Abús dels carrils esquerres

Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
megapauer
N8
N8
Posts: 1203
Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
Location: De la Terra Ferma a l'exili
Contact:

Post by megapauer »

Fran-Ikarus wrote:Si l'avances per la dreta, estàs automàticament infringint una norma, per molt que es vulguin buscar "excuses", "contemporitzacions" i "relativitzacions" per fer-ho. És una infracció, si t'enxampen tindras una multa (grossa), i si d'això s'en deriva un accident tindras una multa (grossa) i la culpabilitat garantitzada en el judici.
Per posar un exemple:

Tu vas més ràpid per la dreta i en aquell moment el borrego que va per l'esquerra canvia al teu carril i xoqueu. La culpa és TOTALMENT teva. Ell no t'ha tancat el pas. Ets tu que l'avançaves incorrectament i no li has permès fer la maniobra.
Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com
megapauer
N8
N8
Posts: 1203
Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
Location: De la Terra Ferma a l'exili
Contact:

Post by megapauer »

Estrella_de_Galicia wrote:Usted circula a la velocidad maxima permitida sobre la via en la que circula y delante suyo hay un vehiculo igual que el suyo (un coche por ejemplo) que tambien circula a la maxima velocidad permitida para la via, ¿usted puede adelantarlo?

A. SI, porque si voy detras suyo es que lo puedo adelantar
B. NO porque ya esta circulando a la misma velocidad maxima para la via.
La resposta seria la B però amb matitzacións. I es que si circuleu a la mateixa velocitat no te'l pots trobar. Diguem que anireu a la mateixa distància tota l'estona, que no pot ésser menor a la distància de seguretat. Una altra història és que a molts (m'incloc) ens fot anar darrera d'un altre i sobretot en nacionals i comarcals, perquè com sigui dels pesats que frenen a cada corba i acceleren al màxim a la que pots avançar, acabes dels nervis d'estar pendent d'ell. El dia de la trobada a Núria al setembre vaig haver de fer tota la collada de Tosses darrera un imbècil de gavatxo que feia totes les corbes a 20 km/h i a la que hi havia 100 metres de recta que el podia avançar treia fum del cotxe del que apretava. Una hora llarga així.

L'altra matització seria una carretera de dos carrisl amb dos sentits de circulació i "arcén" de més de metre i mig. Aquí podries avançar-lo a 120 km/h per tornar després a 100 km/h quan hagis acabat la maniobra.
Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Post by Fran-Ikarus »

aarongilp wrote:T'expliques bé, Fran, però tinc una objecció. Jo vaig per la dreta xino xano i em disposo a avançar a un camió gros (un trailer, posem per cas). Començo a avançar-lo i em trobo que a l'altre carril hi ha un cotxe que va un xic més ràpid que el camió però no massa...el camió aniria a 90 i el cotxe a 95...aconseguim avançar el camió però el de davant no torna al seu carril, aleshores, ja l'hem liat, perquè si em quedo a l'esquerra infringeixo la llei, i si torno a la dreta a la velocitat que anava en un principi l'avançaré, i per tant, segueixo infringint la llei...
Sí, són els casos problemàtics (tanmateix, poc freqüents a les velocitats com les que esmentes, però certament no impossibles). I el problema parteix, novament, de l'abús del carril esquerre que fa el cotxe "95", ja que si va per l'esquerra perquè ha avançat el camió, hauria de tornar a la dreta; i llavors tu, un cop passi això, en funció de la velocitat que portis o vulguis portar, ja pots decidir entre continuar avançant també el cotxe 95, o bé quedar-te entre el cotxe i el camió (i potser plantejar-te l'avançament més endavant, en funció de la velocitat que mantingui el cotxe 95)

