Mossos d´Esquadra

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Post Reply
User avatar
Carlos L'H
N6
N6
Posts: 161
Joined: Saturday 08/10/2005 15:16
Location: Hospitalet - Florida (L1) Pubilla Cases (L5)

Mossos d´Esquadra

Post by Carlos L'H »

Hola a todos
¿Que opinais que haya Mossos d´Esquadra en el metro de Barcelona?
A mi personalmente no me afecta pero supongo que segun que horas del metro vayas la seguridad es cuestionada. Pero en fin asi son las ciudades.
Vox
N8
N8
Posts: 1256
Joined: Tuesday 03/05/2005 4:47
Location: Badalona

Post by Vox »

Para mi, toda seguridad es poca. Ayer noche salí de fiesta por Bcn y para regresar "TOTS MOVEM BARCELONA", pues ale, a coger algo de la TMB, la L2 hasta Pep Ventura. Y como es habitual, subió de todo, toda la chusma posible, los lolailos, los NENGS y toda esa Bcn poco fashion que es la que se carga los metros.

Así q cuanta más seguridad mejor.

Vox
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Seguretat molt deficient

Post by JaMiRo! »

Holes,

No se per què però especialment els mesos de tardor i hivern el Metro TMB, així com tota la xarxa de transport públic, s'omple de més chusma que normalment a hores intempestives de caps de setmana (per la nit vull dir).

Jo durant aquestes temporades, si he de prendre algún transport per la nit, si el Nitbus no em deixa on ha de deixar-me, recorro al vehicle privat :( . És difícilment justificable (es podria dir que sóc un conductor de nits de cap de setmana a BCN de tardor-hivern), però no és la primera vegada que jo i la meva xicota així com la meva familia hem tingut algun incident amb aquesta escòria que pul·lula per Barcelona en general. Per mi, la seguretat al Metro TMB, del qual sóc usuari diari, quan hi ha poca gent és minsa. En canvi en dies laborables m'hi sento més segur.

Curiosament, mon pare va patir l'agressió d'un filldeputa en cap de setmana (intentaba evitar un atracament). A ma mare li van mangar el bolso també en dies festius (i no va ser un carterista, sino un dels que tira!!!)...Personalment, crec que per cada tren i cada estació hauria d'haver un responsable de seguretat (sí, ja se que és car, però és absolutament necessari).

Salut!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Seguretat molt deficient

Post by wefer »

JaMiRo! wrote:Personalment, crec que per cada tren i cada estació hauria d'haver un responsable de seguretat (sí, ja se que és car, però és absolutament necessari).
Salut!
:plas
Totalment d'acord. A TOTES les estacions de metro hi hauria d'haver, com a mínim, una persona que vetllés per la seguretat i que informés als usuaris en cas de qualsevol problema A QUALSEVOL HORA. És un servei públic, i el metro ha de ser un lloc totalment segur, no el campi qui pugui que és ara a segons quines hores.
Jo també, com en JaMiRo! he optat per no utilitzar el metro a altes hores de la matinada. Prefereixo anar en cotxe, a peu o en bus.
I per cert... tot això també és aplicable a RENFE i FGC. Caldria que SEMPRE hi hagués algú a gairebé TOTES les estacions de rodalies, a l'igual que caldria que hi hagués més personal de seguretat als trens.

Segur que ens diuen que no hi ha diners... però després per gastar-los en tonteries com campanyes de publicitat institucionals, soterraments absurds, sous atronòmics, etc, els diners surten de sota les pedres. Així que no ens vinguin amb històries... >:(
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Post by UT596001 »

Als busos també passen coses d'aquestes... va haver-hi una temporada on corria la veu que era millor no agafar l'N65 de les 23.31 i 00.31 de Sabadell...
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Seguretat molt deficient

Post by Fran-Ikarus »

wefer wrote:
JaMiRo! wrote:Personalment, crec que per cada tren i cada estació hauria d'haver un responsable de seguretat (sí, ja se que és car, però és absolutament necessari).
Salut!
:plas
Totalment d'acord.
Amén.

Jo també evito el Metro a hores intempestives. Tinc la sort de tenir la parada del Nitbus al davant de casa, clar, i això m'ho fa possible. De vegades he fet trajectes amb transbordament de Nitbusos a Pl. Catalunya, que suposaven un total d'una hora, pràcticament, quan en Metro podrien haver estat la meitat de temps. I no és tan sols per la "fauna" que pot pulular durant les nits de cap de setmana (bàsicament, l'estat en què s'hi troben), sinó perquè algunes estacions són autèntiques "trampes solitaries".
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
Santfeliuenc
N10
N10
Posts: 3520
Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
Location: Sant Andreu de la Barca, BL

Ni más ni menos

Post by Santfeliuenc »

Hola,

Completamente de acuerdo, no se puede permitir que los trenes estén a merced de esta gentuza y en cada tren se deberían de colocar como mínimo ya no uno, sino dos personas encargadas de velar por el usuario y el viajero, lo mismo que en las estaciones, donde por lo menos serían necesarias tres personas, una por andén y otra para el vestíbulo y para no dejar indefenso a un único e hipotético responsable ya que una persona sola no puede hacer frente a todo lo que pase en una estación. Por lo menos debe de haber uno más para que avise si observa que se está produciendo una situación anómala o de agresiones.

