victorcasta wrote:Pensa que la gran part de tràfic de LD i els Avant cap a Tarragona i Lleida, aniran per la LAV. El tràfic de MD i LD per la línia de Vilanova seria residual.
Per tant, no li veig una gran utilitat una connexió a Cornellà per avançar alguns Rodalies des del Papiol fins a Cornellà (5 estacions) i per un tràfic que seria excepcional, ja que la seva línia principal seria la de Vilanova.
Jo no estic tan segur que el trànsit de Regionals via Vilanova sigui tan residual [un cop oberta la LAV]... per diverses raons:
-L'estació de Tarragona està molt més cèntrica que el "bodrio" de Camp de Tarragona.
-La línia convencional serveix Vila-seca, Torredembarra i Altafulla, que, sobetot les dos primeres, mouen moltíssima gent tot l'any.
-Connexió a Sant Vicenç de Calders amb la línia de Vilafranca
-Serveix a Vilanova i la Geltrú, i amb enllaç, a Sitges (detall important a tenir en compte sobretot a l'estiu)
-Un hipotètic AVANT Tarragona-Barcelona que fés Tarragona-Estació de l'Aeroport de Reus-Estació dels camps de Tarragona-LAV-Barcelona crec que trigarà més o menys el mateix que l'actual Catalunya Exprés
-El Catalunya Exprés és molt més barat, i
no precisa reserva de plaça
Així que diria que o comencen a buscar solucions per erradicar la saturació dels actuals Catalunya Exprés (trens regionals de 2 pisos + més frequències) o la cosa acabarà de petar del tot.