Diferencia entre T50/30 i T-MES
- Estrella_de_Galicia
- N6
- Posts: 288
- Joined: Thursday 02/02/2006 17:28
- Location: /dev/null
- Contact:
Diferencia entre T50/30 i T-MES
Hola, aquest mes en comptes d'agafar-ne la T-MES voldria saber quins aventatges e inconvenients n'hi ha en agafarne una 50/30, de fet cada dia Faig Terrassa - Barcelona en FGC i de diagonal a Badal (L5) un cop pel demati y un cop per la tarda, d'avegades faig un viatge extra per barcelona fins al clinic..
Aixi doncs em passo a la t-50/30 ???, pero abans diu-me siusplau quien inconvenients n'hihan
Gracias.
Aixi doncs em passo a la t-50/30 ???, pero abans diu-me siusplau quien inconvenients n'hihan
Gracias.
Jo utilitzo la T50/30.
Una T50/30 costa (aprox.) 4xT10. Així que si fas 40 viatges al mes o, el que és el mateix, vas i tornes cada dia de dill. a div.. Ja et surt a compte i a més tens 10 viatjes gratis.
XD
La T-Mes crec que s'ha de fer més viatges. Però no ho controlo, aixi que li cedeixo la paraula a algú més entés
Una T50/30 costa (aprox.) 4xT10. Així que si fas 40 viatges al mes o, el que és el mateix, vas i tornes cada dia de dill. a div.. Ja et surt a compte i a més tens 10 viatjes gratis.
XD
La T-Mes crec que s'ha de fer més viatges. Però no ho controlo, aixi que li cedeixo la paraula a algú més entés
En el cas particular del trajecte Barcelona - Terrassa (3 zones) hi ha una "trampa" que et pot resultar d'especial interès: si no han canviat les coses, una targeta de viatges il·limitats considera sempre que l'origen del teu desplaçament és l'estació on has marcat per primera vegada la targeta, independentment d'on l'hagis marcada per començar el viatge que facis. En particular, això et permet viatjar de Barcelona a Terrassa amb una T-Mes de dues zones si la primera validació s'ha fet a la zona de Sant Cugat del Vallès / Cerdanyola / Sabadell. Això vol dir que amb una T-Mes de dues zones faries prou amb els desplaçaments que has explicat.
Si no veus això del tot clar pots fer una prova: compra una T-Dia de dues zones i marca-la per primer cop a Sabadell, puja a Terrassa i d'allà valida a Renfe i intenta sortir a alguna estació de Barcelona que et demani el bitllet (Plaça de Catalunya, per exemple). Si la màquina et deixa sortir és que podràs fer servir la T-Mes de dues zones validada al mateix punt. Et recomano fer la prova amb una T-Dia perquè és una mica més barata que la T-Mes
Si no veus això del tot clar pots fer una prova: compra una T-Dia de dues zones i marca-la per primer cop a Sabadell, puja a Terrassa i d'allà valida a Renfe i intenta sortir a alguna estació de Barcelona que et demani el bitllet (Plaça de Catalunya, per exemple). Si la màquina et deixa sortir és que podràs fer servir la T-Mes de dues zones validada al mateix punt. Et recomano fer la prova amb una T-Dia perquè és una mica més barata que la T-Mes
- Estrella_de_Galicia
- N6
- Posts: 288
- Joined: Thursday 02/02/2006 17:28
- Location: /dev/null
- Contact:
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Fa temps vaig calcular que, pel cas d'1 zona, l'umbral de rentabilitat d'una T-MES estava al voltant dels 70 viatges mensuals. És a dir, que si feies entre 40 i 69 aprox., valia la pena que anéssis amb T50/30, i si tens certa seguretat de passar dels 70 començava a sortir a compte comprar la T-MES.
Per un nombre de zones més elevat, desconec quin és l'umbral de rentabilitat, perquè no em sé ni tan sols els preus.
Per un nombre de zones més elevat, desconec quin és l'umbral de rentabilitat, perquè no em sé ni tan sols els preus.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Si una T-50/30 permet fer 50 viatges, en cas d'esgotar-la el viatge ens surt a P/50 suposant P=preu de la tarja. Si no hi ha temps per esgotar-la en els 30 dies naturals de validesa (incloent el de la primera cancel.lació), l'import del viatge surt per P/v essent v=número de viatges realitzats. El número de viatges que s'han de fer perquè surti a compte la tarja és el valor de v més baix que fa que el cocient P/v sigui inferior al preu d'un viatge amb una T-10. Es pot aproximar amb la fòrmula v = P / preu d'un viatge amb T-10. El valor resultant s'ha d'arrodonir a l'alça, ja que si es fa a la baixa sortirà un import desfavorable.
Es a dir, per a tres zones (on un viatje de T-10 val 1,90 euros):
P = 67,30
67,30 / 50 = 1,346 (import de cada viatge amb la T-50/30 si l'esgotes)
v = 67,30 / 1,90 = 35,42
Si fem 36 viatges cadascun surt per 1,87 euros. Fent-ne 35 surt per 1,92. Per tant, són 36 els viatges de T-50/30 necessaris per amortitzar-la. Si es fan, els 14 restants es pot dir que són de regal.
Per calcular la idoneitat d'una T-Mes calcularem quantes T-50/30 podriem comprar pel seu preu. En el cas dels títols de 3 zones, tenim que 86,40 / 67,30 = 1,2838. Multiplicant aquest valor pel número de viatges d'una T-50/30, tenim que s'han de fer 64,19 viatges (65, s'ha d'arrodonir sempre a l'alça) perquè surti més a compte la T-Mes. Ara bé, tenint en compte la llibertat de moviments que dóna un títol il.limitat, jo ja m'hi arriscaria per molt menys. Penseu que el podrieu fer servir per realitzar viatges d'una i dues zones, cosa que no fareu amb una T-50/30 de 3 zones si no és que heu calculat que s'us esgotarà.
Els valors per als títols d'una zona són 42 viatges per amortitzar la T-50/30 i 78 per amortitzar la T-Mes. Tenint en compte que la T-Mes d'una zona no permet més combinacions que les d'una sola zona (mentre que els abonaments multizona permeten moviments de menys zones dintre de la regió de validesa) i a més el número de viatges ha de ser molt superior, es pot veure que als usuaris dels títols d'una zona no se'ls beneficia gaire amb aquest model.
Es a dir, per a tres zones (on un viatje de T-10 val 1,90 euros):
P = 67,30
67,30 / 50 = 1,346 (import de cada viatge amb la T-50/30 si l'esgotes)
v = 67,30 / 1,90 = 35,42
Si fem 36 viatges cadascun surt per 1,87 euros. Fent-ne 35 surt per 1,92. Per tant, són 36 els viatges de T-50/30 necessaris per amortitzar-la. Si es fan, els 14 restants es pot dir que són de regal.
Per calcular la idoneitat d'una T-Mes calcularem quantes T-50/30 podriem comprar pel seu preu. En el cas dels títols de 3 zones, tenim que 86,40 / 67,30 = 1,2838. Multiplicant aquest valor pel número de viatges d'una T-50/30, tenim que s'han de fer 64,19 viatges (65, s'ha d'arrodonir sempre a l'alça) perquè surti més a compte la T-Mes. Ara bé, tenint en compte la llibertat de moviments que dóna un títol il.limitat, jo ja m'hi arriscaria per molt menys. Penseu que el podrieu fer servir per realitzar viatges d'una i dues zones, cosa que no fareu amb una T-50/30 de 3 zones si no és que heu calculat que s'us esgotarà.
Els valors per als títols d'una zona són 42 viatges per amortitzar la T-50/30 i 78 per amortitzar la T-Mes. Tenint en compte que la T-Mes d'una zona no permet més combinacions que les d'una sola zona (mentre que els abonaments multizona permeten moviments de menys zones dintre de la regió de validesa) i a més el número de viatges ha de ser molt superior, es pot veure que als usuaris dels títols d'una zona no se'ls beneficia gaire amb aquest model.
Ja, però això també vol dir que si compres una T-Mes de sis zones i la marques a Barcelona et pots moure per tota la regió, mentre que si la marques a Manresa, per exemple, no la pots fer servir per anar a Blanes. De fet, recordo una carta a un diari on un usuari es queixava d'això...La mala conciència wrote: En el cas particular del trajecte Barcelona - Terrassa (3 zones) hi ha una "trampa" que et pot resultar d'especial interès: si no han canviat les coses, una targeta de viatges il·limitats considera sempre que l'origen del teu desplaçament és l'estació on has marcat per primera vegada la targeta, independentment d'on l'hagis marcada per començar el viatge que facis. En particular, això et permet viatjar de Barcelona a Terrassa amb una T-Mes de dues zones si la primera validació s'ha fet a la zona de Sant Cugat del Vallès / Cerdanyola / Sabadell. Això vol dir que amb una T-Mes de dues zones faries prou amb els desplaçaments que has explicat.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Per cert, oi que no hi ha títols integrats de 12 zones? Això vol dir que un manresà, vigatà, etc. per força haurà de fer servir el truc aquell si no vol gastar-se una fortuna en desplaçaments a l'altre cap del reialme atemenc.Platanito wrote:Ja, però això també vol dir que si compres una T-Mes de sis zones i la marques a Barcelona et pots moure per tota la regió, mentre que si la marques a Manresa, per exemple, no la pots fer servir per anar a Blanes. De fet, recordo una carta a un diari on un usuari es queixava d'això...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Que quedi clar que el que he dit no és il·legal. Només és aprofitar un forat legal en la forma de considerar els desplaçaments en títols de viatges il·limitats.
No he trobat a la web de l'ATM les condicions exactes d'utilització dels abonaments il·limitats, però als cartells de Renfe posa ben clar que, en cas de títols de viatges il·limitats, l'origen del viatge serà sempre el de la zona de la primera validació.
No he trobat a la web de l'ATM les condicions exactes d'utilització dels abonaments il·limitats, però als cartells de Renfe posa ben clar que, en cas de títols de viatges il·limitats, l'origen del viatge serà sempre el de la zona de la primera validació.
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
De fet, jo a l'estiu m'he fartat d'anar de Castellar a Barcelona amb una T-Jove de 2 zones validada per primer cop a Sabadell. I mai m'ha donat problemes.entfe001 wrote:Que quedi clar que el que he dit no és il·legal. Només és aprofitar un forat legal en la forma de considerar els desplaçaments en títols de viatges il·limitats.
No he trobat a la web de l'ATM les condicions exactes d'utilització dels abonaments il·limitats, però als cartells de Renfe posa ben clar que, en cas de títols de viatges il·limitats, l'origen del viatge serà sempre el de la zona de la primera validació.
Ara, que bé és veritat que per anar de Castellar a Barcelona s'ha de fer canvi a Sabadell per nassos, menys quan vas amb la N65.
Jo he anat de Barcelona a Terrassa amb Renfe amb una T-Jove de dues zones validada a Sant Cugat i he pogut sortir sense problemes passant el bitllet per les validadores de sortida tant de Terrassa com de Sant Andreu Arenal i sense necessitat de fer cap validació addicional a la zona 2.UT596001 wrote:De fet, jo a l'estiu m'he fartat d'anar de Castellar a Barcelona amb una T-Jove de 2 zones validada per primer cop a Sabadell. I mai m'ha donat problemes.entfe001 wrote:Que quedi clar que el que he dit no és il·legal. Només és aprofitar un forat legal en la forma de considerar els desplaçaments en títols de viatges il·limitats.
