de l'epoca. D'aqui l'ample de via. I em sembla recordar que durant un temps la L1 va estar "controlada" per RENFE. Crec que per aixo es varen dissenyar aquestas estacions tan llargues i amples, perque estava previst que hi circulessin els trens de RENFE per alla. Be, ara si m'erro, que algu em corrigeixi.

Sal.lutacions:

Serie600
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

Serie600 wrote:Hola:
D'acord a mitges amb tu Wefer. I sense anim de aixecar polemica.
Vaja, amb el que m'agrada a mi la plèmica!!! :)
Serie600 wrote: Aleshores com s'explica que Provença l'estacio sigui tan llarga pero les andanes tan estretes?..
Home, tornem al principi... resulta que l'estació té més de 70 anys!!! I tant sols fa uns 10-15 anys que comença a donar símptomes reals de saturació. Vol dir que ha aguantat més de 50 anys complint perfectament la seva funció. Crec que això és una visió de futur més que acceptable, no?
Jo poso l'exemple de moltes infrastructures que es construeixen avui dia. Esfan pensant únicament amb els passatgers d'avui. No es pensa amb la gent que l'utilitzarà d'aquí a 20 anys... ja no diguem d'aquí a 50.
Serie600 wrote:O com s'explica que las sortidas d'andana de Hospital de Sant Pau siguin tan amples (sient una estacio "secundaria") i en canvi Sagrada Familia L5 sigui tan estret?..
És molt senzill.
Sagrada Família L5 havia de ser una estació provisional, pensada per donar servei al barri. L'estació definitiva havia de ser la de Gaudí, actualment abandonada. A això suma-li que la quantitat de turistes que visitaven la Sagrada Família a l'època de la seva cosntrucció era mínima.
Ara, aquella estació provisional de barri, s'ha convertit en un gran intercanviador, la única corresponència entre la L2 i la L5. Per si això fos poc, ara a sobre dóna servei al monument més conegut i visitat d'Espanya, amb uns tres milionets de turistes a l'any, una bona part dels quals arriben també en metro.
I malgrat tot... les escales continuen essent les que eren el dia de la inauguració.
T'ho explico amb pèls i senyals, perquè fa 20 anys que agafo sovint el metro en aquesta estació, i n'he vist perfectament l'evolució.
Serie600 wrote:Crec que la rao de que la L1 (Transversal) tingui aquestas andanes tan grans en algunes estacions (les mes antigues) es degut a que aquesta es va pensar com a linia d'enllaç de les estacions de RENFE de l'epoca. D'aqui l'ample de via.?..
Bé. Primer puntualitzar que quan es va construir el Transversal, encara faltaven molts anys perquè algú s'inventés la RENFE ;)
De tota manera, efectivament, el primer projecte no era ben bé un metro, sinó una línia d'enllaç entre les diferents companyies de via ample que operaven a Barcelona i que tenien les estacions als afores de Barcelona (França, Nord,...), sense cap estació realment cèntrica.
De tota manera, des del principi ja es va explotar com a metro, i l'únic que va quedar d'aquella idea fou l'ample de via.
Que jo sàpiga, RENFE mai ha pintat res al Transversal, encara que puntualment hagi circulat material de RENFE per les vies del metro, a l'igual que a l'inrevés.
User avatar
Serie600
N7
N7
Posts: 525
Joined: Tuesday 26/07/2005 23:57

Post by Serie600 »

Hola:
wefer wrote:
Serie600 wrote:Hola:
D'acord a mitges amb tu Wefer. I sense anim de aixecar polemica.
Vaja, amb el que m'agrada a mi la plèmica!!! :)
Ai no!... no en tinc ganes de discutir, ja em barallo prou cuan agafo el Metro i la gent es queda com estaquirots a la porta sense deixar entrar i sortir.
Home, tornem al principi... resulta que l'estació té més de 70 anys!!! I tant sols fa uns 10-15 anys que comença a donar símptomes reals de saturació. Vol dir que ha aguantat més de 50 anys complint perfectament la seva funció. Crec que això és una visió de futur més que acceptable, no?
Si, aqui compleament d'acord (He dit que no volia barallar-me?). Pero les andanes son estretes. En fi, encara bo que es mantenen en bastant bon estat les rajoles del sostre i de les voltes, que li donen cert aire "calid" i una mica "retro".
I malgrat tot... les escales continuen essent les que eren el dia de la inauguració.
T'ho explico amb pèls i senyals, perquè fa 20 anys que agafo sovint el metro en aquesta estació, i n'he vist perfectament l'evolució.
Em dona certa por!. Segur que ens haurem creuat un fotimer de vegades :) . La propera vegada fixat en algu amb cara de despistat, ulleres i un reproductor MP3. De vegades una motxilla d'aquellas del Coronel que regalava TMB si compraves nosecuantes T10 (eran T10 o les T2?).