Jo penso que la majoria d'aquests casos s'acaben solventant amb uns segons de paciència, i si el cotxe que va al davant "enganxat a l'esquerra" veu la teva intenció d'avançar (molt important el detall de deixar posat l'intermitent esquerre!), més tard o més d'hora s'aparta. Com a mínim, és la meva experiència. Ah, i això tampoc vol dir "enganxar-se" a tres pams del cotxe del davant, trencant tota distància de seguretat, ja que no només és una nova infracció, sinó perillosíssim per tots dos. Cal defugir aquesta mena d'accions "intimidadores", que més o menys a tothom ens venen al cap quan ens "alterem" (què tindrà el cotxe, que ens canvia completament la personalitat?), però poden tenir conseqüències funestes a canvi d'uns miserables segons...
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
orique
N9
N9
Posts: 2046
Joined: Sunday 02/10/2005 16:45
Location: Terrassa

Post by orique »

A veure què us sembla això. Estic per enviar-ho a la revista de la DGT, secció cartes:
Adelantar por la derecha en autopistas
Un grupo de internautas hemos estado debatiendo sobre la legalidad de adelantar por la derecha a los vehículos que - más frecuentemente de lo que se querría - "olvidan" volver al carril de la derecha.

Un caso que a mi parecer no quedó lo suficientemente claro es el siguiente: Un coche circula a 100 km/h (por ejemplo) por el carril izquierdo de una calzada de dos carriles de una autopista, con el carril derecho libre de vehículos. Mi vehículo, a 120 km/h, se acerca al primer turismo por el carril de la derecha. Al no haber un tercer carril que permita adelantar por la izquierda al primer vehículo, ¿es legal adelantarlo por el carril derecho, después de habérselo advertido mediante señales luminosas y/o acústicas?
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Post by Fran-Ikarus »

La idea és bona. Jo potser treuria l'última part de la darrera frase ("después de habérselo..."), perquè dóna peu a que la resposta es desvii cap a quelcom similar a: "Es inadecuado utilizar las señales acústicas y luminosas en esa situación, bla bla bla..." Si han de recomanar utilitzar aquestes senyals, que ho facin ells (no ho faran)

Potser una alternativa és separar la qüestió en dues preguntes. "¿Es legal rebasarlo por el carril derecho? ¿Sería adecuado advertirle, mediante señales luminosas y/o acústicas, de su deber de regresar a dicho carril, para permitir ser adelantado?"
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
orique
N9
N9
Posts: 2046
Joined: Sunday 02/10/2005 16:45
Location: Terrassa

Post by orique »

Oído barra ;)
Adelantar por la derecha en autopistas
Un grupo de internautas hemos estado debatiendo sobre la legalidad de adelantar por la derecha a los vehículos que - más frecuentemente de lo que se querría - "olvidan" volver al carril de la derecha.

Un caso que a mi parecer no quedó lo suficientemente claro es el siguiente: Un coche circula a 100 km/h (por ejemplo) por el carril izquierdo de una calzada de dos carriles de una autopista, con el carril derecho libre de vehículos. Mi vehículo, a 120 km/h, se acerca al primer turismo por el carril de la derecha. Al no haber un tercer carril que permita adelantar por la izquierda al primer vehículo, ¿es legal adelantarlo por el carril derecho? en caso contrario, ¿sería adecuado advertirle, mediante señales luminosas y/o acústicas, de su deber de regresar a dicho carril, para permitir ser adelantado por la izquierda?
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Situació surreal, avui

Post by Guigui »

Aquest matí, cap a les 12.00, m'he trobat amb una situació surreal de carrilesquerritis a la Ronda de Dalt. Resulta que anava pel carril esquerre a 70 km/h amb tot de cotxes al davant, els del carril del mig anaven a la mateixa velocitat. En canvi, el dret, pràcticament buit. Veient el panorama, he decidit canviar al carril dret (no en pla bèstia, saltant dos carrils de cop, sinó amb les degudes precaucions) i, atenció a la imatge:

Des d'abans de Sarrià fins després de St. Gervasi (uns 2-3 km), via lliure. És més, els cotxes que tenia al davant i que anaven més a poc a poc que jo, s'"apartaven" cap al carril del mig. Serà possible?

