Diari de Girona wrote:Portbou, Colera, Llançà i Vilajuïga reclamen a Renfe i Foment un increment dels trens
ACN/DDEG, PORTBOU
Els ajuntaments de Portbou, Colera, Llançà i Vilajuïga han demanat a Renfe i al Ministeri de Foment que s´ampliï la freqüència horària de trens regionals entre Girona i Portbou. Consideren que actualment és «insuficient» i que no permet compaginar la vida laboral i personal dels habitants de les seves poblacions. Ho valoren com una «vulneració flagrant» dels seus drets respecte a altres poblacions on el tren permet desplaçar-se per treballar o estudiar als habitants. Temen que l´arribada del TAV i la focalització de l´estació a Figueres encara els perjudiqui més.
Segons ha explicat l´alcalde de Portbou, Manel Flores, la degradació de la línia regional que va de Portbou fins a Figueres i Girona «permet afirmar» que s´ha prioritzat els seus interessos econòmics, en detriment de la funció de servei públic que suposadament hauria d´oferir. La progressiva disminució en la freqüència de trens i la «mala qualitat general» del servei, ha arribat a uns límits que cal denunciar. Això ha afectat, segons ha assenyalat Flores, als habitants, no només pel que fa a les comunicacions i el transport, sinó també a nivell social i personal. Si treballen a Figueres, a partir de dos quarts de vuit no hi ha trens. Per tant, es dificulta la conciliació de la vida laboral i familiar i moltes persones marxen a viure a altres poblacions.
En aquest sentit, la falta de trens dificulta l´accés a millors perspectives laborals i també ocasiona problemes en relació amb la formació i altres àmbits. Per això ho consideren una «vulneració flagrant» dels seus drets fonamentals. Demanen públicament a Renfe, al Ministeri de Foment, i al Govern, que es millori el servei de trens regionals entre Girona i Portbou, més freqüència, millors infraestructures i instal·lacions. Consideren que se´ls està negant un dret que altres tenen, i que per tant doncs, caldrà aplicar les mesures que siguin convenients. L´alcalde de Llançà, Pere Vila, ha explicat que al seu municipi, així com als de Vilajuïga i Colera, no paren tots els trens que tenen com a punt de sortida o arribada l´estació de Portbou, i que, si bé la freqüència de trens ja ha anat disminuint al llarg dels anys, en aquestes poblacions encara s´han vist més perjudicats.
L´arribada del TAV
L´alcalde de Vilajuïga, Pere Trias, ha afegit que comparteixen una visió positiva en relació a l´arribada del TAV, però que si es milloren les infraestructures en altres punts, caldrà que també se´ls tingui en compte. Trias ha assenyalat que s´han anat quedant sense servei de transport públic de mica en mica, i que es tracta d´un dret. Flores també ha aclarit que estan oberts a qualsevol reunió, estudi i solució, però ha afegit que no es pot continuar d´aquesta manera. Hi ha un total de 25 trens diaris des de Girona i Figueres cap a Barcelona, a diferència de Portbou que en té només 11. Per altra banda, hi ha un servei de bus de Sarfa que surt de Portbou i Llançà, però només als matins.
Flores ha explicat que el tren Arco, de Portbou fins a València, ha desaparegut, i ha afegit que, des dels quatre municipis temen que l´arribada del TAV i la «focalització» d´Adif en la futura estació de Figueres i les seves línies se´ls deixi de banda, amb pitjors condicions encara.
Flores diu que el recompte dels passatgers dels trens no és real
L´alcalde de Portbou, Manel Flores, ha explicat, referent als càlculs de passatgers que esgrimeix Renfe, que passatgers que vénen de l´estranger amb uns bitllets d´origen corresponent a un altre país o empresa privada no es comptabilitzen. Tampoc figueren en les ràtios de la companyia els treballadors d´altres poblacions de la zona -on viuen- que utilitzen el transport, malgrat que no el paguen. Per tant, per Flores aquests estudis han anat indicant que els usuaris o viatgers eren menys que «els reals» i finalment Renfe ha optat per retallar trens. Una altra qüestió negativa és que, segons el conveni amb els treballadors, han de dormir en hotels de tres estrelles o similars i en no haver-n´hi a Portbou van marxar a Figueres. Més tard van proposar fer un hotel, però es van fer enrere. L´Ajuntament ho va qualificar de zona hotelera i la companyia el vol vendre per construir-hi pisos.