Les escales mecaniques!. Ai senyor, que podrian anar una mica mes depressa. Possats a demanar...
Que jo sàpiga, RENFE mai ha pintat res al Transversal, encara que puntualment hagi circulat material de RENFE per les vies del metro, a l'igual que a l'inrevés.
Doncs alguna cossa he llegit jo per algun lloc que durant un minim temps RENFE va "manegar" la gestio de la L1. Ei, que potser estic errat i ho deuria entendre malament.

Sal.lutacions:

Serie600
davida
N9
N9
Posts: 1800
Joined: Wednesday 04/05/2005 15:46
Contact:

Post by davida »

Marçal estas equivocat, Renfe va explotar uns pocs anys en Tranversal. El 1941 quan es va crear Renfe, se li van assignar totes les linies d'ample iberica, inclos el tranversal, i alguna altre linia per error com el Tortosa- La Cava. Les altres linies de Metro no va ser afectades al no ser d'ample iberic. 2 o 3 anys mes tard es va tornar la linia als seus antic propietaris, ja que es va considerar com una linia de metro i no tenia que estar a Renfe
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

Teniu raó davida i serie600.
He buscat la informació més concreta:
La Llei d'Ordenació Ferroviària del 24 de gener de 1941, derivada de la penosa situació del ferrocaril després de la guerra, obligava a totes les línies de via ampla a integrar-se a la nova RENFE.
El dia 1 de febrer, es va procedir a la incautació de la línia, davant l'estorament de l'ajuntament de BCN i el F.M.B. Recordem que feia poc que F.M.B. havia recuperat la concessió, ja que el 1936 va ser expropiada i explotada fins al final de la guerra per un Comitè Obrer.
A partir del pas a RENFE, es van presentar diversos recursos contra la decisió fins que se'ls va donar la raó el 24 de setembre de 1943, essent només expropiades les vies de la companyia Norte.
Per tant, efectivament, el Transversal va ser explotat per RENFE durant una mica més de dos anys.
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Post by JaMiRo! »

wefer wrote:...que jo sàpiga, RENFE mai ha pintat res al Transversal, encara que puntualment hagi circulat material de RENFE per les vies del metro, a l'igual que a l'inrevés...
Ooooooh gran wefer :reve il·lumina'm amb la teva sabiduria, diga'm quines foren aquestes circul·lacions material mòbil L1 per vies RENFE i material mòbil RENFE per vies L1 :P

Dec suposar que les 4000 vàren arribar via RENFE a la L1 no? I hi ha hagut algun cas més "especial"???? Quines RENFE han circul·lat per la L1????

Estic moooooooolt encuriosit!
Vull més infoooooo ;)
Salutacions!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

JaMiRo wrote:Ooooooh gran wefer :reve il·lumina'm amb la teva sabiduria,
Pilota :D
De fet, de sabiduria cap. Simplement, cal tenir les fonts d'informació adequades i ganes de fer-les servir.
JaMiRo wrote:diga'm quines foren aquestes circul·lacions material mòbil L1 per vies RENFE i material mòbil RENFE per vies L1 :P ,
Home, exactament no ho sé... però el que sí et puc dir és que els actuals trens de la L1 van ser remolcades des de les fàbriques de MTM i Macosa fins a Pl. Catalunya, per les vies de RENFE, i allí van entrar a xarxa de TMB a través de l'agulla que allí existeix.
Igualment, també et puc dir que recordo haver vist, a mitjans dels 90, alguna unitat estacionada a les vies de Sagrera-RENFE, al costat dels molls de càrrega actualment abandonats. Si no recordo malament, van sortir perquè se'ls instal·lés l'aire condicionat.
JaMiRo wrote:Quines RENFE han circul·lat per la L1????
Trens de treballs amb locomotores Dièsel, bàsicament.
El cas més espectacular, però, va ser durant la guerra. Hi havia circulació habitual de trens de càrrega entre Bordeta i Pl. Espanya per transportar municions, i es feien amb... locomotores de RENFE a vapor :o
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

L11, aviat amb conducció automàtica i mampares

Post by Guigui »

Recupero (perdó, exhumo) el fil i el retorno al tema original. La Vanguardia diu que aviat tindrem el primer metro amb conducció automàtica i les primeres mampares a la L11:


Empiezan las obras para que los metros de la Línea 11 funcionen sin conductor

Los primeros trenes automáticos podrán empezar a circular a finales de este año o principios del que viene
Se están instalando unas mamparas con puertas automáticas entre la vía y la andana

27/02/2007

Barcelona (Redacción.) - A finales de este año o principios del que viene podrán empezar a circular los primeros metros sin conductor en Barcelona, que también serán los primeros de España, según ha informado Transports Metropolitans de Barcelona (TMB). Será en la Línea 11, que une Trinitat Vella con Can Cuiàs, donde esta mañana han empezado las obras para adaptar las estaciones a la circulación automática de los trenes.

