tancament línia de Causses (Neussargues-St.Chély)

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

tancament línia de Causses (Neussargues-St.Chély)

Post by 437.001 »

Degut a un descarrilament, a principis d´aquest mes de març s´ha tancat al servei de viatgers (de mercaderies no està massa clar, sembla que no...) el tram Neussargues-Saint Chély d´Apcher de la línia Besiers-Neussargues, oficialment "fins a que es pugui prestar servei de viatgers en condicions".

Aquest fet ha obligat a transbordar a autocars als passatgers del mític Corail "Aubrac" París-Clermont Ferrand-Saint Flour-Millau-Besiers entre les estacions de Saint Chély i Neussargues.

La via no dóna més de sí, entre Andelat i Loubaresse és un autèntic escàndol que hi poguéssin circular trens sense descarrilar més sovint.

Com diu en ROMI65, sembla el cas del pont de l´Estanguet, segona part...

:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Que hipòcrites de caqueta... a veure com evoluciona això.
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Post by genissimon »

És una suspensió del servei temporalment definitiva o bé definitivament temporal, pregunto. :cop

Llàstima. >:(

Salut !!
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

Doncs és una llàstima...i els departaments / consells generals què hi diuen? No poden aportar calers per a la renovació i reopertura en el cas que ja s'hagi tancat, com és el cas de la línia de Causses?
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

Pel que he entès de Trains en voyage, a principis de mes va passar un tren de manteniment per veure en quin estat es trobava la via i es van trobar múltiples deficiències que van portar a RFF a tancar la línia perquè, segons la versió oficial, la seguretat de les circulacions no estava garantida. RFF ha iniciat un procediment d'urgència per tornar a deixar la línia en condicions abans de l'estiu.

En tot cas, l'amenaça de tancament és llunyana gràcies a una empresa siderúrgica que fa servir la línia pel transport de les seves mercaderies (les quals han sigut les causants de la degradació de la línia). Tancar la línia no només suposaria la pèrdua d'un servei públic sinó també el tancament indirecte de la siderúrgica amb la conseqüent crisi econòmica a la regió.

A més, d'aquí poc hi ha eleccions a França, així que les males notícies de serveis públics no convenen...
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Realment, se les saben totes...
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Post by Guigui »

Jordi Freixas wrote:Realment, se les saben totes...
Qui menja potage se les pensa totes :D
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Post by genissimon »

No estic d'acord en que el tren siderúrgic es carregués la via. Ja devia estar en no gaire bon estat i justeta (o justíssima) de manteniment i els siderúrgics li han donat la puntilla.

Espero que les bones notícies de que s'arreglarà i es reobrirà es confirmin i no tinguem un Estanguet-2.

Aquesta mateixa explicació ja es va donar a la línia de Puigcerdà quan es va dir que van ser les locomotores (279) del Pullman La Cerdanya les que es van carregar la via més amunt de Ribes. La via estava (està) feta un desastre i les 22 Tm per eix de la 279 ho van acabar d'arreglar.

Les 440R, el cotxe motor son 66 Tm de tara i 82 Tm de PMA, el que representa respectivament 16,5 i 20,5 Tm per eix.

Salut !!
User avatar
awe
N7
N7
Posts: 500
Joined: Saturday 14/05/2005 13:49
Location: Tossa de Mar / Móra la Nova

Post by awe »

Hola,

També hi va haver pressions fa uns pocs anys a la vessant francesa del transpirinenc per tancar-la; per motius de seguretat i arran del descarrilament d'un tren de viatjers, i no es va tancar. Dubto que es tanquí cap més línia a França. El procés administratiu és molt llarg, desgasta molt políticament, i primer cal demanar el permís dels ajuntaments per on passa (o quelcom així), i és clar, així no hi ha qui tanqui una línia. Es desgraciat que hi doni el vist-i-plau es torna instantàniament en cadàver polític.

Ara bé, no oblidem que els francesos varen inventar la diplomàcia. Poden allargar la reobertura molt, reobrir fent quatre xapussetes, etc. En definitiva, affaire à suivre…
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

Segons la declaració de la xarxa de RFF, la línia entre Oloron i Canfranc no està clausurada sinó tan sols amb les circulacions suspeses :roll:
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Post by liniadelRipollés »

No hi ha res com els ponts "temporalment desapareguts" d'aquesta línia tant maca.

entfe001 wrote:Segons la declaració de la xarxa de RFF, la línia entre Oloron i Canfranc no està clausurada sinó tan sols amb les circulacions suspeses :roll:
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Liberrté, legalité, i fraterrnité... :roll:
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Post by Guigui »

Jordi Freixas wrote:Liberrté, legalité, i fraterrnité... :roll:
Liberté, égalité, ligne fermée :?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Liberté, fraternité, xapussé xD

val val, ja paro xD
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Post by 437.001 »

El tren siderúrgic no és el sol culpable.
El principal culpable és RFF (i fins fa no massa SNCF), pel nul mantenimet de la línia (Calaf-Manresa es queda curta al costat de la línia de Causses i d´alguna altra del sud i del centre de França, em vé al cap Clermont-Montluçon via Volvic, amb el viaducte de les Fades que es passa a 20).
Avui he tornat d´un altre viatge a França, i a l´estació de Montréjeau he vist com una travessa es trencava al pas del Z7000 de Luchon (per als morbosos, està a unes deu passes sortint del pas inferior direcció Toulouse a l´andana 2, via 3). Evidentment, via en doble xampinyó, travesses podrides...
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

ai carai!!!! Així doncs, aquesta deu ser la línia amb la qual havia de connectar originalment la de la Pobla per Esterri d'Àneu, no?
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

Doncs parlant de problemes de la xarxa ferroviària francesa, ahir vaig poder veure com ha cedit el pilar d'un pont entre Argelers i Elna (el de Palau de Vidre no) i com això ha causat que el pont es deformés formant una depressió a la via. Limitació temporal a 30 km/h i operaris treballant-hi fins i tot en diumenge.
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Post by 437.001 »

Jordi Freixas wrote:ai carai!!!! Així doncs, aquesta deu ser la línia amb la qual havia de connectar originalment la de la Pobla per Esterri d'Àneu, no?
No, de fet, era una línia avui tancada que anava de Boussens a Sant Girons. Des de St.Girons hauria d´haver continuat cap a Salau, Ísil, Esterri, Llavorsí, Sort i La Pobla de Segur.

La línia de Montréjeau a Luchon no es va projectar com a enllaç internacional, sinó com a accés a Luchon, vila força coneguda dins de França pels seus balnearis.
Des de l´estació de Marignac-St.Béat d´aquesta línia va existir un tramvia elèctric que anava fins al Pont de Rei.
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Pot ser que sigui diesel aquesta línia?
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

Incidència d'avui al tram no tallat de la línia de Millau.
Infolignes wrote:Un Corail Béziers / Clermont-Ferrand retardé

Le Corail 5940 Béziers 09h10 / Clermont Ferrand 15h53 a été victime d’un très gros problème de patinage.
Les passagers terminent leur voyage en cars et vont avoir environ 3 heures de retard à l’arrivée en Auvergne.
Què deu entendre la SNCF per un très gros problème de patinage (problema molt gros de patinatge)?
Post Reply

Return to “Ferrocarril en general”