Notícies línia de La Pobla de Segur
Notícia d'aquest matí:
La línia de la Pobla guanya un 50% de viatgers però els nous trens encara tardaran tres anys
La Generalitat estudia convertir la línia de la Pobla en un tren tramvia entre Lleida i Balaguer, i condiciona la compra de maquinària nova (trens) a la decisió sobre aquest projecte. El president de Ferrocarrils de la Generalitat, Joan Torres, ha dit que aquesta decisió "s'ha de madurar en un termini de 3 a 5 anys". D'altra banda, la línia de la Pobla va guanyar l'any passat més de 66.000 viatgers, ja que FGC hi va despatxar més de 204.000 bitllets. La Generalitat ha renovat bona part de la línia i la inversió prevista del 2005 al 2008 arriba als 60 milions d'euros.
--
Diari SEGRE.
La línia de la Pobla guanya un 50% de viatgers però els nous trens encara tardaran tres anys
La Generalitat estudia convertir la línia de la Pobla en un tren tramvia entre Lleida i Balaguer, i condiciona la compra de maquinària nova (trens) a la decisió sobre aquest projecte. El president de Ferrocarrils de la Generalitat, Joan Torres, ha dit que aquesta decisió "s'ha de madurar en un termini de 3 a 5 anys". D'altra banda, la línia de la Pobla va guanyar l'any passat més de 66.000 viatgers, ja que FGC hi va despatxar més de 204.000 bitllets. La Generalitat ha renovat bona part de la línia i la inversió prevista del 2005 al 2008 arriba als 60 milions d'euros.
--
Diari SEGRE.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Només tindrà avantatges si l'actual línia de la Pobla i la circulació dels trens que la recorrin no en queden afectades. Per tant, el tren-tram tindrà sentit si s'endinsa pels carrers de Lleida i Balaguer després de les respectives estacions actuals i si circula a velocitat de Rodalies pel traçat ja existent.Brill_13 wrote:Sky wrote:Notícia d'aquest matí:
La Generalitat estudia convertir la línia de la Pobla en un tren tramvia entre Lleida i Balaguer, i
Algú em pot explicar això? Quines avantatges portaria?
Per mi només te inconvenients!
Casu'm els trens trams dels pebrots!
Si es fa així, tindrà l'avantatge de que la gent que vagi de Lleida a Balaguer no hagi d'anar a l'estació lleidatano-pirinenca a peu o en un altre mode de transport si es troba en una zona propera al traçat urbà del tren-tram. El mateix passarà a Balaguer.
Aquesta idea em sembla bona sempre que el circuit urbà es trobi als extrems del recorregut, deixant la part intermèdia com a traçat "a camp obert", permetent d'aquesta manera una connexió ràpida un cop s'ha deixat la ciutat. D'exemples com aquest ja n'hi ha en altres països i des de fa temps. Se m'acut la Badner Bahn (Viena-Baden, Àustria) i la Trogener Bahn (St. Gallen-Trogen, Suïssa).
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Més novetats:
- L'edifici de l'estació de Tremp (que porta 15 anys tancat) es cedirà a l'ajuntament del municipi perquè hi instal·li un bar on es vendran bitllets (tant de tren com d'autobús). L'adjudicatari podrà ocupar el pis superior de l'edifici per viure-hi amb la seua família.
- S'inaugurarà un nou baixador a Cellers perquè és una estació freqüentada pels turistes.
- La Generalitat vol "atansar" el servei Lleida-Balaguer als usuaris de la línia Lleida-Cervera, tot i que no especifiquen de quina manera es farà.
- L'edifici de l'estació de Tremp (que porta 15 anys tancat) es cedirà a l'ajuntament del municipi perquè hi instal·li un bar on es vendran bitllets (tant de tren com d'autobús). L'adjudicatari podrà ocupar el pis superior de l'edifici per viure-hi amb la seua família.
- S'inaugurarà un nou baixador a Cellers perquè és una estació freqüentada pels turistes.
- La Generalitat vol "atansar" el servei Lleida-Balaguer als usuaris de la línia Lleida-Cervera, tot i que no especifiquen de quina manera es farà.
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
FGC té aquí una decisió complicada.
Sens dubte un tram podria aportar més viatgers tant a Balaguer com a Lleida. Altra cosa és allò del concepte de supressió de "passos a nivell"
Evidentment, la línia no s'electrificarà en els seus 90km, però podria plantejar-se fer-ho al tram Balaguer-Lleida. Dubto que s'acceptés un tran-tren dièsel passant pel mig dels carrers de Balaguer i Lleida. Així doncs, crec que FGC acabarà tenint dos tipus de combois a la línia, uns dièsel pel tram turístic i d'altres més lleugers pel tram de rodalies.
Per tant, la decisió del tipus de tracció i el calendari d'obres en cas d'electrificació ha de modelar el calendari en la comanda de trens.
Sens dubte un tram podria aportar més viatgers tant a Balaguer com a Lleida. Altra cosa és allò del concepte de supressió de "passos a nivell"
Evidentment, la línia no s'electrificarà en els seus 90km, però podria plantejar-se fer-ho al tram Balaguer-Lleida. Dubto que s'acceptés un tran-tren dièsel passant pel mig dels carrers de Balaguer i Lleida. Així doncs, crec que FGC acabarà tenint dos tipus de combois a la línia, uns dièsel pel tram turístic i d'altres més lleugers pel tram de rodalies.
