FGC estudia ampliar capacitat Metro Vallès sense desdoblar
FGC estudia ampliar capacitat Metro Vallès sense desdoblar
SOCIETAT
Noticia difosa el 04/04/06
FGC estudia ampliar la capacitat del Metro del Vallès sense desdoblar la línia
Ferrocarrils de la Generalitat considera que la línia del Vallès, que uneix Barcelona amb Sabadell i Terrassa i que és la més saturada de totes, podria augmentar properament la capacitat de transport de viatgers sense haver de duplicar la línia. N'hi hauria prou amb una ampliació dels túnels i andanes de l'estació de Plaça Catalunya, que actualment està estudiant la companyia ferroviària, i que solucionaria els problemes de servei durant 15 anys.
El president dels ferrocarrils catalans, Joan Torres, ha explicat que s'està estudiant la possibilitat d'allargar uns 300 metres dues de les vies mortes de les quatre amb què compta l'estació de Plaça Catalunya. D'aquesta manera, es podria reduir el temps d'espera dels trens per sortir de l'estació dels 120 segons fins als 90. Per a Torres, això permetria incrementar fins a un 30% l'oferta de la companyia ferroviària.
Joan Torres
Passar a una freqüència de 90 segons vol dir no duplicar la oferta però si incrementar un 30 % la capacitat.
ESCOLTA-HO
El president de FGC ha afegit que, si finalment es tira endavant aquesta mesura, la línia del Vallès podria aguantar 15 anys més sense haver d'introduir nous canvis.
Joan Torres
La oferta d'aquesta línia del Vallès, podria aguantar 15 anys amb aquesta millora. A partir d'aquests 15 anys hi hauria d'haver la reflexió de doblar-la.
ESCOLTA-HO
La previsió és que a finals de maig estigui enllestit un estudi que detalli la manera de fer aquesta ampliació, ja que el subsòl de plaça Catalunya i Rambla Catalunya presenta moltes dificultats.
D'altra banda, cal recordar que també s'està estudiant la possibilitat de desdoblar la línia del Vallès, provablement perllongant la línia que ara acaba a l'Avinguda Tibidabo per tal que arribi fins a Sabadell, passant per la nostra ciutat i per Collserola.
adria claramunt
http://www.radiosantcugat.com/index.php ... /21693.htm
Noticia difosa el 04/04/06
FGC estudia ampliar la capacitat del Metro del Vallès sense desdoblar la línia
Ferrocarrils de la Generalitat considera que la línia del Vallès, que uneix Barcelona amb Sabadell i Terrassa i que és la més saturada de totes, podria augmentar properament la capacitat de transport de viatgers sense haver de duplicar la línia. N'hi hauria prou amb una ampliació dels túnels i andanes de l'estació de Plaça Catalunya, que actualment està estudiant la companyia ferroviària, i que solucionaria els problemes de servei durant 15 anys.
El president dels ferrocarrils catalans, Joan Torres, ha explicat que s'està estudiant la possibilitat d'allargar uns 300 metres dues de les vies mortes de les quatre amb què compta l'estació de Plaça Catalunya. D'aquesta manera, es podria reduir el temps d'espera dels trens per sortir de l'estació dels 120 segons fins als 90. Per a Torres, això permetria incrementar fins a un 30% l'oferta de la companyia ferroviària.
Joan Torres
Passar a una freqüència de 90 segons vol dir no duplicar la oferta però si incrementar un 30 % la capacitat.
ESCOLTA-HO
El president de FGC ha afegit que, si finalment es tira endavant aquesta mesura, la línia del Vallès podria aguantar 15 anys més sense haver d'introduir nous canvis.
Joan Torres
La oferta d'aquesta línia del Vallès, podria aguantar 15 anys amb aquesta millora. A partir d'aquests 15 anys hi hauria d'haver la reflexió de doblar-la.
ESCOLTA-HO
La previsió és que a finals de maig estigui enllestit un estudi que detalli la manera de fer aquesta ampliació, ja que el subsòl de plaça Catalunya i Rambla Catalunya presenta moltes dificultats.
D'altra banda, cal recordar que també s'està estudiant la possibilitat de desdoblar la línia del Vallès, provablement perllongant la línia que ara acaba a l'Avinguda Tibidabo per tal que arribi fins a Sabadell, passant per la nostra ciutat i per Collserola.
adria claramunt
http://www.radiosantcugat.com/index.php ... /21693.htm
Ui, ui, ui...
Hola!
