Curiositats de la retolació del metro

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
alexbn
N6
N6
Posts: 230
Joined: Wednesday 04/05/2005 12:41

Post by alexbn »

Danzig wrote:^^ Ya era hora
Pues teniendo en cuenta que en un mes y medio se inauguran las ampliaciones de las T3 y T5 y probablemente de rebote la T6, no sé qué decirte. Por cierto, que los planos nuevos son los de dentro de la estación, porque los de las bocas siguen sin enseñarnos el Trambesòs...
Vox
N8
N8
Posts: 1256
Joined: Tuesday 03/05/2005 4:47
Location: Badalona

Post by Vox »

Jo tambè opino que la senyalètica de TMB es força bona, i sobre tot amb bon diseny. L'altre xarxa que faig servir molt, la de Madrid, encara te millor senyalètica però amb un diseny trist. El de BCN m'agrada més.

Per cert, allà, que estan obrint trams i estacions a un ritme bestial, no se com ho fan que tenen els plànols actualitzats. Acaben d'obrir L2 cap La Elipa i apa, afegit als plànols! I fa setmanes igual amb les estacions d'Aviación Española (L10), Pinar del rey (L8), les prolongacions de la L11 i L5 etc

A TMB ja podrien afegir les futures ampliacions de la L2 a Badalona, la L3 a Trinitat i la L5 cap Horta. I que coi, el primer tram de la L9 :D

Vox
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Post by Guigui »

Vox wrote:A TMB ja podrien afegir les futures ampliacions de la L2 a Badalona, la L3 a Trinitat i la L5 cap Horta. I que coi, el primer tram de la L9 :D
Realment creus que cal anticipar-se 15 anys? :twisted:
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Denisuko
N7
N7
Posts: 487
Joined: Sunday 23/07/2006 10:07
Location: Buscant codis ATP
Contact:

Post by Denisuko »

Carlos L'H wrote:Ya se que no viene al caso pero, quería comentar que todos los mapas de la L5 han sido actualizados.
Novedades:
T5 y R10.
-No han puesto al menos que se están ampliando la L2 (Badalona Centre) y L3 (Roquetes y Trinitat Nova).
Y es raro, puesto que hace años, en el 2000 aproximadamente, en todos los mapas estaba puesto que la ampliacion de L3 de Montbau a Canyelles se inauguraria en el 2001 y durante muuuucho tiempo ha estado el tramo de St. Marti de l'Erm a Consell Comarcal tambien en construcción en los mapas.
Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es

Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
User avatar
U-Bahn
N7
N7
Posts: 570
Joined: Friday 08/12/2006 11:17
Location: A prop de "San Andrés Condal"

Post by U-Bahn »

Guigui wrote:
Vox wrote:A TMB ja podrien afegir les futures ampliacions de la L2 a Badalona, la L3 a Trinitat i la L5 cap Horta. I que coi, el primer tram de la L9 :D
Realment creus que cal anticipar-se 15 anys? :twisted:
15 anys no, però a Madrid porten temps publicitant aquest plànol:
Perdoneu la desmesura.(Com ho puc sol·lucionar?) :D
http://img260.imageshack.us/img260/9832 ... ridfb7.jpg
Last edited by U-Bahn on Tuesday 22/04/2008 13:34, edited 1 time in total.
User avatar
Izo
N6
N6
Posts: 186
Joined: Thursday 20/07/2006 22:37
Location: Piera, Montserratí

Post by Izo »

En el mapa el cercle amb un pal vertical que la talla pel mig és presentat com "cambio de tren". Vol dir que quan arribes a aquella estació et baixes i has de canviar de comboi per continuar?
Cahorniverns, nicarons, magas è garuns
User avatar
U-Bahn
N7
N7
Posts: 570
Joined: Friday 08/12/2006 11:17
Location: A prop de "San Andrés Condal"

Post by U-Bahn »

Correcte. Això ja passa a Puerta de Arganda, i es farà a Tres Olivos y Estadio Olímpico.
User avatar
mikado
N9
N9
Posts: 1844
Joined: Friday 06/05/2005 21:40

Post by mikado »

