Les Rodalies no són un metro
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Les Rodalies no són un metro
Tret de El Punt:
--------------
El tren de rodalies no és un metro
Recull viatgers només quan va en direcció a Barcelona i en deixa només quan va en direcció contrària
MANUEL CUYÀS.
Una colla d'usuaris dels trens de rodalies s'han organitzat i volen recollir signatures en contra de les condicions amb què cada dia han de viatjar, anant o tornant de la feina. Protesten perquè han de viatjar drets i cos contra cos, sabata contra sabata i aixella contra nas amb els viatgers més pròxims. Si s'han organitzat ara i no unes setmanes o uns dies abans és perquè ara que ve l'estiu els trens van més plens i les articulacions que uneixen el braç amb el cos s'obren i canten amb més intensitat.
Aquests viatgers descontents demanen que els trens de rodalies tinguin més vagons i que siguin com un metro. Si quan diuen que han de ser com un metro volen dir que els trens han de passar amb més freqüència, no hi ha discussió: han de passar amb més freqüència. Ara: la semblança del tren amb el metro s'acaba aquí. Un metro és un mitjà de transport, com tothom sap, que a cada estació recull i deixa passatgers, tot a la vegada. Un tren de rodalies, en canvi, només en recull quan va en direcció a Barcelona i només en deixa quan va en direcció contrària.
Jo cada matí agafo el tren a l'estació de Mataró. Si el tren prové de Calella o de Blanes, sempre va ple, i a l'estiu més. Si té l'origen a Mataró la possibilitat de seure és gairebé segura. Ara bé: només seiem els de Mataró i, amb una mica de sort, els que pugen a Vilassar de Mar. Els viatgers de Premià en avall no seuen mai si no és que es tracti d'una senyora gran o una senyora embarassada i encara a condició que hi hagi al vagó algun senyor i quan dic senyor vull dir un senyor. De vegades, és cert, hi ha algú que baixa a Premià, al Masnou o a Badalona. Aquesta persona, però, és contemplada com un ésser estrany pels companys de viatge que resten al tren i tothom es pregunta sempre què se'ls deu haver perdut a Premià o al Masnou.
La descàrrega seriosa de personal humà té lloc a l'estació de la plaça de Catalunya. Els passatgers que continuen el viatge poden seure i desentumir-se i posar-se el mocador al nas i a la boca, només que llavors ja no queden gairebé passatgers. L'altre dia vaig anar amb tren a Barcelona des de l'aeroport. El tren va arrencar ple fins dalt de maletes i de turistes. Naturalment, no hi va haver cap turista que baixés a l'estació del Prat o de Bellvitge. Tothom ho va fer a la plaça de Catalunya.
Al vespre, de tornada a casa, la situació diària és la inversa. El tren s'omple a cops de colze a la plaça de Catalunya i es va buidant d'estació en estació fins que arriba mig buit i amb tothom assegut a Mataró o a Calella o a Blanes. Com vostès comprendran, això no té res a veure amb un metro. Això és la situació a què s'ha arribat, i que anirà a més, després que molta gent que vivia a Barcelona hagi optat per anar a muntar llar als pobles del voltant, on diuen que la vida és més barata, i s'hagin unit a les persones que des de temps immemorial s'han hagut de desplaçar a Barcelona a treballar.
Ara s'acosta l'estiu. El turistes que vénen amb tren de la Costa Brava o de la costa del Maresme van a Barcelona a veure la Sagrada Família i no baixaran a Mataró per contemplar l'altar del Roser o a Badalona per banyar-se a la platja. Van a la Sagrada Família.
No és que estigui donant arguments a Renfe per quedar-se inactiva davant aquesta situació fatal d'orígens urbanístics i econòmics i fins i tot de falta d'higiene personal i de desodorant de la qual la companyia no en té cap culpa. Queda posar més vagons, queda passar tan sovint com un metro i queda posar més seients que al metro perquè no és un metro.
--------------
El tren de rodalies no és un metro
Recull viatgers només quan va en direcció a Barcelona i en deixa només quan va en direcció contrària
MANUEL CUYÀS.
Una colla d'usuaris dels trens de rodalies s'han organitzat i volen recollir signatures en contra de les condicions amb què cada dia han de viatjar, anant o tornant de la feina. Protesten perquè han de viatjar drets i cos contra cos, sabata contra sabata i aixella contra nas amb els viatgers més pròxims. Si s'han organitzat ara i no unes setmanes o uns dies abans és perquè ara que ve l'estiu els trens van més plens i les articulacions que uneixen el braç amb el cos s'obren i canten amb més intensitat.