Estos trabajos consisten en la colocación de una mampara transparente entre la andana y la vía, según ha explicado la conselleria de Política Territorial y Obras Públicas de la Generalitat de Catalunya. Este sistema de cierre se coloca a lo largo de toda la andana. Cuenta con ocho puertas que coinciden con la de los vagones del metro y que sólo se abren cuando el tren se para. Una señal acústica indicará el cierre del metro y de las mamparas. Según la conselleria, existe un sistema de seguridad que impide que los usuarios queden atrapados entre el metro y las puertas.

Primera mampara en Can Cuiàs

Las obras han empezado en la vía 2 de la estación de Can Cuiàs, que continúa operativa con el paso de los trenes en la vía 1. El montaje y las pruebas de instalación durarán unos dos meses. Después, los trabajos continuarán en las estaciones de Torre Baró-Vallbona, Ciutat Meridiana y Casa de l"Aigua.

En total, se tardará unos siete meses en completar este sistema de seguridad, que tiene un coste de 1,5 millones de euros. Después, la línea ya quedará preparada para que funcione sin conductores, aunque TMB ha precisado que todavía no existe una fecha exacta. Según las previsiones, podría ser entre finales de este año y principios del que viene, cuando finalicen las pruebas para poner en funcionamiento el nuevo sistema.

El cierre que se está realizando en la Línea 11 será similar al que habrá en la Línea 9. De hecho, estas obras servirán de referencia de construcción para la nueva línea de metro. Para la conselleria, la conducción automática de los trenes mejora la seguridad en la circulación, así como la regularidad y la puntualidad de los metros. Además, permite adaptarse más fácilmente a la oferta y a la demanda de servicio.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
foronda 141
N8
N8
Posts: 852
Joined: Monday 14/08/2006 21:14
Location: Poblenou

Post by foronda 141 »

A la Biblia Salmerónica hi ha una foto de una locomotora diesel de Renfe de la serie 10300 circulant per l'estació de Navas a 1966.

(tomo II del Metro de Barcelona página 115)

Salutacions.
marcel
N7
N7
Posts: 399
Joined: Monday 02/05/2005 18:35

Re: No és tan estrany carai...

Post by marcel »

JaMiRo! wrote: PD: per tant, la línia Vallès té només ATP? I la línia Llobregat-Anoia? (perdoneu que sigui tan pesat companys!)

Salutacions.
Pel que jo tinc entès FGC només té ATP al tram St Cugat- Pl Cat.
De Sarria a Sant cugat es circula amb senyalització en cabina.
Al llobregat tinc entès que no hi ha res de tot aixo...
User avatar
Izo
N6
N6
Posts: 186
Joined: Thursday 20/07/2006 22:37
Location: Piera, Montserratí

Re: L11, aviat amb conducció automàtica i mampares

Post by Izo »

Empiezan las obras para que los metros de la Línea 11 funcionen sin conductor

Los primeros trenes automáticos podrán empezar a circular a finales de este año o principios del que viene
Se están instalando unas mamparas con puertas automáticas entre la vía y la andana

[...]
A la L11 la fan servir sempre de laboratori experimental, no? Suposo que prefereixen fer l'experiment a la L11 i després aplicar-ho a la resta de la xarxa un cop s'han assegurat que funciona.
Cahorniverns, nicarons, magas è garuns
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Re: No és tan estrany carai...

Post by entfe001 »

marcel wrote:
JaMiRo! wrote: PD: per tant, la línia Vallès té només ATP? I la línia Llobregat-Anoia? (perdoneu que sigui tan pesat companys!)

Salutacions.
Pel que jo tinc entès FGC només té ATP al tram St Cugat- Pl Cat.
De Sarria a Sant cugat es circula amb senyalització en cabina.
Al llobregat tinc entès que no hi ha res de tot aixo...
Tinc entès que també se circula amb senyalització en cabina entre Gràcia i Avinguda Tibidabo. Suposo que es deuria instal·lar el sistema en proves abans de muntar-lo entre Sarrià i Sant Cugat.

