Andanes
Andanes
Mirant fotos m'ha vingut una pregunta al cap sobre les andanes.
Tant a metro com a Renfe/FGC i tramvia, hi ha estacions amb una única andana central o bé amb dues andanes i les vies al mig. També hi ha la opció de fer-ho tot: Andana central i dues andanes laterals. Això últim només ho he vist a algunes estacions de la L1 com Sagrera i alguna altra.
A Renfe solen ser dues andanes, excepte a Sants i Plaça Catalunya. Als FGC tant els agrada una com una altra. Així tenen andana central a Martorell Enllaç i Central, Sant Andreu, Espanya, ... i a les altres doble andana. I al tramvia passa igual: doble a la majoria excepte F.Macià, Av. Xile, Fòrum, ...
La meva pregunta és: quins avantatges i inconvenients té cada opció? Quan s'escull una o l'altra es fa només en funció de l'espai disponible?
Tant a metro com a Renfe/FGC i tramvia, hi ha estacions amb una única andana central o bé amb dues andanes i les vies al mig. També hi ha la opció de fer-ho tot: Andana central i dues andanes laterals. Això últim només ho he vist a algunes estacions de la L1 com Sagrera i alguna altra.
A Renfe solen ser dues andanes, excepte a Sants i Plaça Catalunya. Als FGC tant els agrada una com una altra. Així tenen andana central a Martorell Enllaç i Central, Sant Andreu, Espanya, ... i a les altres doble andana. I al tramvia passa igual: doble a la majoria excepte F.Macià, Av. Xile, Fòrum, ...
La meva pregunta és: quins avantatges i inconvenients té cada opció? Quan s'escull una o l'altra es fa només en funció de l'espai disponible?
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Personalment sóc més partidari de les andanes laterals, tot i amb això jo penso que bàsicament són modes.
L'andana lateral té l'avantatge que aprofita més l'espai útil doncs un no ha de situar-se a una distància prudent de la paret. El fet que la gent pensi en la seva destinació abans d'accedir a l'andana evita confusions. Si es tracta d'afegir estacions no requereix desplaçar les vies.
L'andana central té l'avantatge que pot concentrar i optimitzar el mobiliari i equipaments (bancs, ascensors, escales mecàniques..) de l'estació en una sola andana i permet l'ús alternat de les vies causant menys inconvenients als viatgers.
Els inconvenients són que amb l'andana lateral en general hi ha més costos per construir les estacions i que amb les laterals hi ha unes corbes a l'arribar a l'estació que limiten les velocitats dels trens a més que s'incrementa el cost a l'haver de construir més túnels a les proximitats de l'estació.
A FGC línia Llobregat Anoia s'ha emprat l'andana central a la nova nau de Plaça Espanya, Magòria, Molí Nou, Can Ros Sant Andreu de la Barca, Martorell-Enllaç, Pallejà-Provisional.
S'ha emprat l'andana lateral a Magòria, Colònia Güell, Santa Coloma de Cervelló, El Palau, Pallejà-Definitiva.
Així l'andana central s'ha emprat en estacions on paren tots els trens, si bé en el cas de Molí Nou s'aprofita que és a la sortida d'una corba i que s'ha d'incrementar l'entrevia per la via central per fer andana central i una cosa semblant s'ha fet a Can Ros, a Magòria degut a la poca profunditat la comunicació entre andanes laterals hagués estat bastant aparatosa a més en aquest cas em penso que no penalitza la velocitat perquè les corbes que hi ha a les seves proximitats ja hi eren.
A les estacions on alguns trens no paren s'empra l'andana lateral com a norma general
A la nova nau de Plaça Espanya s'ha emprat l'andana central i és molt ampla no té tanta capacitat com dues andanes laterals però si és molt pràctica per desallotjar els viatgers que literalment envaeixen l'estació quan arriba un tren durant uns instants. En canvi les andanes laterals de la nau antiga es queden col·lapsades quan arriba un tren, no tant perquè siguin laterals sinó perquè són estretes, jo seria partidari d'una explotació en què la via 2 s'emprés només per l'arribada viatgers i la 1 per la sortida.
A les estacions amb tres andanes es tendeix a utilitzar l'andana central per la sortida i la lateral per l'entrada.
