Notícies línia de La Pobla de Segur

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
jordidr
N7
N7

Post by jordidr »

Els has trobat ara? jo mai els havia vist... em sobten dues coses : la primera es que l'horari mes antic dels dos tingui akell format (perque quan van treure aquest horari ja havien canviat el format) i lo segon es k el segon horari arribi a sort.. . aixo en la guia de regional mai havia sortit...
Sky
N9
N9

Post by Sky »

Els he trobat ara, però desconec la seua antiguitat:

http://tinyurl.com/266gag
jordidr
N7
N7

Post by jordidr »

En tot cas akests ultims horaris de renfe son perfectament compatibles amb el de FGC perque son identics
UT596001
N10
N10

Post by UT596001 »

jordidr wrote: aixo en la guia de regional mai havia sortit...
En l'última edició sí sortia Sort a les guies de Regionals.
jordidr
N7
N7

Post by jordidr »

a la ultima guia de regionals sortia la linia de sort pero quan estava en obres, a la ultima guia de media distancia nomes sortia fins la pobla
Sky
N9
N9

Post by Sky »

Notícia d'aquest matí:

La línia de la Pobla guanya un 50% de viatgers però els nous trens encara tardaran tres anys

La Generalitat estudia convertir la línia de la Pobla en un tren tramvia entre Lleida i Balaguer, i condiciona la compra de maquinària nova (trens) a la decisió sobre aquest projecte. El president de Ferrocarrils de la Generalitat, Joan Torres, ha dit que aquesta decisió "s'ha de madurar en un termini de 3 a 5 anys". D'altra banda, la línia de la Pobla va guanyar l'any passat més de 66.000 viatgers, ja que FGC hi va despatxar més de 204.000 bitllets. La Generalitat ha renovat bona part de la línia i la inversió prevista del 2005 al 2008 arriba als 60 milions d'euros.

--

Diari SEGRE.
jordidr
N7
N7

Post by jordidr »

Doncs aixo tira per molt llarg... si diuen que fins a 5 anys... aixo tira per molt llarg i esperem que no es produeixi un canvi de gobern perque segurament encara s'atressaria més.
Brill_13
N5
N5

Post by Brill_13 »

Sky wrote:Notícia d'aquest matí:

La Generalitat estudia convertir la línia de la Pobla en un tren tramvia entre Lleida i Balaguer, i
:nose :cop
Algú em pot explicar això? Quines avantatges portaria?
Per mi només te inconvenients!
Casu'm els trens trams dels pebrots!
Guigui
Administrador

Post by Guigui »

Brill_13 wrote:

La Generalitat estudia convertir la línia de la Pobla en un tren tramvia entre Lleida i Balaguer, i
Només tindrà avantatges si l'actual línia de la Pobla i la circulació dels trens que la recorrin no en queden afectades. Per tant, el tren-tram tindrà sentit si s'endinsa pels carrers de Lleida i Balaguer després de les respectives estacions actuals i si circula a velocitat de Rodalies pel traçat ja existent.

Si es fa així, tindrà l'avantatge de que la gent que vagi de Lleida a Balaguer no hagi d'anar a l'estació lleidatano-pirinenca a peu o en un altre mode de transport si es troba en una zona propera al traçat urbà del tren-tram. El mateix passarà a Balaguer.

Aquesta idea em sembla bona sempre que el circuit urbà es trobi als extrems del recorregut, deixant la part intermèdia com a traçat "a camp obert", permetent d'aquesta manera una connexió ràpida un cop s'ha deixat la ciutat. D'exemples com aquest ja n'hi ha en altres països i des de fa temps. Se m'acut la Badner Bahn (Viena-Baden, Àustria) i la Trogener Bahn (St. Gallen-Trogen, Suïssa).
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver

Sense educació no hi ha democràcia.
Sky
N9
N9

Post by Sky »

Més novetats:

- L'edifici de l'estació de Tremp (que porta 15 anys tancat) es cedirà a l'ajuntament del municipi perquè hi instal·li un bar on es vendran bitllets (tant de tren com d'autobús). L'adjudicatari podrà ocupar el pis superior de l'edifici per viure-hi amb la seua família.

- S'inaugurarà un nou baixador a Cellers perquè és una estació freqüentada pels turistes.

- La Generalitat vol "atansar" el servei Lleida-Balaguer als usuaris de la línia Lleida-Cervera, tot i que no especifiquen de quina manera es farà.
liniadelRipollés
N10
N10
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Post by liniadelRipollés »

FGC té aquí una decisió complicada.

Sens dubte un tram podria aportar més viatgers tant a Balaguer com a Lleida. Altra cosa és allò del concepte de supressió de "passos a nivell"

Evidentment, la línia no s'electrificarà en els seus 90km, però podria plantejar-se fer-ho al tram Balaguer-Lleida. Dubto que s'acceptés un tran-tren dièsel passant pel mig dels carrers de Balaguer i Lleida. Així doncs, crec que FGC acabarà tenint dos tipus de combois a la línia, uns dièsel pel tram turístic i d'altres més lleugers pel tram de rodalies.

