ERC propone construir un tranvía metropolitano en Girona

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
User avatar
abegot
N8
N8
Posts: 739
Joined: Thursday 02/06/2005 11:39
Location: Bcn - Dereta Eixample (08009)

ERC propone construir un tranvía metropolitano en Girona

Post by abegot »


NATALIA IGLESIAS - Girona - 06/03/2007 - EL PAIS.com/Catalunya

Los candidatos de ERC a las alcaldías de Girona, Salt y Sarrià de Ter presentaron ayer su proyecto para impulsar un tranvía metropolitano que una la capital gerundense con las poblaciones vecinas de Salt y Sarrià de Ter. El tranvía, que tendría un recorrido de unos cinco kilómetros y 25 paradas, daría cobertura a un área de 100.000 personas y servicio al 80% de los ciudadanos de esta área metropolitana, según cálculos de los republicanos.

El proyecto se ha concretado en dos grandes ejes que atraviesen la ciudad de norte a sur, aprovechando la zona del viaducto que quedará libre con el soterramiento del tren convencional, y de este a oeste, desde el tanatorio de Salt hasta el campus de Montilivi de la Universidad de Girona.

Las dos líneas se cruzarían en la plaza de Europa de Girona, y allí conectarían con la estación de autobuses, la estación de tren convencional y futura de alta velocidad. Para diseñar este nuevo medio de transporte se han fijado en otros tranvías que ya funcionan en ciudades como Bilbao, Vitoria, Valencia y Alicante.
El món és un teatre. Hi vens, hi actues i marxes. ... ... (I deixes de molestar, ... emprenyar, .... etz., etz.)
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Re: ERC propone construir un tranvía metropolitano en Girona

Post by Guigui »

abegot wrote:El tranvía, que tendría un recorrido de unos cinco kilómetros y 25 paradas, daría cobertura a un área de 100.000 personas y servicio al 80% de los ciudadanos de esta área metropolitana, según cálculos de los republicanos.
No us sembla molt junt, una parada cada 200 metres?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

Les parades estarien molt més juntes que les actuals d'autobusos!
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Post by Fran-Ikarus »

Utilitzant un vehicle suficientment llarg, es pot aturar en dues parades alhora xD
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

http://www.diaridegirona.cat/
---------------------------------------------
ERC proposa un tramvia de 5 quilòmetres amb 25 parades per unir l´àrea urbana

Els alcaldables d´ERC a Girona, Salt i Sarrià de Ter van presentar el projecte per impulsar un tramvia metropolità que uneixi la capital gironina amb Salt i Sarrià de Ter. Segons ERC, s´ha d´apostar pel tramvia perquè és «ecològic i sostenible». Segons l´alcaldable a Girona, Cristina Alsina, aquest tramvia, que tindria un recorregut d´uns cinc quilòmetres, seria rendible i la seva inversió inicial s´amortitzaria en 30 anys.

Inicialment, el projecte està pensat per tenir dos grans eixos en forma de creu que travessin la ciutat de nord a sud -de Mas Gri a Pont Major, aprofitant la zona del viaducte que quedarà alliberada amb el soterrament del tren convencional- i d´est a oest des del tanatori de Salt fins al campus de Montilivi de la Universitat de Girona. El centre on es creuarien els dos eixos seria la plaça d´Europa, que es convertiria en un nou punt estratègic en les comunicacions de la ciutat.

En un futur, els republicans aspirarien que l´eix de Pont Major a Mas Gri (nord-sud) es prolongués pel sud fins arribar a l´Aeroport de Vilobí d´Onyar i que al nord sortís un ramal, que es desviés per passar per l´Hospital Josep Trueta fins arribar a l´entrada de Sarrià de Ter, a l´altura de la N-II.

Segons va assenyalar Alsina, per dissenyar aquest model de transport s´han fixat en altres tramvies que ja funcionen, com el de Bilbao, Vitòria, València o Alacant. Seguint el model de Bilbao, el tramvia de Girona tindria uns 5 quilòmetres de longitud, amb 25 parades que estan pensades perquè tots els ciutadans en tinguin una a deu minuts a peu, com a màxim, des de casa seva.

Segons els càlculs dels republicans, aquests dos eixos del tramvia donarien cobertura a una àrea de 100.000 persones -com és el cas també de Vitòria- i aquesta infraestructura donaria servei al 80% dels ciutadans d´aquesta àrea metropolitana. Si el que es pren per referència és el tramvia de Bilbao, Alsina va afirmar que a Girona també es podrien assolir les seves xifres. «A Bilbao cada quilòmetre de vies pot generar un milió de viatgers anuals», va dir l´alcaldable d´ERC a Girona.