A la línia Barcelona-Vallès no s'ha emprat tant l'andana central doncs les estacions d'Hospital General, Terrassa-Rambla, Universitat Autònoma s'han fet amb andana lateral en el cas de Terrassa Rambla l'andana d'arribades és igual a la de sortides però és igual l'escala que hi accedeix, a Reina Elisenda l'andana de viatgers és molt més ampla que la que no fa servei de viatgers, una cosa semblant passa a Sagrada Família, en aquest cas pensant en l'època en què el servei acabava allà.
A Rubí per exemple es van construir dues andanes centrals per tres vies i aquestes han resultat petites, però haguessin estat suficients com andanes laterals per la major amplada útil
En el cas de Metro des de fa uns anys s'han fet totes les estacions amb andana central, amb l'excepció de Torre Baró-Vallbona, durant els anys 50 les estacions que es van construir a sota la Meridiana van ser amb 3 andanes per tenir més capacitat. En canvi hi ha una estació a la que tinc certa mania per la confusió que resulta pel sentit dels trens que és Maragall, amb andana central, ara ja no em passa però quan era petit sempre em confonia de tren en aquella estació.
En el cas de Renfe tot el que no siguin línies noves es fa amb andana lateral i també es fa així amb línies noves normalment.
Al Trambaix per exemple és amb andana central Francesc Macià, però té el sentit de la sortida alternada de tramvies de les dues vies, les altres parades s'han fet quasi totes amb andana lateral amb l'excepció que ara recordi d'Avinguda de Xile per ser només accessible des d'un costat de les vies i de les parades en els trams de via única en aquest cas permet optimitzar el mobiliari de la parada, tot i que en aquest cas no tinc clara la utilització de l'andana central.
Al Trambesòs tot i que hi he anat poc és andana lateral completament, doncs no es pot parlar d'andana central el tram de la Diagonal degut a la distància entre les vies.
Felicitats als que heu arribat fins aquí però no feu gaire cas que m'ho he inventat tot.
L'andana lateral té l'avantatge que aprofita més l'espai útil doncs un no ha de situar-se a una distància prudent de la paret. El fet que la gent pensi en la seva destinació abans d'accedir a l'andana evita confusions. Si es tracta d'afegir estacions no requereix desplaçar les vies.
L'andana central té l'avantatge que pot concentrar i optimitzar el mobiliari i equipaments (bancs, ascensors, escales mecàniques..) de l'estació en una sola andana i permet l'ús alternat de les vies causant menys inconvenients als viatgers.
Els inconvenients són que amb l'andana lateral en general hi ha més costos per construir les estacions i que amb les laterals hi ha unes corbes a l'arribar a l'estació que limiten les velocitats dels trens a més que s'incrementa el cost a l'haver de construir més túnels a les proximitats de l'estació.
A FGC línia Llobregat Anoia s'ha emprat l'andana central a la nova nau de Plaça Espanya, Magòria, Molí Nou, Can Ros Sant Andreu de la Barca, Martorell-Enllaç, Pallejà-Provisional.
S'ha emprat l'andana lateral a Magòria, Colònia Güell, Santa Coloma de Cervelló, El Palau, Pallejà-Definitiva.
Així l'andana central s'ha emprat en estacions on paren tots els trens, si bé en el cas de Molí Nou s'aprofita que és a la sortida d'una corba i que s'ha d'incrementar l'entrevia per la via central per fer andana central i una cosa semblant s'ha fet a Can Ros, a Magòria degut a la poca profunditat la comunicació entre andanes laterals hagués estat bastant aparatosa a més en aquest cas em penso que no penalitza la velocitat perquè les corbes que hi ha a les seves proximitats ja hi eren.
A les estacions on alguns trens no paren s'empra l'andana lateral com a norma general
A la nova nau de Plaça Espanya s'ha emprat l'andana central i és molt ampla no té tanta capacitat com dues andanes laterals però si és molt pràctica per desallotjar els viatgers que literalment envaeixen l'estació quan arriba un tren durant uns instants. En canvi les andanes laterals de la nau antiga es queden col·lapsades quan arriba un tren, no tant perquè siguin laterals sinó perquè són estretes, jo seria partidari d'una explotació en què la via 2 s'emprés només per l'arribada viatgers i la 1 per la sortida.
A les estacions amb tres andanes es tendeix a utilitzar l'andana central per la sortida i la lateral per l'entrada.
