Intercanviador PL. Glòries
Intercanviador PL. Glòries
Tema relacionat: http://transport.cat/viewtopic.php?f=2& ... 72#p133272
Després de veure i analitzar el gràfic del Periodico d´avui on ofereix detall de l´intercanviador de la pl. de les Glòries es veu bastant clar que la línia del Baix llobregat de FGC que entrarà a la Pl. Glòries per Diagonal podria anar a parar a l´estació de França que juntamnet amb els tramvies i una possible arribada dels FGC del Vallès a la pl. de les Glòries via c/ Casp (recordem que a casp, és on anirà a parar la nova cua de maniobres de Pl. Catalunya segons un estudi del dpt. d´obres públiques de la Generalitat) podria convertir l´Estació de França en una gran central ferroviària de FGC i tramvies.
La veritat és que seria genial.
Veure noticia i gràfics:
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... PK=1022&h=
Després de veure i analitzar el gràfic del Periodico d´avui on ofereix detall de l´intercanviador de la pl. de les Glòries es veu bastant clar que la línia del Baix llobregat de FGC que entrarà a la Pl. Glòries per Diagonal podria anar a parar a l´estació de França que juntamnet amb els tramvies i una possible arribada dels FGC del Vallès a la pl. de les Glòries via c/ Casp (recordem que a casp, és on anirà a parar la nova cua de maniobres de Pl. Catalunya segons un estudi del dpt. d´obres públiques de la Generalitat) podria convertir l´Estació de França en una gran central ferroviària de FGC i tramvies.
La veritat és que seria genial.
Veure noticia i gràfics:
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... PK=1022&h=
-
- N7
- Posts: 385
- Joined: Saturday 25/03/2006 17:39
- Location: Sitges BCN
Però si la L8 està prograada per arribar a St. Adrià de Besòs, seguint la Diagonal fins el nou Parc del Poblenou i des d'allà pel C/ Cristòfol de Moura ins esòs Mar!!
Aquesta opció Estació de Françano està malament, però no li dóna continuïtat a la xarxa...
Aquesta opció Estació de Françano està malament, però no li dóna continuïtat a la xarxa...
67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
Per això m'espanta el traçat. Fent una volta tonta per Diagonal quan pot anar recte per Gran Via fins a Badalona i continuar, per exemple, per l'interior del Maresme.Túnels del Garraf wrote:Però si la L8 està prograada per arribar a St. Adrià de Besòs, seguint la Diagonal fins el nou Parc del Poblenou i des d'allà pel C/ Cristòfol de Moura ins esòs Mar!!
Aquesta opció Estació de França no està malament, però no li dóna continuïtat a la xarxa...
Cahorniverns, nicarons, magas è garuns
Peró ,a on vaig llegir que el volien perllogar a Santa Coloma de Gramanet?Túnels del Garraf wrote:Però si la L8 està prograada per arribar a St. Adrià de Besòs, seguint la Diagonal fins el nou Parc del Poblenou i des d'allà pel C/ Cristòfol de Moura ins esòs Mar!!
Aquesta opció Estació de Françano està malament, però no li dóna continuïtat a la xarxa...
A mi m'agradaria que l'estació de França fos una gran estació d'FGC i en la mateixa estació sigui final de recorregut tant de la B-V com de la LL-A,i les línies urbanes(L6,L7 i L8)d'FGC.
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
El que aniria be per la diagonal es el rodalies, i el tram, i per la gran via tambe rodalies, pero la L8 jo la segregaria i li faria fer correspondencies amb altres linies com esta dissenyada a l'actualitat, que per aixo es una L de metro!
El que es curios es que la L8 provinent de Sagrada Familia a l'arribar a Glories la desvien direcció Estació de França. En tot cas Glòries està dissenyat des que Barcelona es ciutat com el centre neuràlgic de la ciutat i allà una bona estació (una mica orbital de SagreraM i SagreraAV) ho trobo molt ben encertat! El que enviar la L8 a E.D.França on no hi ha demanda i no ferho cap a Fòrum o Besòs on hi ha enllaços importants a més de molta movilitat obligada i sobretot de lleure, només cal veure la festa de la Mercè aquella zona... Pero... Sempre enviar per la Diagonal o la Gran Via la R5 o R6.
Go go go Glories!
