Dubte sobre els tramvies de Barcelona...
Dubte sobre els tramvies de Barcelona...
De quin ample son? És ibèric, o europeu, o algun altre?
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
Sip, crec que son d'ample standard, europeu, internacional. Encaixen a FGC S1 S2 i al Metro L2 L3 L4 L5 L6 L7 L9 L10 i L11, a mes de per les vies de l'AVE jeje
aixo si! La tensio que utilitzen es diferent a mes de les alçades, el metro té l'alçada de terra de tren a terra real d'un metre mes o menys mentre que un tram tindra uns 15cm i un Civia uns 40cm al vago bo... Que es quelcom que no entenc, com sent tant tant estret de sota el TRAM pot moure's tant bé! I agafa els 80Km/h! Encara m'enrecordo del primer cop que vaig pujar al TRAM va ser el primer dels "trens revolucionaris" despres han vingut l'S5000, el Civia, l'S9000... Pero el primer silencios, amb botonets a les portes, amb cameres de vigilancia i tot molt maco va ser el TRAM i ja que era infrastructura nova ho van fer tot be, fins i tot van seleccionar l'ample lògic i van posar l'ample internacional.
aixo si! La tensio que utilitzen es diferent a mes de les alçades, el metro té l'alçada de terra de tren a terra real d'un metre mes o menys mentre que un tram tindra uns 15cm i un Civia uns 40cm al vago bo... Que es quelcom que no entenc, com sent tant tant estret de sota el TRAM pot moure's tant bé! I agafa els 80Km/h! Encara m'enrecordo del primer cop que vaig pujar al TRAM va ser el primer dels "trens revolucionaris" despres han vingut l'S5000, el Civia, l'S9000... Pero el primer silencios, amb botonets a les portes, amb cameres de vigilancia i tot molt maco va ser el TRAM i ja que era infrastructura nova ho van fer tot be, fins i tot van seleccionar l'ample lògic i van posar l'ample internacional.
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re
Hola,
E incluso podríamos añadir que si el ancho ibérico normal estandar es de unos 1668 mm, la L1 se diferencia en muy poquito... imperceptible diferencia para los platos de las ruedas del tren, pero igual la L1 tiene un ancho "ibérico" de 1667 mm ó 1666 mm, vaya Ud. a saber. Pero no son exactamente iguales.
Hombre, da lo mismo esa diferencia porque un tren que pasase por la L1 puede usar vías RENFE y a la inversa, pero ¿veis? creo que incluso no son anchos idénticos, no sé por qué, pero no lo son.
Saludos,
Sergio
E incluso podríamos añadir que si el ancho ibérico normal estandar es de unos 1668 mm, la L1 se diferencia en muy poquito... imperceptible diferencia para los platos de las ruedas del tren, pero igual la L1 tiene un ancho "ibérico" de 1667 mm ó 1666 mm, vaya Ud. a saber. Pero no son exactamente iguales.
Hombre, da lo mismo esa diferencia porque un tren que pasase por la L1 puede usar vías RENFE y a la inversa, pero ¿veis? creo que incluso no son anchos idénticos, no sé por qué, pero no lo son.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
1674mm és l'antic ample ibèric (ara 1668mm).
1676mm és l'ample indi, representat a Argentina (18829 Km), Bangladesh (978 Km), Chile (3974 Km), Índia (59865 Km), Iran (92 Km), Pakistan (7718 Km) i Sri Lanka (1948 Km).
Dades de la web: Railroad Gauge Width.
1676mm és l'ample indi, representat a Argentina (18829 Km), Bangladesh (978 Km), Chile (3974 Km), Índia (59865 Km), Iran (92 Km), Pakistan (7718 Km) i Sri Lanka (1948 Km).
Dades de la web: Railroad Gauge Width.
Guigui wrote:Em sembla que la L1 té un ample de 1676 mm, que correspon a l'ample ibèric "antic", ja que aquest es va modificar fa algunes dècades.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
La diferència la notaràs a simple vista: compara un 4000 de la L1 amb un 3000 de la L3. Veuràs de seguida que el passadís dels primers és molt més ample. I evidentment, una caixa com la del 4000 per força ha de tenir una base més ampla per poder circular establement.Jordi Freixas wrote:Vaja... i jo pensant que eren totes les línies d'ample ibèric...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.