Estació del Prat de Llobregat
Com q avui dissabte es posava en funcionament la nova estació de Rodalies del Prat, m'he apropat a fer-li una visita i fer unes quantes fotos. Primer de tot, comencem amb l'antic traçat que des d'avui ha quedat fora de servei: això és des de l'antic pas a nivell, mirant cap a Barcelona.
Tothom no s'ha assabentat del canvi de traçat, l'alarma del pas a nivell pels vianants encara estava actiu i pitant tota l'estona
Ens anem apropant a la nova estació, i des d'aquí veiem com a l'antiga estació ja hi havia obrers desmantellant la catenària.
L'estació antiga nº2 presenta aquest trist aspecte, graffitejada per tots costats i amb la meitat de la seves andanes i platja de vies q ja han donat pas a les obres de soterrament.
I arribem a la nova estació! A quina hora? Ahhh... no se sap Cal dir q des de lluny presenta un molt bon aspecte, però a l'apropar-se es veu més el seu caràcter de provisionalitat de la construcció, ja q tot aquest espai ha d'acabar engullit dins del vestíbul de la gran estació intermodal.
Des de dins s'aprecia més el seu aspecte de provisionalitat de l'edifici, sostre metàlic cutre, parets de formigó pintades de blanc sense un acabat gaire decent... Avui per ser el primer dia, era dia de portes obertes, pq les validadores no funcionaven i estaven obertes.
L'estació a nivell d'andanes està dividida en dos naus, vies 1 i 3 direcció Vilanova i l'aeroport, vies 2 i 4 direcció Barcelona. Aquí veiem els ascensors q baixen cap a la nau de les vies 1 i 3.
I aquí les escales mecàniques q ens baixen cap a la nau de les vies 2 i 4.
Les escales mecàniques d pujada de les vies 1 i 3 cap el vestíbul no funcionaven encara, estaven aturades.
I arribem a les andanes. La primera sensació és... quina quantitat enorme de pols!!! Tot el q es veu així malament a la càmara, no és q estigui espatllada, és pols en suspensió a l'aire! És increïble, han de passar el motxo per allà per netejar-ho pq quasi no es pot ni respirar... està brutíssima :nuts:
L'estació de moment només té operatives dues vies, la 1 i la 3, les q estan pegades al mur q separa les dues naus. Les parets de les escales i de les sortides d'emergència q estan al mig de les andanes, estan recobertes d'un mosaic verdós realment horrible estèticament.
Aquí veiem la sortida per les escales normals, més pared horrible verda i com la via 4 té una lona blava per indicar q està inutilitzada, de moment aquesta via no té ni via ni catenària instalada.
L'accès per les escales mecàniques és l'únic punt on hi entra llum natural a les andanes.
Si la nova Vilafranca estèticament és la Sant Andreu Arenal del segle XXI, aquesta del Prat és el Clot-Aragó del segle XXI, pq la disposició de vies, andanes i l'estil del mur fa q siguin idèntiques.
Al sostre de la nau del costat muntanya (vies 1 i 3) hi ha el centre de comandament de l'estació. Cal dir q avui per se el primer dia anunciaven per megafonia retards de 20 minuts en els trens que passessin per la línia de Vilanova.
Encara falten molts detalls estètics per cuidar, aquí veiem un munt d'horribles cables q contrasten amb el fil de la catenària, q encara està impecable, brillant i lluent!
Monitors q hi ha al principi de l'andana per facilitar la tasca als maquinistes, les andanes són una miqueta en corba. En aquesta foto es pot veure lo tremendament guarro q està tot.
I res més... verd i cap a casa!
Tothom no s'ha assabentat del canvi de traçat, l'alarma del pas a nivell pels vianants encara estava actiu i pitant tota l'estona
Ens anem apropant a la nova estació, i des d'aquí veiem com a l'antiga estació ja hi havia obrers desmantellant la catenària.
L'estació antiga nº2 presenta aquest trist aspecte, graffitejada per tots costats i amb la meitat de la seves andanes i platja de vies q ja han donat pas a les obres de soterrament.