El que es curios es que la L8 provinent de Sagrada Familia a l'arribar a Glories la desvien direcció Estació de França. En tot cas Glòries està dissenyat des que Barcelona es ciutat com el centre neuràlgic de la ciutat i allà una bona estació (una mica orbital de SagreraM i SagreraAV) ho trobo molt ben encertat! El que enviar la L8 a E.D.França on no hi ha demanda i no ferho cap a Fòrum o Besòs on hi ha enllaços importants a més de molta movilitat obligada i sobretot de lleure, només cal veure la festa de la Mercè aquella zona... Pero... Sempre enviar per la Diagonal o la Gran Via la R5 o R6.
Go go go Glories!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Aquell gràfic va a missa?
Jo també he vist el gràfic d'El Periódico i, què voleu que us digui, no me l'acabo de creure. Per coherència i per historial. Cap estament oficial encara no ha parlat de reaprofitar l'EdF per a FGC (més aviat pretenen desmantellar-la), a part de que tots sabem el contorsionisme que s'acaba fent amb projectes que semblaven dats i beneïts.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
A l´edifici forum han ampliat l´exposició Barcelona in progress i han col.locat la maqueta de la Sagrera. També hi ha un gràfic/maqueta de llums de l´intercanviador de les Glòries i, efectivamnet, sembla que FGC es dirigeix a l´Estació de França. Diumnege m´hi aproparé per veure-ho en directe ja que la informació que tinc és de BTV.
Jo espero que l'intercanviador de Glòries sigui un gran intercanviador de les dues línies d'FGC,la L1,el tranvia i les línies R1,R3,R4 i R7.
Una pregunta;sí és fa una estació de renfe a les Glòries,aquesta estació és quasi impossible que sigui de la R2?I de la R3,R4 i R7 tmbé ho veig una mica complicat.
Ara pregunto;A quina carrer o zona és separen la R1 de la R3/R4/R7.Perqué jo diria que a la Plaça de les Glòries no és.
Una pregunta;sí és fa una estació de renfe a les Glòries,aquesta estació és quasi impossible que sigui de la R2?I de la R3,R4 i R7 tmbé ho veig una mica complicat.
Ara pregunto;A quina carrer o zona és separen la R1 de la R3/R4/R7.Perqué jo diria que a la Plaça de les Glòries no és.
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
Hi ha com una mena de nus ferroviari entre Clot i Glories mes o menys. Per aquella zona hi ha diverses ramificacions. del tunel de passeig de gracia hi ha la bifurcacio vers clot i s.andreu.are. i tambe la bifurcacio del tunel de catalunya vers clot i s.andreu.are. De fet per la mateixa zona tambe hi ha l'enllaç al tunel de l'estacio de frança cap a passeig i cap a clot.
Jo el que faria es també una estació de la R10, que també passa per allà sota Glòries, tot i que separat del tunel per on passen la R1 R3 R4 R7
Jo el que faria es també una estació de la R10, que també passa per allà sota Glòries, tot i que separat del tunel per on passen la R1 R3 R4 R7
Des del túnel de Passeig de Gràcia no pots agafar el túnel de Meridiana vers Sant Andreu Arenal.EUKibo wrote:Hi ha com una mena de nus ferroviari entre Clot i Glories mes o menys. Per aquella zona hi ha diverses ramificacions. del tunel de passeig de gracia hi ha la bifurcacio vers clot i s.andreu.are. i tambe la bifurcacio del tunel de catalunya vers clot i s.andreu.are. De fet per la mateixa zona tambe hi ha l'enllaç al tunel de l'estacio de frança cap a passeig i cap a clot.
Des de Passeig de Gràcia pots anar a Clot i Estació de França.
Des de Arc de Triomf pots anar a Clot i Sant Andreu Arenal
Des de Clot pots anar cap a Passeig de Gràcia, Estació de França (la bifurcació és just abans de la bifurcació Vilanova) i Arc de Triomf.
Des de Sant Andreu Arenal només es pot anar a Arc de Triomf.
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
L'ADIF pot seguir essent la propietaria de l'estacio mentre FGC explota un servei, aquesta es la filosofia de la llei europea per la llibertat del ferrocarril, que si a Estacio de França hi volen posar trens la FGC, l'ADIF ha de repartir l'espai entre RENFE, FGC i altres operadors que vulguin donarhi servei.
