Te remito a la PÁGINA 35 DE ESTA MISMA CADENA de mensajes donde encontrarás las explicaciones y gráficos como este:genissimon wrote:Pel que fa a vies de tres carrils i doble ample, plantegen problemes en les agulles, que necessiten més espai i, per anar bé, s'han de segregar els dos amples en dues vies abans d'entrar a agulles. Per a un nus com Sants, això és inviable per falta d'espai.
Pel que fa a la doble electrificació, 25KVca i 3 KVcc en aquest cas, a més del problema del descentrament de la catenària respecte a un dels dos amples (via de tres carrils), hi ha el problema que els fregadors dels pantògrafs no són compatibles: més estrets i de grafit els de 25 KVca i amb el cable de contacte sense greixar com sí ho ha de ser la de 3 KVcc. Crec que és més fàcil que els trens siguin bicorrent, com ho són els s.100 de Sevilla i tots els TGV francesos.
A més, també hi ha problemes en les balises de la senyalització, precisament pel problema del descentrament dels trens d'un ample de via respecte a l'altre.
I encara plantejo un altre problema: si es diu que els túnels actuals ja estan saturats amb rodalies, que passarà quan s'incrementi el trànsit amb els AVE, un cada mitja hora en cada sentit en hora punta només cap a Madrid?? I jo sóc dels que creu que els trens cap a Madrid han de sortir de Sagrera, abans de parar a Sants i els que vagin cap a França han de sortir de Sants, abans de parar a Sagrera.
Decididament, s'ha de construir un nou túnel (o dos). Podem discutir si s'ha de fer per la Diagonal per la Gran Via o per la ronda de dalt. El que s'ha de fer és fer-lo ben fet i evitar en tot moment les presses, aspecte no gaire compatible amb el compromís d'arribar a Figueres per connectar amb TP-Ferro el 2009.
El que es podria fer mentrestant és una triple via al by-pass del Vallès, que inicialment seria d'ample UIC i 25KVca, per a passar els trens de Sants a Sagrera o els que no facin parada a BCN. D'aquí a un temps es podria duplicar aquesta via única UIC sigui posant-la de nou o convertint una de les actuals d'ampe ibèric. I, per cert, caldria acabar la doble via del by-pass fins a l'enllaç de Mollet (els darrers 2,5 Km, crec recordar).
I encara dues qüestions:
1.- No hi ha espai al c. Aragó per a un segon túnel?
2.- No es podria fer passar pel c. València?
Curiositat: a l'hipermapa encara surt el traçat de l'AVE pel c. Aragó !!
Salut !!
VER GRÁFICO
Saludos,
Sergio