Y eso no es que sea más o menos caro, eso es algo de sentido común y de obligado cumplimiento en un servicio público.

Cuando hay algún partido de fútbol que califican de alto riesgo, aun siendo en un estado privado de un club de fútbol privado con otro club privado y aun teniendo contratados esos clubes agentes privados de seguridad, al intervenir las grandes masas de gente y ser eso un espectáculo abierto al público, las fuerzas y cuerpos de seguridad del estado intervienen con dotaciones importantes de efectivos para garantizar la seguridad, con lo que tanto en cercanías RENFE, en FGC y en TMB o los tranvías y autobuses, debería de existir gente y personajes que se ocupasen de prestar atención especialmente en festivos, noches y fines de semana al usuario ya que esos periodos son los de "alto riesgo" y si los Mossos se han de desplegar en cierto número por el metro que se desplieguen, porque es su obligación. Si queremos policía autonómica, entre otras cosas es para esto así que, que se pongan ya "apatrullando la ciudad".

Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Però...

Post by JaMiRo! »

Malgrat tots els coets que estem llançant en pro de la seguretat, crec que el model de gestió que TMB poc a poc vol instaurar és justament en direcció contrària, segons tinc entès oi?

TMB no para de substituïr personal d'estació per màquines d'autovenda...Cosa que veig correcta, perquè així aquestes persones es poden dedicar a altres tasques. El problema es que aquestes persones no existeixen en moltes estacions...Per tant les altres tasques queden sense cobrir. Així, et trobes estacions sense cap d'estació o grans estacions amb diversos vestíbuls i només una persona per a tota ella...Un servei magnífic si senyor...

Realment, TMB està fotent unes cagades de l'ai carai! si continua amb aquest pla de reestructuració de l'organització del Metro TMB...Particularment, aquells maquinistes que la propera automatització del Metro TMB els deixi fora del seu treball haurien de ser supervisors de tren i en parelles com apunta el company Sergio, es podrien tornar un a un per seguretat i atenció al client...El que no pot ser és que en cas d'incidències les persones siguin informades per megafonia al tren, sempre ha d'haver algun operari humà! Bé, almenys penso jo...I no em refereixo a estar en contra de l'automatització de la xarxa, no, em refereixo a que es necessiten persones per atendre el passatge!

La seguretat d'una estació estàndar (a una zona mitjanament poblada, sense correspondència, amb trànsit mitjà de gent, etc.) crec que amb 2 persones estaria solucionada (passejant-se per estació, passadissos i vestíbuls) mentre que a una gran estació (a zona de gran població, amb correspondències, amb molt de trànsit de persones, etc.) es necessitarien bastants més responsables de seguretat en funció de la grandària de la mateixa. Imagineu quants segurates es necessiten a Plaça de Catalunya, comptant FGC+TMB+RENFE...

Salutacions!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Ferry1ac1
N8
N8
Posts: 926
Joined: Tuesday 14/06/2005 10:06
Location: Barcelona-Catalunya
Contact:

Que aprenguin de Londres

Post by Ferry1ac1 »

A londres hi ha un o dos treballadors per estació a TOTES hores. Jo hi vaig anar fa dos anys i no sé si ho sabeu però allà s'ha de osar el bitllet a l'entrar i al sortir i el bitllet de ma mare no anava ve i va intentar passar d'arrere meu a la sortida i a part que no ho va aconseguir, perquè es va tancar la porta just entre els dos, va sortir en 5 segons un home d'una oficineta per ajudar-nos. Simplement increible.
A Barcelona anem enrere. Avui un conegut meu ha hagut de fer una parada de metro a peu perquè la 50/30 no li funcionava i NO HI HAVIA NINGÚ PER ATENDRE'L. Lamentable. TMB és un fracàs i FGC i la RENFE li segueixen els passos.
User avatar
Serie600
N7
N7
Posts: 525
Joined: Tuesday 26/07/2005 23:57

Post by Serie600 »

Hola:

La seguretat al Metro a partir de segons quines hores i dies esta alguna cosa mes que "en entredit". Jo mateix m'he tingut que sortir ja no d'algun tren, si no de les propies instalacions del Metro per no sentir-me ni a gust ni tranquil, entre els bretols que es dediquen a embrutar a tort i dret les instalacions, o els que es passen el trajecte corrents amunt i avall del tren o cridant en mes que evident estat etilic (eh, a les 11 de la nit, ja no parlo a les 5 o 6 del mati, aleshores ja millor no parlar).

