Obrir Bcn a sant Cugat per la Muntanya, fer-la més GRAN...
Obrir Bcn a sant Cugat per la Muntanya, fer-la més GRAN...
Estaria bé de cara al futur que Barcelona s'extengués cap a Sant Cugat i els Municipis del nord que estan a l'altre part de la muntanya. Obrir carreteras i carrers. No parlo de carregar-me les muntanyes ni perforar-les ni molt menys! Es molt important que Barcelona ciutat tingui mar i muntanya, perque fa d'aquesta ciutat especial enfront la resta. Però a Barcelona cada cop hi ha més gent... I on posem a la gent? Hem de construir més gratacels, només en les zones on calgués clar està. Malgrat que no es deixen construir edificis alts, estem veient que s'estan fent torres de "20" o més pisos a la Zona del "Fòrum de Barcelona" que ja n'estic d'acord! Fer més gratacels abarataria els costos dels pisos de la ciutat. Es podrien fer pisos de 60 metres quadrats per a joves a molt bon preu. Només es necessari definir les àrees on es podrien edificar. Ara, això si, a la Zona nord de Barcelona apartir de la Ronda de Dalt fer només pisos baixos i aprofitar les perforacions que actualment existeixen per arribar a l'altre part de la muntanya com deia al principi per comunicar millor Bcn amb Sant Cugat i la resta.
Last edited by sortrens on Friday 09/03/2007 23:48, edited 1 time in total.
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
P.D: Perdo m'ha deixava el més important... ... Les carreteras. xDDD. Tot i que no defenso plenament al perforar la muntanya, s'hauria de fer. Alguna part de la muntanya la que més ràbia ens fes hauríem de construir alguns túnels, més de comunicacions. Ja pot ser metro la "L7" com volen fer fins a la Universitat Autònoma o nous autobusos o carretera. Si algú sap sobre algun projecte d'aquest o plànols siusplau.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
L'àrea metropolitana de BCN, si està falta d'alguna cosa, és d'àrees verdes més o menys verges. El massís de Collserola és l'únic que ens queda a tocar de Barcelona. Personalment, crec que NO s'hi hauria de construir res més o, com a màxim, una nova via de ferrocarril BCN-Vallès per la zona on es volia fer el túnel d'Horta... però res més.
Si falta espai per posar més gent, caldria anar pensant en enderrocar les grans extensions de cases unifamiliars que han infestat algunes zones, i convertir-es en cases de 3 o 4 pisos, amb els parcs i serveis corresponents. Sense edificar cap metre quadrat d'espai verd més, a l'àrea de BCN hi podria viure molta més gent del que ho fa ara.
Si falta espai per posar més gent, caldria anar pensant en enderrocar les grans extensions de cases unifamiliars que han infestat algunes zones, i convertir-es en cases de 3 o 4 pisos, amb els parcs i serveis corresponents. Sense edificar cap metre quadrat d'espai verd més, a l'àrea de BCN hi podria viure molta més gent del que ho fa ara.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Doncs jo no crec que calgui urbanitzar més.
El que sí cal és millorar les connexions, sobretot en transport públic, especialment els modes ferroviaris, ja sigui trens regionals, de rodalies, tram-tren, tramvia o metro.
Només una dada:
Una línia ferroviària convencional de doble via "ocupa" una amplada de territori d'uns 10 metres i te una capacitat de transport equivalent a una autopista de tres carrils per sentit que "ocupa" una amplada de 25 metres.
Salut !!
El que sí cal és millorar les connexions, sobretot en transport públic, especialment els modes ferroviaris, ja sigui trens regionals, de rodalies, tram-tren, tramvia o metro.
Només una dada:
Una línia ferroviària convencional de doble via "ocupa" una amplada de territori d'uns 10 metres i te una capacitat de transport equivalent a una autopista de tres carrils per sentit que "ocupa" una amplada de 25 metres.
Salut !!
- lude
- N2
- Posts: 17
- Joined: Wednesday 05/07/2006 0:06
- Location: SCV - BCN Sants - VLC Nord - Pobla Farnals
Re: OBRIR BCN A SANT CUGAT PER LA MUNTANYA, FER-LA MÉS GRAN.