Present i futur de la línia Figueres - Portbou
Present i futur de la línia Figueres - Portbou
Obro aquest fil per aglutinar totes les notícies relacionades amb aquest tram específic de la línia Barcelona - Portbou i l'inauguro amb una notícia d'ahir del Diari de Girona:
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
El fons d'aquesta qüestió
Tot això ve de molt més lluny. Vistes les inversions que Renfomentadif dedica a AV i a línies convencionals, queda clar que Renfe Operadora serà, a mig termini, una empresa que es dedicarà exclusivament a línies d'alta rendibilitat, més que no pas d'alta velocitat. Per tant, o hi entra la Generalitat (FGC, per exemple) o línies com la de Portbou-Figueres acabaran morint.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
La mateixa Generalitat que ens ha enganyat amb l'ETF? No, gràcies.
En un altre ordre de coses:
Tant de bo les mercaderies passessin per Portbou i la nova línia pogués ésser explotada a veloictats de LAV!
En un altre ordre de coses:
Llàstima que l'home s'equivoqui en l'últim paràgraf. Les mercaderies pesants i perilloses passaran per la nova línia d'ample internacional (fins i tot està ben especificat el protocol de circulació de mercaderies perilloses pel túnel urbà de Girona), la qual cosa suposarà de retruc una limitació important en la velocitat màxima de la línia, passant de ser una línia d'alta velocitat a una de "velocitat alta" tipus Corredor Mediterrani.Diari de Girona wrote:La vella línia
RAMON IGLESIAS
Els ajuntaments de Portbou, Colera, Llançà i Vilajuïga han decidit fer un front comú per exigir al Govern central que millori la línia ferroviària que travessa aquests municipis. Aquesta línia -la línia amb majúscules durant més d´un segle- que uneix Catalunya amb Europa, està essent abandonada. Cada any perd freqüència de trens i, ara, els ajuntaments sospiten que quedarà del tot marginada amb la posada en marxa de la flamant línia d´alta velocitat de la Jonquera. Els alcaldes tenen raó però estan essent lents de reflexos i excessivament cortesans amb Renfe. La línia entre Figueres i Portbou ha servit durant un segle per desenvolupar i cosir socialment i econòmicament la comarca. La gestió futura de les freqüències dels trens pot alterar greument el desenvolupament d´aquests pobles.
Els ajuntaments farien bé també de reclamar a la Generalitat que comenci a concretar el que fins ara han estat únicament paraules. El tripartit s´ha omplert la boca de defensar el transport públic ferroviari. Aquesta seria una bona línia perquè els ferrocarrils de la Generalitat hi operessin. Molt em temo, però, que el futur que les administracions i els poders econòmics preveuen per aquesta línia és substancialment diferent. La volen convertir en el corredor de la morralla de les mercaderies. Per evitar deteriorar les vies del TGV, desviaran cap a la vella línia els carregaments més pesats i les mercaderies que es considerin massa perilloses per travessar el nou túnel dels Pirineus.
Tant de bo les mercaderies passessin per Portbou i la nova línia pogués ésser explotada a veloictats de LAV!
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Només els trens de mercaderies que necessitin canviar l'ample de via dels seus eixos aniran per la línia actual de Portbou. El conveni de l'estat amb TP-Ferro deixa ben clar que no es pot estrènyer a l'ample europeu la línia de Portbou, ja que els trens en ample UIC no passarien pel túnel que gestionarà TP-Ferro i no pagarien el peatge corresponent.
Els trens de passatgers que travessin la frontera ja aniran directament en UIC a ambdós costats.
Per tant, la única utilitat de la línia actual de Portbou serà servir les poblacions entre Perpinyà i Figueres, per als trens de passatgers, i donar sortida als trens que han de canviar els eixos per passar de la xarxa d'ample ibèric a la d'ample normal o viceversa. Sempre amb ruptura de càrrega a Portbou/Cervera, tant per a mercaderies com per a passatgers.
Salut !!
Els trens de passatgers que travessin la frontera ja aniran directament en UIC a ambdós costats.
Per tant, la única utilitat de la línia actual de Portbou serà servir les poblacions entre Perpinyà i Figueres, per als trens de passatgers, i donar sortida als trens que han de canviar els eixos per passar de la xarxa d'ample ibèric a la d'ample normal o viceversa. Sempre amb ruptura de càrrega a Portbou/Cervera, tant per a mercaderies com per a passatgers.