Re: INTERCANVIADOR PL. GLÒRIES
Ójala, l'estació de França l'hem de conservar!!!!!!!!!!xevi wrote:Després de veure i analitzar el gràfic del Periodico d´avui on ofereix detall de l´intercanviador de la pl. de les Glòries es veu bastant clar que la línia del Baix llobregat de FGC que entrarà a la Pl. Glòries per Diagonal podria anar a parar a l´estació de França que juntamnet amb els tramvies i una possible arribada dels FGC del Vallès a la pl. de les Glòries via c/ Casp (recordem que a casp, és on anirà a parar la nova cua de maniobres de Pl. Catalunya segons un estudi del dpt. d´obres públiques de la Generalitat) podria convertir l´Estació de França en una gran central ferroviària de FGC i tramvies.
La veritat és que seria genial.
Veure noticia i gràfics:
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... PK=1022&h=
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
El problema d'estació de França es que acaba en cul de sac... I no té gaire demanda... Pero una estació així se li haurien de proporcionar millors correspondencies amb la L4 i el TRAM que ja estan per la zona pero mal comunicats entre ells.
Les L6 i L7 potser no seria gaire util portarles a estacio de França ja que implicaria que per aquell extrem no es podrien perllongar i L6 i L7 son ja les dues linies de metro mes curtes (exceptuant L11) i no seria gaire bona idea acotarles per baix, aixo si, els S1, S2, i la R5 o la R6 perfectament podrien tenir terminals allà,
Per exemple la R5 i R6 perllongarles fins Glories per la Granvia i la L8 fins Glories per Francesc Macià i Sagrada Familia. Un cop a Glories, la L8 fins Besòs Mar, la R5 a Estacio de França i la R6 per Gan via cap Besòs, Artigues |Sant Adià Centre i Badalona Centre.
De la mateixa manera la L6 o L7 es podrien portar tambe a Estacio de França pero soterrades per a que es poguessin perllongar cap el Port o el Front Litoral, no se... Segur que es podrien trobar bones idees per mantenir activitat en aquesta estacio emblematica i fascinant com cap a Barcelona, sense sacrificar tampoc les necessitats de movilitat de les persones.
Les L6 i L7 potser no seria gaire util portarles a estacio de França ja que implicaria que per aquell extrem no es podrien perllongar i L6 i L7 son ja les dues linies de metro mes curtes (exceptuant L11) i no seria gaire bona idea acotarles per baix, aixo si, els S1, S2, i la R5 o la R6 perfectament podrien tenir terminals allà,
Per exemple la R5 i R6 perllongarles fins Glories per la Granvia i la L8 fins Glories per Francesc Macià i Sagrada Familia. Un cop a Glories, la L8 fins Besòs Mar, la R5 a Estacio de França i la R6 per Gan via cap Besòs, Artigues |Sant Adià Centre i Badalona Centre.
De la mateixa manera la L6 o L7 es podrien portar tambe a Estacio de França pero soterrades per a que es poguessin perllongar cap el Port o el Front Litoral, no se... Segur que es podrien trobar bones idees per mantenir activitat en aquesta estacio emblematica i fascinant com cap a Barcelona, sense sacrificar tampoc les necessitats de movilitat de les persones.
Mr. Baricentro va publicar fa temps un esquema de vies d'aquesta zona que vaig guardar però que no el trobo.UT596001 wrote:Des del túnel de Passeig de Gràcia no pots agafar el túnel de Meridiana vers Sant Andreu Arenal.EUKibo wrote:Hi ha com una mena de nus ferroviari entre Clot i Glories mes o menys. Per aquella zona hi ha diverses ramificacions. del tunel de passeig de gracia hi ha la bifurcacio vers clot i s.andreu.are. i tambe la bifurcacio del tunel de catalunya vers clot i s.andreu.are. De fet per la mateixa zona tambe hi ha l'enllaç al tunel de l'estacio de frança cap a passeig i cap a clot.
Des de Passeig de Gràcia pots anar a Clot i Estació de França.
Des de Arc de Triomf pots anar a Clot i Sant Andreu Arenal
Des de Clot pots anar cap a Passeig de Gràcia, Estació de França (la bifurcació és just abans de la bifurcació Vilanova) i Arc de Triomf.