Collons, això és rizar el rizo, saturar més allò que ja està saturat...??!!
Salut!
Collons, això és rizar el rizo, saturar més allò que ja està saturat...??!!
Salut!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Jo trobo sense massa sentit aquestes actuacions, sabem que això serveix per 15 anys però alhora vol dir que abans de 15 anys hi ha d'haver alguna altra cosa i aquest a no pot ser una altra que el desdoblament de la línia.
Desdoblament ja no només per donar més freqüència, sinó per construir-ne una de nova que permeti explotar-se amb trens més llargs i més ràpids, mantenint és clar l'actual.
Desdoblament ja no només per donar més freqüència, sinó per construir-ne una de nova que permeti explotar-se amb trens més llargs i més ràpids, mantenint és clar l'actual.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Un nou túnel de Ferrocarrils unirà el Vallès i Barcelona
Del diari Avui:
Un nou túnel de Ferrocarrils unirà el Vallès i Barcelona
El govern té dues propostes sobre la taula: allargar la L7 pel Tibidabo o construir una nova línia des d'Horta. A llarg termini la nova cua de maniobres a Plaça Catalunya no garanteix cobrir la demanda de viatgers
Quim Torrent
El govern planeja la construcció d'un nou túnel ferroviari entre Barcelona i el Vallès. La construcció de la cua de maniobres, que rebrà la llum verda definitiva per part de l'ATM els pròxims mesos, no serà suficient per absorbir a mig i llarg termini la demanda de mobilitat creixent entre Barcelona i el Vallès.
El projecte encara està a les beceroles, però el cert és que la construcció d'un nou túnel ja està prevista en el pla d'infraestructures. El secretari de mobilitat, Manel Nadal, va reconèixer a l'AVUI la necessitat "d'anar estudiant possibilitats de millora de la capacitat de transport a través de Collserola". Si bé la cua de maniobres obrirà noves possibilitats, Obres Públiques treballa amb dues possibilitats més d'ampliació de les línies del Vallès.
La primera de les opcions, la que té més possibilitats d'acabar tirant endavant, és la construcció d'un túnel a Horta, a la mateixa zona on estava previst construir un túnel viari. Aquest pas per Collserola permetria a Ferrocarrils arribar directament als municipis de la banda est del Vallès Occidental, sense passar per Sant Cugat. Aquesta opció permetria donar servei fàcilment als municipis de Cerdanyola, Badia i també Barberà del Vallès.
El traçat a Barcelona
El tram dins la ciutat de Barcelona d'aquesta opció és el més complicat de decidir. Aquí també hi ha diferents opcions. Es podria allargar la línia actual del Vallès a partir de plaça Catalunya anant a buscar directament Horta o el perllongament d'aquesta mateixa línia fins a plaça de les Glòries per després anar cap al Vallès. Tampoc està descartat recuperar el projecte d'allargar les línies de FGC a plaça Espanya i creuar transversalment Barcelona amb un nou túnel.
L'altra opció que Obres Públiques té sobre la taula és allargar la L7, que ara finalitza al capdamunt del carrer Balmes. Amb aquesta opció es construiria un túnel pràcticament paral·lel a l'actual, que enllaçaria amb Sant Cugat. Tot i que és menys complicada, l'opció no permet fer un recorregut que doni servei a nous usuaris.
Un nou túnel de Ferrocarrils unirà el Vallès i Barcelona
El govern té dues propostes sobre la taula: allargar la L7 pel Tibidabo o construir una nova línia des d'Horta. A llarg termini la nova cua de maniobres a Plaça Catalunya no garanteix cobrir la demanda de viatgers
Quim Torrent
El govern planeja la construcció d'un nou túnel ferroviari entre Barcelona i el Vallès. La construcció de la cua de maniobres, que rebrà la llum verda definitiva per part de l'ATM els pròxims mesos, no serà suficient per absorbir a mig i llarg termini la demanda de mobilitat creixent entre Barcelona i el Vallès.
El projecte encara està a les beceroles, però el cert és que la construcció d'un nou túnel ja està prevista en el pla d'infraestructures. El secretari de mobilitat, Manel Nadal, va reconèixer a l'AVUI la necessitat "d'anar estudiant possibilitats de millora de la capacitat de transport a través de Collserola". Si bé la cua de maniobres obrirà noves possibilitats, Obres Públiques treballa amb dues possibilitats més d'ampliació de les línies del Vallès.