Aquests viatgers descontents demanen que els trens de rodalies tinguin més vagons i que siguin com un metro. Si quan diuen que han de ser com un metro volen dir que els trens han de passar amb més freqüència, no hi ha discussió: han de passar amb més freqüència. Ara: la semblança del tren amb el metro s'acaba aquí. Un metro és un mitjà de transport, com tothom sap, que a cada estació recull i deixa passatgers, tot a la vegada. Un tren de rodalies, en canvi, només en recull quan va en direcció a Barcelona i només en deixa quan va en direcció contrària.
Jo cada matí agafo el tren a l'estació de Mataró. Si el tren prové de Calella o de Blanes, sempre va ple, i a l'estiu més. Si té l'origen a Mataró la possibilitat de seure és gairebé segura. Ara bé: només seiem els de Mataró i, amb una mica de sort, els que pugen a Vilassar de Mar. Els viatgers de Premià en avall no seuen mai si no és que es tracti d'una senyora gran o una senyora embarassada i encara a condició que hi hagi al vagó algun senyor i quan dic senyor vull dir un senyor. De vegades, és cert, hi ha algú que baixa a Premià, al Masnou o a Badalona. Aquesta persona, però, és contemplada com un ésser estrany pels companys de viatge que resten al tren i tothom es pregunta sempre què se'ls deu haver perdut a Premià o al Masnou.
La descàrrega seriosa de personal humà té lloc a l'estació de la plaça de Catalunya. Els passatgers que continuen el viatge poden seure i desentumir-se i posar-se el mocador al nas i a la boca, només que llavors ja no queden gairebé passatgers. L'altre dia vaig anar amb tren a Barcelona des de l'aeroport. El tren va arrencar ple fins dalt de maletes i de turistes. Naturalment, no hi va haver cap turista que baixés a l'estació del Prat o de Bellvitge. Tothom ho va fer a la plaça de Catalunya.
Al vespre, de tornada a casa, la situació diària és la inversa. El tren s'omple a cops de colze a la plaça de Catalunya i es va buidant d'estació en estació fins que arriba mig buit i amb tothom assegut a Mataró o a Calella o a Blanes. Com vostès comprendran, això no té res a veure amb un metro. Això és la situació a què s'ha arribat, i que anirà a més, després que molta gent que vivia a Barcelona hagi optat per anar a muntar llar als pobles del voltant, on diuen que la vida és més barata, i s'hagin unit a les persones que des de temps immemorial s'han hagut de desplaçar a Barcelona a treballar.
Ara s'acosta l'estiu. El turistes que vénen amb tren de la Costa Brava o de la costa del Maresme van a Barcelona a veure la Sagrada Família i no baixaran a Mataró per contemplar l'altar del Roser o a Badalona per banyar-se a la platja. Van a la Sagrada Família.
No és que estigui donant arguments a Renfe per quedar-se inactiva davant aquesta situació fatal d'orígens urbanístics i econòmics i fins i tot de falta d'higiene personal i de desodorant de la qual la companyia no en té cap culpa. Queda posar més vagons, queda passar tan sovint com un metro i queda posar més seients que al metro perquè no és un metro.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Parece increíble que 7 min en hora punta no sean suficientes, pero es lo que hay hasta que no se haga algo en el túnel urbano de BCN, que ya no permite más capacidad. Cuando pasen la R3 por Pg. de Gràcia, mejorará el asunto. Claro que otra posibilidad sería remodelar el túnel de Montgat para que por él pudieran pasar las 450 y las 451 de dos pisos. Se supone que con trenes de 1.800 plazas cada 5 min la cosa iría más desahogada.
El tren de rodalies SÍ és un metro
Hola a tots,
Vull aportar només alguns apunts metodològics que ens ajudaran a entendre parcialment aquesta situació.
1.- El MFOM i RENFE, a l'hora de calcular les relacions entre OFERTA i DEMANDA en Rodalies, utilitzen el següent criteri: OFERTA = capacitat màxima del tren tant en places assegudes com a peu dret (3 persones m2), sense posar cap limitació de temps de confort.
Això fa que es disposi de manera fictícia d'una OFERTA enorme i d'aquí que arribin a la conclusió que no hi ha excés de demanda.
2.- Per tal de contrastar aquest criteri, us descric quin és el que utilitza la Generalitat: OFERTA = capacitat màxima del tren tant en places assegudes com a peu dret (2,75 persones m2) durant un interval màxim de 20 minuts (llindar de confort).
Si voleu més informació sobre aquestes dades i procediments metodològics us podeu posar en contacte amb mi.