Salut !!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Doncs el ministre que va firmar aquesta solemne animalada es mereixeria haver de traginar mercaderies a peu de Figueres a Perpinyà. Això sí, el camí podrà triar-lo ell solet.
I la indústria, punta de llança del sacrosant mercat lliure, no piula?
I la indústria, punta de llança del sacrosant mercat lliure, no piula?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Era (és) per assegurar la rentabilitat financera de l'obra del túnel del Pertús. De quan es va adjudicar la construcció i manteniment del tram d'AV Figueres-Perpinyà. Contracte signat amb TP Ferro el 17 de febrer de 2004.
De tota manera, si la connexió UIC per a mercaderies arriba als ports de Barcelona i Tarragona i a la CIM-Vallès, espero que la densitat de trànsit ferroviari obligui a fer circular els trens de mercaderies en UIC per la línia actual (Portbou) i els de passatgers per la d'AV (túnel del Pertús).
Jo també crec que la concessió a TP Ferro hauria d'haver inclòs la conversió a ample UIC i electrificació a 25 KVca d'una de les vies de l'actual via doble de Figueres a Portbou. Així els trens de mercaderies per Portbou i els AV pel túnel. És el que col·lectivament sortiria més rentable. A la vista de l'evolució del trànsit es decidiria la conversió de la segona via a UIC.
Salut !!
P.D.: per cert, TP Ferro = ACS Dragados + Eiffage
De tota manera, si la connexió UIC per a mercaderies arriba als ports de Barcelona i Tarragona i a la CIM-Vallès, espero que la densitat de trànsit ferroviari obligui a fer circular els trens de mercaderies en UIC per la línia actual (Portbou) i els de passatgers per la d'AV (túnel del Pertús).
Jo també crec que la concessió a TP Ferro hauria d'haver inclòs la conversió a ample UIC i electrificació a 25 KVca d'una de les vies de l'actual via doble de Figueres a Portbou. Així els trens de mercaderies per Portbou i els AV pel túnel. És el que col·lectivament sortiria més rentable. A la vista de l'evolució del trànsit es decidiria la conversió de la segona via a UIC.
Salut !!
P.D.: per cert, TP Ferro = ACS Dragados + Eiffage
Guigui wrote:Doncs el ministre que va firmar aquesta solemne animalada es mereixeria haver de traginar mercaderies a peu de Figueres a Perpinyà. Això sí, el camí podrà triar-lo ell solet.
I la indústria, punta de llança del sacrosant mercat lliure, no piula?
Es força interesant lo del tunel de El Perthus.
Mentre aqui el tunel l'ha de fer una empresa privada, a Castella o a Asturies fan tunels de més de 25 km a carrec dels Presupostos Generals de l'Estat.
Algú del forum sap com s'hen diu d'això?.
Jo es que no hu vull dir, perque sempre acaben dient-me ploramiques.
Mentre aqui el tunel l'ha de fer una empresa privada, a Castella o a Asturies fan tunels de més de 25 km a carrec dels Presupostos Generals de l'Estat.
Algú del forum sap com s'hen diu d'això?.
Jo es que no hu vull dir, perque sempre acaben dient-me ploramiques.
Si l'ha fet una empresa privada i no una pública és perquè es tracta d'un túnel transfronterer. Així doncs, no se'n encarrega una de les dues administracions (o ambdues conjuntament), sino que ho fa tot una empresa privada.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
El fet que dues administracions estatals encarreguin una obra conjunta no significa automàticament que l'explotació hagi de ser privada. Prèviament al contracte d'adjudicació s'estipula el tant per cent que hi aporta cadascuna i ja està. Si no, per la mateixa regla de tres, la L9 del metro de Barcelona també l'acabaria explotant una empresa privada i no TMB.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
En tot cas, a mi m'hagues estat indiferent que la L9 la explotes TMB, FGC o una privada, la questio es que la infrastructura sigui publica i que en el cas que una privada exploti millor el servei que TMB o FGC els hi tregui la preferencia per a explotar el servei.
El problema es que a Le Perthus les vies no seran propietat ni de la RFF(Reseau Ferré de France, equivalent d'ADIF) , ni de l'ADIF, ni de FGC (l'unica que crec que encara no ha segregat la gestió d'infrastructures de la del servei), ni de FMB.
