Dubte sobre els tramvies de Barcelona...

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Post Reply
Jordi Freixas

Dubte sobre els tramvies de Barcelona...

Post by Jordi Freixas »

De quin ample son? És ibèric, o europeu, o algun altre?
metring
Administrador

Post by metring »

Doncs d'ample internacional, a menys que m'equivoqui...
EUKibo
N9
N9

Post by EUKibo »

Sip, crec que son d'ample standard, europeu, internacional. Encaixen a FGC S1 S2 i al Metro L2 L3 L4 L5 L6 L7 L9 L10 i L11, a mes de per les vies de l'AVE jeje

aixo si! La tensio que utilitzen es diferent a mes de les alçades, el metro té l'alçada de terra de tren a terra real d'un metre mes o menys mentre que un tram tindra uns 15cm i un Civia uns 40cm al vago bo... Que es quelcom que no entenc, com sent tant tant estret de sota el TRAM pot moure's tant bé! I agafa els 80Km/h! Encara m'enrecordo del primer cop que vaig pujar al TRAM va ser el primer dels "trens revolucionaris" despres han vingut l'S5000, el Civia, l'S9000... Pero el primer silencios, amb botonets a les portes, amb cameres de vigilancia i tot molt maco va ser el TRAM i ja que era infrastructura nova ho van fer tot be, fins i tot van seleccionar l'ample lògic i van posar l'ample internacional.
mikado
N9
N9

Post by mikado »

Ample Internacional segur.

Arxiu de secció de via extret de http://www.tramvia.org
Attachments
seccio-via.gif
seccio-via.gif (14.67 KiB) Viewed 3080 times
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

EUKibo wrote:Sip, crec que son d'ample standard, europeu, internacional. Encaixen a FGC S1 S2 i al Metro L2 L3 L4 L5 L6 L7 L9 L10 i L11, a mes de per les vies de l'AVE jeje
Les linies del metro no son d'ample ibèric?
mikado
N9
N9

Post by mikado »

Jordi Freixas wrote:
EUKibo wrote:Sip, crec que son d'ample standard, europeu, internacional. Encaixen a FGC S1 S2 i al Metro L2 L3 L4 L5 L6 L7 L9 L10 i L11, a mes de per les vies de l'AVE jeje
Les linies del metro no son d'ample ibèric?
Només la L1 és ample ibèric
Santfeliuenc
N10
N10

Re

Post by Santfeliuenc »

Hola,

E incluso podríamos añadir que si el ancho ibérico normal estandar es de unos 1668 mm, la L1 se diferencia en muy poquito... imperceptible diferencia para los platos de las ruedas del tren, pero igual la L1 tiene un ancho "ibérico" de 1667 mm ó 1666 mm, vaya Ud. a saber. Pero no son exactamente iguales.

Hombre, da lo mismo esa diferencia porque un tren que pasase por la L1 puede usar vías RENFE y a la inversa, pero ¿veis? creo que incluso no son anchos idénticos, no sé por qué, pero no lo son.

Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
Guigui
Administrador

Post by Guigui »

Em sembla que la L1 té un ample de 1676 mm, que correspon a l'ample ibèric "antic", ja que aquest es va modificar fa algunes dècades.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver

Sense educació no hi ha democràcia.
genissimon
N10
N10

Post by genissimon »

1674mm és l'antic ample ibèric (ara 1668mm).

1676mm és l'ample indi, representat a Argentina (18829 Km), Bangladesh (978 Km), Chile (3974 Km), Índia (59865 Km), Iran (92 Km), Pakistan (7718 Km) i Sri Lanka (1948 Km).

Dades de la web: Railroad Gauge Width.
Guigui wrote:Em sembla que la L1 té un ample de 1676 mm, que correspon a l'ample ibèric "antic", ja que aquest es va modificar fa algunes dècades.
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Vaja... i jo pensant que eren totes les línies d'ample ibèric...
Guigui
Administrador

Post by Guigui »

Jordi Freixas wrote:Vaja... i jo pensant que eren totes les línies d'ample ibèric...
La diferència la notaràs a simple vista: compara un 4000 de la L1 amb un 3000 de la L3. Veuràs de seguida que el passadís dels primers és molt més ample. I evidentment, una caixa com la del 4000 per força ha de tenir una base més ampla per poder circular establement.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver

Sense educació no hi ha democràcia.
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Sí, ja m'hi he quedat unes quantes vegades. Però... abans de començar a implantar els metros més nous, no eren del mateix gàlib?
UT596001
N10
N10

Post by UT596001 »

Jordi Freixas wrote:Sí, ja m'hi he quedat unes quantes vegades. Però... abans de començar a implantar els metros més nous, no eren del mateix gàlib?
No, els de la L1 sempre han sigut més amples. De fet, els trens anteriors als 4000 (els actuals de la L1) eren una mica més amples...
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Caram...
JaMiRo!
N10
N10

De fet...

Post by JaMiRo! »

Els cotxes de la històrica sèrie 100 són dels més grans del món que mai han circulat per cap metro... :o
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”