Per tant, la decisió del tipus de tracció i el calendari d'obres en cas d'electrificació ha de modelar el calendari en la comanda de trens.
Brill_13 wrote:Sky wrote:Notícia d'aquest matí:
La Generalitat estudia convertir la línia de la Pobla en un tren tramvia entre Lleida i Balaguer, i
Algú em pot explicar això? Quines avantatges portaria?
Per mi només te inconvenients!
Casu'm els trens trams dels pebrots!
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Però a veure a veure a veure... amb tot això em venen varies preguntes al cap:
- En cas de construir el tren-tram aquest, quin ample pensen fer servir? Si es queden amb l'ample ibèric, perfecte. Si no... PER QUÈ COLLONS NO ADAPTAVEN DIRECTAMENT TOTA LA LÍNIA A L'AMPLE EUROPEU? (o a ample mètric, com és el que estan fent al País Valencià amb la línia que va a Quart de Poblet, la qual cosa, de fer-se realitat ho trobaria una doble animalada ja que seria la sentència de mort definitiva d'aquesta línia, de cara a possibles ampliacions, ja siguin connectar-la directament amb Europa, o a nivell nacional i estatal).
- Sobre el tema en sí de construir una línia de tren-tram a Lleida i Balaguer... com pensen fer-la competitiva com a línia de Rodalies i Regionals, si resulta que en aquestes dues poblacions perdrà molt de temps en parades (facultatives o no) per dins del nucli urbà? Bé, en el cas de Lleida... d'acord... el que és el traçat actual es deixaria exactament igual que està ara, i es construiria la línia de tranvia per l'altra banda. D'acord. Però... i a Balaguer? Com ho fem? Un canvi de traçat?
Per últim... hi ha una altra qüestió que em volta pel cap sobre el tema de connectar la línia de Cervera amb La Pobla, però al ser incompetible amb les preguntes que he formulat, ho deixo per després.
- En cas de construir el tren-tram aquest, quin ample pensen fer servir? Si es queden amb l'ample ibèric, perfecte. Si no... PER QUÈ COLLONS NO ADAPTAVEN DIRECTAMENT TOTA LA LÍNIA A L'AMPLE EUROPEU? (o a ample mètric, com és el que estan fent al País Valencià amb la línia que va a Quart de Poblet, la qual cosa, de fer-se realitat ho trobaria una doble animalada ja que seria la sentència de mort definitiva d'aquesta línia, de cara a possibles ampliacions, ja siguin connectar-la directament amb Europa, o a nivell nacional i estatal).
- Sobre el tema en sí de construir una línia de tren-tram a Lleida i Balaguer... com pensen fer-la competitiva com a línia de Rodalies i Regionals, si resulta que en aquestes dues poblacions perdrà molt de temps en parades (facultatives o no) per dins del nucli urbà? Bé, en el cas de Lleida... d'acord... el que és el traçat actual es deixaria exactament igual que està ara, i es construiria la línia de tranvia per l'altra banda. D'acord. Però... i a Balaguer? Com ho fem? Un canvi de traçat?
Per últim... hi ha una altra qüestió que em volta pel cap sobre el tema de connectar la línia de Cervera amb La Pobla, però al ser incompetible amb les preguntes que he formulat, ho deixo per després.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
No conec Balaguer, però suposo (i seria el més lògic) que mantindrien el traçat actual amb un ramal només per a tren-trams que s'endinsaria per la ciutat. L'estació actual queda a l'extrem est, per tant es desviaria cap a l'oest, acostant-se més al centre urbà.Jordi Freixas wrote:- Sobre el tema en sí de construir una línia de tren-tram a Lleida i Balaguer... com pensen fer-la competitiva com a línia de Rodalies i Regionals, si resulta que en aquestes dues poblacions perdrà molt de temps en parades (facultatives o no) per dins del nucli urbà? Bé, en el cas de Lleida... d'acord... el que és el traçat actual es deixaria exactament igual que està ara, i es construiria la línia de tranvia per l'altra banda. D'acord. Però... i a Balaguer? Com ho fem? Un canvi de traçat?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
FGC és present la fira Petitàlia de Lleida (que com el seu propi nom inspira tracta de puericultura) amb un estand on es promocionen els diversos àmbits turístics de la companyia. Allà pots agafar fulletons diversos (per ex. del Tren del Ciment i de la mateixa línia de La Pobla) i també obtindre un taló bescanviable per dos bitllets d'anada i torna Lleida - La Pobla:
Last edited by Sky on Thursday 20/08/2009 22:04, edited 1 time in total.
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
En necessito un d'aquests i un bitllet.
Si algú lleidatà és tant amable....
Si algú lleidatà és tant amable....
Sky wrote:FGC és present la fira Petitàlia de Lleida (que com el seu propi nom inspira tracta de puericultura) amb un estand on es promocionen els diversos àmbits turístics de la companyia. Allà pots agafar fulletons diversos (per ex. del Tren del Ciment i de la mateixa línia de La Pobla) i també obtindre un taló bescanviable per dos bitllets d'anada i torna Lleida - La Pobla:
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Què vols que passi? Doncs q es manté en ibèric pq FGC considera més apropiat mantenir la línia en ample ibèric per així tenir la possibilitat d'explotar trens turístics fins La Pobla, q no pas convertir-la a ample UIC q a curt-mig termini nomès serviria per a... res.Jordi Freixas wrote:Què passa amb el tema de l'ample?Jordi Freixas wrote:Això ja és una altra cosa. I sobre el tema de l'ample?