Si ja en hores "normals" es fa mes que evident reforçar la seguretat per tal d'evitar com a minim el frau de la gent amb la "Tcuelas", en nits i caps de setmana, ja no se que es el que es tindria que fer.... policia montada a cavall? (potser exagero, pero....)

Sa.lutacions:

Serie600
User avatar
Santfeliuenc
N10
N10
Posts: 3520
Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
Location: Sant Andreu de la Barca, BL

Re

Post by Santfeliuenc »

Hola,

Me gustaría ver ya a los Mossos "apatrullando la siudá" en el metro, pero aún no he visto a ninguno.

:(

¿Cuándo empezarán a verse de una vez? ¿o es que solamente saben multar y ponerse en las rotondas para intimidar?

Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Post by Guigui »

Doncs jo ja n'he vist rondant pel metro. Ara no recordo exactament quan ni on, però haberlos haylos.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Santfe...

Post by JaMiRo! »

Sí, hi ha parelles de policies autonòmics que tenen rutes establertes per la xarxa metropolitana.

Per tant, el Santfe no agafa gaire el TP... :)
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Vox
N8
N8
Posts: 1256
Joined: Tuesday 03/05/2005 4:47
Location: Badalona

Post by Vox »

No em cansaré mai de dir-ho: la seguretat al metro de BCN es LAMENTABLEMENT DOLENTA.

Al maig pot ésser divertit anar en metro el dissabte nit:

"Tots movem Barcelona, ara més freqüencia: 15 atracaments i 17 baralles cada 6 minuts!"

Vox
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Post by Fran-Ikarus »

No sé pas si ja patrullen (i ara gairebé no agafo el Metro), però si és així es disfressen molt bé.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Danzig
N8
N8
Posts: 761
Joined: Wednesday 04/05/2005 17:03
Location: L'HospiMollet

Post by Danzig »

Jo els he vist més d'un i més de 10 cops :roll:
User avatar
Santfeliuenc
N10
N10
Posts: 3520
Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
Location: Sant Andreu de la Barca, BL

Re

Post by Santfeliuenc »

Hola,
Vox wrote:No em cansaré mai de dir-ho: la seguretat al metro de BCN es LAMENTABLEMENT DOLENTA.

Al maig pot ésser divertit anar en metro el dissabte nit:

"Tots movem Barcelona, ara més freqüencia: 15 atracaments i 17 baralles cada 6 minuts!"

Vox
Realmente desastroso, estoy de acuerdo contigo, como no mejore la seguridad, que es algo básico y un derecho de todos, nos vamos a enterar cuando pongan más servicios... igual es lo que quieren: prometen más servicios para mayo ya que hay elecciones, y luego en cuanto haya más de tres incidentes seguidos quitan esos servicios porque claro, no van a poner más personal que les cueste dinero. Y así hacen todo a la vez, lo ponen, lo usan para hacer campaña electoral, no ponen seguridad, pasan las cosas y lo quitan porque pasan cosas.

Ideal.

Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Re: Re

Post by Guigui »

Santfeliuenc wrote:Realmente desastroso, estoy de acuerdo contigo, como no mejore la seguridad, que es algo básico y un derecho de todos, nos vamos a enterar cuando pongan más servicios... igual es lo que quieren: prometen más servicios para mayo ya que hay elecciones, y luego en cuanto haya más de tres incidentes seguidos quitan esos servicios porque claro, no van a poner más personal que les cueste dinero. Y así hacen todo a la vez, lo ponen, lo usan para hacer campaña electoral, no ponen seguridad, pasan las cosas y lo quitan porque pasan cosas.
Ja s'ha dit en un altre fil però, considerant l'afluència de passatgers, el trànsit nocturn i la despesa que comporta tenir el metro obert (electricitat, personal, manteniment etc.) val molt més la pena que posin autobusos que recorrin el trajecte en superfície. A les 3 de la matinada, el trajecte Pl. Catalunya-Lesseps en autobús no varia gaire del de metro, a més si tenim en compte que no cal ficar-se sota terra i tornar a sortir-ne. I pel tema seguretat, un conductor veu de seguida què passa i pot cridar d'ofici la policia, que segur que li farà molt més cas que si un pobre desgraciat ha d'activar l'intèrfon per parlar amb qualsevol empleat mig adormit.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”