Al 2008 nou bus urbà Canaletes-Cerdanyola Universitat
Al 2008 nou bus urbà Canaletes-Cerdanyola Universitat
Un bus urbà enllaçarà Canaletes amb l'estació de Renfe Cerdanyola-Universitat
Cerdanyola tindrà l’any vinent una nova línia d’autobús urbà entre Canaletes i la rotonda de l’estació de Renfe Cerdanyola-Universitat. El Ple Municipal aprovava ahir el Pla director de les millores del transport urbà i l’acord amb l'Agrupació de Municipis amb Transport Urbà (AMTU) perquè representi l'Ajuntament davant la Generalitat.
Segons explicava ahir al Ple el regidor d’Espais Públics, José Haro, això suposarà la recepció d’una subvenció “compromesa per al 2008” de 420.000 euros que, amb els ingressos per venda de bitllets, reduirà l’aportació del pressupost municipal a la nova línia al 40% del milió d’euros previst.
No era aquest l’únic tema amb Haro de protagonista. El ple comptava amb el debat sobre diverses revisions de preus de serveis com els de transport públic –el bitllet senzill d’1 €, la T10, 6’10 € i la T4 de jubilats, 3’15€--, el servei de construcció de claveguerons, la neteja de dependències municipals o el de la recollida de residus –urbans, selectiva i de la fracció orgànica- i neteja viària.
http://www.cerdanyola.info/noticies/noticia11139.html
Cerdanyola tindrà l’any vinent una nova línia d’autobús urbà entre Canaletes i la rotonda de l’estació de Renfe Cerdanyola-Universitat. El Ple Municipal aprovava ahir el Pla director de les millores del transport urbà i l’acord amb l'Agrupació de Municipis amb Transport Urbà (AMTU) perquè representi l'Ajuntament davant la Generalitat.
Segons explicava ahir al Ple el regidor d’Espais Públics, José Haro, això suposarà la recepció d’una subvenció “compromesa per al 2008” de 420.000 euros que, amb els ingressos per venda de bitllets, reduirà l’aportació del pressupost municipal a la nova línia al 40% del milió d’euros previst.
No era aquest l’únic tema amb Haro de protagonista. El ple comptava amb el debat sobre diverses revisions de preus de serveis com els de transport públic –el bitllet senzill d’1 €, la T10, 6’10 € i la T4 de jubilats, 3’15€--, el servei de construcció de claveguerons, la neteja de dependències municipals o el de la recollida de residus –urbans, selectiva i de la fracció orgànica- i neteja viària.
http://www.cerdanyola.info/noticies/noticia11139.html
Last edited by trainman on Thursday 03/05/2007 13:02, edited 1 time in total.
Re: Al 2008 nou bus urbà Canaletes-Cerdanyola Universitat
Mira que són ineptes!!! Ja que el fan arribar a la rotonda que baixi fins a l'estació pròpiament, que només són 30 segons més de recorregut, i a més és molt millor per l'autobús per fer el final allà!!!trainman wrote:Cerdanyola tindrà l’any vinent una nova línia d’autobús urbà entre Canaletes i la rotonda de l’estació de Renfe Cerdanyola-Universitat.
José Haro diu que la nova línia de bus urbà, que funcionarà a partir de l'any vinent, suposarà un avenç en matèria de transport a Cerdanyola
El regidor d'Espais Públics creu que aquesta línia, que connectarà Canaletes amb la rotonda de l'estació Cerdanyola-Universitat de Renfe, ve a pal·liar part del dèficit en transport públic que hi ha al municipi. La línia tindrà un cost d'un milió d'euros els tres primers anys.
Haro amb un dels vehicles de l'actual línia Can Cerdà-Bellaterra
Foto: J.R.UrbanoEl regidor d’Espais Públics de l’Ajuntament, José Haro, creu que la nova línia d’autobús, que connectarà Canaletes amb la rotonda de l’estació Cerdanyola-Universitat de Renfe, és un pas més endavant per intentar pal·liar l’important dèficit de transport urbà a Cerdanyola.
La nova línia es posarà en marxa l’any vinent i arriba gràcies a un acord de l’Associació de Municipis amb Transport Urbà (AMTU), de la qual en formem part, amb la Generalitat.
Haro ha fet una autocrítica i ha reconegut que, en matèria de transport, “es podria haver fet més”. No obstant, les prioritats en aquest mandat estaven encarrilades cap a altres qüestions, el transport requeria d’una inversió molt elevada i, a més, el consistori no comptava amb cap ajut financer extern.
El regidor d’Espais Públics explica que l’actual línia de bus urbà suposa un cost molt important. De moment és un servei deficitari per a ell ja que el que es recapta amb la venda de bitllets no és suficient i el consistori ha d’aportar 267 mil euros anuals per mantenir-la, sense cap ajut extern.
José Haro, no obstant, sosté que, només si hi ha una àmplia oferta d’autobús urbà amb molta freqüència de pas, el servei acabarà funcionant i els ciutadans optaran pel transport públic com a una alternativa real al vehicle privat.
La nova línia de bus urbà tindrà un cost total d'un milió d'euros els tres primers anys
El regidor d’Espais Públics explica que, mitjançant el conveni de l’AMTU amb la Generalitat, Cerdanyola rebrà entre el 2007 i el 2010 422 mil euros. Però amb un condició: que aquests diners s’emprin per a millorar el transport urbà i no pas per sufragar el dèficit actual. És per això, que la regidoria ha decidit impulsar aquesta nova línia que ja s’havia estudiat quan va entrar en funcionament la línia actual al 2002.