La primera de les opcions, la que té més possibilitats d'acabar tirant endavant, és la construcció d'un túnel a Horta, a la mateixa zona on estava previst construir un túnel viari. Aquest pas per Collserola permetria a Ferrocarrils arribar directament als municipis de la banda est del Vallès Occidental, sense passar per Sant Cugat. Aquesta opció permetria donar servei fàcilment als municipis de Cerdanyola, Badia i també Barberà del Vallès.
El traçat a Barcelona
El tram dins la ciutat de Barcelona d'aquesta opció és el més complicat de decidir. Aquí també hi ha diferents opcions. Es podria allargar la línia actual del Vallès a partir de plaça Catalunya anant a buscar directament Horta o el perllongament d'aquesta mateixa línia fins a plaça de les Glòries per després anar cap al Vallès. Tampoc està descartat recuperar el projecte d'allargar les línies de FGC a plaça Espanya i creuar transversalment Barcelona amb un nou túnel.
L'altra opció que Obres Públiques té sobre la taula és allargar la L7, que ara finalitza al capdamunt del carrer Balmes. Amb aquesta opció es construiria un túnel pràcticament paral·lel a l'actual, que enllaçaria amb Sant Cugat. Tot i que és menys complicada, l'opció no permet fer un recorregut que doni servei a nous usuaris.
Podrien allargar la L7 en un doble túnel: un que fós continuació de la L7 cap el sud de Sant Cugat del Vallès i l'altre més cap a la dreta, que passés per sota dels Tres Turons (estació del Coll-Teixonera, per anar bé, la meva ) i que es dirigís cap al velòdrom d'Horta i d'allà cap a Cerdanyola-UAB...
Per altra banda, el primer túnel, el de la L7 cap a Sant Cugat del Vallès podria permetre serveis mixtos UIC de la L7 i de la L5 ampliada des de Vall d'Hebron cap el Vallès. Connectaríem Plaça Catalunya i Sagrera Meridiana (i gairebé Sagrera-TGV) amb la L7 i la L5 amb el Vallès..., via Sant Cugat
Per altra banda, el primer túnel, el de la L7 cap a Sant Cugat del Vallès podria permetre serveis mixtos UIC de la L7 i de la L5 ampliada des de Vall d'Hebron cap el Vallès. Connectaríem Plaça Catalunya i Sagrera Meridiana (i gairebé Sagrera-TGV) amb la L7 i la L5 amb el Vallès..., via Sant Cugat
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
M'agrada la idea del túnel d'Horta. Així, en fred, no se m'acut un traçat ideal per Barcelona, però tindria sens dubte moltes possibilitats. Una podria ser anar per sota Marina (fins a la Meridiana per tombar cap a l'EdF, per exemple). En tot cas, no sóc partidari d'unir aquesta nova línia amb la LL-A perquè el traçat, en el seu conjunt, seria poc lògic. Semblaria els Nitbus d'abans.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Bé, com a excursionista i coneixent l'alt valor ecològic i paisatgístic de la zona que suposo que té tots els números per acollir el nou túnel (la vall que s'enfila al Portell de Valldaura i el Turó de la Magarola des de Mundet, i la de Sant Medir i Can Borrell), penso que, deixant de banda i a contracor la destrossa ecològica que provocarem, millor serà ocupar aquest corredor amenaçat amb un túnel ferroviari (que descongestiona i no té un efecte destructor directe pel fet de funcionar com el tindria una carretera) que amb una repugnant autopista totalment contraindicada, doncs tots sabem que un nou vial d'alta capacitat no serveix per descongestionar més enllà dels dos o tres primers anys, ja que desprès, com ha passat repetidament a Barcelona i a moltes ciutats americanes farcides d'autopistes de 10 carrils, el trànsit sempre creix fins a congestionar les noves vies...
A més, tenint en compte que un túnel ferroviari sempre anirà a cota més baixa degut a la limitació del pendent i a que al ser més estret pot ser més llarg amb el mateix pressupost, l'impacte de la infraestructura serà menor. Es a dir, el túnel probablement no afectaria la vessant barcelonina i tampoc les inmediacions de Sant Medir ni de Can Cerdà (depenent de per on surti) fins passat Can Borrell, on el terreny és planer i prou ample com per encabir-hi un corredor ferroviari que donaria servei a l'est de Sant Cugat i enllaçaria amb l'estació de Renfe i amb FGC a l'alçada de Sant Joan.