-----
Tot i que no té res a veure amb el tema, permeteu-me destacar la importància de les possibilitats MEX (MetroExprés) que ens ofereix a BCN i Corona 1 la xarxa de Rodalies RENFE (més que no pas FGC), com ara en
- St. Andreu <> Pl. Catalunya
- L'Hospitalet <> Pl. Catalunya
- Sants <> Arc del Triomf
I un llarg etcètera de combinacions que tots coneixem.
Resulta òbvia aquesta observació pero no obstant, em de tenir en compte que l'única manera que tenim de fer un Transport Públic Ferroviari de qualitat és si aquest es més competitiu que el cotxe. El temps doncs, és un factor clau.
Vull aportar només alguns apunts metodològics que ens ajudaran a entendre parcialment aquesta situació.
1.- El MFOM i RENFE, a l'hora de calcular les relacions entre OFERTA i DEMANDA en Rodalies, utilitzen el següent criteri: OFERTA = capacitat màxima del tren tant en places assegudes com a peu dret (3 persones m2), sense posar cap limitació de temps de confort.
Això fa que es disposi de manera fictícia d'una OFERTA enorme i d'aquí que arribin a la conclusió que no hi ha excés de demanda.
2.- Per tal de contrastar aquest criteri, us descric quin és el que utilitza la Generalitat: OFERTA = capacitat màxima del tren tant en places assegudes com a peu dret (2,75 persones m2) durant un interval màxim de 20 minuts (llindar de confort).
Si voleu més informació sobre aquestes dades i procediments metodològics us podeu posar en contacte amb mi.
-----
Tot i que no té res a veure amb el tema, permeteu-me destacar la importància de les possibilitats MEX (MetroExprés) que ens ofereix a BCN i Corona 1 la xarxa de Rodalies RENFE (més que no pas FGC), com ara en
- St. Andreu <> Pl. Catalunya
- L'Hospitalet <> Pl. Catalunya
- Sants <> Arc del Triomf
I un llarg etcètera de combinacions que tots coneixem.
Resulta òbvia aquesta observació pero no obstant, em de tenir en compte que l'única manera que tenim de fer un Transport Públic Ferroviari de qualitat és si aquest es més competitiu que el cotxe. El temps doncs, és un factor clau.
Tipus de viatges
Tot i que és ben cert que la majoria de gent puja al tren lluny de BCN i no baixa fins que hi arriba, això està canviant poc a poc. Amb els actuals túnels de Rodalies dins de BCN, anar fins a certs llocs allunyats d'aquests túnels requereix agafar metro/bus/tramvia abans d'arribar a BCN.
M'estic referint al tramvia a l'estació de Cornellà (Renfe). Evidentment, la majoria de la gent de la C4 sud baixa a Sants, Catalunya o Arc de Triomf, però cada cop som més els que preferim agafar el tramvia a Cornellà cap a Zona Uiversitària/Palau reial que agafar la L3 a Sants.
Quan es faci la famosa L9 i l'estcaió de la Torrassa crec que també hi haurà molta gent que baixarà a La Torrassa enlloc de a Sants.
M'estic referint al tramvia a l'estació de Cornellà (Renfe). Evidentment, la majoria de la gent de la C4 sud baixa a Sants, Catalunya o Arc de Triomf, però cada cop som més els que preferim agafar el tramvia a Cornellà cap a Zona Uiversitària/Palau reial que agafar la L3 a Sants.
Quan es faci la famosa L9 i l'estcaió de la Torrassa crec que també hi haurà molta gent que baixarà a La Torrassa enlloc de a Sants.
Doncs des de que hi ha integració tarifària cada vegada és més la gent que fa servir el rodalies per anar entre pobles. Jo mateix faig servir rodalies per anar de Sabadell a Terrassa (anar de Castellar a Terrassa en Vallesana és un suplici), o per anar de Sabadell a Cerdanyola del Vallès (+ i millor servei que l'autobús, a part que triga 3 cops menys). A part més esporàdicament el faig servir per anar de Sabadell a Sant Vicenç de Castellet, i sortint ja de l'àmbit de rodalies per anar a Lleida sense passar per BCN.
Salutacions.
Salutacions.
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re: Tipus de viatges
Hola,
¡Qué desastre! por cierto, con cercanías seguiremos llegando antes al aeropuerto, las cojamos donde las cojamos, ya sea en Sants o en Torrassa.
Y eso ya será para el... ¿2010?
Lamenteibol ¿verdad? y sin cercanías por donde ya sabeis. Y además dudo mucho que la L2/L9 llegue al aeropuerto y a las terminales para esas fechas.