I arribem a la nova estació! A quina hora? Ahhh... no se sap Cal dir q des de lluny presenta un molt bon aspecte, però a l'apropar-se es veu més el seu caràcter de provisionalitat de la construcció, ja q tot aquest espai ha d'acabar engullit dins del vestíbul de la gran estació intermodal.
Des de dins s'aprecia més el seu aspecte de provisionalitat de l'edifici, sostre metàlic cutre, parets de formigó pintades de blanc sense un acabat gaire decent... Avui per ser el primer dia, era dia de portes obertes, pq les validadores no funcionaven i estaven obertes.
L'estació a nivell d'andanes està dividida en dos naus, vies 1 i 3 direcció Vilanova i l'aeroport, vies 2 i 4 direcció Barcelona. Aquí veiem els ascensors q baixen cap a la nau de les vies 1 i 3.
I aquí les escales mecàniques q ens baixen cap a la nau de les vies 2 i 4.
Les escales mecàniques d pujada de les vies 1 i 3 cap el vestíbul no funcionaven encara, estaven aturades.
I arribem a les andanes. La primera sensació és... quina quantitat enorme de pols!!! Tot el q es veu així malament a la càmara, no és q estigui espatllada, és pols en suspensió a l'aire! És increïble, han de passar el motxo per allà per netejar-ho pq quasi no es pot ni respirar... està brutíssima :nuts:
L'estació de moment només té operatives dues vies, la 1 i la 3, les q estan pegades al mur q separa les dues naus. Les parets de les escales i de les sortides d'emergència q estan al mig de les andanes, estan recobertes d'un mosaic verdós realment horrible estèticament.
Aquí veiem la sortida per les escales normals, més pared horrible verda i com la via 4 té una lona blava per indicar q està inutilitzada, de moment aquesta via no té ni via ni catenària instalada.
L'accès per les escales mecàniques és l'únic punt on hi entra llum natural a les andanes.
Si la nova Vilafranca estèticament és la Sant Andreu Arenal del segle XXI, aquesta del Prat és el Clot-Aragó del segle XXI, pq la disposició de vies, andanes i l'estil del mur fa q siguin idèntiques.
Al sostre de la nau del costat muntanya (vies 1 i 3) hi ha el centre de comandament de l'estació. Cal dir q avui per se el primer dia anunciaven per megafonia retards de 20 minuts en els trens que passessin per la línia de Vilanova.
Encara falten molts detalls estètics per cuidar, aquí veiem un munt d'horribles cables q contrasten amb el fil de la catenària, q encara està impecable, brillant i lluent!
Monitors q hi ha al principi de l'andana per facilitar la tasca als maquinistes, les andanes són una miqueta en corba. En aquesta foto es pot veure lo tremendament guarro q està tot.
I res més... verd i cap a casa!
Last edited by javi82 on Saturday 24/03/2007 15:08, edited 1 time in total.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
- oscar440
- N8
- Posts: 778
- Joined: Tuesday 13/09/2005 18:26
- Location: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)
Molt ben fet el teu reportatge, company, excel.lent!!!...
És veritat que hi havia retards, jo vaig anar el dissabte i vaig trigar gairebé una hora des de Sants...a l´arribar no em va donar temps de veure gairebé res. Com dieu això és un "clon" de Clot-Aragó, però en brut. L´única gràcia que li trobo són els mosaics de color verd, que em recorden la meva antiga facultat de l´Autònoma a la meva època d´estudiant allà...
Salutacions.
És veritat que hi havia retards, jo vaig anar el dissabte i vaig trigar gairebé una hora des de Sants...a l´arribar no em va donar temps de veure gairebé res. Com dieu això és un "clon" de Clot-Aragó, però en brut. L´única gràcia que li trobo són els mosaics de color verd, que em recorden la meva antiga facultat de l´Autònoma a la meva època d´estudiant allà...
Salutacions.