José Haro explica que el departament ha calculat el que aquest nou recorregut costarà durant els tres primers anys. Concretament, 1 milió 43 mil euros. Pel que fa a l’estimació d’ingressos, el regidor parla de 635 mil euros en el mateix període. Això implicarà un cost per al consistori de 400 mil euros.
El regidor insisteix en què anem molt endarrerits pel que fa al transport de Cerdanyola i assegura que en la propera legislatura, governi qui governi, caldrà donar un impuls a aquesta qüestió.
José Haro explica, d’altra banda, que a causa de les obres que s’estan realitzant al municipi el nombre de viatgers de l’actual línia de bus urbà ha disminuït passant dels 195 mil del 2004 als 189 mil del 2006, a l’igual que els ingressos. No obstant això, es mostra convençut de que les xifres variaran quan les obres finalitzin.
http://www.cerdanyola.info/noticies/noticia11217.html
El regidor d'Espais Públics creu que aquesta línia, que connectarà Canaletes amb la rotonda de l'estació Cerdanyola-Universitat de Renfe, ve a pal·liar part del dèficit en transport públic que hi ha al municipi. La línia tindrà un cost d'un milió d'euros els tres primers anys.
Haro amb un dels vehicles de l'actual línia Can Cerdà-Bellaterra
Foto: J.R.UrbanoEl regidor d’Espais Públics de l’Ajuntament, José Haro, creu que la nova línia d’autobús, que connectarà Canaletes amb la rotonda de l’estació Cerdanyola-Universitat de Renfe, és un pas més endavant per intentar pal·liar l’important dèficit de transport urbà a Cerdanyola.
La nova línia es posarà en marxa l’any vinent i arriba gràcies a un acord de l’Associació de Municipis amb Transport Urbà (AMTU), de la qual en formem part, amb la Generalitat.
Haro ha fet una autocrítica i ha reconegut que, en matèria de transport, “es podria haver fet més”. No obstant, les prioritats en aquest mandat estaven encarrilades cap a altres qüestions, el transport requeria d’una inversió molt elevada i, a més, el consistori no comptava amb cap ajut financer extern.
El regidor d’Espais Públics explica que l’actual línia de bus urbà suposa un cost molt important. De moment és un servei deficitari per a ell ja que el que es recapta amb la venda de bitllets no és suficient i el consistori ha d’aportar 267 mil euros anuals per mantenir-la, sense cap ajut extern.
José Haro, no obstant, sosté que, només si hi ha una àmplia oferta d’autobús urbà amb molta freqüència de pas, el servei acabarà funcionant i els ciutadans optaran pel transport públic com a una alternativa real al vehicle privat.
La nova línia de bus urbà tindrà un cost total d'un milió d'euros els tres primers anys
El regidor d’Espais Públics explica que, mitjançant el conveni de l’AMTU amb la Generalitat, Cerdanyola rebrà entre el 2007 i el 2010 422 mil euros. Però amb un condició: que aquests diners s’emprin per a millorar el transport urbà i no pas per sufragar el dèficit actual. És per això, que la regidoria ha decidit impulsar aquesta nova línia que ja s’havia estudiat quan va entrar en funcionament la línia actual al 2002.
José Haro explica que el departament ha calculat el que aquest nou recorregut costarà durant els tres primers anys. Concretament, 1 milió 43 mil euros. Pel que fa a l’estimació d’ingressos, el regidor parla de 635 mil euros en el mateix període. Això implicarà un cost per al consistori de 400 mil euros.
El regidor insisteix en què anem molt endarrerits pel que fa al transport de Cerdanyola i assegura que en la propera legislatura, governi qui governi, caldrà donar un impuls a aquesta qüestió.
José Haro explica, d’altra banda, que a causa de les obres que s’estan realitzant al municipi el nombre de viatgers de l’actual línia de bus urbà ha disminuït passant dels 195 mil del 2004 als 189 mil del 2006, a l’igual que els ingressos. No obstant això, es mostra convençut de que les xifres variaran quan les obres finalitzin.
http://www.cerdanyola.info/noticies/noticia11217.html
Según he podido leer en la revista gratuita Cerdanyola al Dia, esta nueva línea tendrá una frecuencia de paso de un autobús cada 15 minutos, se utilizarán autobuses de 10 metros y además en futuras posibles ampliaciones podría reforzarse con una frecuencia de un autobús cada 10 minutos
Y sigo diciendo que esta línea no debería quedarse en la rotonda de Cerdanyola-Universitat, debería bajar hasta la misma estación
Y sigo diciendo que esta línea no debería quedarse en la rotonda de Cerdanyola-Universitat, debería bajar hasta la misma estación
trainman wrote:Según he podido leer en la revista gratuita Cerdanyola al Dia, esta nueva línea tendrá una frecuencia de paso de un autobús cada 15 minutos, se utilizarán autobuses de 10 metros y además en futuras posibles ampliaciones podría reforzarse con una frecuencia de un autobús cada 10 minutos
Si asi es será una de las líneas urbanas del Vallès con más frecuencia, a la altura de las mismíssimas Sabadell i Terrassa!!!