Encara més???sortrens wrote:Estaria bé de cara al futur que Barcelona s'extengués cap a Sant Cugat
En el barri de les planes per eixemple si que es veritat que hi han grans extensions de cases unifamiliars, i es podrian fer casas en un futur de 3 o 4 pisos, en substitució d'aquestes. Però molt més endavant... I cal fer més transport públic que comuniqui amb el terme municipal de Sant Cugat.
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
Es a dir, la mateixa caqueta que s'ha fet al Carmel i a tants i tants barris de Santa Coloma i l'Hospitalet: construir densament dalt d'una muntanya, amb uns carrerets per on no es pot circular i on pràcticament no toca el sol, un lloc inaccesible per la gent amb problemes de mobilitat. I tot a canvi d'acabar de destruir el pulmó que fa habitable la nostra ciutat.sortrens wrote:En el barri de les planes per eixemple si que es veritat que hi han grans extensions de cases unifamiliars, i es podrian fer casas en un futur de 3 o 4 pisos, en substitució d'aquestes. Però molt més endavant... I cal fer més transport públic que comuniqui amb el terme municipal de Sant Cugat.
:begut
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
A l'altre banda de la muntanya hi ha terra plana i si es plana encomptes de construir casas unifamiliars es podrà construir plantes de pisos no massa altes això si. Ni destruir la muntanya ni construir densament a sobre la muntanya. El barri de les planes pertany a Barcelona i crec que el barri de la Floresta i Valldoreix ja és Sant Cugat no? Es tracta de urbanitzarlo adjuntant al màxim possible com passa amb Hospitalet i Barcelona que semblant la mateixa ciutat. La muntanya quedaria al mig entre els dos municipis com si fos un gran parc que separa geogràficament els dos municipis. Als dos a nivell de TP quedarian comunicats per la "L7", carretra, pasant per sota la muntanya o els costats, etc.Platanito wrote:Es a dir, la mateixa caqueta que s'ha fet al Carmel i a tants i tants barris de Santa Coloma i l'Hospitalet: construir densament dalt d'una muntanya, amb uns carrerets per on no es pot circular i on pràcticament no toca el sol, un lloc inaccesible per la gent amb problemes de mobilitat. I tot a canvi d'acabar de destruir el pulmó que fa habitable la nostra ciutat.sortrens wrote:En el barri de les planes per eixemple si que es veritat que hi han grans extensions de cases unifamiliars, i es podrian fer casas en un futur de 3 o 4 pisos, en substitució d'aquestes. Però molt més endavant... I cal fer més transport públic que comuniqui amb el terme municipal de Sant Cugat.
:begut
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re
Hola,
Respecto al tema, soy de la opinión de no solamente no hacer nada de nada en Collserola, sino de dejar la zona como una grandioso e inmenso parque natural.
Analizando la fisionomía del área metropolitana, lo que podemos apreciar es una gran zona densamente poblada como lo es la ciudad de Barcelona, núcleo central de la RMB, luego tenemos las salidas por la costa como lo son el Maresme por un lado hasta Mataró (y más allá) y el Baix Llobregat Sur por el otro hasta Castelldefels (y más allá). Y después, pues hemos de ver que el valle del río Llobregat y hasta Martorell está igual de poblado a ambas bandas hasta que la elevación de las montañas lo impiden. Y en la salida de Meridiana hacia el Vallés pasa exactamente lo mismo.
Es decir que el contínuo urbano de Barcelona y resto de la RMB continúan hacia el norte rodeando por completo Collserola.
Tras Collserola, creo que lo he comentado ya alguna vez, nos encontramos de nuevo una zona relativamente llana donde se ubican los municipios de Castellbisbal, Rubí, Sant Cugat, Cerdanyola, Badia, Sabadell, Terrassa, etc.
Toda esa zona y tal y como se están poniendo las cosas acabará un buen día por ser un grandioso conglomerado que no será otra cosa que la "Barcelona interior" o la "Barcelona del Vallés".
