Ha millorat la freqüència a la L5?

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Post Reply
Vox
N8
N8
Posts: 1256
Joined: Tuesday 03/05/2005 4:47
Location: Badalona

Ha millorat la freqüència a la L5?

Post by Vox »

Sabeu si amb les 5000s (que suposo permeten major velocitat de sortida de l'estació) i el fet que ara hi hagin uns ¿30? trens disponibles, s'han millorat les freqüències de la L5?

Avui l'he agafada a les 8 i m'ha semblat que, tot i haver-hi aglomeracions, anava un pel més àgil que fa 2 anys.

Vox
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Post by Trenscat »

No et sabria dir ben bé com estava abans, però ara quan arribo amb el tren de Terrassa a Provença i agafo la L5 a Diagonal a les 8 en punt del matí si perdo un tren rarament arriba a 2 minuts el pas del següent comboi. De fet, anant fins a Hospital Clínic es veu el tren anterior a l'estació de més endavant quasi sempre (o sigui a Entença)...
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

Sí, s'ha millorat força. Tal com dius, ara hi circulen força més trens que abans, quan difícilment la freqüència real baixava d'un tren cada 3 minuts.

A més, cal comptar que els trens actuals de la sèrie 5000 també tenen més capacitat que els anteriors 1000, amb la qual cosa la capacitat total de la línai ha millorat molt.

De fet, últimament s'ha fet un esforç important de millora de freqüència de pas a totes les línies, a excepció de la L1 que, degut el seu ample de via especial, no podrà rebre cap millora fins que no entrin en funcionament els trens de la sèrie 6000, cosa que passarà d'aquí a molt poc temps.

També s'ha de dir que aquestes millores de les freqüències de pas, en gran mesura han estat possibles gràcies al fet que les obres de les línies en construcció (L9/L10, prolongació L5, etc) s'han endarrerit tant que els trens han arribat molt abans que entrin en funcionament els trams als quals estan destinats. Això també està obligant a jubilar prematurament els trens de la sèrie 1100.
Vox
N8
N8
Posts: 1256
Joined: Tuesday 03/05/2005 4:47
Location: Badalona

Post by Vox »

De fet, tinc dos teories (una ja explicada encara que no se quan) sobre una incoropració de TOTES les 5000s a la L5.

Son 39 demanades a CAF, bé. 33 per la L5 de les quals:

27 per renovar flota

3 per augmentar freqüència

3 pel tram fins Vall d'Hebrón.

I 6 més per les L2-3.

Amb les 9000s a la L2 no es podrien passar les 3 5000s de la L2 a la L5? Potser TMB posa les 33 de la L5 a tope aprofitant que hi ha 33 trens i quan s'obri el tram fins Hebrón les freqüències es resenteixen. O simplement per tenir 36 trens i freqüencies molt bones.

I si en un futur la L2 necessita nous trens (per nassos es quedarà sense trens cap el 2012-13) i s'ha de demanar una nova sèrie doncs aquesta sèrie poria reforçar tmb la L3 (i la L4) i enviar a la L5 els 3 5000s de la L3.

Per tant 39 5000s a la L5, que tampoc es tant encara que no sé si hi cabrien doncs son 6 més dels teòrics.

Vox
User avatar
Izo
N6
N6
Posts: 186
Joined: Thursday 20/07/2006 22:37
Location: Piera, Montserratí

Post by Izo »

Jo sí que he notat una millora en les freqüències de la L5, així com també en la L4. Aquesta última molt més notable que la de la L5 si comparem com anaven ambdues línies abans.
Cahorniverns, nicarons, magas è garuns
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”