Ídem. Se tendrán que dar cuenta que no podrán hacerlos acabar allí...Y sigo diciendo que esta línea no debería quedarse en la rotonda de Cerdanyola-Universitat, debería bajar hasta la misma estación
Acabo de escribir a Jordi Miró, el concejal de Transporte Público del Ayuntamiento de Cerdanyola haciéndole preguntas y propuestas sobre la nueva línea urbana Canaletes-Cerdanyola Universitat
Este es el mail que le he mandado:
Hola señor Miró
Me llamo Pedro Salmerón, soy ciudadano de Cerdanyola y aficionado al transporte público desde hace mucho tiempo
El motivo de escribir este correo electrónico es hacer varias preguntas y propuestas sobre la nueva línea de bus urbano Canaletes-Rotonda Cerdanyola-Universitat que se pone en servicio el año que viene
La pregunta: ¿se sabe el mes del año que viene se pondrá en marcha esta nueva línea?¿se sabe cuál será el carrocero de los autobuses que se compren para esta línea?¿Hispano, Castrosua? Mis preferencias para esta nueva línea son el Hispano Habit y el Castrosua Magnus
Y la propuesta es que esta línea no se quede en la rotonda de acceso a Cerdanyola-Universitat, si no que baje hasta la misma estación de Cerdanyola-Universitat (es mucho mejor hacer el final allí y no en la rotonda) y así convertimos a Cerdanyola-Universitat en un intercambiador bus UAB, bus urbano y Renfe
Esperando que estudien estas sugerencias y respondan a mis dudas y esperando una pronta respuesta por mail
Se despide
Atentamente
Pedro Salmerón, ciudadano de Cerdanyola y aficionado al transporte
público
A ver si recibo respuesta pronto
Este es el mail que le he mandado:
Hola señor Miró
Me llamo Pedro Salmerón, soy ciudadano de Cerdanyola y aficionado al transporte público desde hace mucho tiempo
El motivo de escribir este correo electrónico es hacer varias preguntas y propuestas sobre la nueva línea de bus urbano Canaletes-Rotonda Cerdanyola-Universitat que se pone en servicio el año que viene
La pregunta: ¿se sabe el mes del año que viene se pondrá en marcha esta nueva línea?¿se sabe cuál será el carrocero de los autobuses que se compren para esta línea?¿Hispano, Castrosua? Mis preferencias para esta nueva línea son el Hispano Habit y el Castrosua Magnus
Y la propuesta es que esta línea no se quede en la rotonda de acceso a Cerdanyola-Universitat, si no que baje hasta la misma estación de Cerdanyola-Universitat (es mucho mejor hacer el final allí y no en la rotonda) y así convertimos a Cerdanyola-Universitat en un intercambiador bus UAB, bus urbano y Renfe
Esperando que estudien estas sugerencias y respondan a mis dudas y esperando una pronta respuesta por mail
Se despide
Atentamente
Pedro Salmerón, ciudadano de Cerdanyola y aficionado al transporte
público
A ver si recibo respuesta pronto
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
Re: Al 2008 nou bus urbà Canaletes-Cerdanyola Universitat
El próximo lunes 2 de junio se pone en servicio esta nueva línea
Cerdanyola disposarà d'una nova línia de bus urbà a partir de juny
La línia 3 de l'autobús urbà connectarà Canaletes amb l'estació de Renfe de la Universitat Autònoma de Barcelona passant pel centre del municipi, Can Xarau i Serraperera. El servei funcionarà de dilluns a dissabte. El recorregut serà de 12,5 quilòmetres i comptarà amb 32 parades.
Cerdanyola disposarà, a partir del proper dia 2 de juny, d’una nova línia de bus urbà que unirà Canaletes amb l’estació de Renfe de la Universitat Autònoma de Barcelona.
La nova línia, que ha impulsat la regidoria de Transport Públic de l’Ajuntament de Cerdanyola, enllaçarà, concretament, el centre urbà amb Canaletes, la zona de Can Xarau i Serraperera fins arribar a l’estació de l’Autònoma per connectar amb la línia C-7 de Renfe i el servei de transport intern de la universitat.
Aquesta línia respon a la proposta d’ampliació de la xarxa de transport públic contemplada a l’estudi que el consistori va encarregar l’any 2006 a l’Associació per a la Promoció del Transport Públic. Les propostes d’aquest estudi han servit com a base del Pla director de millores del transport urbà de Cerdanyola que es va aprovar al ple de l’Ajuntament al febrer de l’any passat.
Segons el regidor delegat de Mobilitat i Transport, Jordi Miró, aquesta tercera línia de bus urbà complementarà a les ja existents i compleix amb els objectius del govern local de potenciar la mobilitat a la ciutat i amb el Pla de Mandat 2007-2011
La nova línia compleix amb dos propòsits
Des de la regidoria de Transport destaquen dos propòsits de la nova línia. D’una banda, pretenen reforçar el servei entre el centre de la ciutat i Canaletes. I de l’altra, volen ampliar la cobertura territorial del servei de transport en àrees on l’oferta actual no hi arriba o bé és insuficient.
La línia 3 del bus urbà té un cost de 336 mil euros, 114 mil subvencionats per l’Associació de Municipis amb Transport Urbà (AMTU) a la qual està adherida Cerdanyola.
L’empresa Sarbus serà l’encarregada de gestionar aquest servei que funcionarà de dilluns a divendres entre les 6.15h i les 21.45h en les sortides des de Canaletes amb una freqüència de 30 minuts i entre les 6.05 i les 21.35h en les sortides des de RENFE-UAB. Els dissabtes i el mes d’agost funcionarà cada hora entre les 8h i les 22h, mentre que els diumenges i festius no hi haurà servei.