Y así tendremos dos "Barcelonas", una, la que contará con un frente litoral y que mirará al mar, y la otra la que no contará con dicho frente litoral sino con un frente interior y mirará a la "Cataluña Central".
Es por tanto importantísimo contar con una reserva natural en el medio de las dos Barcelonas que se perfilan, para que actúe a modo de "Central Park" y para oxigenar la ciudad y servir de desahogo a la misma.
También se hacen en una RMB así muy importantes y necesarios ejes como una línea de cercanías orbital que no debería parar nunca y que debiera funcionar las 24 horas. Se hace necesario un segundo túnel ferroviario bajo Collserola que permita utilizar uno a modo de metro y el otro para cercanías y regionales. Se hace necesaria una estación para la alta velocidad en el by-pass del Vallés y ampliaciones de FGC... pero no ampliaciones de dos paradas para servir a ciudades como Sabadell y Terrassa, sino grandes ampliaciones de índole tal que permitan llegar a Berga y a Francia desde Manresa por el eje del Llobregat y a enlazar con la línea de Puigcerdà desde Sabadell/Terrassa por el trayecto más idóneo sirviendo a Castellar, Caldes, etc.
La línea de Puigcerdà es un eje esencial, muchísimo más importante económicamente para Cataluña que ningún ETF y muchísimo más fácil de hacer y más barato de llevar a cabo y al que para nada le irían mal unas traviesas polivalentes que permitiesen el paso de trenes en ancho UIC e ibérico simultáneamente, con lo que los convoys procedentes de la actual línea de FGC, caso de ampliarse de la manera indicada, podrían llegar hasta Vic, Ripoll y Puigcerdà, además de poder seguir llevando las líneas que salen de Barcelona por Meridiana y/o Sagrera hacia Francia.
La conexión por Francia mediante ampliaciones verticales es mucho más barata, más factible, estén más preparadas y nos son ahora mismo más importantes económicamente que el plantearse realizar faraónicas inversiones encaradas a un ETF (eje transversal ferroviario), que ojo, también es importante y se debería de realizar, pero a mi modo de ver, mucho más a largo plazo y partiendo de premisas como la modernización y adecuación a los tiempos actuales de líneas como la de Manresa a Lleida.
Y respecto al tema del Vallés y Collserola... hay que ir pensando también en el servicio de transporte público interno de lo que un buen día será esta gran "Barcelona del Vallés" y que no solamente se va a vertebrar con una ridícula línea en forma de "Y" de FGC como la actual, sino que va a haber que construir líneas locales más transversales.
Saludos,
Sergio
Respecto al tema, soy de la opinión de no solamente no hacer nada de nada en Collserola, sino de dejar la zona como una grandioso e inmenso parque natural.
Analizando la fisionomía del área metropolitana, lo que podemos apreciar es una gran zona densamente poblada como lo es la ciudad de Barcelona, núcleo central de la RMB, luego tenemos las salidas por la costa como lo son el Maresme por un lado hasta Mataró (y más allá) y el Baix Llobregat Sur por el otro hasta Castelldefels (y más allá). Y después, pues hemos de ver que el valle del río Llobregat y hasta Martorell está igual de poblado a ambas bandas hasta que la elevación de las montañas lo impiden. Y en la salida de Meridiana hacia el Vallés pasa exactamente lo mismo.
Es decir que el contínuo urbano de Barcelona y resto de la RMB continúan hacia el norte rodeando por completo Collserola.
Tras Collserola, creo que lo he comentado ya alguna vez, nos encontramos de nuevo una zona relativamente llana donde se ubican los municipios de Castellbisbal, Rubí, Sant Cugat, Cerdanyola, Badia, Sabadell, Terrassa, etc.
Toda esa zona y tal y como se están poniendo las cosas acabará un buen día por ser un grandioso conglomerado que no será otra cosa que la "Barcelona interior" o la "Barcelona del Vallés".
Y así tendremos dos "Barcelonas", una, la que contará con un frente litoral y que mirará al mar, y la otra la que no contará con dicho frente litoral sino con un frente interior y mirará a la "Cataluña Central".