Des de Sant Andreu Arenal només es pot anar a Arc de Triomf.
La meva pregunta és,es pot fer una estació de renfe a les Glòries i que hi parin totes les línies.O potser la R2 no.
Em recordo del mapa,sí ho publique mijor,peró aquest nus ferroviarii està justament sota la Plaça Glòries o està mès amunt.
Enllavorenç,sí és fa una estació de renfe a la Plaça de les Glòries,com s'ho faria,de quines línies serien l'estació.
L'única línia que veig clar que tindria parada a la Plaça de les Glòries és la R1,i tampoc és que estigui clar del tot.
Respecte a les línies de FGC per Glòries i EDF,jo proposaria que per Glories nomès passès la LL-A,la B-V la faria passar a partir de Catalunya pel carrer Fontanella fins Urquinaona,i d'aquí pel carrer Ausias MArch fins al Carrer Marina i allà fins on hi ha l'estació de la L1,i a partir d'aquí la conectaria amb l'actual línia accès a EDF fins a EDF.La EDF ha de ser la gran estació de FGC.
Em recordo del mapa,sí ho publique mijor,peró aquest nus ferroviarii està justament sota la Plaça Glòries o està mès amunt.
Enllavorenç,sí és fa una estació de renfe a la Plaça de les Glòries,com s'ho faria,de quines línies serien l'estació.
L'única línia que veig clar que tindria parada a la Plaça de les Glòries és la R1,i tampoc és que estigui clar del tot.
Respecte a les línies de FGC per Glòries i EDF,jo proposaria que per Glories nomès passès la LL-A,la B-V la faria passar a partir de Catalunya pel carrer Fontanella fins Urquinaona,i d'aquí pel carrer Ausias MArch fins al Carrer Marina i allà fins on hi ha l'estació de la L1,i a partir d'aquí la conectaria amb l'actual línia accès a EDF fins a EDF.La EDF ha de ser la gran estació de FGC.
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re
Hola,
A mi lo que proponen para Glories me parece una forma de dejarlo todo bien preparadito para que en el futuro, un buen día, alguien se levante por la mañana, vea lo que le han dejado de herencia y se tenga que gastar una buena pasta cambiándolo y remodelándolo de nuevo para poner otra cosa.
El plan actual es y viene dado, de la misma forma que todo lo que se hace ahora, por gente que solamente ve a corto plazo y que cambia las cosas por cambiar, pero todo está carente de cualquier tipo de análisis riguroso.
En ese punto se corta la Meridiana con Diagonal, con Gran Vía y con alguna calle vertical más... si a estos grandes ejes viarios no se les da solución de continuidad, el atasco de tráfico que pueden generar ahí en el futuro será bestial. Si siguen y se empeñan en no hacer nada en el sentido de líneas ferroviarias de punta a punta de las grandes avenidas con túneles multiusos... bueno, pues a ver con qué nos obsequian y lo que dura eso, que claro, al principio será fenómeno todo, porque como es nuevo y aún no estará colapsado creerán haber inventado la rueda, pero después y con el tiempo veremos la grandiosa inversión realizada para cuánto habrá servido.
Saludos,
Sergio
A mi lo que proponen para Glories me parece una forma de dejarlo todo bien preparadito para que en el futuro, un buen día, alguien se levante por la mañana, vea lo que le han dejado de herencia y se tenga que gastar una buena pasta cambiándolo y remodelándolo de nuevo para poner otra cosa.
El plan actual es y viene dado, de la misma forma que todo lo que se hace ahora, por gente que solamente ve a corto plazo y que cambia las cosas por cambiar, pero todo está carente de cualquier tipo de análisis riguroso.
En ese punto se corta la Meridiana con Diagonal, con Gran Vía y con alguna calle vertical más... si a estos grandes ejes viarios no se les da solución de continuidad, el atasco de tráfico que pueden generar ahí en el futuro será bestial. Si siguen y se empeñan en no hacer nada en el sentido de líneas ferroviarias de punta a punta de las grandes avenidas con túneles multiusos... bueno, pues a ver con qué nos obsequian y lo que dura eso, que claro, al principio será fenómeno todo, porque como es nuevo y aún no estará colapsado creerán haber inventado la rueda, pero después y con el tiempo veremos la grandiosa inversión realizada para cuánto habrá servido.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"