Juan Jiménez, responsable del grup d’empreses Sarbus, es mostra molt satisfet per la confiança que el consistori de Cerdanyola ha dipositat en la seva empresa i destaca que treballaran per desenvolupar un bon transport públic a la ciutat.
La primera línia urbana es va posar en marxa el 2002
La primera línia de bus urbà a Cerdanyola es va posar en marxa el 2002. Es tracta de la línia 1 que uneix Canaletes amb Can Coll. La línia 2, que va entrar en funcionament al 2003, connecta Can Cerdà amb el centre de Cerdanyola i Bellaterra. I ara, el 2 de juny, es posarà en marxa una tercera línia. El regidor de Mobilitat i Transport destaca que amb aquesta línia queda coberta tot el que és la mobilitat urbana tenint en compte la trama de la ciutat actual.
Des de l’Ajuntament treballen, però, en la millora de la línia 2 i Jordi Miró avança que també s’està treballant per millorar el plec de condicions de les marquesines de les parades de bus urbà.
La nova línia 3 de bus urbà tindrà un recorregut de 12,3 quilòmetres i 32 parades, 15 coincidents amb l’itinerari de la línia 1. El trajecte d’anada és de 20 minuts i les parades són les següents: CAP Canaletes, passeig d’Horta, avinguda de la Primavera, avinguda de Catalunya, carrer de Santa Anna, carrer de Francolí, carrer de Sant Casimir i avinguda d’Espanya, avinguda de Roma i carrer de la Serra de Galliners fins a l’estació de Renfe-UAB.
El trajecte de tornada serà de 40 minuts i les parades seran: Renfe-UAB, carrer de la Serra de Galliners, carrer de Galícia, avinguda de Roma, avinguda d’Espanya i Sant Casimir, carrer de Francolí, carrer de Santa Anna, avinguda de Catalunya i carrer de Francesc Layret, carrer de Lluís Companys, avinguda de la Primavera, carrer de La Pineda, ronda de Cerdanyola, avinguda del Turó, carrer de Felip II, plaça de Colom, carrer de Ferran VII, carrer de Numància, avinguda de Lesseps, carrer de Pompeu i Fabra, avinguda de Canaletes i avinguda de Guiera, carrer de la Mare de Déu de les Feixes, carrer de Sant Eduard, avinguda de Guiera i passeig d’Horta per acabar el recorregut al CAP Canaletes.
Pel que fa als vehicles que cobriran aquesta línia, es tracta d’autobusos de 10 metres de pis baix adaptats per a persones amb mobilitat reduïda. Disposen d’unes 20 places assegudes i espai per a cadira de rodes i capacitat màxima de 50 persones dempeus. Les tarifes seran les establertes per al servei de transport urbà de viatgers i seran vàlids els títols del sistema tarifari integrat de l’Autoritat del Transport Metropolità.
http://www.cerdanyola.info/noticies/noticia14186.html
Cerdanyola disposarà d'una nova línia de bus urbà a partir de juny
La línia 3 de l'autobús urbà connectarà Canaletes amb l'estació de Renfe de la Universitat Autònoma de Barcelona passant pel centre del municipi, Can Xarau i Serraperera. El servei funcionarà de dilluns a dissabte. El recorregut serà de 12,5 quilòmetres i comptarà amb 32 parades.
Cerdanyola disposarà, a partir del proper dia 2 de juny, d’una nova línia de bus urbà que unirà Canaletes amb l’estació de Renfe de la Universitat Autònoma de Barcelona.
La nova línia, que ha impulsat la regidoria de Transport Públic de l’Ajuntament de Cerdanyola, enllaçarà, concretament, el centre urbà amb Canaletes, la zona de Can Xarau i Serraperera fins arribar a l’estació de l’Autònoma per connectar amb la línia C-7 de Renfe i el servei de transport intern de la universitat.
Aquesta línia respon a la proposta d’ampliació de la xarxa de transport públic contemplada a l’estudi que el consistori va encarregar l’any 2006 a l’Associació per a la Promoció del Transport Públic. Les propostes d’aquest estudi han servit com a base del Pla director de millores del transport urbà de Cerdanyola que es va aprovar al ple de l’Ajuntament al febrer de l’any passat.
Segons el regidor delegat de Mobilitat i Transport, Jordi Miró, aquesta tercera línia de bus urbà complementarà a les ja existents i compleix amb els objectius del govern local de potenciar la mobilitat a la ciutat i amb el Pla de Mandat 2007-2011
La nova línia compleix amb dos propòsits
Des de la regidoria de Transport destaquen dos propòsits de la nova línia. D’una banda, pretenen reforçar el servei entre el centre de la ciutat i Canaletes. I de l’altra, volen ampliar la cobertura territorial del servei de transport en àrees on l’oferta actual no hi arriba o bé és insuficient.
La línia 3 del bus urbà té un cost de 336 mil euros, 114 mil subvencionats per l’Associació de Municipis amb Transport Urbà (AMTU) a la qual està adherida Cerdanyola.