Es por tanto importantísimo contar con una reserva natural en el medio de las dos Barcelonas que se perfilan, para que actúe a modo de "Central Park" y para oxigenar la ciudad y servir de desahogo a la misma.
También se hacen en una RMB así muy importantes y necesarios ejes como una línea de cercanías orbital que no debería parar nunca y que debiera funcionar las 24 horas. Se hace necesario un segundo túnel ferroviario bajo Collserola que permita utilizar uno a modo de metro y el otro para cercanías y regionales. Se hace necesaria una estación para la alta velocidad en el by-pass del Vallés y ampliaciones de FGC... pero no ampliaciones de dos paradas para servir a ciudades como Sabadell y Terrassa, sino grandes ampliaciones de índole tal que permitan llegar a Berga y a Francia desde Manresa por el eje del Llobregat y a enlazar con la línea de Puigcerdà desde Sabadell/Terrassa por el trayecto más idóneo sirviendo a Castellar, Caldes, etc.
La línea de Puigcerdà es un eje esencial, muchísimo más importante económicamente para Cataluña que ningún ETF y muchísimo más fácil de hacer y más barato de llevar a cabo y al que para nada le irían mal unas traviesas polivalentes que permitiesen el paso de trenes en ancho UIC e ibérico simultáneamente, con lo que los convoys procedentes de la actual línea de FGC, caso de ampliarse de la manera indicada, podrían llegar hasta Vic, Ripoll y Puigcerdà, además de poder seguir llevando las líneas que salen de Barcelona por Meridiana y/o Sagrera hacia Francia.
La conexión por Francia mediante ampliaciones verticales es mucho más barata, más factible, estén más preparadas y nos son ahora mismo más importantes económicamente que el plantearse realizar faraónicas inversiones encaradas a un ETF (eje transversal ferroviario), que ojo, también es importante y se debería de realizar, pero a mi modo de ver, mucho más a largo plazo y partiendo de premisas como la modernización y adecuación a los tiempos actuales de líneas como la de Manresa a Lleida.
Y respecto al tema del Vallés y Collserola... hay que ir pensando también en el servicio de transporte público interno de lo que un buen día será esta gran "Barcelona del Vallés" y que no solamente se va a vertebrar con una ridícula línea en forma de "Y" de FGC como la actual, sino que va a haber que construir líneas locales más transversales.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
Pel que fa al tema de Collserola està clar que no s'hi ha d'edificar més. Per no fer no cal ni fer el túnel d'Horta, sigui per a una autovia o per al ferrocarril. Amb les vies actuals dels FGC del Vallès i es Rodalies al Llobregat i al congost del Besós n'hi ha prou, això sí, fent-hi les reformes necessàries. Primer de tot, reconvertir els FGC del Vallès en una línia exclusivament de Rodalies aprofitant les vies actuals entre el Vallès i Collserola i fent un nou túnel al subsòl de Barcelona paral·lel a l'actual. I el túnel actual deixar-lo per a la L6, que ha de ser una línia de metro que no comparteixi vies amb rodalies, perquè si no no és un metro. I pel que fa a la resta d'infraestructures el que jo defenso és el Pla Santfeliuenc, és a dir, Rodalies (tant de FGC com de renfe) per Diagonal, Gran Via de les Corts Catalanes i eix de la Sagrera, i tota la gran velocitat pels corredors actuals en construcció i, especialment, per sota del carrer Aragó al seu pas per Barcelona.
Pel que fa al tema de la urbanització progressiva del Vallès és clar que això s'ha d'aturar, no només per raons mediambientals, que ja de per si tenen gran importància i necessitat en aquella zona, sinó perquè la qualitat de vida i la mobilitat serien d'una qualitat pèssima si algun dia arribem a tenir una segona Barcelona al Vallès. Simplement no podríem moure'ns: tot estaria col·lapsat, tant les autopistes com les Rodalies. Si ara tenim més de la meitat de la població del país a la RMB, amb un Vallès tot asfaltat no podríem moure'ns. S'ha d'incentivar el creixement urbà de les ciutats petites i mitjanes de l'extraradi de la RMB (Cervera, Calaf, Igualada, Manresa...) i garantir una bona connexió entre aquestes ciutats i el centre de la RMB. El futur no és més concentració en un lloc sinó més i millors connexions entre molts llocs.