A la línia Barcelona-Vallès no s'ha emprat tant l'andana central doncs les estacions d'Hospital General, Terrassa-Rambla, Universitat Autònoma s'han fet amb andana lateral en el cas de Terrassa Rambla l'andana d'arribades és igual a la de sortides però és igual l'escala que hi accedeix, a Reina Elisenda l'andana de viatgers és molt més ampla que la que no fa servei de viatgers, una cosa semblant passa a Sagrada Família, en aquest cas pensant en l'època en què el servei acabava allà.
A Rubí per exemple es van construir dues andanes centrals per tres vies i aquestes han resultat petites, però haguessin estat suficients com andanes laterals per la major amplada útil
En el cas de Metro des de fa uns anys s'han fet totes les estacions amb andana central, amb l'excepció de Torre Baró-Vallbona, durant els anys 50 les estacions que es van construir a sota la Meridiana van ser amb 3 andanes per tenir més capacitat. En canvi hi ha una estació a la que tinc certa mania per la confusió que resulta pel sentit dels trens que és Maragall, amb andana central, ara ja no em passa però quan era petit sempre em confonia de tren en aquella estació.
En el cas de Renfe tot el que no siguin línies noves es fa amb andana lateral i també es fa així amb línies noves normalment.
Al Trambaix per exemple és amb andana central Francesc Macià, però té el sentit de la sortida alternada de tramvies de les dues vies, les altres parades s'han fet quasi totes amb andana lateral amb l'excepció que ara recordi d'Avinguda de Xile per ser només accessible des d'un costat de les vies i de les parades en els trams de via única en aquest cas permet optimitzar el mobiliari de la parada, tot i que en aquest cas no tinc clara la utilització de l'andana central.
Al Trambesòs tot i que hi he anat poc és andana lateral completament, doncs no es pot parlar d'andana central el tram de la Diagonal degut a la distància entre les vies.
Felicitats als que heu arribat fins aquí però no feu gaire cas que m'ho he inventat tot.
Last edited by josep_serre on Saturday 21/05/2005 23:27, edited 1 time in total.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
L'andana central s'ha utilitzat històricament com a andana de SORTIDA, mentre que les laterals són per a l'ENTRADA al tren. Si bé això s'ha perdut pràcticament, si us fixeu a Plaça Catalunya FGC està senyalitzat així i més o menys es respecta.
Antigament els bitllets es recollien als extrems de cada andana central en unes "taquilles" disposades a tal efecte.
Antigament els bitllets es recollien als extrems de cada andana central en unes "taquilles" disposades a tal efecte.
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Ja que dius això...a Plaça Catalunya la única via amb només una andana la via 5 s'utilitza normalment per afegir o per retirar trens però de manera que no s'ajunten tràfics d'arribada i de sortida de viatgers.
Jo m'havia referit a estacions construïdes recentment però ja posats...
Normalment s'havien fet sempre andanes laterals, Muntaner i La Bonanova tenen andana lateral i central que s'hauran de suprimir si les laterals es volen allargar més, en el cas de La Bonanova és especialment molest el fet de baixar per l'andana central a La Bonanova i coincideixi amb un tren sense parada amb sentit contrari, degut a que és una andana estreta. A Muntaner és un problema l'andana lateral per la corba a les seves dues capçaleres i el reduït gàlib resultant.
A Sant Joan és andana lateral molt ampla i aquesta estació que fa 10 anys estava infrautilitzada ara hi ha hores que no s'hi cap però no penalitza trens sense parada actualment inexistents perquè es troba a la sortida d'una corba, malgrat ser andana central no aprofita les avantatges de l'andana central doncs les escales d'entrada i de sortida són independents des de la col·locació de les validadores al vestíbul, l'ascensor si que és només un.
Mira-Sol és un cas semblant al de Sant Joan, en aquest cas s'aprofita també per millorar la permeabilitat de la via i es fa un vestíbul una escala, això sí el vestíbul pot quedar petit en qualsevol moment si s'incrementa molt la demanda i amb dificultats d'ampliar.
