Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...). Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Avui es fa la presentació del tren rècord de velocitat...Tren que, tot s'ha de dir, és Alstom...
Disculpeu que tot estigui en anglès. Tota la info prové de la web d'Alstom Transport. Més informació sobre el tren rècord aquí i aquí.
Salut!
Réseau Ferré de France, Alstom and SNCF present the train will take on the world speed record. 26 Mar 2007 As part of the French Excellence in Very High Speed Rail Transport program and in the run-up to the attempt on the world rail speed record, Hubert du Mesnil, President of Réseau Ferré de France (RFF), Philippe Mellier, President of Alstom Transport and Guillaume Pépy, Chief Executive Officer of SNCF, will today unveil the train that will perform the record run, dubbed "V150", at the SNCF's European East Technicenter in Pantin-Bobigny, Paris.
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Certificat per notari: 574,8 km/h a les 13.13:41 hores.
El tren en qüestió estava compost per dos caps motors i tres cotxes de dos pisos, amb una potència total de 25.000 CV i un pes de 234 tones. Per permetre el rècord, s'ha reforçat la via i la catenària i se n'ha augmentat la tensió.
El cost de l'operació ha estat de 30 milions d'euros, repartits entre SNCF, RFF i Alstom.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc. ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Bof!
La veritat és que impressiona molt. 574km/h. Es diu aviat.
I tal i com em va dir el cap d´estació de Thouars (no massa lluny de La Rochelle), aquest cop vibra molt menys que l´anterior rècord amb el TGV-Atlantique (el de 515km/h).
Felicitats, JaMiRo!, heu fet una bona feina a Alstom.
L´estació que es passa durant el vídeo és Meuse-TGV o Champagne-Ardenne-TGV?
Em queda una pregunta per tu, JaMiRo!: el cap d´estació de Thouars em va dir que de manera no oficial volieu arribar a 600Km/h, s´ha aconseguit?
Guigui wrote:El tren en qüestió estava compost per dos caps motors i tres cotxes de dos pisos, amb una potència total de 25.000 CV i un pes de 234 tones. Per permetre el rècord, s'ha reforçat la via i la catenària i se n'ha augmentat la tensió.
Tot s'ha de dir que la composició estava tunejada . S'havien instal·lat motors extra i les rodes eren d'un diàmetre superior per tal de permetre una millor ventilació.
437.001 wrote:Felicitats, JaMiRo!, heu fet una bona feina a Alstom.
A mi no em miris . Qui és dedica als temes d'alta velocitat són els de Alstom França. A Alstom Espanya es fan altres menesteres.
437.001 wrote:Em queda una pregunta per tu, JaMiRo!: el cap d´estació de Thouars em va dir que de manera no oficial volieu arribar a 600Km/h, s´ha aconseguit?
Només se el que vosaltres sabeu, és a dir, tot allò oficial.
Salut!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Al final no han sigut els 600 km/h previstos però trobo que s'ha fet una molt bona feina. Hi ha qui troba que és llançar els calés, però si no es fessin coses d'aquestes, la Stephenson Rocket encara seria una locomotora vigent avui dia, si és que encara existís el ferrocarril. Jo m'alegro d'haver-ho viscut. Amb l'anterior rècord, l'any 1990, jo era molt petit i evidentment no me'n vaig enterar. Amb aquest en sóc plenament conscient...i això fa que m'agradin encara més els TGV's
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Jordi Freixas wrote:Com he dit en el fil de l'arribada a BCN... encara haurem de donar les gracies si arribem als 300.
Però el TGV del rècord era una prova experimental, mentre que l'AVE a 300 i gràcies així com el TGV París-Estrasburg a 320 seran en servei comercial. Capisci?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc. ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Jordi Freixas wrote:Com he dit en el fil de l'arribada a BCN... encara haurem de donar les gracies si arribem als 300.
Però el TGV del rècord era una prova experimental, mentre que l'AVE a 300 i gràcies així com el TGV París-Estrasburg a 320 seran en servei comercial. Capisci?
QUE SSSIIIIIII!!! Que ja ho vaig veure, però... no m'els imagino fent una prova així amb la línia BCN - Madrid. Senzillament. I això que se suposa que són els mateixos trens. I de fet, la màquina deu ser la mateixa que la que van ficar per substituir a l'antiga 001 de l'Euromed. Però és que tampoc me l'imagino arribant a apropar-se a aquesta marca en cas de que algun dia decideixin reconvertir els Euromed en AVE.
Perquè resulta que totes les empreses constructores tenen el seu banc de proves al país d'origen (o a prop dels centres de disseny): els TGV Alstom les fan a França, els ICE Siemens a Alemanya, etc. I a Catalunya o Espanya, tot el material AV és de disseny estranger, encara que la fabricació pugui ser nacional.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc. ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver