Talls línia Llobregat-Anoia

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Tall de línia de El Palau a Martorell-Enllaç

Post by Trenscat »

La línia de FGC entre El Palau i Martorell-Enllaç està tallada des d'ahir a la nit fins diumenge, per fer efectiu finalment el canvi de traçat entre Martorell-Vila i Martorell-Enllaç, passant per Martorell-Central. A les 22:19 arribava a Martorell-Enllaç el darrer tren que passaria per l'antic traçat. La que va complir els honors va ser la 213.16 cobrint un servei R5 de Barcelona a Manresa. Immediatament després es va procedir a tallar la línia, col·locant les senyals de parada absoluta, topalls provisionals, llum intermitent d'obra i darrera la perxa que enllaça via i catenària per evitar possibles accidents d'electrocutació. Ràpidament es van treure també les barreres del pas a nivell existent a l'antiga línia i es van iniciar els treballs, amb especial celeritat a Martorell-Enllaç.
Avui al matí, en una nova visita per la zona, he pogut observar que les vies ja estan connectades cap a Central (de manera encara mig provisional) i ja s'ha desmantellat totalment la corba que hi havia entre l'andana d'Enllaç i el pas a nivell. La catenària de l'antic traçat es troba ja tota o bé retirada o bé descompensada. A Martorell-Vila s'ha procedit a retirar la doble agulla que hi havia a la sortida direcció Enllaç i s'ha aixecat la via 2 (la via única que fins ara usaven els trens) entre Vila i l'inici de la variant de Central. El punt de connexió cap a Central aquest matí estava buit de vies però pel ritme que porten no m'estranyaria que avui mateix al vespre ja estigués connectat de manera provisional.
D'altra banda, al pas sota l'antiga N-II entre El Palau i Martorell-Vila també s'estan fent noves connexions i hi ha la via aixecada en un bon tram, a més d'estar treballant en una trinxera.
Finalment, comentar que a la variant mateixa per Central s'estava col·locant una agulla entre la doble via.
En fi, com podeu veure està tot ben enredat en aquella línia en principi fins aquest diumenge.
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Post by liniadelRipollés »

El traçat antic es troba a punt per ser desballestat, ja estan tallats els rails al llarg de tot el traçat i només resta aixecar-los.
El pont metàl.lic és realment interessant des de sobre.
A Martorell Enllaç hi ha la modificació d'enclavament feta, a Vila sembla ser que ja està l'ordinador.
M'han dit que es preveu obrir la línia en via única provisional.
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Interessant...

Post by Trenscat »

Vec complicat que obrin la línia en via única provisional, com a mínim en servei comercial ja que a Martorell-Vila s'ha retirat l'agulla d'enllaç entre vies així que no podrien fer creuaments a Vila... Tot i que de fet, quins creuaments s'hi feien fins ara? Diria que durant les hores "normals" del dia mai hi havia encreuament... En fi, ja veurem com va tot plegat.
User avatar
Santfeliuenc
N10
N10
Posts: 3520
Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
Location: Sant Andreu de la Barca, BL

Re

Post by Santfeliuenc »

Hola,

Una duda... ¿paran los trenes de FGC en Martorell-Vila? lo digo porque llevo tiempo viéndola en obras permanentes. ¿Se sabe para cuándo puede entrar en funcionamiento Martorell-Central? ¿seguirá siendo entonces operativa Martorell-Enllaç o serán solamente cocheras y talleres?

Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Post by 437.001 »

Saludos, Sergio.
Sí, los trenes paran en Martorell Vila (aunque hace un tiempo que no paso por ella). Las obras estarán como las de Martorell-Central...ETERNAS :nose :mort

Parece que avanzan, pero muuuuuuuuuuuuuuy poquito a poco.
De hecho, falta poco para terminar, pero...

(¿tendrá algo que ver las elecciones municipales?)

No creo que se suprima la parada de Martorell-Enllaç cuando se abra Martorell-Central.