Pel que fa al tema de la urbanització progressiva del Vallès és clar que això s'ha d'aturar, no només per raons mediambientals, que ja de per si tenen gran importància i necessitat en aquella zona, sinó perquè la qualitat de vida i la mobilitat serien d'una qualitat pèssima si algun dia arribem a tenir una segona Barcelona al Vallès. Simplement no podríem moure'ns: tot estaria col·lapsat, tant les autopistes com les Rodalies. Si ara tenim més de la meitat de la població del país a la RMB, amb un Vallès tot asfaltat no podríem moure'ns. S'ha d'incentivar el creixement urbà de les ciutats petites i mitjanes de l'extraradi de la RMB (Cervera, Calaf, Igualada, Manresa...) i garantir una bona connexió entre aquestes ciutats i el centre de la RMB. El futur no és més concentració en un lloc sinó més i millors connexions entre molts llocs.
Cahorniverns, nicarons, magas è garuns
El túnel d'Horta fa falta, inclús la possibilitat de l'agregació de Sant Cugat a Barcelona per així evitar dues Barcelones i només fer-na una. Fent de Collserola un gran parc que fos el centre d'una macro ciutat. Això es imparable, sinó al temps!Izo wrote:Pel que fa al tema de Collserola està clar que no s'hi ha d'edificar més. Per no fer no cal ni fer el túnel d'Horta, sigui per a una autovia o per al ferrocarril. Amb les vies actuals dels FGC del Vallès i es Rodalies al Llobregat i al congost del Besós n'hi ha prou, això sí, fent-hi les reformes necessàries. Primer de tot, reconvertir els FGC del Vallès en una línia exclusivament de Rodalies aprofitant les vies actuals entre el Vallès i Collserola i fent un nou túnel al subsòl de Barcelona paral·lel a l'actual. I el túnel actual deixar-lo per a la L6, que ha de ser una línia de metro que no comparteixi vies amb rodalies, perquè si no no és un metro. I pel que fa a la resta d'infraestructures el que jo defenso és el Pla Santfeliuenc, és a dir, Rodalies (tant de FGC com de renfe) per Diagonal, Gran Via de les Corts Catalanes i eix de la Sagrera, i tota la gran velocitat pels corredors actuals en construcció i, especialment, per sota del carrer Aragó al seu pas per Barcelona.
Pel que fa al tema de la urbanització progressiva del Vallès és clar que això s'ha d'aturar, no només per raons mediambientals, que ja de per si tenen gran importància i necessitat en aquella zona, sinó perquè la qualitat de vida i la mobilitat serien d'una qualitat pèssima si algun dia arribem a tenir una segona Barcelona al Vallès. Simplement no podríem moure'ns: tot estaria col·lapsat, tant les autopistes com les Rodalies. Si ara tenim més de la meitat de la població del país a la RMB, amb un Vallès tot asfaltat no podríem moure'ns. S'ha d'incentivar el creixement urbà de les ciutats petites i mitjanes de l'extraradi de la RMB (Cervera, Calaf, Igualada, Manresa...) i garantir una bona connexió entre aquestes ciutats i el centre de la RMB. El futur no és més concentració en un lloc sinó més i millors connexions entre molts llocs.
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
El túnel d'Horta el veig del tot evitable. Ara bé, fa falta voluntat per fer les coses bé, és a dir, idear el futur de la xarxa de transport a la RMB sense fer bajanades com aquesta. Amb un nou túnel paral·lel a l'actual dels FGC del Vallès i els que entren per Meridiana i la Sagrera i els que haurien d'entrar per Diagonal ho veig suficient, a més tenint en compte que Rodalies hauria de tenir vies per a ella sola.sortrens wrote:El túnel d'Horta fa falta, inclús la possibilitat de l'agregació de Sant Cugat a Barcelona per així evitar dues Barcelones i només fer-na una. Fent de Collserola un gran parc que fos el centre d'una macro ciutat. Això es imparable, sinó al temps!