Les Planes és una estació una mica atípica que només té una andana en ús, ha servit per no posar més validadores i a part del que va del pas elevat a l'edifici de l'estació només hi ha ascensor de l'andana central al pas elevat, durant un temps abans de suprimir el pas a nivell de vianants els trens obrien portes també a l'andana lateral en sentit ascendent. en aquest cas és el fet d'existir una tercera via a l'estació el que fa tenir andana central, i com tampoc és una estació de grans aglomeracions això no és un problema. Aquesta tercera via s'utilitzava en altres èpoques per trens que acabaven a Les Planes i actualment s'utilitza ocasionalment per gravar anuncis i poca cosa més.
Jo m'havia referit a estacions construïdes recentment però ja posats...
Normalment s'havien fet sempre andanes laterals, Muntaner i La Bonanova tenen andana lateral i central que s'hauran de suprimir si les laterals es volen allargar més, en el cas de La Bonanova és especialment molest el fet de baixar per l'andana central a La Bonanova i coincideixi amb un tren sense parada amb sentit contrari, degut a que és una andana estreta. A Muntaner és un problema l'andana lateral per la corba a les seves dues capçaleres i el reduït gàlib resultant.
A Sant Joan és andana lateral molt ampla i aquesta estació que fa 10 anys estava infrautilitzada ara hi ha hores que no s'hi cap però no penalitza trens sense parada actualment inexistents perquè es troba a la sortida d'una corba, malgrat ser andana central no aprofita les avantatges de l'andana central doncs les escales d'entrada i de sortida són independents des de la col·locació de les validadores al vestíbul, l'ascensor si que és només un.
Mira-Sol és un cas semblant al de Sant Joan, en aquest cas s'aprofita també per millorar la permeabilitat de la via i es fa un vestíbul una escala, això sí el vestíbul pot quedar petit en qualsevol moment si s'incrementa molt la demanda i amb dificultats d'ampliar.
Les Planes és una estació una mica atípica que només té una andana en ús, ha servit per no posar més validadores i a part del que va del pas elevat a l'edifici de l'estació només hi ha ascensor de l'andana central al pas elevat, durant un temps abans de suprimir el pas a nivell de vianants els trens obrien portes també a l'andana lateral en sentit ascendent. en aquest cas és el fet d'existir una tercera via a l'estació el que fa tenir andana central, i com tampoc és una estació de grans aglomeracions això no és un problema. Aquesta tercera via s'utilitzava en altres èpoques per trens que acabaven a Les Planes i actualment s'utilitza ocasionalment per gravar anuncis i poca cosa més.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Quantes coses que sabeu sobre andanes!
Em sembla que al primer missatge que has escrit t'has liat una mica entre lateral i central, Josep_serre. De totes maneres crec t'he entès bé. I sembla mentida la quantitat de coses que cal tenir en compte quan s'escull el tipus andanes!
És interessant això de la corba a l'entrada/sortida de l'estació si hi ha andana central, que obliga a reduïr una mica la velocitat. Però en estacions de metro no hi hauria diferència, ja que tots els trens paren a totes les estacions.
I el tema de l'allau de gent quan arriba un tren és ben cert que amb les andanes centrals es fa més accentuat. Passa molt a Sants i Plaça Catalunya. Al matí, a Sants baixa molta gent a la via 2 i via 1 (per exemple) i quan coincideixen dos trens bastant seguit (cosa que passa molt) l'anada s'omple de gent. I costa bastant sortir-ne, perquè amb només 2 escales mecàniques estretes i una escala "normal"....
Si no recordo malament (ja fa temps que ho vaig veure), em sembla que a la L7 a Catalunya només s'utilitza una via. Aquesta via té dues andanes: una central i l'altra lateral. Quan arriba un tren, com que és el final de la línia tothom ha de baixar. Només s'obren les portes de l'andana central (costat dret en sentit descendent). Quan la gent ja ha baixat, es tanquen les portes i s'obren les de l'altre costat perque la gent pugi. Trobo que aquest sistema ajuda bastant a fer més còmode entrar i sortir, perque no et trobes a ningú de cara.
I a les estacions de 3 andanes, com a les de la L1 a la Meridiana, estaria bé que s'útilitzés l'andana central només per a baixar del tren i les laterals només per a esperar-lo. Però em sembla que no està "obligat" aquest ús. Vull dir que un cop has validat el bitllet, pots baixar a l'anada que vulguis, i quan arriben els trens, també baixes per on vulguis.