A més, tenint en compte que un túnel ferroviari sempre anirà a cota més baixa degut a la limitació del pendent i a que al ser més estret pot ser més llarg amb el mateix pressupost, l'impacte de la infraestructura serà menor. Es a dir, el túnel probablement no afectaria la vessant barcelonina i tampoc les inmediacions de Sant Medir ni de Can Cerdà (depenent de per on surti) fins passat Can Borrell, on el terreny és planer i prou ample com per encabir-hi un corredor ferroviari que donaria servei a l'est de Sant Cugat i enllaçaria amb l'estació de Renfe i amb FGC a l'alçada de Sant Joan.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
No es podria aprofitar la construcció de la cua de maniobres de FGC-Catalunya per allargar-la cap al c. Fontanella, pl. Urquinaona, c. Ausiàs Marc i, pel c. de Ribes, enfilar c. Marina amunt per connectar amb la línia del túnel d'Horta?
Així, pl. Catalunya deixaria de ser una estació terme, amb la simplificació de l'explotació que comporta (especialment per als trens de més llarg recorregut).
Salut !!
Així, pl. Catalunya deixaria de ser una estació terme, amb la simplificació de l'explotació que comporta (especialment per als trens de més llarg recorregut).
Salut !!
-
- N7
- Posts: 323
- Joined: Friday 01/12/2006 18:22
- Location: R1
A vore, jo crec que caldria crear tunels propis amb finalització temporal a Pl.Catalunya, per la L7 i també ampliar desde Avinguda Tibidabo, cap a Sant Joan, on conectaria amb el tram Actual Sant Joan-Sabadell Rambla i alhora també crear noves vies desde Universitat Autonoma, cap a la ciutat de Cerdanyola i aixi ampliar la S55, cap a zones on encara no hi ha F.G.C .. No se. es una opinió. Pero crec que la L7 ha de fer Pl.Catalunya-Av.Tibidabo i ampliarse desde pl.catalunya per Barcelona, intentant conectar L4 i L2, linees que de moment no conecten amb F.G.C de cap manera. La meva ideia seria tirar cap a Sant Antoni i despres per Av.Mistral, fins a Pl.Espanya per enllaçar amb L8. No se. I fer que els trens S55 i S2? comencin en Pl.Espanya?.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Doncs crec, i em reitero un cop més, que la solució més sensata dels FGC a partir de Pl. Catalunya és que les línies urbanes vagin a agafar el traçat de la L4 per Via Laietana i segueixin fins a Barceloneta. La resta de la L4 la distribuiria de la següent manera:
Tram Barceloneta-La Pau (i Sagrera, el dia que es perllongui): unió amb el tram Drassanes-Zona Universitària de la L3 per formar una línia semicircular.
Tram Pg. de Gràcia-Trinitat Nova: perllongament per sota Consell de Cent, tombar per Urgell i agafar el tram St. Antoni-Paral·lel que sobrarà de la L2 quan s'ampliï cap a l'aeroport.
L3: escurçada fins a Drassanes.
D'aquesta manera es racionalitzaran molt més els traçats i es desfaran disbarats com l'ensaïmada de la L4 i la V de la L3.
D'altra banda, si es fa un altre túnel per Collserola, té molt més sentit fer-lo per Horta, ja que seria equidistant entre l'actual B-V i l'R4 nord. A més, cobriria una població considerable que actualment no està connectada al ferrocarril, com és tota la part central de Cerdanyola, permetent també una unió entre les dues estacions (Renfe i FGC) de l'UAB.
Tram Barceloneta-La Pau (i Sagrera, el dia que es perllongui): unió amb el tram Drassanes-Zona Universitària de la L3 per formar una línia semicircular.
Tram Pg. de Gràcia-Trinitat Nova: perllongament per sota Consell de Cent, tombar per Urgell i agafar el tram St. Antoni-Paral·lel que sobrarà de la L2 quan s'ampliï cap a l'aeroport.
L3: escurçada fins a Drassanes.
D'aquesta manera es racionalitzaran molt més els traçats i es desfaran disbarats com l'ensaïmada de la L4 i la V de la L3.
D'altra banda, si es fa un altre túnel per Collserola, té molt més sentit fer-lo per Horta, ja que seria equidistant entre l'actual B-V i l'R4 nord. A més, cobriria una població considerable que actualment no està connectada al ferrocarril, com és tota la part central de Cerdanyola, permetent també una unió entre les dues estacions (Renfe i FGC) de l'UAB.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
com ho veig?
