De El Punt:
-------------------------------------
ICV demana a l'Estat que inverteixi 180 milions per millorar el servei de Renfe i el riu al Baix Llobregat
R.M.B.. Sant Feliu de Llobregat
ICV ha fet arribar als ministeris de Foment i Medi Ambient la proposta que els pressupostos de l'Estat per al 2006 incloguin 180 milions d'euros per millorar el servei de Renfe al Baix Llobregat i per recuperar tant el riu Llobregat com el delta. Joan Herrera, portaveu d'Esquerra Verda (IU-ICV) al Congrés, va detallar ahir la proposta tot explicant que el seu grup vol la inversió de 60 milions per fer subterrània la via de Renfe a Sant Feliu de Llobregat; 70 o 80 milions per millorar el servei de Rodalies a les ciutats afectades pel pas del TGV; uns 30 per recuperar el riu i el delta i 8 o 9 per redactar l'estudi del quart cinturó ferroviari.
El projecte ara mateix més factible és fer subterrània la via a Sant Feliu, ja que s'està ultimant l'acord entre Foment, la Generalitat i l'Ajuntament amb l'aportació que ha de fer cadascú. L'alcalde, el socialista Juan Antonio Vázquez, preveu que abans de final d'any se signi el document, que estableix que l'Estat pagarà un 60%, la Generalitat un 30% i l'Ajuntament un 10%. Als 60 milions de fer subterrània la via se n'hi han de sumar prop de 20 per urbanitzar la superfície. Vázquez va valorar positivament que els grups parlamentaris pressionin per aconseguir els diners, però va assegurar que les partides pressupostàries del 2006 «serien per executar les obres, mentre que per al projecte, si se signa el conveni aquest any, seria necessari tot l'any vinent per ser redactat i fer l'estudi d'impacte ambiental». Segons l'alcalde, més que demanar la inclusió de l'obra als pressupostos estatals, el que cal és aconseguir la firma del conveni, que va afirmar que «està a punt de desencallar-se».
Els ecosocialistes, tanmateix, es mostren escèptics, perquè ja fa 20 anys que Sant Feliu demana que la via es faci subterrània per superar la fractura que representa a la ciutat i per posar fi a una accidentalitat que ha deixat una vintena de morts per atropellaments. «Ens diuen sovint que la solució està a prop però no es concreta», va dir Herrera.
Reclamen millores a RENFE Baix Llobregat
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Reclamen millores a RENFE Baix Llobregat
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re
Hola,
http://www.santfeliu.org/soterrament/
Saludos,
Sergio
Además, la web del Ayuntamiento de Sant Feliu tiene una nueva sección:Presentació del Bus del Soterrament
El pròxim dijous 21 de desembre, a partir de les 11h, l'Ajuntament de Sant Feliu presentarà el Bus del Soterrament a la plaça de l'Estació. Des de dijous i fins a finals de gener, el Bus visitarà tots els barris de la ciutat per donar a conèixer a la ciutadania l'estat del projecte del soterrament.
El Bus compta amb una exposició gràfica i informativa sobre els treballs relacionats amb el soterrament de la via del tren i sobre el desenvolupament de l'obra i el seu calendari d'execució. Diàriament, els veïns i veïnes de Sant Feliu podran visitar el Bus de 10h a 15h i de 17h a 19:30h, i aquells que desitgin formar part del procés de participació per definir alguns aspectes del projecte podran omplir un qüestionari i donar la seva opinió. El Bus del Soterrament comptarà amb dos assistents que respondran les preguntes que formulin els ciutadans i ciutadanes durant la seva visita.
http://www.santfeliu.org/soterrament/
Saludos,
Sergio
- Attachments
-
- Soterramiento
- soterramiento.jpg (32.41 KiB) Viewed 2623 times
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
I no podien demanar mijores en el Transport públic entre les dues ribes del riu.Esque anar De Sant Feliu a Sant Andreu o de Molins a Vallirana o de Sant Feliu a Sant Vicenç amb els soler i sauret és.....frequencies dolentes,retrassos continuos.
No s'han platejant en ampliar o bé la L3 o bé el tranvia fins a 4camins i així tindriem una mijora notable entre les dues ribes del riu.
No s'han platejant en ampliar o bé la L3 o bé el tranvia fins a 4camins i així tindriem una mijora notable entre les dues ribes del riu.
Estic d'acord amb tu. Jo soc altre damnificat de les carències en transport públic per creuar el rio. Anar de Sant Feliu a Cervello cada dia amb Soler i Sauret es un drama. Pitjor encara per anar de Sant feliu a Sant Andreu.
Amb els Soer i Sauret plens fins al sotre les cues de vehicles que s´hi formen per anar cap i desde Molins , i el supercreixement dels pobles i els poligons industrials al llarg de la N340 desde Ciments Molins fins a Vallirana i ni desde els ajintamnets de Cervelló ni Vallirana ni Sant Vicenç etc.. reclamen la construcció del Trambaix fins a 4 camins ni els 4 Km d'ampliació per la N-340 cap als seus pobles. Es curiós, jo no ho entenc, no els hi deu agradar el tranvia...
M'obligaran a agafar el cotxe de nou!!
Amb els Soer i Sauret plens fins al sotre les cues de vehicles que s´hi formen per anar cap i desde Molins , i el supercreixement dels pobles i els poligons industrials al llarg de la N340 desde Ciments Molins fins a Vallirana i ni desde els ajintamnets de Cervelló ni Vallirana ni Sant Vicenç etc.. reclamen la construcció del Trambaix fins a 4 camins ni els 4 Km d'ampliació per la N-340 cap als seus pobles. Es curiós, jo no ho entenc, no els hi deu agradar el tranvia...
M'obligaran a agafar el cotxe de nou!!