Hale, ya lo he dicho.
User avatar
faristol
N8
N8
Posts: 769
Joined: Friday 05/01/2007 20:20
Location: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Post by faristol »

No crec que desperagui Martorell EnllaÇ per dues raons principals, una el impresionant "mamotreto" per accedir a les andanes desde a dalt i l'altre perque dona servei a la part nord de Martorell una zona que cada dia creix mes, apart de ser la darrera estació abans de la separacó dels dos ramals, pero la veritat es que esta bastant a prop de la "Nova" Martorell Central.
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Post by Trenscat »

No es suprimirà la parada de Martorell-Enllaç, podeu estar tranquils :D
User avatar
Santfeliuenc
N10
N10
Posts: 3520
Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
Location: Sant Andreu de la Barca, BL

Re

Post by Santfeliuenc »

Hola,

Entonces, las líneas R5 y R6... ¿dónde pararán en Martorell? porque lo más lógico es que cuando entrase en servicio "Martorell Central" (RENFE+FGC+BUS) estas líneas paren allí y no en Martorell Enllaç.

Por lo tanto, lo más normal sería que el resto de líneas que terminan en Martorell lo hagan en Martorell-Enllaç y que tanto R5 como R6 lo hagan solamente en Martorell-Central, ¿no es así?

Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Post by Trenscat »

Els R5 i R6 està previst que parin a Martorell-Enllaç, Martorell-Central, Sant Andreu de la Barca, Sant Boi, Almeda, L'Hospitalet, Europa-Fira, Ildefons Cerdà i Pl.Espanya... Per mi són massa parades que fan allargar el temps de viatge en excés.
User avatar
Santfeliuenc
N10
N10
Posts: 3520
Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
Location: Sant Andreu de la Barca, BL

Re

Post by Santfeliuenc »

Hola,
Trenscat wrote:Els R5 i R6 està previst que parin a Martorell-Enllaç, Martorell-Central, Sant Andreu de la Barca, Sant Boi, Almeda, L'Hospitalet, Europa-Fira, Ildefons Cerdà i Pl.Espanya... Per mi són massa parades que fan allargar el temps de viatge en excés.
:o

Estoy de acuerdo con tu apreciación: demasiadas paradas. Y si un R5/R6 para en Martorell, creo que solamente tiene que hacerlo una vez y si solamente lo hace una vez, esa vez ha de ser en un lugar donde se le pueda hacer aportación de viajeros, donde pueda aportar viajeros a otros medios, donde haya intermodalidad y en un punto lo más céntrico de la ciudad posible.

Para mi sin nignún género de dudas ese punto es Martorell-Central. No entiendo por qué motivo un R5 ó un R6 ha de parar más en Martorell, para eso ya están el resto de líneas ¿no? las que acaben en Martorell, la de Olesa...

Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Post by Guigui »

Potser és perquè, d'altra manera, haurien d'anar massa a remolc dels Ss?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Platanito
N9
N9
Posts: 2396
Joined: Friday 17/06/2005 9:22
Location: La Bordurie

Post by Platanito »

Trenscat wrote:Els R5 i R6 està previst que parin a Martorell-Enllaç, Martorell-Central, Sant Andreu de la Barca, Sant Boi, Almeda, L'Hospitalet, Europa-Fira, Ildefons Cerdà i Pl.Espanya... Per mi són massa parades que fan allargar el temps de viatge en excés.
Cert. Sobren Almeda i Ildefons Cerdà.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

Platanito wrote:
Trenscat wrote:Els R5 i R6 està previst que parin a Martorell-Enllaç, Martorell-Central, Sant Andreu de la Barca, Sant Boi, Almeda, L'Hospitalet, Europa-Fira, Ildefons Cerdà i Pl.Espanya... Per mi són massa parades que fan allargar el temps de viatge en excés.
Cert. Sobren Almeda i Ildefons Cerdà.
No fa gaire anys els serveis R no hi paraven a aquestes estacions...
User avatar
Mako448
N10
N10
Posts: 3248
Joined: Saturday 03/06/2006 19:08

Post by Mako448 »