1. Opció a curt termini (cutre però implantable immediatament): substituir la L6 per llançadora Sarrià-Reina Elisenda (com ja es fa en hora punta), allargar els s5/s55 fins Terrassa i Sabadell i que les parades menors (tant barcelonines com vallesanes) es cobreixin alternament amb la S1 i la S2, per reduir temps de trajecte. Resultat: trens cada 6 min. en cadascuna de les 2 branques
2. Opció a mig termini (implantable en ? anys): Em costa veure això dels trens cada 90 seg. amb la construcció de cua de maniobra a Pl.Catalunya. Però si realment és possible, benvingut sia. Resultat (afegit a la mesura anterior): trens cada 4,5 min. en cadascuna de les 2 branques
3. Opció a llarg termini: nou túnel. ¿Per sota Collserola o per sota BCN? A mi em convenç més la segona opció, tant per per motius ecològics com de coherència de servei (acabar amb la barreja de lòqiques metro i rodalies en la mateixa xarxa, pemetent segregar metro del Vallès de L6/L7)
4. Duplicar corredors Sabadell i Terrassa? A mi no em semblaria imprescindible si el corredor fos exclusiu (com es plantejava en el punt anterior) Malgrat tot, si es decideix fer, crec q lo lògic seria aprofitar el túnel de rodalies-RENFE q quedarà en desús per Meridiana. Opció especialment lògica si es vol aprofitar la línia de Sabadell per donar servei a Cerdanyola, Barberà, Badia, Ripollet.... En aquest cas caldria adaptar l'esmentat traçat Barceloní, fer-ne un de nou pel Vallès Sud cobrint els municipis citats i enllaçar amb l'actual ramal de la S2, per exemple a l'alçada de la UAB-Badia
5. Malgrat tot, si s'opta per túnel a Collserola ¿prolongació de la L7 o Túnel d'Horta? La L7 té moltes parades urbanes i molt properes, per tant la primera opció implica repetir el nyap de barrejar S1/S2 amb L6. L'opció Horta permetria fer un projecte des de zero, però... ¿Per on pensen portar aquest nou corredor fins al centre de Barcelona?
2. Opció a mig termini (implantable en ? anys): Em costa veure això dels trens cada 90 seg. amb la construcció de cua de maniobra a Pl.Catalunya. Però si realment és possible, benvingut sia. Resultat (afegit a la mesura anterior): trens cada 4,5 min. en cadascuna de les 2 branques
3. Opció a llarg termini: nou túnel. ¿Per sota Collserola o per sota BCN? A mi em convenç més la segona opció, tant per per motius ecològics com de coherència de servei (acabar amb la barreja de lòqiques metro i rodalies en la mateixa xarxa, pemetent segregar metro del Vallès de L6/L7)
4. Duplicar corredors Sabadell i Terrassa? A mi no em semblaria imprescindible si el corredor fos exclusiu (com es plantejava en el punt anterior) Malgrat tot, si es decideix fer, crec q lo lògic seria aprofitar el túnel de rodalies-RENFE q quedarà en desús per Meridiana. Opció especialment lògica si es vol aprofitar la línia de Sabadell per donar servei a Cerdanyola, Barberà, Badia, Ripollet.... En aquest cas caldria adaptar l'esmentat traçat Barceloní, fer-ne un de nou pel Vallès Sud cobrint els municipis citats i enllaçar amb l'actual ramal de la S2, per exemple a l'alçada de la UAB-Badia
5. Malgrat tot, si s'opta per túnel a Collserola ¿prolongació de la L7 o Túnel d'Horta? La L7 té moltes parades urbanes i molt properes, per tant la primera opció implica repetir el nyap de barrejar S1/S2 amb L6. L'opció Horta permetria fer un projecte des de zero, però... ¿Per on pensen portar aquest nou corredor fins al centre de Barcelona?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Re: com ho veig?
Per exemple, per Av. Estatut de Catalunya, Rbla. del Carmel i Marina.anarres wrote:L'opció Horta permetria fer un projecte des de zero, però... ¿Per on pensen portar aquest nou corredor fins al centre de Barcelona?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: com ho veig?
El túnel de Renfe de la Meridiana no quedarà en desús, Renfe el continuarà utilitzant per la línia de Sabadell-Terrassa-Manresa.anarres wrote:crec q lo lògic seria aprofitar el túnel de rodalies-RENFE q quedarà en desús per Meridiana
Re: com ho veig?