L’empresa Sarbus serà l’encarregada de gestionar aquest servei que funcionarà de dilluns a divendres entre les 6.15h i les 21.45h en les sortides des de Canaletes amb una freqüència de 30 minuts i entre les 6.05 i les 21.35h en les sortides des de RENFE-UAB. Els dissabtes i el mes d’agost funcionarà cada hora entre les 8h i les 22h, mentre que els diumenges i festius no hi haurà servei.
Juan Jiménez, responsable del grup d’empreses Sarbus, es mostra molt satisfet per la confiança que el consistori de Cerdanyola ha dipositat en la seva empresa i destaca que treballaran per desenvolupar un bon transport públic a la ciutat.
La primera línia urbana es va posar en marxa el 2002
La primera línia de bus urbà a Cerdanyola es va posar en marxa el 2002. Es tracta de la línia 1 que uneix Canaletes amb Can Coll. La línia 2, que va entrar en funcionament al 2003, connecta Can Cerdà amb el centre de Cerdanyola i Bellaterra. I ara, el 2 de juny, es posarà en marxa una tercera línia. El regidor de Mobilitat i Transport destaca que amb aquesta línia queda coberta tot el que és la mobilitat urbana tenint en compte la trama de la ciutat actual.
Des de l’Ajuntament treballen, però, en la millora de la línia 2 i Jordi Miró avança que també s’està treballant per millorar el plec de condicions de les marquesines de les parades de bus urbà.
La nova línia 3 de bus urbà tindrà un recorregut de 12,3 quilòmetres i 32 parades, 15 coincidents amb l’itinerari de la línia 1. El trajecte d’anada és de 20 minuts i les parades són les següents: CAP Canaletes, passeig d’Horta, avinguda de la Primavera, avinguda de Catalunya, carrer de Santa Anna, carrer de Francolí, carrer de Sant Casimir i avinguda d’Espanya, avinguda de Roma i carrer de la Serra de Galliners fins a l’estació de Renfe-UAB.
El trajecte de tornada serà de 40 minuts i les parades seran: Renfe-UAB, carrer de la Serra de Galliners, carrer de Galícia, avinguda de Roma, avinguda d’Espanya i Sant Casimir, carrer de Francolí, carrer de Santa Anna, avinguda de Catalunya i carrer de Francesc Layret, carrer de Lluís Companys, avinguda de la Primavera, carrer de La Pineda, ronda de Cerdanyola, avinguda del Turó, carrer de Felip II, plaça de Colom, carrer de Ferran VII, carrer de Numància, avinguda de Lesseps, carrer de Pompeu i Fabra, avinguda de Canaletes i avinguda de Guiera, carrer de la Mare de Déu de les Feixes, carrer de Sant Eduard, avinguda de Guiera i passeig d’Horta per acabar el recorregut al CAP Canaletes.
Pel que fa als vehicles que cobriran aquesta línia, es tracta d’autobusos de 10 metres de pis baix adaptats per a persones amb mobilitat reduïda. Disposen d’unes 20 places assegudes i espai per a cadira de rodes i capacitat màxima de 50 persones dempeus. Les tarifes seran les establertes per al servei de transport urbà de viatgers i seran vàlids els títols del sistema tarifari integrat de l’Autoritat del Transport Metropolità.
http://www.cerdanyola.info/noticies/noticia14186.html
Re: Al 2008 nou bus urbà Canaletes-Cerdanyola Universitat
La nova línia 3 d'autobús urbà ha realitzat avui el seu primer viatge
La nova línia, que uneix Canaletes amb l'estació de Renfe de la Universitat Autònoma de Barcelona passant pel centre del municipi, Can Xarau i Serraperera, funciona de dilluns a dissabte, fa un recorregut de poc més de 12 quilòmetres i compta amb 32 parades.
La nova línia 3 de bus urbà, que uneix Canaletes amb l'estació de Renfe de la Universitat Autònoma de Barcelona passant pel centre del municipi, Can Xarau i Serraperera, ha realitzat aquest matí el seu primer trajecte.
Autoritats locals, responsables de l’empresa Sarbus, premsa, representants d’associacions de veïns i associacions com La Tortuga Cerdanyola sense Barreres han tingut l’oportunitat aquest matí de recórrer aquest nou itinerari que complementa la resta de línies urbanes; la línia 1, que uneix Canaletes amb Can Coll, i la línia 2, que connecta Can Cerdà amb el centre de Cerdanyola i Bellaterra.
El regidor de Transport Públic del consistori, Jordi Miró, ha destacat la importància de poder gaudir al nostre municipi d’aquest nou servei que compleix amb una de les màximes prioritats del Pla de Mandat 2007-2011, que era millorar la mobilitat al municipi potenciant el transport públic. Miró assenyala que aquest recorregut ajuda a enllaçar diverses zones de Cerdanyola que estan densament poblades i que requerien d’una major connexió. Miró ha agraït als serveis tècnics del consistori i als de l’empresa Sarbus el seu treball i esforç per tirar endavant la tercera línia de bus urbà.
De la seva banda, el conseller delegat del grup Sarbus, Josep Maria Martí, ha volgut destacar la confiança dipositada per l’Ajuntament en aquesta empresa que, precisament, aquest any celebra el seu 50 aniversari de creació a Cerdanyola. Per a Martí és una gran satisfacció poder celebrar aquest aniversari amb la inauguració d’un nou servei. El conseller delegat de Sarbus també ha mostrat el seu desig de que la nova línia sigui molt utilitzada i es refermi la seva necessitat.