Els republicans van afirmar que la demanda d´aquest model de transport està assegurada perquè és un mitjà «atractiu i fàcil d´agafar». A més, preveuen començar els dos eixos en zones on hi hagi espais amplis per deixar-hi els cotxes aparcats abans d´entrar a la ciutat.

Alsina va afegir que en el recent Pla de la Mobilitat que ha elaborat l´Ajuntament queda palès que «cal un nou de transport» i el tramvia és, segons la republicana, el que menys contamina, el que menys consumeix, el més segur i el que és compatible amb l´anar a peu i en bici.

Els alcaldables de Salt i Sarrià de Ter van advertir que els pobles de l´àrea urbana també s´han d´implicar en aquest projecte perquè molts dels seus ciutadans es desplacen a Girona diàriament per treballar o estudiar. «Cada dia 800 persones de Sarrià vénen a Girona i aquest pot ser un bon mitjà de transport per reduir el nombre de cotxes a les carreteres», va dir l´alcaldable d´ERC d´aquesta població, Roger Torrent, que va lamentar que «Sarrià és un punt estratègic on passen moltes infraestructures però de les quals traguem poc profit».

La candidata republicana a l´alcaldia de Girona va assenyalar que el projecte de tramvia metropolità a Girona hauria d´incorporar les tecnologies més avançades per evitar, per exemple, que s´haguessin d´instal·lar catenàries. Els vagons funcionarien també amb energia elèctrica, però aquesta arribaria a través dels mateixos rails i no per estructures de fils suspeses «que creen un major impacte», va explicar Alsina.

Aquesta és la principal proposta d´ERC en matèria de mobilitat per a les eleccions municipals, que podria comptar amb el suport econòmic, segons va dir Alsina, de la Diputació i la Generalitat. «ERC demanarà que aquesta obra es porti a terme al nou govern municipal que surti després de les eleccions del maig», va insistir Alsina.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

Aquesta no és la primera vegada que es parla d'un tramvia a l'àrea de Girona. Per exemple, en le fòrum ja n'havíem parlat en aquests altres fils:

http://www.transport.cat/viewtopic.php?t=1955
http://www.transport.cat/viewtopic.php?t=1007
http://www.transport.cat/viewtopic.php?t=707
http://www.transport.cat/viewtopic.php?t=330
User avatar
Santfeliuenc
N10
N10
Posts: 3520
Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
Location: Sant Andreu de la Barca, BL

Re

Post by Santfeliuenc »

Hola,

A riesgo de ser reiterativo con los mensajes ya publicados en esta cadena... me parecen muchas paradas. No sé qué velocidad comercial y qué tiempos tendrá la línea estudiada, pero 25 paradas para 5 kilómetros lo veo como muy juntito.

Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

Pffff...que millorin les línies d'autobús en lloc de fer tramvies, que els hi sortirà més barat i serà més rentable. Aquestes dues línies de tramvia, que les facin amb autobusos i ja veuran com ens n'alegrem tots. En una ciutat on el caos circulatori és constant (avui ha sigut encara pitjor, 12 minuts en el bus per fer 400 metres -C/ Emili Grahit-), com per treure carrils per posar tramvies. Quan solucionin aquests problemes, aleshores que pensin en fer tramvies, però abans, que s'encarreguin dels problemes existents...

P.D.: Sembla que s'han apuntat al carro de les idioteses i volen posar tramvies com els de Bordeaux, per 3r rail...
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

Quina credibilitat té una proposta de tramvia a Montilivi quan l'actual L8, que segueix el mateix recorregut des de l'enllaç de les dues línies fins al campus tecnològic de la UdG, té una freqüència de pas de 30 minuts i no fa tant temps era de 60? :|

Passar l'actual L8 de 30 a 15 minuts suposa posar en línia un únic vehicle més. Moooolt més barat que un tramvia.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

aarongilp wrote:com per treure carrils per posar tramvies. Quan solucionin aquests problemes, aleshores que pensin en fer tramvies, però abans, que s'encarreguin dels problemes existents...
:? És que per això es posa el transport públic!!! Per eliminar cotxes dels carrers (entre altres coses)
Això sí, és absurd pensar en posar un tramvia quan actualment el servei de bus és tant lamentable. El que cal és, no només augmentar la freqüència de les línies, sinó fer carrils exclusius pels autobusos perquè puguin esquivar les cues. I quan s'acosti el moment en que els autobusos tinguin tant èxit que no donin l'abast (autobusos articulats cada 3 minuts), aleshores sí que serà bo tenir preparat un tramvia.
Però reclamar un tramvia ara, és pur electoralisme.
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