Sé que, manual en mà, he comès una infracció. Però estic fart de veure tots aquells xais conduint col·lectivament a l'anglesa.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Post by Fran-Ikarus »

Que no, que no has comès cap infracció. Que la Ronda no és cap autopista ni autovia ni carretera, és una via ràpida, i de facto pots anar pel carril que vulguis sense preocupar-te (suposant que no portis un vehicle excessivament "lent"), perquè quan no hi ha col·lapse, tothom hi circula a la mateixa velocitat (la màxima)

"Avançar" per la dreta, per les Rondes, no és cap infracció, perquè els carrils de l'esquerra no estan pas reservats per avançar.

De fet, havent-hi com hi ha entrades i sortides cada kilòmetre aproximadament, el més recomanable és no anar-hi per la dreta si és que no has de sortir en la següent. Diguem que un "ideal raonable" és anar-hi directament per l'esquerra si has de fer un recorregut llarg. En el meu cas actualment, que vaig cada dia de Nus de la Trinitat fins a sortida 10-Zona Universitària, i torno de sortida 10 a 29 (Guipúscoa), és el que faig. Entro, i tan aviat com puc al carril esquerre, i 80-90 de marcador constant (excepció feta del "tram dimoníac" limitat a 60)
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
orique
N9
N9
Posts: 2046
Joined: Sunday 02/10/2005 16:45
Location: Terrassa

Post by orique »

Les "vies ràpides" ja no existeixen des de fa un temps. De fet, al no haver-hi cap tipus de senyalització específica (autopista, autovia, via per a automòbils) i no complir la definició de carretera convencional, diria que les rondes són vies urbanes... limitades a 80 :x
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Post by Fran-Ikarus »

Llavors amb més seguretat, "si cabe", sent via urbana-urbana, està clar que les normes de carrils esquerres i drets per autovia o autopista no s'apliquen pas a les Rondes, sinó les de circulació per via urbana. És a dir, ves pel carril que més convingui a la teva destinació. Si has de sortir aviat per la dreta, sinó pel centre o per l'esquerra, etc.

De fet, quan em treia el carnet ja ens deia l'instructor que les Rondes eran unes vies molt peculiars, orientades o calificades com a via ràpida, però que incomplien part de les especificacions que defineixen aquestes.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
orique
N9
N9
Posts: 2046
Joined: Sunday 02/10/2005 16:45
Location: Terrassa

Post by orique »

Ara que hi penso, potser estan considerades "travessies" xD
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Post by Trenscat »

A mi em sona molt que les rondes tenen la consideració de vies urbanes, no sé on van dir-ho però ho sé quasi segur...
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Estaquirots al quadrat

Post by Guigui »

Ahir, circulant per l'A-2 entre Martorell i Barcelona, un individu que acabava d'entrar va i se'm planta al carril central just quan anava a avançar-lo i sense que hi hagués cap altre vehicle al carril dret. A la ràfega de llums que li vaig engegar (ja era fosc), ni cas i vaig haver d'esquivar-lo pel carril esquerre.

La gent realment es pensa que circulant pel segon carril començant per la dreta ja fa prou?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Post by Fran-Ikarus »

Sí que s'ho pensen, sí. Es prenen el carril dret només com una mena de "carril per a vehicles lents" (camions, autobusos, vehicles comercials i turismes vellets), i sospito que a molta gent inclús li fa com "vergonya" :!: circular-hi...
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

Jo acostumo a circular pel carril dret, sempre que puc i sempre que les "entrades maleïdes"(aquelles en que que no hi ha carril d'acceleració) ho permeten.
Amb aquest fet, anant a 110/120, em trobo molt sovint circulant a una velocitat que fa que avanci als cotxes que circulen pel carril central, i fins i tot alguna vegada els del carril esquerre.
Ahir també em vaig trobar en una situació curiosa. Anava pel carril dret, amb un conductor amb "L" davant. Al passar per una incorporació, amb carril d'acceleració ampli i amb total visibilitat, hi havia un cotxe que s'anava a incorporar a l'autopista. Doncs bé, el "L" en comptes de seguir circulant normal pel seu carril, mentre el que s'incorporava li cedia el pas (només havia de reduïr una mica, no pas parar) va saltar de seguida i com va poder cap al carril central (on hi havia altres cotxes circulant).
Com és possible que ni tan sols un conductor acabat de sortir de l'acadèmia tingui clar el concepte de prioritat?
User avatar
sequera
N8
N8
Posts: 678
Joined: Monday 02/05/2005 11:46
Location: L'Hospitalet de Llobregat

