http://www.20minutos.es/
------------------------------------
Alerten del perill del traçat nou del tramvia del Besòs
FEDE CEDÓ. 20.03.2007
* Les vies estan a quatre metres del pas dels escolars d’un col·legi i una llar d’infants.
* Els pares fa mesos que prevenen del risc a les administracions.
* Comença el periode de proves del Trambesòs i el Trambaix.
Fa mesos que l’Associació de Mares i Pares del col·legi Sant Gabriel, al número 1196 de la recent remodelada Gran Via, alerta sobre el perill que representa el traçat de les vies del Trambesòs, que ahir va iniciar les proves del nou traçat.
En un document al que ha tingut accés 20 minutos i que els pares han tramès a la gerència del districte de Sant Martí, exposen directament a l’alcalde, Jordi Hereu, la greu problemàtica de seguretat que, segons ells, els afecta.
Vies properes i perilloses
El risc d’atropellament també toca a un altre centre, la Llar d’Infants Disney, a l’entorn de la carretera de Mataró, una zona on s’ha fet la vorera "encara més estreta".
Els pares, que tenen el suport dels docents, critiquen la decisió de "fer passar el tramvia a quatre metres del pas que tots fem servir per poder recollir els nostres fills", amb el perill que això suposa en "accidents no desitjats, tant per a nens com per a pares i acompanyants".
Fonts de l’AMPA diuen "no entendre, ni acceptar, ni pensem permetre" que després de posar aquesta problemàtica en coneixement de l’Ajuntament es pugui "continuar amb el mateix traçat".
Per tal d’apropar posicions, l’Autoritat del Transport Metropolità i l’empresa Tram es reuniran dijous amb els pares del col·legi.
Renovació total de trens a la L5
Ja està enllestida la renovació del material mòbil de la Línia 5 del metro, que a partir d’ara estarà equipada exclusivament amb els trens de la sèrie 5000. Avui al migdia circularan per darrera vegada els vells combois de la històrica sèrie 1000, després de més de 30 anys en aquesta línia.
La L5 és la primera que substitueix tot el material mòbil antic. El pla, segons TMB, es considera excepcional per la seva magnitud, ja que suposa la incorporació de 99 trens a diferents línies de metro de Barcelona fins al 2008. Els trens de la sèrie 5000 són més amplis, comfortables i silenciosos, del tipus cuc –tots els cotxes intercomunicats–, més potents i preparats per la conducció automàtica.
Perill del traçat del nou del tramvia del Besòs
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Perill del traçat del nou del tramvia del Besòs
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Hi han queixes, que tot i que tenen una base ben fonamentada (no poso gens en dubte el risc que suposa el pas dels tramvies tant a prop d'àrees freqüentades per nens petits), les trobo una mica, diguem-ne, hipòcrites. M'explico; Abans dels tranvies no hi havia una circulació de vehicles (cotxes, furgonetes, autobusos, etc.) mès o menys intensa? Quina diferència hi ha entre l'un (el tramvia) i els altres (vehicles) per justificar aquesta queixa?
Repeteixo que em cap moment he trobat que les protestes de pares i docents siguin injustificades, mès aviat al contrari, les trobo molt legítimes, però no puc evitar fer aquesta petita reflexió sobre fins a quin punt som estrictes amb alguns temes i, en canvi, fem la vista grossa amb d'altres que tenen la mateixa o, inclús, superior importància.
Salutacions
Repeteixo que em cap moment he trobat que les protestes de pares i docents siguin injustificades, mès aviat al contrari, les trobo molt legítimes, però no puc evitar fer aquesta petita reflexió sobre fins a quin punt som estrictes amb alguns temes i, en canvi, fem la vista grossa amb d'altres que tenen la mateixa o, inclús, superior importància.
Salutacions
Cuando veo un Civia, mi corazón palpita...
...como una patata frita.
...como una patata frita.
Re: Perill del traçat del nou del tramvia del Besòs
I que no hi passen cotxes per allà? Jo crec que tindrien que anar més amb compte amb els possibles accidents provinents dels cotxes que no pas del tramvia....wefer wrote: Els pares, que tenen el suport dels docents, critiquen la decisió de "fer passar el tramvia a quatre metres del pas que tots fem servir per poder recollir els nostres fills", amb el perill que això suposa en "accidents no desitjats, tant per a nens com per a pares i acompanyants".
Re: Perill del traçat del nou del tramvia del Besòs
No tinc paraules, quantes ximpleries en poc espai.20 minutos wrote:Els pares, que tenen el suport dels docents, critiquen la decisió de "fer passar el tramvia a quatre metres del pas que tots fem servir per poder recollir els nostres fills", amb el perill que això suposa en "accidents no desitjats, tant per a nens com per a pares i acompanyants".
Per cert, existeixen els "accidents desitjats"?