És interessant això de la corba a l'entrada/sortida de l'estació si hi ha andana central, que obliga a reduïr una mica la velocitat. Però en estacions de metro no hi hauria diferència, ja que tots els trens paren a totes les estacions.
I el tema de l'allau de gent quan arriba un tren és ben cert que amb les andanes centrals es fa més accentuat. Passa molt a Sants i Plaça Catalunya. Al matí, a Sants baixa molta gent a la via 2 i via 1 (per exemple) i quan coincideixen dos trens bastant seguit (cosa que passa molt) l'anada s'omple de gent. I costa bastant sortir-ne, perquè amb només 2 escales mecàniques estretes i una escala "normal"....
Si no recordo malament (ja fa temps que ho vaig veure), em sembla que a la L7 a Catalunya només s'utilitza una via. Aquesta via té dues andanes: una central i l'altra lateral. Quan arriba un tren, com que és el final de la línia tothom ha de baixar. Només s'obren les portes de l'andana central (costat dret en sentit descendent). Quan la gent ja ha baixat, es tanquen les portes i s'obren les de l'altre costat perque la gent pugi. Trobo que aquest sistema ajuda bastant a fer més còmode entrar i sortir, perque no et trobes a ningú de cara.
I a les estacions de 3 andanes, com a les de la L1 a la Meridiana, estaria bé que s'útilitzés l'andana central només per a baixar del tren i les laterals només per a esperar-lo. Però em sembla que no està "obligat" aquest ús. Vull dir que un cop has validat el bitllet, pots baixar a l'anada que vulguis, i quan arriben els trens, també baixes per on vulguis.
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Quantes coses que sabeu sobre andanes!
Ja ho he corregit, i la veritat crec que és normal confondre'ns en un missatge tan llarg
Albert wrote:Em sembla que al primer missatge que has escrit t'has liat una mica entre lateral i central, Josep_serre. De totes maneres crec t'he entès bé. I sembla mentida la quantitat de coses que cal tenir en compte quan s'escull el tipus andanes!
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re
Hola,
Personalmente prefiero los andenes centrales a los laterales, son mucho más cómodos. Eso sí, me gustaría que fuesen mucho más amplios de lo que son.
En Viena por ejemplo y en las estaciones de metro con andén central, la anchura era tal, que destacaba por su generosa amplitud.
Cuando en Sant Feliu soterren las vías de RENFE, espero que hagan un gran andén central para acceder a los trenes.
Saludos,
Sergio
Personalmente prefiero los andenes centrales a los laterales, son mucho más cómodos. Eso sí, me gustaría que fuesen mucho más amplios de lo que son.
En Viena por ejemplo y en las estaciones de metro con andén central, la anchura era tal, que destacaba por su generosa amplitud.
Cuando en Sant Feliu soterren las vías de RENFE, espero que hagan un gran andén central para acceder a los trenes.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
Re: Andanes
Bé, els avantatges i els inconvenients ja els han dit, i em sembla que no hi ha res a afegir-hi.Albert wrote:La meva pregunta és: quins avantatges i inconvenients té cada opció? Quan s'escull una o l'altra es fa només en funció de l'espai disponible?
Pel que fa a la comoditat en l'ús de les andanes prefereixo les centrals: és molt més senzill i ràpid canviar de tren i les centrals solen ser més amples (les noves de Sagrera estan molt bé).
Una cosa diferent serà el que tindrem amb la L9 que, en moltes estacions, tindrà una andana a sobre de l'altra (ja passa quelcom semblant a Universitat de la L1), on l'espai es divideix en dues meitats: una per a l'andana i l'altra per a les vies.
Cahorniverns, nicarons, magas è garuns
Jo soc partidària de les tres andanes, la que abans es coneixia com a "Sol·lució Barcelona", per una millor distribució del passatge, tot i que unes andanes centrals ben amples, tampoc les trobo malament. El que passa és que, en casos com els de les dues Sagreres, pensnt en que en un temps poden coincidir quatre línies de metro i una de Rodalíes, potser l'andana central sigui insuficient.