També molta satisfacció ha mostrat el regidor d’Espai Públic i Seguretat Ciutadana, Alfons Escoda, qui ha destacat la importància de que a Cerdanyola s’estableixi una xarxa de connexió de transport públic entre els barris i entre els principals pols del municipi. Ara només falta que la línia sigui utilitzada.
Treballant a favor del futur del transport públic a Cerdanyola
L’Alcalde de Cerdanyola, Antoni Morral, ha afirmat que amb aquesta línia es complementa el que és la tasca d’aproximació dels ciutadans a tots els punts de la nostra trama urbana i ha afirmat que des del consistori s’està treballant per planificar el creixement urbà i, per tant, les apostes per millorar el transport públic no queden aquí.
Morral també ha volgut aprofitar l’ocasió per recordar l’esforç que suposa per a Cerdanyola inaugurar un servei com aquest tenint en compte que el municipi, “en el seu moment i per raons incomprensibles”, no va ser inclòs a l’Entitat Metropolitana del Transport. En aquest sentit, l’Alcalde assegura que s’està treballant amb altres institucions per aconseguir que “Cerdanyola tingui els suports i ajudes que es mereix”.
Antoni Morral també ha anunciat l’enviament d’una carta, junt amb els alcaldes de Montcada i Reixac i Ripollet, a l’Autoritat del Transport Metropolità (l’ATM) per reclamar que l’arribada del metro al Vallès s’inclogui en els objectius pressupostaris dels propers anys.
L'Associació La Tortuga Cerdanyola sense Barreres es planta
Durant la inauguració de la nova línia de bus urbà, l’Associació La Tortuga Cerdanyola sense Barreres ha fet acte de presència i s’ha negat a pujar als autobusos, en el seu primer recorregut, com a senyal de protesta. Els integrants d’aquesta associació reclamen que les rampes dels autobusos, ja siguin urbans o interurbans, funcionin.
La presidenta de La Tortuga, Teresa Ardèvol, assegura que han tramés a Sarbus nombroses reivindicacions ja que no és la primera vegada que es troben amb la impossibilitat de fer servei aquest transport.
12 quilòmetres, 32 parades
La línia 3 del bus urbà té un cost de 336 mil euros, 114 mil subvencionats per l’Associació de Municipis amb Transport Urbà (AMTU) a la qual està adherida Cerdanyola.
Aquest servei funcionarà de dilluns a divendres entre les 6.15h i les 21.45h en les sortides des de Canaletes amb una freqüència de 30 minuts i entre les 6.05 i les 21.35h en les sortides des de RENFE-UAB. Els dissabtes i el mes d’agost funcionarà cada hora entre les 8h i les 22h, mentre que els diumenges i festius no hi haurà servei.
La nova línia 3 té un recorregut de 12,3 quilòmetres i 32 parades, 15 coincidents amb l’itinerari de la línia 1. El trajecte d’anada és de 20 minuts i les parades són les següents: CAP Canaletes, passeig d’Horta, avinguda de la Primavera, avinguda de Catalunya, carrer de Santa Anna, carrer de Francolí, carrer de Sant Casimir i avinguda d’Espanya, avinguda de Roma i carrer de la Serra de Galliners fins a l’estació de Renfe-UAB.
El trajecte de tornada é de 40 minuts i les parades só: Renfe-UAB, carrer de la Serra de Galliners, carrer de Galícia, avinguda de Roma, avinguda d’Espanya i Sant Casimir, carrer de Francolí, carrer de Santa Anna, avinguda de Catalunya i carrer de Francesc Layret, carrer de Lluís Companys, avinguda de la Primavera, carrer de La Pineda, ronda de Cerdanyola, avinguda del Turó, carrer de Felip II, plaça de Colom, carrer de Ferran VII, carrer de Numància, avinguda de Lesseps, carrer de Pompeu i Fabra, avinguda de Canaletes i avinguda de Guiera, carrer de la Mare de Déu de les Feixes, carrer de Sant Eduard, avinguda de Guiera i passeig d’Horta per acabar el recorregut al CAP Canaletes.
Pel que fa a les tarifes, són les establertes per al servei de transport urbà de viatgers i seran vàlids els títols del sistema tarifari integrat de l’Autoritat del Transport Metropolità.
Aquesta tarda es presentarà la línia a les associacions de veïns i a les entitats a les 19hores, a la plaça de la Pau (davant del Pavelló).
http://www.cerdanyola.info/noticies/noticia14244.html
Añadir que esta mañana he estado un rato por Cerdanyola-Universitat y la parada de la nueva línea en Cerdanyola-Universitat es la parada de la línea azul.
La nova línia, que uneix Canaletes amb l'estació de Renfe de la Universitat Autònoma de Barcelona passant pel centre del municipi, Can Xarau i Serraperera, funciona de dilluns a dissabte, fa un recorregut de poc més de 12 quilòmetres i compta amb 32 parades.
La nova línia 3 de bus urbà, que uneix Canaletes amb l'estació de Renfe de la Universitat Autònoma de Barcelona passant pel centre del municipi, Can Xarau i Serraperera, ha realitzat aquest matí el seu primer trajecte.
Autoritats locals, responsables de l’empresa Sarbus, premsa, representants d’associacions de veïns i associacions com La Tortuga Cerdanyola sense Barreres han tingut l’oportunitat aquest matí de recórrer aquest nou itinerari que complementa la resta de línies urbanes; la línia 1, que uneix Canaletes amb Can Coll, i la línia 2, que connecta Can Cerdà amb el centre de Cerdanyola i Bellaterra.
