http://www.avui.cat/
---------------------------------
El govern vol penar l'ús del cotxe als polígons industrials
El govern pretén que els empresaris potenciïn el transport públic en els convenis
Elisabet Escriche
Només un 1% dels treballadors dels polígons industrials de Girona fan servir el transport públic per desplaçar-se als seus llocs de feina. La immensa majoria opten per utilitzar el vehicle particular. Per canviar aquesta tendència, la Generalitat vol que els empresaris comencin a incloure dins de les negociacions col·lectives l'ús del transport públic.
"Amb la integració tarifària, que es preveu que entri en vigor l'any 2008, podrem impulsar que els empresaris comprin targetes anuals de transport públic per als treballadors", va puntualitzar ahir el secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, en una jornada sobre mobilitat celebrada a Girona. El govern català proposa que la mesura es complementi restringint el nombre de places d'aparcament dels polígons industrials o fent pagar per estacionar-hi. "En aquests moments hi ha moltes places dins els polígons, i l'empresari subvenciona fins i tot els qui vénen amb cotxe, però potser caldria pensar que les places s'hagin de pagar", va especificar l'assessor del pla de mobilitat a Girona, Ole Thorson.
Sí, però que hi hagi busos
Els sindicats veuen de bon ull la proposta sempre que s'incrementin les freqüències de pas d'autobusos i s'ajustin als horaris de les empreses.
"La mobilitat en transport públic a l'àrea de Girona està més a prop del somni que de la realitat", va denunciar el secretari general de la UGT a Girona, Camil Ros. "Les freqüències i horaris no estan adequats a la realitat de les plantilles", va afegir.
El govern vol penar l'ús del cotxe als polígons industrials
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
El govern vol penar l'ús del cotxe als polígons industrials
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Jo penso que ha de ser prioritat potenciar el transport públic i no tan penalitzar-ne el privat, i si algú hi va en cotxe perquè ho necessita?
Simplement aconseguir que el transport públic sigui la millor opció és el que s'ha de fer.
Simplement aconseguir que el transport públic sigui la millor opció és el que s'ha de fer.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
A Girona el transport públic és allò que existeix per als que no es poden pagar un cotxe. Comptant amb aquesta definició, qualsevol cosa que pogueu llegir és possible. Males freqüències, autobusos vells (els nous van sempre a la mateixa línia, ja està bé de tants favoritismes), preus abusius, línies radials...és normal que per anar als polígons la gent no l'agafi...
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Avui he hagut d'anar a l'entorn de Sant Ponç de Girona (al costat del Trueta). He fet tant l'anada com la tornada amb transport públic i he passat fora de casa una hora i mitja.
Si hagués tornat a peu calculo que m'hauria estalviat més d'un quart d'hora, puix he esperat un L2 durant més de mitja hora.
Si hagués tornat a peu calculo que m'hauria estalviat més d'un quart d'hora, puix he esperat un L2 durant més de mitja hora.
Editorial d'avui del Diari de Girona:
Diari de Girona wrote:Poc ús del transport públic (Editorial)
Dues notícies publicades a l´edició d´ahir demostraven la infrautilització del transport públic a Girona. D´una banda, només un 1% dels treballadors es desplaça als polígons urbans, Domeny i Mas Xirgu, en autobús. I, d´una altra, el nombre d´estudiants que utilitzen aquest mitjà de transport per anar als dos campus de la Universitat de Girona (UdG) és del 14%. La xifra més preocupant és la dels polígons industrials. Una de les causes, segons el secretari de Mobilitat, Manel Nadal, és una mala planificació urbanística: «S´han situat malament les ciutats i els polígons industrials», ha explicat. L´assessor del Pla de Mobilitat, Ole Thorson, proposa que que els aparcaments de les empreses siguin de pagament per impulsar l´ús de l´autobús. Tot plegat no és fàcil. Durant anys, el transport públic ha estat deficient i no existeix una cultura arrelada d´utilitzar-lo. Cal analitzar també si les sortides i arribades són les adequades per facilitar el desplaçament dels treballadors. En qualsevol cas, queda molt per fer si prenem com a base aquest ridícul 1%. Quant a la Universitat, segons un estudi del 2005, el 46% dels estudiants va a peu, el 20% en cotxe sense compartir, el 8% en cotxe compartit, el 10% en bicicleta i el 14% en autobús. S´observa un lleuger increment de l´ús del transport públic: s´ha passat de 11% el 2002 al 14% el 2005. Bona part dels estudiants de fora de Girona vénen en transport privat, entre altres raons perquè els horaris no s´ajusten a les seves necessitats. Tant la Generalitat com els municipis de les rodalies de Girona s´han pres seriosament el foment del transport públic amb els acords sobre Mobilitat signats l´any passat. Han augmentat les línies i les freqüències, però sembla que encara és insuficient per atendre la demanda. Tampoc no és un costum arrelat en la nostra societat com passa en altres països del nostre entorn. Ara bé, com que el futur passa per reduir el transport privat en benefici del públic, qualsevol esforç no serà endebades.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Quan jo estudiava a l'IES Montilivi era l'únic alumne que feia ús dels serveis de TMG, si bé coincidia amb un parell de professors.
Ho puc assegurar perquè cada any havia de treure un certificat d'escolarització per poder comprar els bitllets de 50 en 50 amb descompte al policia municipal encarregat de l'estació perquè el carnet d'estudiant sempre trigava mesos en arribar Tenia al cap d'estudis fregit
Ho puc assegurar perquè cada any havia de treure un certificat d'escolarització per poder comprar els bitllets de 50 en 50 amb descompte al policia municipal encarregat de l'estació perquè el carnet d'estudiant sempre trigava mesos en arribar Tenia al cap d'estudis fregit
Doncs no heu vist ara les cues que es formen a les sortides de les 7.45 (2 busos), 8.45 (2 busos) i 9.45 (un sol bus)...però això està molt lluny dels 15-20 autobusos que circulen, per exemple, a la línia de la universitat a A Coruña, segons el company Rodalies...
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Jo tenia la sort d'ésser l'únic que esperava l'autobús a la meva parada, per la qual cosa per molt ple que anés gairebé sempre parava i m'obria portes per encaixonar-me com podia al vehicle... A la parada del final d'Emili Grahit algun cop havien deixat a terra a gent en les expedicions que arriben a Montilivi a les nou del matí (entre elles l'original L9 amb l'acollonant freqüència de pas de 24 hores ) perquè no tenien lloc on pujaraarongilp wrote:Doncs no heu vist ara les cues que es formen a les sortides de les 7.45 (2 busos), 8.45 (2 busos) i 9.45 (un sol bus)...però això està molt lluny dels 15-20 autobusos que circulen, per exemple, a la línia de la universitat a A Coruña, segons el company Rodalies...