Sabeu si amb les 5000s (que suposo permeten major velocitat de sortida de l'estació) i el fet que ara hi hagin uns ¿30? trens disponibles, s'han millorat les freqüències de la L5?
Avui l'he agafada a les 8 i m'ha semblat que, tot i haver-hi aglomeracions, anava un pel més àgil que fa 2 anys.
Vox
Ha millorat la freqüència a la L5?
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
No et sabria dir ben bé com estava abans, però ara quan arribo amb el tren de Terrassa a Provença i agafo la L5 a Diagonal a les 8 en punt del matí si perdo un tren rarament arriba a 2 minuts el pas del següent comboi. De fet, anant fins a Hospital Clínic es veu el tren anterior a l'estació de més endavant quasi sempre (o sigui a Entença)...
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Sí, s'ha millorat força. Tal com dius, ara hi circulen força més trens que abans, quan difícilment la freqüència real baixava d'un tren cada 3 minuts.
A més, cal comptar que els trens actuals de la sèrie 5000 també tenen més capacitat que els anteriors 1000, amb la qual cosa la capacitat total de la línai ha millorat molt.
De fet, últimament s'ha fet un esforç important de millora de freqüència de pas a totes les línies, a excepció de la L1 que, degut el seu ample de via especial, no podrà rebre cap millora fins que no entrin en funcionament els trens de la sèrie 6000, cosa que passarà d'aquí a molt poc temps.
També s'ha de dir que aquestes millores de les freqüències de pas, en gran mesura han estat possibles gràcies al fet que les obres de les línies en construcció (L9/L10, prolongació L5, etc) s'han endarrerit tant que els trens han arribat molt abans que entrin en funcionament els trams als quals estan destinats. Això també està obligant a jubilar prematurament els trens de la sèrie 1100.
A més, cal comptar que els trens actuals de la sèrie 5000 també tenen més capacitat que els anteriors 1000, amb la qual cosa la capacitat total de la línai ha millorat molt.
De fet, últimament s'ha fet un esforç important de millora de freqüència de pas a totes les línies, a excepció de la L1 que, degut el seu ample de via especial, no podrà rebre cap millora fins que no entrin en funcionament els trens de la sèrie 6000, cosa que passarà d'aquí a molt poc temps.
També s'ha de dir que aquestes millores de les freqüències de pas, en gran mesura han estat possibles gràcies al fet que les obres de les línies en construcció (L9/L10, prolongació L5, etc) s'han endarrerit tant que els trens han arribat molt abans que entrin en funcionament els trams als quals estan destinats. Això també està obligant a jubilar prematurament els trens de la sèrie 1100.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
De fet, tinc dos teories (una ja explicada encara que no se quan) sobre una incoropració de TOTES les 5000s a la L5.
Son 39 demanades a CAF, bé. 33 per la L5 de les quals:
27 per renovar flota
3 per augmentar freqüència
3 pel tram fins Vall d'Hebrón.
I 6 més per les L2-3.
Amb les 9000s a la L2 no es podrien passar les 3 5000s de la L2 a la L5? Potser TMB posa les 33 de la L5 a tope aprofitant que hi ha 33 trens i quan s'obri el tram fins Hebrón les freqüències es resenteixen. O simplement per tenir 36 trens i freqüencies molt bones.
I si en un futur la L2 necessita nous trens (per nassos es quedarà sense trens cap el 2012-13) i s'ha de demanar una nova sèrie doncs aquesta sèrie poria reforçar tmb la L3 (i la L4) i enviar a la L5 els 3 5000s de la L3.
Per tant 39 5000s a la L5, que tampoc es tant encara que no sé si hi cabrien doncs son 6 més dels teòrics.
Vox
Son 39 demanades a CAF, bé. 33 per la L5 de les quals:
27 per renovar flota
3 per augmentar freqüència
3 pel tram fins Vall d'Hebrón.
I 6 més per les L2-3.
Amb les 9000s a la L2 no es podrien passar les 3 5000s de la L2 a la L5? Potser TMB posa les 33 de la L5 a tope aprofitant que hi ha 33 trens i quan s'obri el tram fins Hebrón les freqüències es resenteixen. O simplement per tenir 36 trens i freqüencies molt bones.
I si en un futur la L2 necessita nous trens (per nassos es quedarà sense trens cap el 2012-13) i s'ha de demanar una nova sèrie doncs aquesta sèrie poria reforçar tmb la L3 (i la L4) i enviar a la L5 els 3 5000s de la L3.
Per tant 39 5000s a la L5, que tampoc es tant encara que no sé si hi cabrien doncs son 6 més dels teòrics.
Vox