Vox wrote:
Cómo defenderías tú la necesidad de construir el túnel Sants-Sagrera, aunque fuera una calle por encima/debajo de SF (es decir, eliminando el problema de SF), ante alguien que, para evitar que pase por el Eixample, prefiere que BCN no tenga ese túnel?
Me refiero a nivel de ventajas de hacer ese túnel.
Vox
Jo no sóc el sequera però et dóno la meva opinió, pq el tema és molt fàcil de defensar, pq no sé si és més absurda la proposta de CiU o lo del AVE pel litoral... et faig un copiar y pegar del q he posat a
SSC
Aquest esquema seria una cosa espantosa per a la ciutat de Barcelona, ja q es queda curtíssim de capacitat al fer l'estació de Sants terminal de totes les línies cap a Madrid, València, nord d'Espanya, regionals de Tarragona/Tortosa/Lleida.
Per què ens situem, així es com està aprovat q quedi (més o menys, fet d'una forma general) l'esquema de la línia a Barcelona:
VEURE ESQUEMA FERROVIARI
Això permet la famosa (i meravellosa) organització q permet q els trens q surtin cap al sud tinguin la capçalera a Sagrera, i els q surtin cap al nord la tinguin a Sants, de manera q tota la població BCN i la seva àrea metropolitana quedi repartida entre les dues grans estacions ja q a totes dues hi pararan tots els trens.
Obviament, això fa q es dimensionin les dues estacions d'una manera proporcionada, ja q a l'hortizó 2025 el q està previst és q els trens q tinguin com a origen/destí Sants siguin 30 trens per dia i sentit, mentres q a Sagrera siguin 86 trens per dia i sentit. A més està establert q tots els regionals AV siguin passants, de manera q per norma general no ocupin espai a les estacions de BCN més enllà de parar a les vies generals.
Per tant, Sants nomès serà capçalera dels trens internacionals cap a França, q lògicament serà una quantitat molt inferior als q vagin cap al corredor Madrid-Sevilla, el del nord i el del Mediterrani. Per a aquests ja s'ha preparat adequadament Sagrera, ja q com es pot veure a l'esquema de vies la clau estarà en l'àrea d'estacionament q es farà al nord de l'estació. Sagrera està pensada "nomès" amb 8 vies, 2 d'elles les generals i les 6 restants d'apartat, pq la ocupació dels trens en elles serà mínima, ja q totes les operacions de neteja, catering, etc... no es faran a les vies de la propia estació, sino a les de l'àrea d'estacionament.
En canvi, Sants tindrà per als seus trens q siguin capçalera 2 vies, ampliables a 4 quan la demanda dels trens internacionals ho justifiqui i calgui fer la reconversió a UIC de les vies 7 i 8. Òbviament, una quantitat molt inferior a la de la Sagrera però pq l'operativa de les línies ja fa q sigui l'adient.
Ara a veure si algú dels caps pensants de CiU em pot explicar com volen q a Sants es puguin ficar més de 250 trens diaris (AVE+Avant TGN/Lleida) en 8 vies tenint en compte q Sants quedaria com a estació terme, i això fent q els regionals AV de Girona nomès arribarien a Sagrera. Per a fer una comparativa, a dia d'avui a Puerta d'Atocha hi ha 220 circulacions diaries però en 12 vies, i qualsevol pot veure q en hora punta no hi pot absorvir gaire cosa més...