19 milions per ampliar vestíbuls de tres estacions de la L4
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
19 milions per ampliar vestíbuls de tres estacions de la L4
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/
----------------------------------------
Quasi 19 milions per ampliar els vestíbuls de tres estacions de l'L4
EL PUNT. Barcelona.
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha adjudicat les obres de construcció d'un segon vestíbul per a les estacions de metro del Bogatell, la Llacuna i la Selva de Mar, totes de la línia 4, per un valor de 18,9 milions d'euros. L'objectiu de l'operació és adaptar les estacions a les persones amb mobilitat reduïda i preparar-les «per al creixement previst al 22@», segons la nota difosa per la Generalitat.
Es té previst iniciar les obres abans de l'estiu i duraran uns vint mesos. Les tres estacions són les que reben més afluència de gent quan es fa algun esdeveniment a la zona Fòrum, com a les festes de la Mercè, en què es va produir una situació d'autèntic col·lapse a l'L4 per la celebració d'un concert gratuït a l'esplanada del Fòrum. Segons el Departament de Política Territorial, les ampliacions serviran per millorar-hi la seguretat, ja que les estacions disposaran de dues vies d'evacuació. La construcció de l'ampliació dels vestíbuls es farà a sota d'una zona lliure d'edificis a través del mètode de pantalles.
----------------------------------------
Quasi 19 milions per ampliar els vestíbuls de tres estacions de l'L4
EL PUNT. Barcelona.
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha adjudicat les obres de construcció d'un segon vestíbul per a les estacions de metro del Bogatell, la Llacuna i la Selva de Mar, totes de la línia 4, per un valor de 18,9 milions d'euros. L'objectiu de l'operació és adaptar les estacions a les persones amb mobilitat reduïda i preparar-les «per al creixement previst al 22@», segons la nota difosa per la Generalitat.
Es té previst iniciar les obres abans de l'estiu i duraran uns vint mesos. Les tres estacions són les que reben més afluència de gent quan es fa algun esdeveniment a la zona Fòrum, com a les festes de la Mercè, en què es va produir una situació d'autèntic col·lapse a l'L4 per la celebració d'un concert gratuït a l'esplanada del Fòrum. Segons el Departament de Política Territorial, les ampliacions serviran per millorar-hi la seguretat, ja que les estacions disposaran de dues vies d'evacuació. La construcció de l'ampliació dels vestíbuls es farà a sota d'una zona lliure d'edificis a través del mètode de pantalles.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re
Hola,
Lo que había que hacer con la L4 era hacerla circular de una vez hombre, jejejeje. O por lo menos empezar a prepararla y ponerse a variar trazados de L3 y L4 además de sacar una nueva línea de todo esto en diagonal hacia Trinitat Nova y desde Drassanes.
Saludos,
Sergio
Lo que había que hacer con la L4 era hacerla circular de una vez hombre, jejejeje. O por lo menos empezar a prepararla y ponerse a variar trazados de L3 y L4 además de sacar una nueva línea de todo esto en diagonal hacia Trinitat Nova y desde Drassanes.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
- foronda 141
- N8
- Posts: 852
- Joined: Monday 14/08/2006 21:14
- Location: Poblenou
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
400 metres? Aixo son 3 travessies de l'eixample. No crec que un nou acces pugui estar tant separat de l'altre. Com a molt 200 metres.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
El que passa és que agafo la L4 a Verdaguer venint de la L5 i surto a Bogatell. A Verdaguer el "meu" accés està per cap de tren, mentre que ara a Bogatell només es pot sortir per cua. Per tant haig de caminar 100 metres per sortir. L'empresa on treballo està entre Bogatell i Llacuna, per tant haig de fer (per superfície) un altre cop els 100 metres que havia fet. Multiplica això per dos (anada i tornada), i tens els 400 metres.
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Home, ara s'enten. Es que ja pensava que volies fer quasi be un passadis d'una estacio a l'alre.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Re: Re
Ja se sap quins finals tindrà la "L4" en el futur? Trinitat Nova-Ciutat Meridiana i La Pau-Sagrera Merdiana? O bé arribarà més lluny de Sagrera? Serà circular? Això hi ha algú que sàpiga en quants anys vista?Santfeliuenc wrote:Hola,
Lo que había que hacer con la L4 era hacerla circular de una vez hombre, jejejeje. O por lo menos empezar a prepararla y ponerse a variar trazados de L3 y L4 además de sacar una nueva línea de todo esto en diagonal hacia Trinitat Nova y desde Drassanes.
Saludos,
Sergio
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Re: Re
Segons el PDI 2001-2010, no està prevista una unió L4-L11. Per l'altre extrem està previst el perllongament fins Sagrera-Meridiana, quedant la línia en forma de G, però sense tancar el cercle. I quant als terminis... bé, et dono a triar: l'Aramís Fuster o l'Oracle de Delfos?sortrens wrote:Ja se sap quins finals tindrà la "L4" en el futur? Trinitat Nova-Ciutat Meridiana i La Pau-Sagrera Merdiana? O bé arribarà més lluny de Sagrera? Serà circular? Això hi ha algú que sàpiga en quants anys vista?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
Re: Re
XD certament, com be apunta el Gugui la L4 està plantejada com Trinitat Nova - Sagrera | Meridiana. La L11 està marcada com que es preveu la intenció de perllongarla és enllà de Can Cuiàs, pero en cap cas fusionarles. I dels terminis.... Com be diu el Guigui, ves a saber, també cal dir que el tram de l'estensió de La Pau a Sagrera està dins el projecte de la L9, la tuneladora que utilitza es la mateixa i de fet sembla que fins que no acabin les obres de la L9 en tot el tram central la L4 no es podrà perllongar degut a que el tunel de la L9 serà per treure runa de la tuneladora i el tunel de la L4 l'utilitzarà la L9....Guigui wrote:Segons el PDI 2001-2010, no està prevista una unió L4-L11. Per l'altre extrem està previst el perllongament fins Sagrera-Meridiana, quedant la línia en forma de G, però sense tancar el cercle. I quant als terminis... bé, et dono a triar: l'Aramís Fuster o l'Oracle de Delfos?sortrens wrote:Ja se sap quins finals tindrà la "L4" en el futur? Trinitat Nova-Ciutat Meridiana i La Pau-Sagrera Merdiana? O bé arribarà més lluny de Sagrera? Serà circular? Això hi ha algú que sàpiga en quants anys vista?
Santfe for conseller d'obres públiques now!
Re: Re
El que faran serà fusionar L4 i L11, amb la qual cosa el tram que actualment és de la L11 es perllongarà fins a la frontera francesa passant pel Solsonès, enllaçant amb l'alta velocitat a Lió.sortrens wrote:Ja se sap quins finals tindrà la "L4" en el futur? Trinitat Nova-Ciutat Meridiana i La Pau-Sagrera Merdiana? O bé arribarà més lluny de Sagrera? Serà circular? Això hi ha algú que sàpiga en quants anys vista?
Pel que fa al final a Sagrera-Meridiana aquest tram també es perllongarà, fent de la L4 una espiral infinita que s'anirà tancant en si mateixa mentre s'endinsa més i més en la terra... Quan acabin les obres aquest tram sortirà, també en espiral i havent creuat el nucli terrestre, a l'altra banda del planeta, en un punt encara per concretar de Nova Zelanda, on s'hi erigirà un mega-macro-intercanviador amb els ferrocarrils neozelandesos. A causa de la falta d'espai a Barcelona el nou zoo es construirà allà, així com 900.000 habitatges de protecció oficial.
Segons fonts de la Generalitat i Fomento les obres estaran llestes l'any 2020, evidentment.
Cahorniverns, nicarons, magas è garuns
És que són previsions de la Generalitat i Fomento. I ja se sap què passa amb les seves previsions...metring wrote:Doncs trobo que, per la mega-chupi-obra que és, trigaran més aviat poc...
No, ara de debó: trobo una estupidesa monumental l'ensaïmada de la L4.
Last edited by Izo on Sunday 01/04/2007 21:31, edited 1 time in total.
Cahorniverns, nicarons, magas è garuns
Apart de ampliar els vestíbuls i andanes, també s'haurien d'ampliar encara més les andanes per poder posar un servei de policía que interconectés através de carretera subterrània les estacions, per si han de portar patrulles allà on hi haguin incidents. Sé que el que dic pot semblar desorbitat, però si es pensa en fer-ho de prova de moment entre les estacions que es considerin més prioritàries.
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!