Per tant, la decisió del tipus de tracció i el calendari d'obres en cas d'electrificació ha de modelar el calendari en la comanda de trens.

Brill_13 wrote:

Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Sky
N9
N9

Post by Sky »

:oops:

M'he oblidat de comentar un detall important sobre l'estació de Tremp: es preveu reinaugurar-la entre l'abril i el maig.
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Però a veure a veure a veure... amb tot això em venen varies preguntes al cap:

- En cas de construir el tren-tram aquest, quin ample pensen fer servir? Si es queden amb l'ample ibèric, perfecte. Si no... PER QUÈ COLLONS NO ADAPTAVEN DIRECTAMENT TOTA LA LÍNIA A L'AMPLE EUROPEU? (o a ample mètric, com és el que estan fent al País Valencià amb la línia que va a Quart de Poblet, la qual cosa, de fer-se realitat ho trobaria una doble animalada ja que seria la sentència de mort definitiva d'aquesta línia, de cara a possibles ampliacions, ja siguin connectar-la directament amb Europa, o a nivell nacional i estatal).

- Sobre el tema en sí de construir una línia de tren-tram a Lleida i Balaguer... com pensen fer-la competitiva com a línia de Rodalies i Regionals, si resulta que en aquestes dues poblacions perdrà molt de temps en parades (facultatives o no) per dins del nucli urbà? Bé, en el cas de Lleida... d'acord... el que és el traçat actual es deixaria exactament igual que està ara, i es construiria la línia de tranvia per l'altra banda. D'acord. Però... i a Balaguer? Com ho fem? Un canvi de traçat?

Per últim... hi ha una altra qüestió que em volta pel cap sobre el tema de connectar la línia de Cervera amb La Pobla, però al ser incompetible amb les preguntes que he formulat, ho deixo per després.
Guigui
Administrador

Post by Guigui »

Jordi Freixas wrote:- Sobre el tema en sí de construir una línia de tren-tram a Lleida i Balaguer... com pensen fer-la competitiva com a línia de Rodalies i Regionals, si resulta que en aquestes dues poblacions perdrà molt de temps en parades (facultatives o no) per dins del nucli urbà? Bé, en el cas de Lleida... d'acord... el que és el traçat actual es deixaria exactament igual que està ara, i es construiria la línia de tranvia per l'altra banda. D'acord. Però... i a Balaguer? Com ho fem? Un canvi de traçat?
No conec Balaguer, però suposo (i seria el més lògic) que mantindrien el traçat actual amb un ramal només per a tren-trams que s'endinsaria per la ciutat. L'estació actual queda a l'extrem est, per tant es desviaria cap a l'oest, acostant-se més al centre urbà.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver

Sense educació no hi ha democràcia.
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Això ja és una altra cosa. I sobre el tema de l'ample?
Sky
N9
N9

Post by Sky »

FGC és present la fira Petitàlia de Lleida (que com el seu propi nom inspira tracta de puericultura) amb un estand on es promocionen els diversos àmbits turístics de la companyia. Allà pots agafar fulletons diversos (per ex. del Tren del Ciment i de la mateixa línia de La Pobla) i també obtindre un taló bescanviable per dos bitllets d'anada i torna Lleida - La Pobla:

Image
Last edited by Sky on Thursday 20/08/2009 22:04, edited 1 time in total.
liniadelRipollés
N10
N10
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Post by liniadelRipollés »

En necessito un d'aquests i un bitllet.

Si algú lleidatà és tant amable.... :D
Sky wrote:FGC és present la fira Petitàlia de Lleida (que com el seu propi nom inspira tracta de puericultura) amb un estand on es promocionen els diversos àmbits turístics de la companyia. Allà pots agafar fulletons diversos (per ex. del Tren del Ciment i de la mateixa línia de La Pobla) i també obtindre un taló bescanviable per dos bitllets d'anada i torna Lleida - La Pobla:
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Sky
N9
N9

Post by Sky »

^^ Jo malauradament només he pogut obtindre'n un. M'hagués agradat aconseguir almenys un parell, per veure què et donen al bescanviar-lo... :D
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Jordi Freixas wrote:Això ja és una altra cosa. I sobre el tema de l'ample?
Què passa amb el tema de l'ample?
javi82
N6
N6

Post by javi82 »

Jordi Freixas wrote:
Jordi Freixas wrote:Això ja és una altra cosa. I sobre el tema de l'ample?
Què passa amb el tema de l'ample?
Què vols que passi? Doncs q es manté en ibèric pq FGC considera més apropiat mantenir la línia en ample ibèric per així tenir la possibilitat d'explotar trens turístics fins La Pobla, q no pas convertir-la a ample UIC q a curt-mig termini nomès serviria per a... res.
Post Reply

Return to “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”