Renfe vol fer AVE low cost per competir amb Pont Aeri
Renfe vol fer AVE low cost per competir amb Pont Aeri
Del 20 minutos:
Renfe planea lanzar un AVE de bajo coste para competir con el Puente Aéreo
Según afirman fuentes de Fomento citadas por El Economista.
Renfe utilizaría los nuevos trenes Siemens, que dispondrían de más pasajeros y menos servicios.
En su lucha con las aerolíneas Renfe se verá beneficiada por un más que probable retraso de la liberalización del mercado ferroviaro, del 2010 al 2017.
Renfe podría lanzar un servicio de AVE de bajo coste para competir con el Puente Aéreo, aseguran fuentes cercanas al Ministerio de Fomento citadas hoy por el diario El Economista.
El presidente de Renfe, José Salgueiro, ya aseguró hace semanas que su compañía tendrá entre 20 y 25 rutas por sentido para garantizar de esta forma que ofrecen tantas plazas disponibles como lo hace el avión.
Pero la competencia no sólo será en cantidad, también en precio.
Renfe utilizaría el nuevo tren de Siemens S-103 en doble formación para ofrecer viajes de bajo coste.
Sin apenas servicios
Para hacerlos rentables, el servicio a bordo será mínimo y cabrán más pasajeros por cada tren, al doblar el número de viajeros que hay actualmente en clase turista.
En lugar de cafetería los trenes tendrían dispensadores automáticos, y no existirían clases preferentes ni prensa disponible.
Como afirma el diario, Renfe tendrá las manos libres para competir con las aerolíneas ya que probablemente se produzca un retraso en la liberalización del mercado ferroviario, del 2010 al 2017.
Las aerolíneas, impertérritas
Las aerolíneas no se muestran por el momento preocupadas por la competencia que supondrá la línea de AVE Madrid-Barcelona aunque son conscientes de que el nuevo medio de transporte puede puede suponer un descenso, a corto plazo, de hasta un 30 % del mercado.
Los portavoces de las cuatro compañías que mantiene un "puente aéreo" o un "semi puente" entre las dos principales ciudades españolas, Iberia, Spanair, Air Europa y Vueling, indicaron a EFE que desde sus ópticas no hay que preocuparse a corto plazo, aunque calculan que en el futuro la competencia va a ser mayor, sobre todo en cuanto al tiempo de viaje.
Iberia mueve entre Madrid y Barcelona, y Barcelona y Madrid, algo más de 2,7 millones de pasajeros por año, a través de los 64 vuelos del puente aéreo y los 28 regulares de reserva.
Las aerolíneas creen que el verdadero problema vendrá cuando el trayecto Madrid-Barcelona en tren baje de las 3 horas
El presidente de la compañía, Fernando Conte ha señalado recientemente que "en estos momentos no hay ninguna presión por parte del ferrocarril sobre el avión, fundamentalmente porque estamos compitiendo en el segmento de negocios, y en este caso se valora mucho más el tiempo de viaje".
No obstante Conte reconoce que "sí puede ser un competidor a medio plazo si de verdad baja los tiempos por debajo de las tres horas, situando el trayecto entre 2,5 y tres horas".
En ese caso, el presidente de Iberia piensa que "habrá demanda para todos, porque el avión siempre permite viajes de menos tiempo que es lo que prefiere el hombre de negocios".
La segunda compañía implicada en este trayecto, Spanair, cuenta con 52 vuelos diarios que son también presentados como "puente aéreo", que suponen un tráfico de cerca de 2 millones de pasajeros, y que defiende la teoría de que hay suficiente demanda para que ambos medios de transporte puedan coexistir en el trayecto entre la capital y la ciudad condal.
Renfe planea lanzar un AVE de bajo coste para competir con el Puente Aéreo
Según afirman fuentes de Fomento citadas por El Economista.
Renfe utilizaría los nuevos trenes Siemens, que dispondrían de más pasajeros y menos servicios.
En su lucha con las aerolíneas Renfe se verá beneficiada por un más que probable retraso de la liberalización del mercado ferroviaro, del 2010 al 2017.
Renfe podría lanzar un servicio de AVE de bajo coste para competir con el Puente Aéreo, aseguran fuentes cercanas al Ministerio de Fomento citadas hoy por el diario El Economista.