U-Bahn wrote:Correcte. Això ja passa a Puerta de Arganda, i es farà a Tres Olivos y Estadio Olímpico.
I quin és el motiu?
User avatar
U-Bahn
N7
N7
Posts: 570
Joined: Friday 08/12/2006 11:17
Location: A prop de "San Andrés Condal"

Post by U-Bahn »

Simplement que les freqüències són més baixes.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Post by Guigui »

O sigui, que si BCN fos Madrid, la L11 seria la L4 i a Trinitat Nova hi hauria aquella rodoneta atravessada per un pal. Ho he entès bé?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

Guigui wrote:O sigui, que si BCN fos Madrid, la L11 seria la L4 i a Trinitat Nova hi hauria aquella rodoneta atravessada per un pal. Ho he entès bé?
Sí, si a més la L11 l'explotés FGC en lloc de TMB i totes les seves parades a excepció de Trinitat Nova estiguessin a la zona 2.
Vox
N8
N8
Posts: 1256
Joined: Tuesday 03/05/2005 4:47
Location: Badalona

Post by Vox »

mikado wrote:
U-Bahn wrote:Correcte. Això ja passa a Puerta de Arganda, i es farà a Tres Olivos y Estadio Olímpico.
I quin és el motiu?
En aquell punt la L9 passa a ser explotada per TFM, amb menys freqüencies i amb trens 6000 de dos cotxes enlloc de 3 ó més.

Vox
Vox
N8
N8
Posts: 1256
Joined: Tuesday 03/05/2005 4:47
Location: Badalona

Post by Vox »

Guigui wrote:O sigui, que si BCN fos Madrid, la L11 seria la L4 i a Trinitat Nova hi hauria aquella rodoneta atravessada per un pal. Ho he entès bé?
Doncs no sé que dirte pq a BCN, en aquest cas, es veu ben clar que son dues linees diferents, una groga anomenada L4 i una verda anomenada L11. L'únic que presta a confusió es que una segueix l'altre en el plànol.

En el cas de la L9 i L9b, així com les L10 i L10b (MetroNorte), son la mateixa linea, mateixos trens, es quelcom extrany per es així :|

Vox
Vox
N8
N8
Posts: 1256
Joined: Tuesday 03/05/2005 4:47
Location: Badalona

Post by Vox »

U-Bahn wrote:
Guigui wrote:
Vox wrote:A TMB ja podrien afegir les futures ampliacions de la L2 a Badalona, la L3 a Trinitat i la L5 cap Horta. I que coi, el primer tram de la L9 :D
Realment creus que cal anticipar-se 15 anys? :twisted:
15 anys no, però a Madrid porten temps publicitant aquest plànol:
Hola,

Vejam, als metros de Madrid, com ja he comentat abans, NO es sol veure aquest plànol, i dic "sol" perquè no agafo la L4 ni la L11 ni el MetroSur però si les L1-2-3-5-6-7-8-9-10 i jo el que veig son plànols molt actuals on s'hi afegeixen les darreres novetats. No se com s'ho fan però els plànols deuen durar ben poc:

L5: dos estacions a Alameda de Osuna, finals 2006.
L10: estació Aviación Española (finals 2006)
L8: estació Pinar del Rey (primers 2007)
L11: dos estacions cap Carabanchel Alto, 2007
L2: una estació cap La Elipa, 2007, fa res.

Jo tinc un plànol de gener de 2007 i només surt que el que llavors estava inaugurat: L5 i Aviación.

Per altre banda, el plànol que has possat (el que no he vist massa!) no es ni de futur ni res! El metro ligero està ja apunt per la primavera i la resta o està ja ingaurat, o està dins el pla 2003-2007.

Vox
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Post by UT596001 »

Afegir al tema de la L9 de Madrid que al principi sí hi havien serveis directes sense transbord, però només anava 1 de cada 3 trens, quedant-se els altres dos limitats a Puerta de Arganda.