Visita el meu flickr:
http://www.flickr.com/photos/oscar440/
Visita el meu canal youtube:
https://www.youtube.com/channel/UCPRXWr ... zJw/videos
Visita el meu blog:
https://oscar440.blogspot.com
http://www.flickr.com/photos/oscar440/
Visita el meu canal youtube:
https://www.youtube.com/channel/UCPRXWr ... zJw/videos
Visita el meu blog:
https://oscar440.blogspot.com
Aquest matí he estat a l'estació,poca estona peró he estat,i dir que la forma de l'estació és semblant al Clot Aragó.
La veritat és que l'estació s'ha de dir que està ben feta.
Peó m'agradaria mès amb les 4 vies pbertes,que no pas amb 2.
Per cert,vaig estar poca estona mès que res per la pudor que hi feia,i eren les 8.36 del matí.
La veritat és que l'estació s'ha de dir que està ben feta.
Peó m'agradaria mès amb les 4 vies pbertes,que no pas amb 2.
Per cert,vaig estar poca estona mès que res per la pudor que hi feia,i eren les 8.36 del matí.
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Bon reportatge! Dissabte també vaig estar-hi... El pitjor de tot la pols. De cara al servei les rampes d'entrada i sortida del túnel són super-pronunciades. Aquí podeu veure l'Euromed entrant al túnel pel costat Vilanova.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Abre la nueva estación del Prat y reforma de Sants, avanzan las obras para reforzar la estructura existente:
"Podeis ver tres videos sobre esta nueva estación. Muestra la secuencia de entrada a la estación viviendo desde Vilanova i la Geltrú y con destino Barcelona Sants, haciendo parada en dicha estación."
http://bcnip.blogsome.com/2007/03/26/ob ... t-y-sants/
"Podeis ver tres videos sobre esta nueva estación. Muestra la secuencia de entrada a la estación viviendo desde Vilanova i la Geltrú y con destino Barcelona Sants, haciendo parada en dicha estación."
http://bcnip.blogsome.com/2007/03/26/ob ... t-y-sants/
El video a que està fet desde una 451 al pis de dalt?Danzig wrote:Abre la nueva estación del Prat y reforma de Sants, avanzan las obras para reforzar la estructura existente:
"Podeis ver tres videos sobre esta nueva estación. Muestra la secuencia de entrada a la estación viviendo desde Vilanova i la Geltrú y con destino Barcelona Sants, haciendo parada en dicha estación."
http://bcnip.blogsome.com/2007/03/26/ob ... t-y-sants/
Doncs els han posat i a vegades es poden veure encara que una 451 en doble es lo mateix que un 451Mako448 wrote:Ha de ser una 451 ,no pot ser una 450,perqué el tren és amb destinació Sant Celoni i una 450 a Sant Celoni poques vegades s'ha vist,i lo normal és 451.
Encara que a vegades la renfe fa coses rares..... ,igual han posat 450's a Sant Celoni.
Bernat molt bona foto del Euromed
Salutacions
Bé, abans que res, matitzar que no m'he mirat el fil encara. Però vull formular una pregunta, ja que avui hi he estat a l'estació de El Prat.
el traçat de les vies d'accés, és definitiu o provisional? Trobo que fan molta pendent, i hi ha corves massa tancades. No sé com pot afectar això als trens de Llarg Recorregut que no s'aturin a l'estació.
el traçat de les vies d'accés, és definitiu o provisional? Trobo que fan molta pendent, i hi ha corves massa tancades. No sé com pot afectar això als trens de Llarg Recorregut que no s'aturin a l'estació.
Tingues en compte que d'aquí a 1 any molts trens de llarg recorregut ja no passaràn per allà (aniran per la línia d'Alta Velocitat), i quan s'acabi la connexió amb el corredor mediterrani (*) llavors ja no en passarà cap.Jordi Freixas wrote:el traçat de les vies d'accés, és definitiu o provisional? Trobo que fan molta pendent, i hi ha corves massa tancades. No sé com pot afectar això als trens de Llarg Recorregut que no s'aturin a l'estació.
(*): Connexió que consisteix en un ramal que surt de Camp de Tarragona cap a l'Aeroport de Reus i un nou traçat des d'allà al costat de l'autopista fins a Vandellòs aproximadament.