Jo,com a usuari de la LL-A,quan vaig a la B-V,no sabeu el lio que em faig,i clar el cotum,quan en baixo a alguna estació d'aquestes amb andanes d'entrada i sortida,he baixat a la de sortida molts cops sense voler
Està bé que facin andanes d'entrada i sortida,ja que la càrrega i descarrega és fa mès depressa,peró és nomès hi ha a FGC B-V!!!,i un que no vagi massa per allà,én definitiva,és lia
Està bé que facin andanes d'entrada i sortida,ja que la càrrega i descarrega és fa mès depressa,peró és nomès hi ha a FGC B-V!!!,i un que no vagi massa per allà,én definitiva,és lia
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Si són amples m'és indiferent, però la realitat és que es difícil trobar-se una andana central que no sigui com a mínim "segura", mentre que andanes laterals ridícules, com la de Paral·lel L2, o correctes en el seu temps però desbordades per les circumnstàncies actuals, com la de Provença FGC, arriben a ser insegures o donar-ne la sensació.
Llavors, "ante la duda", andanes centrals.
Llavors, "ante la duda", andanes centrals.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Dèieu més amunt que les andanes de Sagrera no eren suficientment amples (o això he entés). Doncs bé, divendres passat me les vaig estar mirant (sobretot Sagrera L1) i d'ample més o menys és com les estacions del metro de Berlín (no totes, però alguna n'hi ha així d'ample). De fet, la solució de corba/contracorba per entrar a l'andana central és bona per aconseguir amplituds suficients. I la veritat, per a mi Sagrera L1 és molt ampla...
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
RENFE es RENFE... Tant si tenen andanes laterals com centrals les tenen estretes, amb bonys, sense enrajolar, brutes, sense informacio, sense suficient nivell per accedir als trens, sense iluminacio, sense sortides d'emergencia o sense ascensors, pero aixo ja ve de serie a la RENFE, millor no agafarla com a exemple de transport.
FGC també té andanes centrals ben estretes a Sarrià i sense sortida d'emergència i no poses el crit al cel per ells...EUKibo wrote:RENFE es RENFE... Tant si tenen andanes laterals com centrals les tenen estretes, amb bonys, sense enrajolar, brutes, sense informacio, sense suficient nivell per accedir als trens, sense iluminacio, sense sortides d'emergencia o sense ascensors, pero aixo ja ve de serie a la RENFE, millor no agafarla com a exemple de transport.
Per no parlar de Peu del Funicular.entfe001 wrote:FGC també té andanes centrals ben estretes a Sarrià i sense sortida d'emergència i no poses el crit al cel per ells...EUKibo wrote:RENFE es RENFE... Tant si tenen andanes laterals com centrals les tenen estretes, amb bonys, sense enrajolar, brutes, sense informacio, sense suficient nivell per accedir als trens, sense iluminacio, sense sortides d'emergencia o sense ascensors, pero aixo ja ve de serie a la RENFE, millor no agafarla com a exemple de transport.
O Sabadell Rambla i la subestació elèctrica a mig camí de l'única via d'evacuació de l'estació (la "sortida d'emergència" és recórrer tot el túnel fins a Sabadell Estació ).UT596001 wrote:Per no parlar de Peu del Funicular.entfe001 wrote:FGC també té andanes centrals ben estretes a Sarrià i sense sortida d'emergència i no poses el crit al cel per ells...EUKibo wrote:RENFE es RENFE... Tant si tenen andanes laterals com centrals les tenen estretes, amb bonys, sense enrajolar, brutes, sense informacio, sense suficient nivell per accedir als trens, sense iluminacio, sense sortides d'emergencia o sense ascensors, pero aixo ja ve de serie a la RENFE, millor no agafarla com a exemple de transport.
Peró esque Plaça Catalunya renfe,entre cartells ple mig,escales mecàniques,màquines per comprar begudes,patates,etc.,bancs,i amb tanta gent i tant estret,tinc la sensació de moltíssima incomoditat i perill a l'hora d'esperar un tren,quan m'espero allà al tren o te'n vas al fons o tens una possibilitat alta de caure sense voler a la via o que algú t'empeny,pel que considero aquesta estació un perill a l'hora d'esperar el tren amb tanta gent i et pot passar qualsevol cosa.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Però trobo que la corba i contracorba de Sagrera és massa brusca, anant al metro a la velocitat habitual d'entrada/sortida d'una estació. Haurien pogut suavitzar-les més.aarongilp wrote:De fet, la solució de corba/contracorba per entrar a l'andana central és bona per aconseguir amplituds suficients.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.