No he trobat a la web de l'ATM les condicions exactes d'utilització dels abonaments il·limitats, però als cartells de Renfe posa ben clar que, en cas de títols de viatges il·limitats, l'origen del viatge serà sempre el de la zona de la primera validació.
Ara, que bé és veritat que per anar de Castellar a Barcelona s'ha de fer canvi a Sabadell per nassos, menys quan vas amb la N65.
- Estrella_de_Galicia
- N6
- Posts: 288
- Joined: Thursday 02/02/2006 17:28
- Location: /dev/null
- Contact:
Perdona, però la T-Jove realment es util?? perque per la m... de descompten que fan... de totes formes probare el dissabte de anar a sant cugat i probar la T-DIa de 2 Zones per veure si es veritat o no, Salutacions!
P.D:
mai m'he tret el carnet jove perque fan una miseria de descompte i per lo que em fa falta no em serveix de res...
P.D:
mai m'he tret el carnet jove perque fan una miseria de descompte i per lo que em fa falta no em serveix de res...
La T-Jove i el Carnet Jove no tenen res a veure.
Per tenir dret a la T-Jove cal tenir menys de 21 anys o bé menys de 25 si s'està estudiant en un centre reconegut i després d'aconseguir un carnet específic.
El Carnet Jove, a efectes ferroviaris, només serveix per a trajectes regionals i de llarg recorregut de Renfe i per als funiculars i cremalleres de FGC. A mi em resulta especialment útil perquè sóc usuari habitual dels trens entre Girona i Barcelona.
Per a dues zones, la T-Jove és un xic més cara que tres T-50/30. En el meu cas vaig comprar-la perquè entremig queia Setmana Santa que em trencava pel mig una T-50/30, només per això em va sortir a compte (bé, i també perquè vaig fer uns quants viatges "de més" dels que normalment feia).
Per tenir dret a la T-Jove cal tenir menys de 21 anys o bé menys de 25 si s'està estudiant en un centre reconegut i després d'aconseguir un carnet específic.
El Carnet Jove, a efectes ferroviaris, només serveix per a trajectes regionals i de llarg recorregut de Renfe i per als funiculars i cremalleres de FGC. A mi em resulta especialment útil perquè sóc usuari habitual dels trens entre Girona i Barcelona.
Per a dues zones, la T-Jove és un xic més cara que tres T-50/30. En el meu cas vaig comprar-la perquè entremig queia Setmana Santa que em trencava pel mig una T-50/30, només per això em va sortir a compte (bé, i també perquè vaig fer uns quants viatges "de més" dels que normalment feia).
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Excepte funi de Vallvidrera. També val per treure bitllets del telecabina del PIc de l'Àliga, a Queralbs.
entfe001 wrote:El Carnet Jove, a efectes ferroviaris, només serveix per a trajectes regionals i de llarg recorregut de Renfe i per als funiculars i cremalleres de FGC. A mi em resulta especialment útil perquè sóc usuari habitual dels trens entre Girona i Barcelona.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
PerepunyetesliniadelRipollés wrote:Excepte funi de Vallvidrera. També val per treure bitllets del telecabina del PIc de l'Àliga, a Queralbs.
entfe001 wrote:El Carnet Jove, a efectes ferroviaris, només serveix per a trajectes regionals i de llarg recorregut de Renfe i per als funiculars i cremalleres de FGC. A mi em resulta especialment útil perquè sóc usuari habitual dels trens entre Girona i Barcelona.
Però la T-Jove de 2 zones és bastant més econòmica que 3 T-50/30 de 3 zones, a part que em dona molt més marge a l'hora de moure'm per la comarca al estar tan "sectorizada", i arribar tant a Barcelona com gran part de la comarca veïna del Vallès Oriental.entfe001 wrote:Per a dues zones, la T-Jove és un xic més cara que tres T-50/30. En el meu cas vaig comprar-la perquè entremig queia Setmana Santa que em trencava pel mig una T-50/30, només per això em va sortir a compte (bé, i també perquè vaig fer uns quants viatges "de més" dels que normalment feia).