Ja hi ha una decisió en ferm al respecte? Si ho fan així, fins a quina "alçada" s'aquest túnel aprofitaran? Est.França? Glòries? Més amunt? I això voldria dir q la C4 no tindria correspondència directa amb TGV-Sagrera?javi82 wrote:El túnel de Renfe de la Meridiana no quedarà en desús, Renfe el continuarà utilitzant per la línia de Sabadell-Terrassa-Manresa.anarres wrote:crec q lo lògic seria aprofitar el túnel de rodalies-RENFE q quedarà en desús per Meridiana
Re: com ho veig?
RENFE s'ha negat sempre a abandonar aquest túnel, i això comporta que la C4 no passi per Sagrera TGV. És per això que ara diuen que volen fer una estació de Rodalies a Sagrera-Merdiana que enllaci amb L1 i L5 (+L9/L10)anarres wrote:Ja hi ha una decisió en ferm al respecte? Si ho fan així, fins a quina "alçada" s'aquest túnel aprofitaran? Est.França? Glòries? Més amunt? I això voldria dir q la C4 no tindria correspondència directa amb TGV-Sagrera?javi82 wrote:El túnel de Renfe de la Meridiana no quedarà en desús, Renfe el continuarà utilitzant per la línia de Sabadell-Terrassa-Manresa.anarres wrote:crec q lo lògic seria aprofitar el túnel de rodalies-RENFE q quedarà en desús per Meridiana
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Re: com ho veig?
+ L4UT596001 wrote:RENFE s'ha negat sempre a abandonar aquest túnel, i això comporta que la C4 no passi per Sagrera TGV. És per això que ara diuen que volen fer una estació de Rodalies a Sagrera-Merdiana que enllaci amb L1 i L5 (+L9/L10)
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: com ho veig?
Hauríem de començar a pensar en fer 4 víes per línia per beneficiar les línies exprés.anarres wrote:1. Opció a curt termini (cutre però implantable immediatament): substituir la L6 per llançadora Sarrià-Reina Elisenda (com ja es fa en hora punta), allargar els s5/s55 fins Terrassa i Sabadell i que les parades menors (tant barcelonines com vallesanes) es cobreixin alternament amb la S1 i la S2, per reduir temps de trajecte. Resultat: trens cada 6 min. en cadascuna de les 2 branques
2. Opció a mig termini (implantable en ? anys): Em costa veure això dels trens cada 90 seg. amb la construcció de cua de maniobra a Pl.Catalunya. Però si realment és possible, benvingut sia. Resultat (afegit a la mesura anterior): trens cada 4,5 min. en cadascuna de les 2 branques
3. Opció a llarg termini: nou túnel. ¿Per sota Collserola o per sota BCN? A mi em convenç més la segona opció, tant per per motius ecològics com de coherència de servei (acabar amb la barreja de lòqiques metro i rodalies en la mateixa xarxa, pemetent segregar metro del Vallès de L6/L7)
4. Duplicar corredors Sabadell i Terrassa? A mi no em semblaria imprescindible si el corredor fos exclusiu (com es plantejava en el punt anterior) Malgrat tot, si es decideix fer, crec q lo lògic seria aprofitar el túnel de rodalies-RENFE q quedarà en desús per Meridiana. Opció especialment lògica si es vol aprofitar la línia de Sabadell per donar servei a Cerdanyola, Barberà, Badia, Ripollet.... En aquest cas caldria adaptar l'esmentat traçat Barceloní, fer-ne un de nou pel Vallès Sud cobrint els municipis citats i enllaçar amb l'actual ramal de la S2, per exemple a l'alçada de la UAB-Badia
5. Malgrat tot, si s'opta per túnel a Collserola ¿prolongació de la L7 o Túnel d'Horta? La L7 té moltes parades urbanes i molt properes, per tant la primera opció implica repetir el nyap de barrejar S1/S2 amb L6. L'opció Horta permetria fer un projecte des de zero, però... ¿Per on pensen portar aquest nou corredor fins al centre de Barcelona?
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Re: com ho veig?
Doncs amb els problemes que tenen a Provença per ampliar l'andana, ja m'agradarà saber com. A més, crec que serà millor pensar en un traçat alternatiu per als serveis S a partir de Sarrià. Francesc Macià i Urgell avall, potser? O, posats a fer volar coloms, un traçat complementari per Francesc Macià-Av. Josep Tarradelles-Sants-Aeroport, a part de Via Augusta o Urgell?sortrens wrote:Hauríem de començar a pensar en fer 4 víes per línia per beneficiar les línies exprés.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.