Al ramal de Reina Elisenda crec que hi ha ASFA, em sona haver vist algun emissor a la via (o potser l'hi havia i ni s'han molestat a treure'l)
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

http://www.avui.cat/
------------------------------------------
Comencen a tancar les andanes de la L11
Redacció

Les obres per construir mampares a les andanes de la línia 11 del metro han començat aquesta setmana. Les pantalles permetran que la línia que circula entre Trinitat Nova i Can Cuiàs circuli sense conductor l'any que ve.

El tancament de les andanes facilitarà la instal·lació del sistema per tancar les portes automàticament. Les portes lliscants s'obriran només quan els combois estiguin totalment aturats. Un sistema d'alarma addicional completa el dispositiu d'obertura i tancament, per evitar accidents que fins i tot han tingut víctimes mortals.

La implantació del sistema automàtic ja estava prevista en el programa de la línia de metro que connecta la Trinitat, Torre Baró i Can Cuiàs, ja a Montcada. Es va posar en servei el 2003 i no ha patit avaries ni aturades. Les obres han començat per l'andana de Can Cuiàs. Cada dia utilitzen aquesta línia unes 3.600 persones.

El sistema s'implantarà aquest mateix any i servirà d'assaig general per traslladar-lo a la línia 9, encara en construcció. La nova línia de metro de Barcelona adoptarà aquest sistema, en principi, ja des dels dos ramals que aniran des de Santa Coloma i Badalona respectivament fins a l'intercanviador de la Sagrera.
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Re: No és tan estrany carai...

Post by aarongilp »

entfe001 wrote: Al ramal de Reina Elisenda crec que hi ha ASFA, em sona haver vist algun emissor a la via (o potser l'hi havia i ni s'han molestat a treure'l)
FAP...
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Re: No és tan estrany carai...

Post by liniadelRipollés »

Hi ha ATP a tota la línia del Vallès i mentre va circular la granota llançadora hi havia balisses FAP entre Sarrià i Reina Elisenda. El tram Sarrìa-Sant Cugat funciona en règim de senyals apagats, així com el Gràcia-Tibidabo (excepte contravies). Hi ha senyals de règim apagat, d'encesa automàtica quan s'estableixen certs itineraris.

A la línia Llobregat-Anoia hi ha FAP, i deien d'implantar ATP a la zona més propera a Barcelona (tal com va FGC ja veurem....). De forma superposada hi ha balissament doble FAP i AturaTren en determinats senyals del tram Monistrol-Martorell, fet que permet aturar STADLERS en cas que ultrapassin un senyal en vermell. Les balisses banda Barcelona de l'estació de Martorell.Enllaç s'han de canviar per d'altres especials per problemes amb camps magnètics de la línia d'alta velocitat.

A la línia de la Pobla de Segur hi ha senyals mecànics sense cap balissa, únicament al tram comú amb ADIF. :D

A Núria i Montserrat tenen AturaTrens.



marcel wrote:
JaMiRo! wrote: PD: per tant, la línia Vallès té només ATP? I la línia Llobregat-Anoia? (perdoneu que sigui tan pesat companys!)

Salutacions.
Pel que jo tinc entès FGC només té ATP al tram St Cugat- Pl Cat.
De Sarria a Sant cugat es circula amb senyalització en cabina.
Al llobregat tinc entès que no hi ha res de tot aixo...
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
User avatar
VladiGB
N5
N5
Posts: 107
Joined: Wednesday 19/07/2006 22:12

Post by VladiGB »

Serie-1000-metro wrote:Opinio i segire opinant tota la meva vida, que una maquina ha d'estar governada per un humà, res de automatismes, i repeteixu, una maquina ha de estar governada per un humà.
Estic d'acord en que una maquina ha de ser governada per un esser humà, no estic d'acord en que l'automatització sigui total, això només donarà a incidencies, problemes que ara no existeixen.
Crec que els automatas haurian de servir de ajuda, no per substituir a les persones.
La vida es como las escaleras de un 447 "cortas" y mas sucias que el palo de un gallinero
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Post by Ecomobisostrans »

Serie-1000-metro wrote:Opinio i segire opinant tota la meva vida, que una maquina ha d'estar governada per un humà, res de automatismes, i repeteixu, una maquina ha de estar governada per un humà.
Jo tambe hi estic d'acord, el personal del CTC que s'encarrega del bon funcionament dels metros automatics ha de ser humà.
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

Ecomobisostrans wrote:Jo tambe hi estic d'acord, el personal del CTC que s'encarrega del bon funcionament dels metros automatics ha de ser humà.
Home, si el personal no és humà...no sé jo si els extraterrestres estan capacitats per dur CTC's xD xD xD xD (disculpeu la broma fàcil...)
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
User avatar
Mortadel·lo
N9
N9
Posts: 1381
Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13

Post by Mortadel·lo »

pobres ximpanzés!
ES PELIGROSO ASOMARSE
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”