wefer wrote:
aarongilp wrote:com per treure carrils per posar tramvies. Quan solucionin aquests problemes, aleshores que pensin en fer tramvies, però abans, que s'encarreguin dels problemes existents...
:? És que per això es posa el transport públic!!! Per eliminar cotxes dels carrers (entre altres coses)
Això sí, és absurd pensar en posar un tramvia quan actualment el servei de bus és tant lamentable. El que cal és, no només augmentar la freqüència de les línies, sinó fer carrils exclusius pels autobusos perquè puguin esquivar les cues. I quan s'acosti el moment en que els autobusos tinguin tant èxit que no donin l'abast (autobusos articulats cada 3 minuts), aleshores sí que serà bo tenir preparat un tramvia.
Però reclamar un tramvia ara, és pur electoralisme.
Marçal, tu imagina't que en una conurbació d'uns 125.000 habitants les artèries principals viàries siguin de només dos carrils per sentit -en saturació quasi permanent- i que per arreglar-ho, vulguin posar un tramvia eliminant dos d'aquests 4 carrils. I diràs...doncs que es desvïi el transit per vies paral·leles...això seria possible si n'hi hagués que el poguessin absorbir...però no. Hi ha moltes ciutats on es pot aplicar això, però a Girona no, ja que només hi ha dues artèries claus (Psg. d'Olot/Emili Grahit i C/Barcelona), permanentment colapsades i sense vies alternatives. Avui, tallant un carrer que teòricament no és que afecti massa, el caos ha sigut realment impressionant, i quan es va deixar un tram de 100 metres d'Emili Grahit amb un carril per sentit les cues van ser èpiques...

A més, un tramvia només és justificable quan les línies van colapsades i poc es pot fer per augmentar-ne la capacitiat...amb freqüències de 30 minuts, autobusos de 10.5 metres i recorreguts paranormals és molt dificil dir que no es pot fer res més que fer un tramvia. Hi ha molta feina per fer abans d'arribar a aquest extrem, i sembla que vulguin obviar-ho. Fent ara un tramvia només crearien més problemes sense posar solucions als ja existents.
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
User avatar
mikado
N9
N9
Posts: 1844
Joined: Friday 06/05/2005 21:40

Post by mikado »

A les jornades Tramvia i Ciutat de 2004 ja es va parlar del tema i es va presentar un projecte

http://www.tramvia.org/documentos/20041 ... alegre.pps
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Post by Guigui »

aarongilp wrote:Marçal, tu imagina't que en una conurbació d'uns 125.000 habitants les artèries principals viàries siguin de només dos carrils per sentit -en saturació quasi permanent- i que per arreglar-ho, vulguin posar un tramvia eliminant dos d'aquests 4 carrils. I diràs...doncs que es desvïi el transit per vies paral·leles...això seria possible si n'hi hagués que el poguessin absorbir...però no. Hi ha moltes ciutats on es pot aplicar això, però a Girona no, ja que només hi ha dues artèries claus (Psg. d'Olot/Emili Grahit i C/Barcelona), permanentment colapsades i sense vies alternatives. Avui, tallant un carrer que teòricament no és que afecti massa, el caos ha sigut realment impressionant, i quan es va deixar un tram de 100 metres d'Emili Grahit amb un carril per sentit les cues van ser èpiques...

A més, un tramvia només és justificable quan les línies van colapsades i poc es pot fer per augmentar-ne la capacitiat...amb freqüències de 30 minuts, autobusos de 10.5 metres i recorreguts paranormals és molt dificil dir que no es pot fer res més que fer un tramvia. Hi ha molta feina per fer abans d'arribar a aquest extrem, i sembla que vulguin obviar-ho. Fent ara un tramvia només crearien més problemes sense posar solucions als ja existents.
D'una banda, penso que és perfectament justificable la reducció de capacitat de vials per a transport privat "pura i dura" si, al mateix temps, s'incrementa l'oferta de TP. I en aquest cas penso que serveixen tant el tramvia com el bus o una combinació d'ambdós. Així, si el vehicle privat ho té difícil per atravessar Girona (i, per extensió, qualsevol ciutat) però hi ha una bona oferta de TP, amb bones freqüències i una àmplia cobertura territorial, molts s'ho pensaran. Evidentment, això requereix la creació d'un sistema adequat de TP que, en el cas de Girona, bé podria ser alguna o altra línia de tramvia per cobrir les zones més concorregudes i línies d'autobús on la capacitat no faci rendible, no només des d'un punt de vista econòmic sinó també social, el tramvia.