Post by sequera »

wefer wrote:Jo acostumo a circular pel carril dret, sempre que puc i sempre que les "entrades maleïdes"(aquelles en que que no hi ha carril d'acceleració) ho permeten.
Amb aquest fet, anant a 110/120, em trobo molt sovint circulant a una velocitat que fa que avanci als cotxes que circulen pel carril central, i fins i tot alguna vegada els del carril esquerre.
Ahir també em vaig trobar en una situació curiosa. Anava pel carril dret, amb un conductor amb "L" davant. Al passar per una incorporació, amb carril d'acceleració ampli i amb total visibilitat, hi havia un cotxe que s'anava a incorporar a l'autopista. Doncs bé, el "L" en comptes de seguir circulant normal pel seu carril, mentre el que s'incorporava li cedia el pas (només havia de reduïr una mica, no pas parar) va saltar de seguida i com va poder cap al carril central (on hi havia altres cotxes circulant).
Com és possible que ni tan sols un conductor acabat de sortir de l'acadèmia tingui clar el concepte de prioritat?
doncs jo ho faig, perque d'aquesta manera es facilita la incorporació d'un vehicle que va més lent a la autopista o autovia.

ens estalviem ensurts, sempre i quan el carril del mig estigui lliure. I respectant sempre la ratlla continua que hi ha a les incorporacions.
orique
N9
N9
Posts: 2046
Joined: Sunday 02/10/2005 16:45
Location: Terrassa

Post by orique »

Jo també em canvio al segon carril al veure que algú s'incorpora si no veig impediments (altres vehicles, etc). De fet, el codi de circulació ho exigeix.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

orique wrote:Jo també em canvio al segon carril al veure que algú s'incorpora si no veig impediments (altres vehicles, etc). De fet, el codi de circulació ho exigeix.
Exigeix facilitar la incorporació. Igual que exigeix que el vehicle que s'incorpora cedeixi el pas al que ja circula per la via.
Una cosa és facilitar la incorporació, i l'altre canviar al carril central quan per aquest hi circulen altres cotxes.
orique
N9
N9
Posts: 2046
Joined: Sunday 02/10/2005 16:45
Location: Terrassa

Post by orique »

wefer wrote:
orique wrote:Jo també em canvio al segon carril al veure que algú s'incorpora si no veig impediments (altres vehicles, etc). De fet, el codi de circulació ho exigeix.
Exigeix facilitar la incorporació. Igual que exigeix que el vehicle que s'incorpora cedeixi el pas al que ja circula per la via.
Una cosa és facilitar la incorporació, i l'altre canviar al carril central quan per aquest hi circulen altres cotxes.
Ja ho sé, ja! Exactament el que faig, canvio si puc. Òbviament "el de la L" no va fer el correcte, però probablement va ser presa del "miedo escénico"... les autopistes :P

Encara me'n recordo quan anava acollonit a 80 per la ronda litoral... l'altre dia vaig passar pel mateix tram i me'n vaig enrecordar... :driver
User avatar
sequera
N8
N8
Posts: 678
Joined: Monday 02/05/2005 11:46
Location: L'Hospitalet de Llobregat

Post by sequera »

wefer wrote: Una cosa és facilitar la incorporació, i l'altre canviar al carril central quan per aquest hi circulen altres cotxes.
si no està tancada la via, encara que no vegis cotxes, hi circulen. :D :x :x :x
Post Reply

Return to “Vehicles privats / Vehículos privados”