Nova polèmica lingüística a Renfe?

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Post Reply
Guigui
Administrador

Nova polèmica lingüística a Renfe?

Post by Guigui »

Segons un lector de l'Avui, l'incident de la setmana passada a Reus té un rerefons lingüístic:
Indignant

El tren Barcelona-Tarragona-Lleida que va sortir divendres a les 14.03 h de Sants va estar aturat 35 minuts a l'estació de Reus a causa d'una discussió entre l'interventor i una usuària. La passatgera, que va pujar al tren a Reus just per la porta on hi havia l'interventor, li va demanar un bitllet per a l'Espluga de Francolí, tot queixant-se que hi havia molta cua a l'única taquilla en servei de l'estació. L'interventor li va contestar textualment "A mi, hábleme en español", la qual cosa va motivar la protesta de la passatgera i d'altres viatgers. A partir d'aquí la discussió va pujar de to i l'interventor va parar el tren, amb la pretensió d'expulsar-ne la senyora, fins que van comparèixer dos efectius de la Policia Nacional, que es van emportar detinguda la passatgera. Vaig preguntar als policies la raó de la detenció de la senyora i em van contestar que era "por viajar sin billete", cosa evidentment falsa, ja que la primera cosa que aquella persona va fer en pujar al tren va ser dirigir-se al revisor i demanar-li un bitllet. Quan jo i altres viatgers vam voler fer veure als policies que si algú havia infringit alguna llei era l'interventor al no respectar els drets lingüístics que l'Estatut reconeix a tot ciutadà de Catalunya, ens van contestar que "en el tema lingüístico no nos metemos".

Joan Cortada Bover
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver

Sense educació no hi ha democràcia.
josep_serre
N9
N9

Re: Nova polèmica lingüística a Renfe?

Post by josep_serre »

Molt estrany tot plegat, aquí hiha alguna cosa que no encaixa, sembla ser que la persona pujava a Reus per la qual cosa no va viatjar sense bitllet.

Pel que fa al tema del que s'està parlant, en honor a la veritat he de dir que en els meus viatges en Renfe en territori català, que en porto uns quants, cap interventor excloent el cas dels de GL, ni cap personal de taquilles, tot i que m'ensumo que amb les empreses contractades actualment per aquest servei això deixa bastant a desitjar, m'ha demanat mai ni molt menys exigit que li parli en castellà, és a dir, crec que en tot cas, suposant que sigui veritat tal com es descriu que es tracta d'un cas aïllat pel qual espero que Renfe prengui mesures perquè no es repeteixi la situació.

Pel que fa a la intervenció policial, en principi, de la manera que s'ha descrit el comportament de la viatgera, sembla ser que aquesta va actuar completament de bona fe i per tant la intervenció policial està totalment fora de lloc, en tant que es pot resoldre la situació sense acudir en cap moment a la policia.
Guigui wrote:Segons un lector de l'Avui, l'incident de la setmana passada a Reus té un rerefons lingüístic:
Indignant

El tren Barcelona-Tarragona-Lleida que va sortir divendres a les 14.03 h de Sants va estar aturat 35 minuts a l'estació de Reus a causa d'una discussió entre l'interventor i una usuària. La passatgera, que va pujar al tren a Reus just per la porta on hi havia l'interventor, li va demanar un bitllet per a l'Espluga de Francolí, tot queixant-se que hi havia molta cua a l'única taquilla en servei de l'estació. L'interventor li va contestar textualment "A mi, hábleme en español", la qual cosa va motivar la protesta de la passatgera i d'altres viatgers. A partir d'aquí la discussió va pujar de to i l'interventor va parar el tren, amb la pretensió d'expulsar-ne la senyora, fins que van comparèixer dos efectius de la Policia Nacional, que es van emportar detinguda la passatgera. Vaig preguntar als policies la raó de la detenció de la senyora i em van contestar que era "por viajar sin billete", cosa evidentment falsa, ja que la primera cosa que aquella persona va fer en pujar al tren va ser dirigir-se al revisor i demanar-li un bitllet. Quan jo i altres viatgers vam voler fer veure als policies que si algú havia infringit alguna llei era l'interventor al no respectar els drets lingüístics que l'Estatut reconeix a tot ciutadà de Catalunya, ens van contestar que "en el tema lingüístico no nos metemos".

Joan Cortada Bover
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
entfe001
N10
N10

Post by entfe001 »

Sigui com sigui, en vigília d'eleccions aquests fets "convenen".
Post Reply

Return to “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”