El regidor de Transport Públic del consistori, Jordi Miró, ha destacat la importància de poder gaudir al nostre municipi d’aquest nou servei que compleix amb una de les màximes prioritats del Pla de Mandat 2007-2011, que era millorar la mobilitat al municipi potenciant el transport públic. Miró assenyala que aquest recorregut ajuda a enllaçar diverses zones de Cerdanyola que estan densament poblades i que requerien d’una major connexió. Miró ha agraït als serveis tècnics del consistori i als de l’empresa Sarbus el seu treball i esforç per tirar endavant la tercera línia de bus urbà.
De la seva banda, el conseller delegat del grup Sarbus, Josep Maria Martí, ha volgut destacar la confiança dipositada per l’Ajuntament en aquesta empresa que, precisament, aquest any celebra el seu 50 aniversari de creació a Cerdanyola. Per a Martí és una gran satisfacció poder celebrar aquest aniversari amb la inauguració d’un nou servei. El conseller delegat de Sarbus també ha mostrat el seu desig de que la nova línia sigui molt utilitzada i es refermi la seva necessitat.
També molta satisfacció ha mostrat el regidor d’Espai Públic i Seguretat Ciutadana, Alfons Escoda, qui ha destacat la importància de que a Cerdanyola s’estableixi una xarxa de connexió de transport públic entre els barris i entre els principals pols del municipi. Ara només falta que la línia sigui utilitzada.
Treballant a favor del futur del transport públic a Cerdanyola
L’Alcalde de Cerdanyola, Antoni Morral, ha afirmat que amb aquesta línia es complementa el que és la tasca d’aproximació dels ciutadans a tots els punts de la nostra trama urbana i ha afirmat que des del consistori s’està treballant per planificar el creixement urbà i, per tant, les apostes per millorar el transport públic no queden aquí.
Morral també ha volgut aprofitar l’ocasió per recordar l’esforç que suposa per a Cerdanyola inaugurar un servei com aquest tenint en compte que el municipi, “en el seu moment i per raons incomprensibles”, no va ser inclòs a l’Entitat Metropolitana del Transport. En aquest sentit, l’Alcalde assegura que s’està treballant amb altres institucions per aconseguir que “Cerdanyola tingui els suports i ajudes que es mereix”.
Antoni Morral també ha anunciat l’enviament d’una carta, junt amb els alcaldes de Montcada i Reixac i Ripollet, a l’Autoritat del Transport Metropolità (l’ATM) per reclamar que l’arribada del metro al Vallès s’inclogui en els objectius pressupostaris dels propers anys.
L'Associació La Tortuga Cerdanyola sense Barreres es planta
Durant la inauguració de la nova línia de bus urbà, l’Associació La Tortuga Cerdanyola sense Barreres ha fet acte de presència i s’ha negat a pujar als autobusos, en el seu primer recorregut, com a senyal de protesta. Els integrants d’aquesta associació reclamen que les rampes dels autobusos, ja siguin urbans o interurbans, funcionin.
La presidenta de La Tortuga, Teresa Ardèvol, assegura que han tramés a Sarbus nombroses reivindicacions ja que no és la primera vegada que es troben amb la impossibilitat de fer servei aquest transport.
12 quilòmetres, 32 parades
La línia 3 del bus urbà té un cost de 336 mil euros, 114 mil subvencionats per l’Associació de Municipis amb Transport Urbà (AMTU) a la qual està adherida Cerdanyola.
Aquest servei funcionarà de dilluns a divendres entre les 6.15h i les 21.45h en les sortides des de Canaletes amb una freqüència de 30 minuts i entre les 6.05 i les 21.35h en les sortides des de RENFE-UAB. Els dissabtes i el mes d’agost funcionarà cada hora entre les 8h i les 22h, mentre que els diumenges i festius no hi haurà servei.
La nova línia 3 té un recorregut de 12,3 quilòmetres i 32 parades, 15 coincidents amb l’itinerari de la línia 1. El trajecte d’anada és de 20 minuts i les parades són les següents: CAP Canaletes, passeig d’Horta, avinguda de la Primavera, avinguda de Catalunya, carrer de Santa Anna, carrer de Francolí, carrer de Sant Casimir i avinguda d’Espanya, avinguda de Roma i carrer de la Serra de Galliners fins a l’estació de Renfe-UAB.
El trajecte de tornada é de 40 minuts i les parades só: Renfe-UAB, carrer de la Serra de Galliners, carrer de Galícia, avinguda de Roma, avinguda d’Espanya i Sant Casimir, carrer de Francolí, carrer de Santa Anna, avinguda de Catalunya i carrer de Francesc Layret, carrer de Lluís Companys, avinguda de la Primavera, carrer de La Pineda, ronda de Cerdanyola, avinguda del Turó, carrer de Felip II, plaça de Colom, carrer de Ferran VII, carrer de Numància, avinguda de Lesseps, carrer de Pompeu i Fabra, avinguda de Canaletes i avinguda de Guiera, carrer de la Mare de Déu de les Feixes, carrer de Sant Eduard, avinguda de Guiera i passeig d’Horta per acabar el recorregut al CAP Canaletes.
Pel que fa a les tarifes, són les establertes per al servei de transport urbà de viatgers i seran vàlids els títols del sistema tarifari integrat de l’Autoritat del Transport Metropolità.