D'altra banda, la meva és una opinió vista des de Can Fanga però d'algú que sí que algun cop o altre ha tret el nas per Girona.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

Per poder opinar bé sobre un lloc l'has de conèixer, viure i patir. I per molt greu que em sàpiga, ni Salt ni Girona estan preparades pel tramvia. Entre d'altres coses, perquè qui va en cotxe, en el 90% de les ocasions, per molt bona cobertura de TP que hi hagi hi seguirà anant, per comoditat. S'estan augmentant les freqüències de les línies d'autobus però curiosament els increments de passatgers venen donats per l'arribada massiva d'immigració. És a dir, qui té cotxe no agafarà l'autobus per molt bé que estigui el tema.

Prenent aquesta negativa rotunda del gironí mitjà a agafar el TP, reduïr en un 50% la capacitat de les dues grans artèries d'una conurbació de 125.000 habitants és un suicidi polític, mediambiental i psicològic. Dimarts em vaig espantar molt quan, al tallar un carrer cèntric de baixa capacitat (i de relativa importància) -C/ Rutlla- es va colapsar tant i tant la ciutat. Quan l'any passat el c. Emili Grahit va passar a tenir només un carril per sentit durant 100 metres, el caos generat era força important...

Apart, una altra queixa meva, diferent de la de la insistència dels ajuntaments a posar un tramvia on desgraciadament no hi cap, és que vulguin gastar-se diners en una xarxa nova innecessària (la demanda no justifica en cap cas una xarxa tramviaria) quan la xarxa d'autobusos és deficient en tots els casos amb preus abusius (que disuadeixen a molta gent d'utilitzar-lo, de pas sia dit), freqüències tirant a dolentes, autobusos antics i/o en mal estat, recorreguts subrrealistes, sense línies transversals no radials...Un cop es solucioni tot això i la demanda augmentés tant que no quedés altre remei, un tramvia seria benvingut encara que se l'hagués d'encabir en calçador. Però gastar diners perquè si causant molèsties exagerades només per electoralisme polític, no gràcies.
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Post by Guigui »

aarongilp wrote:Entre d'altres coses, perquè qui va en cotxe, en el 90% de les ocasions, per molt bona cobertura de TP que hi hagi hi seguirà anant, per comoditat.
Doncs sentint-ho molt, però aquesta gent aleshores no té remei i es mereix quedar-se penjada hores i hores als embussos, a veure si escarmenta.

I el dia que estiguin farts de perdre el seu preciós temps gaudint del seu sacrosant espai al volant, que utilitzin una xarxa de TP, que, i aquí entra en joc el polític pensant (conceptes que últimament van molt renyits), s'adeqüi a les necessitats de mobilitat de tothom i permeti una millora substancial de les condicions de vida a les ciutats.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

Com es nota que escriviu des de la Zona 1...Per desgracia aquí el TP no és tant abundant ni tant "ventatjós" com allà. Allà pots fer transbordaments gratuïts a quasi tots els transports, aquí només si ets jubilat o universitari i només a TMG...Jo ho tinc clar, per venir a la uni si tingués cotxe potser seguiria venint en bus, però per anar a altres llocs, com al Decathlon / Media Markt aniria en cotxe, ja que en lloc de tardar una hora tardaria 6 minuts... Aquí el cotxe és més còmode, no ho olvideu...
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

I això només per moure't dins de l'àrea urbana de Girona (incloent Salt)... si se't passa pel cap anar a Quart o a Bescanó ja et pots calçar!
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

entfe001 wrote:I això només per moure't dins de l'àrea urbana de Girona (incloent Salt)... si se't passa pel cap anar a Quart o a Bescanó ja et pots calçar!
Efectivament. No conec ningú que visqui fora de la zona urbana (a excepció d'una noia de Blanes) que vingui en TP. Tots els altres vénen en cotxe. I motius no els falten...
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Post by genissimon »

No em feu tornar a parlar de la connexió en TP Blanes-Girona... ja la he patit massa temps, sobretot per renfe.

Salut !!
aarongilp wrote:[...] (a excepció d'una noia de Blanes) [...]
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

genissimon wrote:No em feu tornar a parlar de la connexió en TP Blanes-Girona... ja la he patit massa temps, sobretot per renfe.

Salut !!
aarongilp wrote:[...] (a excepció d'una noia de Blanes) [...]
:D :D :D
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Post Reply

Return to “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”