El presidente de Renfe, José Salgueiro, ya aseguró hace semanas que su compañía tendrá entre 20 y 25 rutas por sentido para garantizar de esta forma que ofrecen tantas plazas disponibles como lo hace el avión.
Pero la competencia no sólo será en cantidad, también en precio.
Renfe utilizaría el nuevo tren de Siemens S-103 en doble formación para ofrecer viajes de bajo coste.
Sin apenas servicios
Para hacerlos rentables, el servicio a bordo será mínimo y cabrán más pasajeros por cada tren, al doblar el número de viajeros que hay actualmente en clase turista.
En lugar de cafetería los trenes tendrían dispensadores automáticos, y no existirían clases preferentes ni prensa disponible.
Como afirma el diario, Renfe tendrá las manos libres para competir con las aerolíneas ya que probablemente se produzca un retraso en la liberalización del mercado ferroviario, del 2010 al 2017.
Las aerolíneas, impertérritas
Las aerolíneas no se muestran por el momento preocupadas por la competencia que supondrá la línea de AVE Madrid-Barcelona aunque son conscientes de que el nuevo medio de transporte puede puede suponer un descenso, a corto plazo, de hasta un 30 % del mercado.
Los portavoces de las cuatro compañías que mantiene un "puente aéreo" o un "semi puente" entre las dos principales ciudades españolas, Iberia, Spanair, Air Europa y Vueling, indicaron a EFE que desde sus ópticas no hay que preocuparse a corto plazo, aunque calculan que en el futuro la competencia va a ser mayor, sobre todo en cuanto al tiempo de viaje.
Iberia mueve entre Madrid y Barcelona, y Barcelona y Madrid, algo más de 2,7 millones de pasajeros por año, a través de los 64 vuelos del puente aéreo y los 28 regulares de reserva.
Las aerolíneas creen que el verdadero problema vendrá cuando el trayecto Madrid-Barcelona en tren baje de las 3 horas
El presidente de la compañía, Fernando Conte ha señalado recientemente que "en estos momentos no hay ninguna presión por parte del ferrocarril sobre el avión, fundamentalmente porque estamos compitiendo en el segmento de negocios, y en este caso se valora mucho más el tiempo de viaje".
No obstante Conte reconoce que "sí puede ser un competidor a medio plazo si de verdad baja los tiempos por debajo de las tres horas, situando el trayecto entre 2,5 y tres horas".
En ese caso, el presidente de Iberia piensa que "habrá demanda para todos, porque el avión siempre permite viajes de menos tiempo que es lo que prefiere el hombre de negocios".
La segunda compañía implicada en este trayecto, Spanair, cuenta con 52 vuelos diarios que son también presentados como "puente aéreo", que suponen un tráfico de cerca de 2 millones de pasajeros, y que defiende la teoría de que hay suficiente demanda para que ambos medios de transporte puedan coexistir en el trayecto entre la capital y la ciudad condal.
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Jo no em crec d'aquesta notícia que vagin a posar S-103 per a fer low cost, si ho fan, que s'hauria de veure, ho farien amb sèries menors o noves, i en cas que fossin sèries que ja existeixen, caldria renovar-les, perquè diuen que seria només classe turista, i sense cafeteria, a més, que la velocitat segur que seria menor.
A mi aquesta mesura no em faria el pes,m'explico;
sí posen AVE's de baix cost,crec que la majoria de gent agafaràn aquests trens i els aves de baix cost aniràn plens a vessar mentre els altres(els normals)aniràn pràcticament buits,jo la veritat és que no el veig que fer això tingui gaire sentit.
Una altra cosa és que aquest AVE de baix cost trigui mès a arribar que els normals a Madrid,peró per aixó ja tenim el Alvia.
En serio,no em sembla bona idea.
sí posen AVE's de baix cost,crec que la majoria de gent agafaràn aquests trens i els aves de baix cost aniràn plens a vessar mentre els altres(els normals)aniràn pràcticament buits,jo la veritat és que no el veig que fer això tingui gaire sentit.
Una altra cosa és que aquest AVE de baix cost trigui mès a arribar que els normals a Madrid,peró per aixó ja tenim el Alvia.
En serio,no em sembla bona idea.
Home, els AVE's de "High Cost" els continuaria agafant la gent que agafa ara l'AVE: executius i polítics, que consideren "irrenunciables" la classe de "prestacions" (per la resta de mortals, luxes) tals com que et portin la beguda o àpat al seient, tenir l'aparcament a l'estació gratuït...Mako448 wrote:crec que la majoria de gent agafaràn aquests trens i els aves de baix cost aniràn plens a vessar mentre els altres(els normals)aniràn pràcticament buits,jo la veritat és que no el veig que fer això tingui gaire sentit.
Pensem que tal i com està plantejat l'AVE a Espanya actualment, els actuals no anirien buits precisament, ja que els que som potencials clients del "AVE Low Cost" no podem pujar al servei actual degut als excessius preus del servei.
A qui digui que el fet de viatjar en un tren d'AV per 20€ és cutretitzar-lo, aleshores que vagi a França (jo ja sé perquè ho remarco, i espero que l'interessat també ) i que ho vegi. Jo, com la majoria de vosaltres, també sóc una mica exceptic, però si es fa ho celebraria anant més a Madrid del que vaig ara, per exemple.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
- Santfeliuenc
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Hola,
Saludos,
Sergio
Ahí le has dao. Exactamente, eso no sería hacerlo cutre, sería ofrecer un servicio competitivo a un precio razonable potenciando el ferrocarril.entfe001 wrote:Als TGV francesos no et serveixen la beguda al seient ni et regalen cap revista. I no van pas buits.
Això no és cutritzar l'AVE, és despijotar-lo.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
aqui ningú sap de que parla, començant pels suposats directius de RENFE fins als suposats periodistes del 20minnutos.
No te ni cap ni peus dir que serà lowcost i que RENFE oferira trens sense clase preferent quan no te CAP tren així. I un tren no es fa d'un dia per l'altre.
Com a molt, podriem suposar que el que els de RENFE volien dir es que aplicarien un yield management en el pont ferroviari. Cosa que no significa que desapareixi la clase preferent ni re de tot aixó. Sino que en funció de la demanda, els preus seran uns o uns altres. I res més...
No te ni cap ni peus dir que serà lowcost i que RENFE oferira trens sense clase preferent quan no te CAP tren així. I un tren no es fa d'un dia per l'altre.
Com a molt, podriem suposar que el que els de RENFE volien dir es que aplicarien un yield management en el pont ferroviari. Cosa que no significa que desapareixi la clase preferent ni re de tot aixó. Sino que en funció de la demanda, els preus seran uns o uns altres. I res més...
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Aquí si volen fer un parell de trens low cost crec que haurien d'agafar els Alstom 100 aprofitant la reforma que els estan fent.
A 300 km/h (posem una velocitat comercial de 240 km/h) podrien fer el trajecte en tres hores parant a les capitals de província.
Obviament els serveis low-cost serien a horaris "turístics" (sortida a entre les 10 i les 12:30 del matí per exemple).
I suposo que la filosofia low-cost seria que si es pot treure 20 euros per plaça treient serveis, doncs benvinguts.
Ara, jo sóc absolutament contrari a la diferenciació de preus per places del mateix tipus.
A 300 km/h (posem una velocitat comercial de 240 km/h) podrien fer el trajecte en tres hores parant a les capitals de província.
Obviament els serveis low-cost serien a horaris "turístics" (sortida a entre les 10 i les 12:30 del matí per exemple).
I suposo que la filosofia low-cost seria que si es pot treure 20 euros per plaça treient serveis, doncs benvinguts.
Ara, jo sóc absolutament contrari a la diferenciació de preus per places del mateix tipus.
- Guigui
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Doncs ens agradi o no, en aquesta direcció anirà el ferrocarril, que acabarà liberalitzat com el transport aeri, almenys pel que fa a serveis de llarga distància. I ens haurem de fer a la idea de que les tarifes ja no seran per quilòmetre sinó que aniran en funció de l'anomenada "lògica de mercat". I tot plegat amb el vist-i-plau de Brusel·les.megapauer wrote:Ara, jo sóc absolutament contrari a la diferenciació de preus per places del mateix tipus.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
A mi la idea em sembla molt bona ara a veure quins preus son per ells "low cost".
El tema dels trens, crec recordar que als presupostos del 2006-07 del estat hi ha un apartat per "trenes de alta capacidad para el corredor Madrid-Barcelona" potser són aquests els posibles trens per la linea de "low cost"
El tema dels trens, crec recordar que als presupostos del 2006-07 del estat hi ha un apartat per "trenes de alta capacidad para el corredor Madrid-Barcelona" potser són aquests els posibles trens per la linea de "low cost"