Aquesta tarda es presentarà la línia a les associacions de veïns i a les entitats a les 19hores, a la plaça de la Pau (davant del Pavelló).
http://www.cerdanyola.info/noticies/noticia14244.html
Añadir que esta mañana he estado un rato por Cerdanyola-Universitat y la parada de la nueva línea en Cerdanyola-Universitat es la parada de la línea azul.
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Re: Al 2008 nou bus urbà Canaletes-Cerdanyola Universitat
Dilluns s'estrena una línia de bus entre FGC de Bellaterra i Cerdanyola
Funcionarà els dies laborables per facilitar la mobilitat dels treballadors d’aquest parc científic i tecnològic
La Torre | Actualitzat el 20/10/2013 a les 07:57hArxivat a: Societat, Cerdanyola, Parc de l’Alba, Bellatera, FGC
El Departament de Territori i Sostenibilitat conjuntament amb el Consorci Urbanístic Centre Direccional de Cerdanyola del Vallès - Parc de l’Alba i Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) posa en servei a partir d’aquest dilluns 21 d’octubre un nou servei de transport en autobús que unirà l’estació d’FGC de Bellaterra amb el Parc de l’Alba de Cerdanyola del Vallès, el parc científic i tecnològic creat entorn del sincrotró Alba, el Parc de Recerca de la UAB, el Parc d’Innovació EsadeCreapolis i el Parc Tecnològic del Vallès. Aquesta nova línia formarà part del sistema tarifari integrat de la Regió Metropolitana de Barcelona.
El servei, que funcionarà de dilluns a divendres laborables, el gestionarà l’empresa concessionària Marfina Bus, SA que ja ofereix el servei regular interurbà de transport de viatgers per carretera entre Barcelona i Cerdanyola. Els horaris del bus estaran ajustats a les activitats que es desenvolupen al Parc de l’Alba i coordinats amb els serveis de transport ferroviari de FGC, de manera que afavoriran la mobilitat dels treballadors d’aquest parc científic i tecnològic. Així mateix, la nova línia ha de servir com a element que faciliti la mobilitat en aquest centre d’activitat econòmica i empresarial i ajudi a afavorir unes condicions atractives per a la implantació d’un major nombre d’empreses i d’activitats en aquest recinte.
Els vehicles que faran aquest nou trajecte estan adaptats a persones amb mobilitat reduïda i incorporen un sistema avançat d’informació en temps real per IOS i Android sobre la posició del vehicle i possibles incidències.
El Parc de l'Alba està situat a Cerdanyola del Vallès i ocupa 340 hectàrees, de les quals 180 ha són zones verdes. Aquest parc científic ofereix més d’un milió de metres quadrats d’espais per a activitats d’alt valor afegit, amb capacitat per acollir 40.000 treballadors.
Amb aquest nou servei, FGC amplia la seva oferta de busos d’aportació que contribueix a l’atracció del servei ferroviari.
http://www.naciodigital.cat/latorredelp ... cerdanyola
Funcionarà els dies laborables per facilitar la mobilitat dels treballadors d’aquest parc científic i tecnològic
La Torre | Actualitzat el 20/10/2013 a les 07:57hArxivat a: Societat, Cerdanyola, Parc de l’Alba, Bellatera, FGC
El Departament de Territori i Sostenibilitat conjuntament amb el Consorci Urbanístic Centre Direccional de Cerdanyola del Vallès - Parc de l’Alba i Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) posa en servei a partir d’aquest dilluns 21 d’octubre un nou servei de transport en autobús que unirà l’estació d’FGC de Bellaterra amb el Parc de l’Alba de Cerdanyola del Vallès, el parc científic i tecnològic creat entorn del sincrotró Alba, el Parc de Recerca de la UAB, el Parc d’Innovació EsadeCreapolis i el Parc Tecnològic del Vallès. Aquesta nova línia formarà part del sistema tarifari integrat de la Regió Metropolitana de Barcelona.
El servei, que funcionarà de dilluns a divendres laborables, el gestionarà l’empresa concessionària Marfina Bus, SA que ja ofereix el servei regular interurbà de transport de viatgers per carretera entre Barcelona i Cerdanyola. Els horaris del bus estaran ajustats a les activitats que es desenvolupen al Parc de l’Alba i coordinats amb els serveis de transport ferroviari de FGC, de manera que afavoriran la mobilitat dels treballadors d’aquest parc científic i tecnològic. Així mateix, la nova línia ha de servir com a element que faciliti la mobilitat en aquest centre d’activitat econòmica i empresarial i ajudi a afavorir unes condicions atractives per a la implantació d’un major nombre d’empreses i d’activitats en aquest recinte.
Els vehicles que faran aquest nou trajecte estan adaptats a persones amb mobilitat reduïda i incorporen un sistema avançat d’informació en temps real per IOS i Android sobre la posició del vehicle i possibles incidències.
El Parc de l'Alba està situat a Cerdanyola del Vallès i ocupa 340 hectàrees, de les quals 180 ha són zones verdes. Aquest parc científic ofereix més d’un milió de metres quadrats d’espais per a activitats d’alt valor afegit, amb capacitat per acollir 40.000 treballadors.
Amb aquest nou servei, FGC amplia la seva oferta de busos d’aportació que contribueix a l’atracció del servei ferroviari.
http://www.naciodigital.cat/latorredelp ... cerdanyola
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org