CARTA ALS PARES I MARES
Benvolguts senyors pares i mares...
El problema, el veritable problema no és el tramvia.
El veritable problema és la gent. Sí, sí, com ho senten: la gent. La gent que creua un carrer amb el semàfor en vermell o la que creua les vies del tramvia quan s'acosta un comboi a gran velocitat... en general, la gent incívica, la que posa en perill la seva pròpia vida (i la d'altra gent) per la seva conducta incorrecta.
Tant se val que el tramvia passi a 5 o a 50 metres d'una escola. També passa a prop d'El Corte Inglés i no veig que mati a la gent que hi va a comprar... Són els seus fills els que hauran de vigilar d'apropar-se amb prudència a les vies del tramvia. Perquè, no sé si ho saben, pares i mares, però... el tramvia no sortirà de les seves vies per atropellar els seus fills.
El tramvia va per on ha d'anar i no surt d'allà. Les úniques (i sortosament poques) vegades que un tramvia s'ha sortit de les vies ha estat perquè altres vehicles (amb conductors poc prudents) l'han embestit. Com dic, el problema no és el tramvia sinó la gent.
Per tant, pares i mares, si creuen que sons fills poden ser atropellats pel tramvia algun dia, el problema a resoldre és l'educació viària que tenen els nens. A mi els meus pares em van ensenyar a no baixar a la calçada, o no creuar quan el semàfor estava en vermell... Per lògica, d'entrada, un no ho fa, això, però amb una bona educació viària no hi ha d'haver problema algun.
Els han inculcat vostès, als seus fills, aquesta educació? Potser haurien de pensar primer en això... i no culpar a un transport que, lluny de matar criatures, fa un servei a la ciutadania.
Pensin bé abans de parlar, si-us-plau, que de collonades i estupideses ja en sentim cada dia de boca d'altra gent (com els polítics, per posar un exemple, o algunes AA.VV.). No s'apuntin també vostès al club... i demostrin una mica més de coneixement i racionalitat.
Els accidents indesitjats amb el tramvia s'evitaran respectant aquest transport i considerant-lo un element més de la trama urbana. Tenim tramvia i el tindrem per molts anys, afortunadament. No culpin quelcom que no pot tenir cap responsabilitat en futurd accidents. Només les persones tenim a les nostres mans el conviure amb el tramvia: aquest té el seu espai; no envaïm nosaltres el seu.
Benvolguts senyors pares i mares...
El problema, el veritable problema no és el tramvia.
El veritable problema és la gent. Sí, sí, com ho senten: la gent. La gent que creua un carrer amb el semàfor en vermell o la que creua les vies del tramvia quan s'acosta un comboi a gran velocitat... en general, la gent incívica, la que posa en perill la seva pròpia vida (i la d'altra gent) per la seva conducta incorrecta.
Tant se val que el tramvia passi a 5 o a 50 metres d'una escola. També passa a prop d'El Corte Inglés i no veig que mati a la gent que hi va a comprar... Són els seus fills els que hauran de vigilar d'apropar-se amb prudència a les vies del tramvia. Perquè, no sé si ho saben, pares i mares, però... el tramvia no sortirà de les seves vies per atropellar els seus fills.
El tramvia va per on ha d'anar i no surt d'allà. Les úniques (i sortosament poques) vegades que un tramvia s'ha sortit de les vies ha estat perquè altres vehicles (amb conductors poc prudents) l'han embestit. Com dic, el problema no és el tramvia sinó la gent.
Per tant, pares i mares, si creuen que sons fills poden ser atropellats pel tramvia algun dia, el problema a resoldre és l'educació viària que tenen els nens. A mi els meus pares em van ensenyar a no baixar a la calçada, o no creuar quan el semàfor estava en vermell... Per lògica, d'entrada, un no ho fa, això, però amb una bona educació viària no hi ha d'haver problema algun.
Els han inculcat vostès, als seus fills, aquesta educació? Potser haurien de pensar primer en això... i no culpar a un transport que, lluny de matar criatures, fa un servei a la ciutadania.
Pensin bé abans de parlar, si-us-plau, que de collonades i estupideses ja en sentim cada dia de boca d'altra gent (com els polítics, per posar un exemple, o algunes AA.VV.). No s'apuntin també vostès al club... i demostrin una mica més de coneixement i racionalitat.
Els accidents indesitjats amb el tramvia s'evitaran respectant aquest transport i considerant-lo un element més de la trama urbana. Tenim tramvia i el tindrem per molts anys, afortunadament. No culpin quelcom que no pot tenir cap responsabilitat en futurd accidents. Només les persones tenim a les nostres mans el conviure amb el tramvia: aquest té el seu espai; no envaïm nosaltres el seu.
Cahorniverns, nicarons, magas è garuns