Aquell tunel podrà utilitzar-lo Renfe, SNCF, Acciona, FGC o qualsevol altre operador que vulgui, el problema es que la infrastructura aquella tindrà els canons que l'empresa propietaria estimi oportuns ja que aquella infrastructura no serà propietat ni d'ADIF ni de RFF, vamos que serà un peatge ferroviari en el tram de ferrocarril més necessari de tota la peninsula ibèrica, fet que continuarà amb un cert aillament de la peninsula en ferrocarril degut a l'alt peatge per mercaderies i passatgers que creuin, a més de dificultat la explotacio de servei a França per Renfe i l'explotació de servei a Espanya per la SNCF.
I a mi m'agradaria que la ministra dones explicacions de per que el tunel Madrid-Segovia, el 5è tunel més llarg del mon l'ha finançat mentre el tunel mes necesari de tota Espanya l'ha venut a una empresa privada i estarem pagantlo els passatgers i les mercaderies durant anys!
El problema es que a Le Perthus les vies no seran propietat ni de la RFF(Reseau Ferré de France, equivalent d'ADIF) , ni de l'ADIF, ni de FGC (l'unica que crec que encara no ha segregat la gestió d'infrastructures de la del servei), ni de FMB.
Aquell tunel podrà utilitzar-lo Renfe, SNCF, Acciona, FGC o qualsevol altre operador que vulgui, el problema es que la infrastructura aquella tindrà els canons que l'empresa propietaria estimi oportuns ja que aquella infrastructura no serà propietat ni d'ADIF ni de RFF, vamos que serà un peatge ferroviari en el tram de ferrocarril més necessari de tota la peninsula ibèrica, fet que continuarà amb un cert aillament de la peninsula en ferrocarril degut a l'alt peatge per mercaderies i passatgers que creuin, a més de dificultat la explotacio de servei a França per Renfe i l'explotació de servei a Espanya per la SNCF.
I a mi m'agradaria que la ministra dones explicacions de per que el tunel Madrid-Segovia, el 5è tunel més llarg del mon l'ha finançat mentre el tunel mes necesari de tota Espanya l'ha venut a una empresa privada i estarem pagantlo els passatgers i les mercaderies durant anys!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Pel que tinc entès, no passarà de 8,5 km de llargada. O sigui, que de 5è túnel més llarg del món, res de res.EUKibo wrote:I a mi m'agradaria que la ministra dones explicacions de per que el tunel Madrid-Segovia, el 5è tunel més llarg del mon l'ha finançat mentre el tunel mes necesari de tota Espanya l'ha venut a una empresa privada i estarem pagantlo els passatgers i les mercaderies durant anys!
Posats a despotricar (que, per cert, no hi tinc absolutament res en contra), fem-ho amb propietat, si us plau.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
A més, tal i com ho diu sembla un túnel que tingui una boca a Madrid i l'altra a Segovia...Realment hi ha dos grans tunels en aquella zona, els de San Pedro i els de Guadarrama...Guigui wrote:Pel que tinc entès, no passarà de 8,5 km de llargada. O sigui, que de 5è túnel més llarg del món, res de res.EUKibo wrote:I a mi m'agradaria que la ministra dones explicacions de per que el tunel Madrid-Segovia, el 5è tunel més llarg del mon l'ha finançat mentre el tunel mes necesari de tota Espanya l'ha venut a una empresa privada i estarem pagantlo els passatgers i les mercaderies durant anys!
Posats a despotricar (que, per cert, no hi tinc absolutament res en contra), fem-ho amb propietat, si us plau.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Els Túnels de Guadarrama tenen 28,4 km de llarg i efectivament, són el 5è túnel més llarg del món. Posats a corregir, no fem el ridícul, si us plau...Guigui wrote:Pel que tinc entès, no passarà de 8,5 km de llargada. O sigui, que de 5è túnel més llarg del món, res de res.
Posats a despotricar (que, per cert, no hi tinc absolutament res en contra), fem-ho amb propietat, si us plau.
1. Gotthard (SUI) 57,1 km
2. Sei-kan (JAP) 53,9 km
3. Eurotunnel 50,5 km
4. Lötschberg (SUI) 34,6 km
5. Guadarrama (ESP) 28,4 km