Seria més o menys com a la C4 nord de RENFE els festius, on dels 3 trens/hora que van a Terrassa només 1 continua a Manresa.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Post by Guigui »

Vox wrote:
Guigui wrote:O sigui, que si BCN fos Madrid, la L11 seria la L4 i a Trinitat Nova hi hauria aquella rodoneta atravessada per un pal. Ho he entès bé?
Doncs no sé que dirte pq a BCN, en aquest cas, es veu ben clar que son dues linees diferents, una groga anomenada L4 i una verda anomenada L11. L'únic que presta a confusió es que una segueix l'altre en el plànol.

En el cas de la L9 i L9b, així com les L10 i L10b (MetroNorte), son la mateixa linea, mateixos trens, es quelcom extrany per es així :|

Vox
Però l'explicació que dóna el plànol de Madrid pel símbol aquell és de transbord creuant l'andana, cosa que és el cas de Trinitat Nova. Per això ho deia, principalment.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Termòmetres gegants a l'entrada dels vestíbuls

Post by Guigui »

Ressuscito el tema per parlar d'una altra idea rebuscada que he tingut amb relació a la retolació del metro de Barcelona. Els panells que hi ha a l'entrada de cada vestíbul amb un gran termòmetre vertical que indica la línia duu els caps de línia en el color distintiu i la resta d'estacions en blanc. Trobo que, per tal d'aclarir a l'usuari on es troba (cosa que no sempre tenen clar, especialment els de fora), l'estació que hauria d'estar marcada amb el color distintiu és aquella on es trobi. La veritat és que no sé què hi pinta marcar amb color especial els caps de línia si ja es veu que ho són pel fet d'estar als extrems del termòmetre.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Curiositats de la retolació del metro

Post by metring »

A veure què us sembla aquesta :) :

http://ecomovilidad.net/barcelona/la-im ... -vallcarca

La imatge: La línia L5 se’n va a Vallcarca

Javier Paricio | 13-12-12

Fins fa unes setmanes, qui passés per l’estació Plaça del Centre de metro podia trobar-se amb una imatge curiosa. I és que a una de les tires de la línia L3 que hi ha a l’andana amb direcció a Trinitat Nova figurava que la línia L5 parava a Vallcarca, i no a Vall d’Hebron.

Suposem que l’error es va produir fa mesos, quan, en actualitzar la senyalètica arran de la inauguració del tram Horta-Vall d’Hebron de la L5, l’operari que posava les enganxines adhesives es va despistar i va posar una a Vallcarca, per la coincidència de les primeres lletres amb Vall d’Hebron.

A diferència d’altres vegades, en què errors d’aquest tipus han sigut solucionats just després de publicar-los al nostre bloc, en aquesta ocasió algun usuari anònim o algun treballador de TMB segurament es va adonar de l’equivocació i va fer les gestions oportunes, ja que fa unes setmanes va desaparèixer l’enganxina errònia de la línia L5 i uns dies després estava ja col·locada a l’estació correcta.

A ecomovilidad.net Barcelona ens alegra saber que des de TMB es treballa per millorar dia a dia la informació als usuaris, fins i tot amb petites actuacions com aquesta. I és que, com hem dit ja moltes vegades, la informació veraç és un dels pilars fonamentals per tal que els usuaris confiïn en el transport públic.

Image
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Curiositats de la retolació del metro

Post by Miquel »

Posaria la ma al foc que el responsable d'aquest "error" ha estat el brètol de torn que s'ha dedicat a canviar-lo de lloc com en el 99% dels casos.
Per desgràcia, a L3, des del 2004 que tenim animals canviant o directament retirant adhesius dels termòmetres.
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
Oriolix
N6
N6
Posts: 307
Joined: Saturday 09/10/2010 0:07

L1? No, it's only L3 platform...

Post by Oriolix »

Agafo el metro de L3 a Plaça Catalunya i, com que em quedo al principi de l'andana, un parell de cops per setmana se m'acosta algun turista i em demana "L1?" amb l'únic problema que t'ho diuen just quan arriba el metro i no saben si pujar o no... Evidentment, amb el meu anglès justet, els envio cap al fons de l'andana perquè vagin a buscar la L1, però potser hi hauria alguna manera d'indicar en els rètols que allí només hi paren els trens de la L3. De fet, tenint en compte que a Barcelona totes les andanes són "monolínia", valdria la pena tenir algun pictograma sobre el tema. Alguna idea?
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”