Els R5 i R6 s'aturen a aquestes estacions per que van signar un conveni amb GV2 i EL corte Ingles respectivament perqué així aquests centres comercials guanyin clients que ultilitzen el tren per anar a comprar.
Jo l'haguès fet parar nomès dissabtes i al nadal,tractant-se de questions comercilas.
ENcara que a Almeda jo crec que si que fa falta que els R paressin a Almeda,perqué a part d'ECI,hi ha el WTC,oficines i industrès,la fira i el camp de l'Espanyol( a aquest últim igual li queda mijor Cornellà-Riera).
Lo de Ildefons Cerdà podien parar els dissabtes,així promocionen als clients de Gran Vía 2 a comprar a aquest centre ultilizant FGC i no el cotxe,mireu els embussos que és formen els dissabtes a la tarda a la zona entre l'Ikea i el GV2 al carrer Ciències coplasat,i la rotonda d'accès als dos recintes colpastats i cues a la C-31 que arriben des l'enllaç amb la Ronda Litoral.
Espero que amb l'obertura d'Europa-Fira aixó s'arrecli.
PD:Lo mijor que la gent és pensa que és l'única entrada al GV2 quan a la següent sortida de la C-31(Santa Eulàlia),hi ha un ac`cès superdirecte al parking subterrani del GV2,i clar com no està assenyalat,aquesta entrada és buida mentre l'altra està colpasada.
Graciès a que paren els R a Ildefons Cerdà,han atret molts clients de l'Anoia i el Bages que passen la tarda al GV2.
User avatar
Santfeliuenc
N10
N10
Posts: 3520
Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
Location: Sant Andreu de la Barca, BL

Re

Post by Santfeliuenc »

Hola,

Hombre, yo lo comento porque no es de recibo que entre Martorell y Pza. España se tarde en un R5 ó un R6 que se supone que son semidirectos y que no paran en todas partes una media de 40 minutos.

Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Talls línia Llobregat-Anoia

Post by UT596001 »

Aquesta tarda he vist penjada una nota on diu que Dissabte 21 i Diumenge 22 per unes obres de millora es talla els FGC de Olesa de Montserrat a Manresa. El cremallera funcionarà només fins a Monistrol-Vila. Hi hauràn 3 serveis substituoris: un de Olesa a Manresa parant a tot arreu (inclús Monistrol-Vila) d'anar i tornar, un Olesa-Monistrol Vila directe i un Monistrol Vila-Martorell Enllaç parant a totes les estacions.

Algú sap quin tipus d'obres hi han previstes?
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Post by liniadelRipollés »

Sí, obres d'instal.lació d'agulla d'escapament per a permetre entrades simultànies a Monistrol si no ho tinc mal entès que serà que no.

Això implica el canvi d'enclavament de Monistrol-Enllaç, i això afecta al blocatge amb Olesa, Sant Vicenç i Vila.

Sembla ser, doncs, que no veurem banderins a Vila, Sant Vicenç, Olesa, Monistrol ni autoritzacions d'entrada amb fanal groc dins del túnel, en no estar operatius els senyals, ni guardagulles a cada agulla de Monistrol.

Un autèntic desastre ferroviari. Tindrem targeta ALSa tu! PLUS almenys?
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

Quin sentit logístic té que els autobusos facin trajectes Monistrol - Olesa i Martorell - Olesa de buit?

Dedueixo que hi haurà tres "línies" en funcionament: servei directe Olesa - Monistrol, servei Olesa - Manresa parant a totes i servei Manresa - Martorell també parant a totes (i a aquest servei encabir-hi la tornada de Monistrol).

O és que faran una carambola encara més estrambòtica?
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Post by Trenscat »

Realment tot plegat és ben estrafolari... Segur que hauria sigut més senzill fer un BT amb banderins :roll:

Suposo que també aprofitaran el tall per modificar les vies a la sortida d'Olesa direcció Manresa ja que la via 3 ha de seguir cap a Manresa com a via doble diguem-ne en lloc d'enllaçar amb la via general.

Jo volia veure banderins a Olesa!!!! >:( :'(
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Post by liniadelRipollés »

Si fan cap modificació a Olesa, cosa que no crec, llavors tindries BML entre Abrera i Olesa.
Trenscat wrote:Realment tot plegat és ben estrafolari... Segur que hauria sigut més senzill fer un BT amb banderins :roll:

Suposo que també aprofitaran el tall per modificar les vies a la sortida d'Olesa direcció Manresa ja que la via 3 ha de seguir cap a Manresa com a via doble diguem-ne en lloc d'enllaçar amb la via general.

Jo volia veure banderins a Olesa!!!! >:( :'(
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”