Hola,
Ahir es va publicar al Diari Oficial de la Unió Europea l'avís de concessió de la línia d'alta velocitat "Sud Europe Atlantique" (SEA) entre Tours i Bordeus (llegiu la versió original, és més completa que la traducció al castellà).
Es tracta de la primera concessió francesa d'una LAV al sector privat. El concessionari haurà de projectar, construir, mantenir, explotar (*) i finançar la línia. A canvi, percebrà els ingressos generats per la seua explotació. La durada de la concessió no podrà superar els 65 anys.
La longitud aproximada de la línia és de 300 km (més 40 km d'enllaços amb la xarxa convencional) i el seu cost d'entre 4.500 i 5.500 milions d'euros (més IVA).
Teniu més detalls (en francés) a la pàgina de RFF.
(*) La gestió de les circulacions i el manteniment de les instal·lacions de seguretat es delegaran, com a la resta de la xarxa, a la SNCF.
Publicació del concurs per a la construcció de la LAV SEA
- ROMI65
- N6
- Posts: 232
- Joined: Wednesday 08/06/2005 20:44
- Location: València, ex-París, ex-Ambérieu-en-Bugey, Chambéry
Publicació del concurs per a la construcció de la LAV SEA
Le progrès ne vaut que s'il est partagé par tous (SNCF, 1992).
Bé, una altra línia...
Tú que controles més els afers hexagonals...se sap res del Nimes-Perpinyà?
Se sap res del Poitiers-Llemotges?
I del Bourg en Bresse-Bellegarde?
Pregunta que es queda a l´aire: de debò que encara no s´ha parlat d´una LAV entre París i Llemotges-Clermont Ferrand? Auvèrnia i el Llemosí són les dues úniques regions franceses sense TGV...
Tú que controles més els afers hexagonals...se sap res del Nimes-Perpinyà?
Se sap res del Poitiers-Llemotges?
I del Bourg en Bresse-Bellegarde?
Pregunta que es queda a l´aire: de debò que encara no s´ha parlat d´una LAV entre París i Llemotges-Clermont Ferrand? Auvèrnia i el Llemosí són les dues úniques regions franceses sense TGV...
Home, fer una LGV específica de Paris a Clermont - Ferrand, dins les idees d'amortització de la SNCF dubto que fos rentable. Si us fixeu, les LGV existents ja s'inauguren amb un gran nombre de sortides diaries (la LGV-Est n'és un exemple, amb un gran ventall de destinacions). Em el cas de la SEA, el mateix, fins a Bordeaux hi ha un gran nombre de circulacions, ja sigui cap a la frontera espanyola, cap a la mateixa ciutat de Bordeaux o bé cap a Pau - Lourdes - Toulouse. Amb els enllaços que hi haurà suposo que també s'anirà a La Rochelle o Poitiers, per exemple. En canvi, una LGV cap a Clermont - Ferrand...apart d'aquesta ciutat, quines destinacions hi hauria més? Nevers? Comptant-la, no crec que generessin ambdues suficient demanda com per a que la RFF s'arrisqués a construir-la.
I per cert, tornant al tema de la LGV SEA, s'electrificarà i desdoblarà a curt/mig termini la via entre Poitiers i Limoges? Si es fes donaria ajudaria molt a aquesta LGV, aportant trens des de Limoges, Brive i Cahors.
I per cert, tornant al tema de la LGV SEA, s'electrificarà i desdoblarà a curt/mig termini la via entre Poitiers i Limoges? Si es fes donaria ajudaria molt a aquesta LGV, aportant trens des de Limoges, Brive i Cahors.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
- ROMI65
- N6
- Posts: 232
- Joined: Wednesday 08/06/2005 20:44
- Location: València, ex-París, ex-Ambérieu-en-Bugey, Chambéry
Nimes-Montpellier avança poc a poc (poser serà també una línia privada...). Poitiers-Llemotges és pura propaganda electoral (eleccions enguany), però s'està estudiant (oficialment). Quant a Bourg-Bellegarde, per fi han començat les obres (potser en marxa a finals de 2009).437.001 wrote:Bé, una altra línia...
Tú que controles més els afers hexagonals...se sap res del Nimes-Perpinyà?
Se sap res del Poitiers-Llemotges?
I del Bourg en Bresse-Bellegarde?
Se'n parla al fòrum Trains en Voyage.
D'això ningú no en parla. En canvi, duplicar la LN1 entre París i Lió... (però xit! , que és secret).437.001 wrote:Pregunta que es queda a l´aire: de debò que encara no s´ha parlat d´una LAV entre París i Llemotges-Clermont Ferrand? Auvèrnia i el Llemosí són les dues úniques regions franceses sense TGV...
Le progrès ne vaut que s'il est partagé par tous (SNCF, 1992).