Saludos,
Sergio
Cuando esté operativa la L9, mucha gente del Baix Llobregat se acercará al aeropuerto y a la Zona Franca bajando en Torrassa, con lo que seguiremos yendo a BCN para dar la vuelta y regresar hacia atrás, pero metiéndonos menos en BCN, no veas el gran avance que habrá supuesto la L9 ¿eh? en lugar de dar la vuelta en Sants, la podremos dar una estación antes, en Torrassa.Albert wrote:cada cop som més els que preferim agafar el tramvia a Cornellà cap a Zona Uiversitària/Palau reial que agafar la L3 a Sants.
Quan es faci la famosa L9 i l'estcaió de la Torrassa crec que també hi haurà molta gent que baixarà a La Torrassa enlloc de a Sants.
¡Qué desastre! por cierto, con cercanías seguiremos llegando antes al aeropuerto, las cojamos donde las cojamos, ya sea en Sants o en Torrassa.
Y eso ya será para el... ¿2010?
Lamenteibol ¿verdad? y sin cercanías por donde ya sabeis. Y además dudo mucho que la L2/L9 llegue al aeropuerto y a las terminales para esas fechas.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO, JA HI TORNEM A SEEEEERR. S'HAN DIT 1564456465 VEGADES QUE EL PROBLEMA DE LES 450/451 NO ES EL TÚNEL DE MONTGATalexbn wrote: Claro que otra posibilidad sería remodelar el túnel de Montgat para que por él pudieran pasar las 450 y las 451 de dos pisos. Se supone que con trenes de 1.800 plazas cada 5 min la cosa iría más desahogada.
Salut,
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Millores a la C1
Un altre problema de voler posar les 450 a Mataró és ... d'on les treus??
Que ara ja van a tope de gent a la C2 sud. Si les poses a la C1 les has de treure d'algun lloc.
A veure si amb el túnel Sants-Sagrera (AVE) i la remodelació de rodalies s'unifica la C2 sud amb la C1 i algun dia les 450 fan Massanet - Mataró - Vilanova - Sant Vicenç de Calders.
Una altra possible millora de la C1 és la implantació de trens directes en sentit nord (a la tarda), avançant als "normals" utilitzant les vies apartades costat mar de Badalona, El Masnou o Mataró.
I una altra millora que ara se m'acut és prolongar el Trambesos fins a Badalona aprofitant la plataforma que la renfe ja no utilitza (arribaven 4 vies de Sant Adrià a Badalona).
Salut !!
Salut !!
Que ara ja van a tope de gent a la C2 sud. Si les poses a la C1 les has de treure d'algun lloc.
A veure si amb el túnel Sants-Sagrera (AVE) i la remodelació de rodalies s'unifica la C2 sud amb la C1 i algun dia les 450 fan Massanet - Mataró - Vilanova - Sant Vicenç de Calders.
Una altra possible millora de la C1 és la implantació de trens directes en sentit nord (a la tarda), avançant als "normals" utilitzant les vies apartades costat mar de Badalona, El Masnou o Mataró.
I una altra millora que ara se m'acut és prolongar el Trambesos fins a Badalona aprofitant la plataforma que la renfe ja no utilitza (arribaven 4 vies de Sant Adrià a Badalona).
Salut !!
Salut !!
- Pere
- N9
- Posts: 1566
- Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
- Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla
Parlem d'un cas hipotètic, en que Renfe les fes servir les desviades.entfe001 wrote:Siguem realistes: si amb prou feina fan servir les desviades de la línia de Sant Celoni per permetre que els Catalunya Exprés no quedin retinguts per un tren de rodalia!
Ja sabem tots que a la línia de Girona per desgràcia els avançaments són nuls.
La meva proposta era, que si hi ha el problema de Plaça Catalunya amb les unitats 450 i 451, doncs fer acabar els trens semidirectes de la R1 Nord fent-los circular pel ramal que va de Sant Adrià de Besòs a Sant Andreu Comtal.fantito wrote:Perdó, però em semblo que m'he perdut.
De quina línia estem parlant?
Semidectes d'on a on?
Així d'aquesta manera, a part de no intensificar tràfic a Plaça Catalunya donaries una destinació més als usuaris de la R1, i faries que poguéssin rotar amb els 450 de la R2.
No deixar de banda que tot això són propostes.
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Hola,
Saludos,
Sergio
Tú lo que querías era un tren que te hubiese entrado por Diagonal o Gran Vía, ¿eh pillín?fantito wrote:Quant era jove vaig viure per Mataró. Maleïda la gràcia que m'hagués fet agafar un tren que em deixés a Sant Andreu!
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re
Hola,
Con mi sistema, la habrías tenido.
Saludos,
Sergio
Con mi sistema, la habrías tenido.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"