Pel que fa a les dues Barcelones l'agregació de Sant Cugat, a part d'inimaginable és inútil. L'únic que un aconsegueix agregant Sant Cugat és augmentar de manera irracional la superfície del municipi i el territori sota el govern de l'Ajuntament de Barcelona i dificultar així el govern i bon funcionament de la ciutat. A més, tot i els evidents nexes entre ambdues ciutats, Barcelona té el seu territori natural, el pla de Barcelona, i Sant Cugat és part del Vallès. Seria més 'natural' agregar altres ciutats com l'Hospitalet o Santa Coloma de Gramenet (tot i que no m'entusiasma la idea) que no pas Sant Cugat.
Repeteixo que l'única manera d'evitar dues Barcelones és parant la urbanització del Vallès. Ara volen fer un barri nou a Sant Cugat amb la cosntrucció d'un fotimer d'habitatges, un IKEA i una nova estació de tren. Això és el que s'ha d'evitar. Aquest és el model insostenible que fa anys que infecta la RMB. Hem de camviar de model, de manera de pensar; ens hem d'adaptar als nous reptes del futur, però no ho aconseguirem omplint de ciment totxo el Vallès. De ciment i totxo se'n necessita, cert, però s'ha de construir més lluny, apostar per ciutats amb un potencial de creixement més gran (com Manresa, Igualada, Cervera...) i no acabar d'ofegar el poc d'agrícola o verd que queda al Vallès. I inclús abans d'això s'ha de fer una llei seriosa sobre l'habitatge i deixar clars alguns punts sobre què passa amb els pisos buits o el tema dels habitatges de protecció oficial.
Això de que tot aquest desastre és imparable, sortosament, no és cert. Hi ha qui es preocupa (m'hi incloc) per com tractem el medi ambient i com transformem el paisatge, i com afectarà tot això el futur propi i dels nostres fills i néts. Afortunadament es pot parar la urbanització total del Vallès i altres desgràcies ambientals, socials i paisatgístiques del nostre país. Però per a això fa falta que la gent prengui consciència de la gravetat de la situació actual, de què ens estem jugant (que és molt), de que no tot està perdut i de que la idea d'una macrociutat del delta del Llobregat fins al Maresme i del litoral fins al Vallès és una bajanada com una catedral i quelcom totalment insostenible.
Cahorniverns, nicarons, magas è garuns
Tota la raó que ciutats com Cervera, Manresa, Igualada hi ha espai i recursos per construir més. Per el que fa a l'agregació de Sant Cugat no sé si es veritat que si fos un districte es portaria la gestió de Sant Cugat pitjor. Però també mentres hi hagin més ciutats independents més càrrecs polítics i funcionaris haurem de pagar. Sent un districte de ben segur no hi haurien tants. Això si, cal la voluntat en vot de referèndum de dues ciutats. De totes maneres tampoc crec que calgui era una idea molt personal.Izo wrote:El túnel d'Horta el veig del tot evitable. Ara bé, fa falta voluntat per fer les coses bé, és a dir, idear el futur de la xarxa de transport a la RMB sense fer bajanades com aquesta. Amb un nou túnel paral·lel a l'actual dels FGC del Vallès i els que entren per Meridiana i la Sagrera i els que haurien d'entrar per Diagonal ho veig suficient, a més tenint en compte que Rodalies hauria de tenir vies per a ella sola.sortrens wrote:El túnel d'Horta fa falta, inclús la possibilitat de l'agregació de Sant Cugat a Barcelona per així evitar dues Barcelones i només fer-na una. Fent de Collserola un gran parc que fos el centre d'una macro ciutat. Això es imparable, sinó al temps!
