Estació del Prat de Llobregat

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
User avatar
javi82
N6
N6
Posts: 278
Joined: Monday 02/05/2005 16:06
Location: L'Hospitalet

Post by javi82 »

Com q avui dissabte es posava en funcionament la nova estació de Rodalies del Prat, m'he apropat a fer-li una visita i fer unes quantes fotos. Primer de tot, comencem amb l'antic traçat que des d'avui ha quedat fora de servei: això és des de l'antic pas a nivell, mirant cap a Barcelona.

Image

Tothom no s'ha assabentat del canvi de traçat, l'alarma del pas a nivell pels vianants encara estava actiu i pitant tota l'estona :)

Image

Ens anem apropant a la nova estació, i des d'aquí veiem com a l'antiga estació ja hi havia obrers desmantellant la catenària.

Image

L'estació antiga nº2 :D presenta aquest trist aspecte, graffitejada per tots costats i amb la meitat de la seves andanes i platja de vies q ja han donat pas a les obres de soterrament.

Image

Image

I arribem a la nova estació! A quina hora? Ahhh... no se sap :) Cal dir q des de lluny presenta un molt bon aspecte, però a l'apropar-se es veu més el seu caràcter de provisionalitat de la construcció, ja q tot aquest espai ha d'acabar engullit dins del vestíbul de la gran estació intermodal.

Image

Des de dins s'aprecia més el seu aspecte de provisionalitat de l'edifici, sostre metàlic cutre, parets de formigó pintades de blanc sense un acabat gaire decent... Avui per ser el primer dia, era dia de portes obertes, pq les validadores no funcionaven i estaven obertes.

Image

L'estació a nivell d'andanes està dividida en dos naus, vies 1 i 3 direcció Vilanova i l'aeroport, vies 2 i 4 direcció Barcelona. Aquí veiem els ascensors q baixen cap a la nau de les vies 1 i 3.

Image

I aquí les escales mecàniques q ens baixen cap a la nau de les vies 2 i 4.

Image

Image

Les escales mecàniques d pujada de les vies 1 i 3 cap el vestíbul no funcionaven encara, estaven aturades.

Image

I arribem a les andanes. La primera sensació és... quina quantitat enorme de pols!!! Tot el q es veu així malament a la càmara, no és q estigui espatllada, és pols en suspensió a l'aire! És increïble, han de passar el motxo per allà per netejar-ho pq quasi no es pot ni respirar... està brutíssima :nuts:

Image

L'estació de moment només té operatives dues vies, la 1 i la 3, les q estan pegades al mur q separa les dues naus. Les parets de les escales i de les sortides d'emergència q estan al mig de les andanes, estan recobertes d'un mosaic verdós realment horrible estèticament.

Image

Aquí veiem la sortida per les escales normals, més pared horrible verda i com la via 4 té una lona blava per indicar q està inutilitzada, de moment aquesta via no té ni via ni catenària instalada.

Image

L'accès per les escales mecàniques és l'únic punt on hi entra llum natural a les andanes.

Image

Image

Si la nova Vilafranca estèticament és la Sant Andreu Arenal del segle XXI, aquesta del Prat és el Clot-Aragó del segle XXI, pq la disposició de vies, andanes i l'estil del mur fa q siguin idèntiques.

Image

Image

Al sostre de la nau del costat muntanya (vies 1 i 3) hi ha el centre de comandament de l'estació. Cal dir q avui per se el primer dia anunciaven per megafonia retards de 20 minuts en els trens que passessin per la línia de Vilanova.

Image

Encara falten molts detalls estètics per cuidar, aquí veiem un munt d'horribles cables q contrasten amb el fil de la catenària, q encara està impecable, brillant i lluent!

Image

Monitors q hi ha al principi de l'andana per facilitar la tasca als maquinistes, les andanes són una miqueta en corba. En aquesta foto es pot veure lo tremendament guarro q està tot.

Image

I res més... verd i cap a casa!

Image

Image
Last edited by javi82 on Saturday 24/03/2007 15:08, edited 1 time in total.
Fractax
N1
N1
Posts: 3
Joined: Saturday 09/09/2006 21:29

Post by Fractax »

La veritat es que ja ens feia falta una nova estació al Prat. A veure si demà o dilluns la puc anar a visitar, i veure si realment es una estació funcional i apta a tots els usuaris. Amb las fotos es veu bastant moderna la foto... Almenys ja ens podem fer una idea abans de veure-la.

Salutacions.
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Gràcies!

Post by JaMiRo! »

Gràcies per les fotos! ;)
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Post by victorcasta »

Bé, encara que li faltin acabats i neteja, va bé perquè s'ha deixat lliure la banda mar i permet començar amb les feines del traçat d'alta velocitat. Gràcies per les fotos!
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

Enhorabona pel reportatge, peaso fotos!!
Molt moderna per fora, però per sota, em recorda mooolt a El Clot-Aragó.
xevi
N7
N7
Posts: 608
Joined: Wednesday 05/10/2005 18:43

Post by xevi »

A part de l´estació del Prat hi ha més trams soterrats al municipi del Prat?
Quants km o metres aprox?
És que la línia del TGV la tinc controlada però rodalies no.
Gràcies companys!
User avatar
oscar440
N8
N8
Posts: 778
Joined: Tuesday 13/09/2005 18:26
Location: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)

Post by oscar440 »

Molt ben fet el teu reportatge, company, excel.lent!!!... ;) :!:

És veritat que hi havia retards, jo vaig anar el dissabte i vaig trigar gairebé una hora des de Sants...a l´arribar no em va donar temps de veure gairebé res. Com dieu això és un "clon" de Clot-Aragó, però en brut. L´única gràcia que li trobo són els mosaics de color verd, que em recorden la meva antiga facultat de l´Autònoma a la meva època d´estudiant allà... :D :!:

Salutacions.
User avatar
Mako448
N10
N10
Posts: 3248
Joined: Saturday 03/06/2006 19:08

Post by Mako448 »

Aquest matí he estat a l'estació,poca estona peró he estat,i dir que la forma de l'estació és semblant al Clot Aragó.
La veritat és que l'estació s'ha de dir que està ben feta.
Peó m'agradaria mès amb les 4 vies pbertes,que no pas amb 2.
Per cert,vaig estar poca estona mès que res per la pudor que hi feia,i eren les 8.36 del matí.
User avatar
sequera
N8
N8
Posts: 678
Joined: Monday 02/05/2005 11:46
Location: L'Hospitalet de Llobregat

Post by sequera »

fantastico reportaje¡¡¡

muchas gracias.
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Post by Trenscat »

Bon reportatge! Dissabte també vaig estar-hi... El pitjor de tot la pols. De cara al servei les rampes d'entrada i sortida del túnel són super-pronunciades. Aquí podeu veure l'Euromed entrant al túnel pel costat Vilanova.

Image
orique
N9
N9
Posts: 2046
Joined: Sunday 02/10/2005 16:45
Location: Terrassa

Post by orique »

M'encanta.
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Impressionant foto!

Post by JaMiRo! »

Trenscat wrote:Image
:o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o





:plas :reve :plas :reve :plas :reve :plas :reve :plas :reve
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Danzig
N8
N8
Posts: 761
Joined: Wednesday 04/05/2005 17:03
Location: L'HospiMollet

Post by Danzig »

Abre la nueva estación del Prat y reforma de Sants, avanzan las obras para reforzar la estructura existente:

"Podeis ver tres videos sobre esta nueva estación. Muestra la secuencia de entrada a la estación viviendo desde Vilanova i la Geltrú y con destino Barcelona Sants, haciendo parada en dicha estación."

http://bcnip.blogsome.com/2007/03/26/ob ... t-y-sants/
User avatar
Mako448
N10
N10
Posts: 3248
Joined: Saturday 03/06/2006 19:08

Post by Mako448 »

Danzig wrote:Abre la nueva estación del Prat y reforma de Sants, avanzan las obras para reforzar la estructura existente:

"Podeis ver tres videos sobre esta nueva estación. Muestra la secuencia de entrada a la estación viviendo desde Vilanova i la Geltrú y con destino Barcelona Sants, haciendo parada en dicha estación."

http://bcnip.blogsome.com/2007/03/26/ob ... t-y-sants/
El video a que està fet desde una 451 al pis de dalt?
Danzig
N8
N8
Posts: 761
Joined: Wednesday 04/05/2005 17:03
Location: L'HospiMollet

Post by Danzig »

no els he gravat jo, però suposo que sí, o més aviat des d'una 450
User avatar
Mako448
N10
N10
Posts: 3248
Joined: Saturday 03/06/2006 19:08

Post by Mako448 »

Ha de ser una 451 ,no pot ser una 450,perqué el tren és amb destinació Sant Celoni i una 450 a Sant Celoni poques vegades s'ha vist,i lo normal és 451.
Encara que a vegades la renfe fa coses rares..... :x ,igual han posat 450's a Sant Celoni.
252-071
N7
N7
Posts: 357
Joined: Saturday 17/03/2007 16:23

Post by 252-071 »

Mako448 wrote:Ha de ser una 451 ,no pot ser una 450,perqué el tren és amb destinació Sant Celoni i una 450 a Sant Celoni poques vegades s'ha vist,i lo normal és 451.
Encara que a vegades la renfe fa coses rares..... :x ,igual han posat 450's a Sant Celoni.
Doncs els han posat i a vegades es poden veure encara que una 451 en doble es lo mateix que un 451

Bernat molt bona foto del Euromed

Salutacions
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Bé, abans que res, matitzar que no m'he mirat el fil encara. Però vull formular una pregunta, ja que avui hi he estat a l'estació de El Prat.

el traçat de les vies d'accés, és definitiu o provisional? Trobo que fan molta pendent, i hi ha corves massa tancades. No sé com pot afectar això als trens de Llarg Recorregut que no s'aturin a l'estació.
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Post by UT596001 »

Jordi Freixas wrote:el traçat de les vies d'accés, és definitiu o provisional? Trobo que fan molta pendent, i hi ha corves massa tancades. No sé com pot afectar això als trens de Llarg Recorregut que no s'aturin a l'estació.
Tingues en compte que d'aquí a 1 any molts trens de llarg recorregut ja no passaràn per allà (aniran per la línia d'Alta Velocitat), i quan s'acabi la connexió amb el corredor mediterrani (*) llavors ja no en passarà cap.

(*): Connexió que consisteix en un ramal que surt de Camp de Tarragona cap a l'Aeroport de Reus i un nou traçat des d'allà al costat de l'autopista fins a Vandellòs aproximadament.
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

En tot cas, els que ha no hi passaran seran els TALGO, però igualment hi ha els Catalunya Exprés, Regionals, Estrella, i els Arco (he sntit dir que com a mínim els Arco es mantindran).
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”