Pel que fa a les dues Barcelones l'agregació de Sant Cugat, a part d'inimaginable és inútil. L'únic que un aconsegueix agregant Sant Cugat és augmentar de manera irracional la superfície del municipi i el territori sota el govern de l'Ajuntament de Barcelona i dificultar així el govern i bon funcionament de la ciutat. A més, tot i els evidents nexes entre ambdues ciutats, Barcelona té el seu territori natural, el pla de Barcelona, i Sant Cugat és part del Vallès. Seria més 'natural' agregar altres ciutats com l'Hospitalet o Santa Coloma de Gramenet (tot i que no m'entusiasma la idea) que no pas Sant Cugat.
Repeteixo que l'única manera d'evitar dues Barcelones és parant la urbanització del Vallès. Ara volen fer un barri nou a Sant Cugat amb la cosntrucció d'un fotimer d'habitatges, un IKEA i una nova estació de tren. Això és el que s'ha d'evitar. Aquest és el model insostenible que fa anys que infecta la RMB. Hem de camviar de model, de manera de pensar; ens hem d'adaptar als nous reptes del futur, però no ho aconseguirem omplint de ciment totxo el Vallès. De ciment i totxo se'n necessita, cert, però s'ha de construir més lluny, apostar per ciutats amb un potencial de creixement més gran (com Manresa, Igualada, Cervera...) i no acabar d'ofegar el poc d'agrícola o verd que queda al Vallès. I inclús abans d'això s'ha de fer una llei seriosa sobre l'habitatge i deixar clars alguns punts sobre què passa amb els pisos buits o el tema dels habitatges de protecció oficial.
Això de que tot aquest desastre és imparable, sortosament, no és cert. Hi ha qui es preocupa (m'hi incloc) per com tractem el medi ambient i com transformem el paisatge, i com afectarà tot això el futur propi i dels nostres fills i néts. Afortunadament es pot parar la urbanització total del Vallès i altres desgràcies ambientals, socials i paisatgístiques del nostre país. Però per a això fa falta que la gent prengui consciència de la gravetat de la situació actual, de què ens estem jugant (que és molt), de que no tot està perdut i de que la idea d'una macrociutat del delta del Llobregat fins al Maresme i del litoral fins al Vallès és una bajanada com una catedral i quelcom totalment insostenible.
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Ja que poseu els noms concrets, deixeu-me fer d'advocat del diable. Mentre no es millorin les comunicacions ferroviàries no es pot parlar de fer créixer aquestes tres ciutats en base a gent que treballa a un altre lloc. Per exemple, les comunicacions amb Barcelona:
Cervera: més de 2h30' en renfe (només 3 trens per sentit al dia), 1h30' en autobús (6-7 busos al dia).
Manresa: 1h18' en FGC (un tren cada hora per sentit), similar en renfe (amb un tren cada mitja hora per sentit).
Igualada: 1h24' en FGC (un tren cada hora per sentit), 1h05' en autobús (un bus cada mitja hora per sentit).
Salut !!
Cervera: més de 2h30' en renfe (només 3 trens per sentit al dia), 1h30' en autobús (6-7 busos al dia).
Manresa: 1h18' en FGC (un tren cada hora per sentit), similar en renfe (amb un tren cada mitja hora per sentit).
Igualada: 1h24' en FGC (un tren cada hora per sentit), 1h05' en autobús (un bus cada mitja hora per sentit).
Salut !!
No fa falta que ho diguis genissimon: jo tinc una hora exacta per anar de Piera a Barcelona amb els FGC!! I l'alternativa als FGC és la Hispaladina, que té freqüències que fan riure i tarda el mateix si fa no fa...
Definitivament el transport públic és bàsic per al creixement del país. I ja no parlo de Cervera, Manresa o Igualada... sinó Tarragona, Girona o Berga, per exemple. Concretament sé d'una noia de Tarragona que cada dia baixa a Barcelona per anar a la universitat...
Definitivament el transport públic és bàsic per al creixement del país. I ja no parlo de Cervera, Manresa o Igualada... sinó Tarragona, Girona o Berga, per exemple. Concretament sé d'una noia de Tarragona que cada dia baixa a Barcelona per anar a la universitat...
Cahorniverns, nicarons, magas è garuns