Deficiencies-millores infraestructures de renfe

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Post Reply
252-071
N7
N7

Deficiencies-millores infraestructures de renfe

Post by 252-071 »

Hola no es tracta d'un fil tipus deficiencies en el servei de renfe sinó d'un fil per tractar quines deficiencies hi a les estación o trams de línies en la xarxa de renfe operadora-adif a Catalunya.

Bé poso algunas coses-deficiencies que caldrien millorar
-Creixer l'alçada de les andanes de la majoria d'estacions de la C2 que tenen una molt baixa alçada i fa que una persona gran(o amb alguna lastimació fisica temporal) se las tingui que veure per pujar a una 447 o una 451.La alçada hauria de quedar a l'alçada de l'estriu d'una 447 i compatible amb el civia (encara que tant me fa que els posin a la C2).Passig de Gracia te les andanes molt baixes i hi ha una alçada considerable entre el estriu d'una 447 i l'andana.Aixó s'hauria de fer a totes les estacions de la C2 (també a les altres)
-En alguns trams de la C2 sud hi han traveses partides per la meitat.S'harien de canviar durant la nit
-Millorar el accesos a algunes estacions de tota catalunya.
-Per ultim millorar les subestacions que tants problemes estan ocasionant a la xarxa de rodalies.

Podeu posar mes propostes.

Salutacions
JaMiRo!
N10
N10

From Puigcerdà with love

Post by JaMiRo! »

Hola!

Hi ha molta feina a fer a la xarxa de via ampla catalana. Però bé, així, a bote pronto, se m'ocorre una actuació urgent: doble via i millora de la infraestructura (estacions, via, catenària, etc.) de la línia Barcelona-Puigcerdà. L'utilitzo diàriament i està en un estat prou deficient.

;)

Salut!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Guigui
Administrador

Post by Guigui »

I passar tota la xarxa a ample UIC! :aaa
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver

Sense educació no hi ha democràcia.
JaMiRo!
N10
N10

I...?

Post by JaMiRo! »

Guigui wrote:I passar tota la xarxa a ample UIC! :aaa
I què en fem del material rodant...? :D

Això s'ha de fer poc a poc... ;)
Guigui
Administrador

Re: I...?

Post by Guigui »

JaMiRo! wrote:
Guigui wrote:I passar tota la xarxa a ample UIC! :aaa
I què en fem del material rodant...? :D
Canviar-li els bogies, ves! Ja sé, em diràs que la majoria del material seguirà no sent apte per a gàlib UIC, però almenys eliminarem el gran impediment per a connectar-nos a la resta del continent i, mentre es vagi descatalogant el material antic, es pot passar la frontera amb material apte per a gàlib UIC.

JaMiRo!
N10
N10

...

Post by JaMiRo! »

Ui, i altres limitacions de tipus tècnic. Que canviar els bogies no és tan senzill, no... :D
Jordi Freixas

Re: From Puigcerdà with love

Post by Jordi Freixas »

JaMiRo! wrote:doble via i millora de la infraestructura (estacions, via, catenària, etc.) de la línia Barcelona-Puigcerdà.
Respecte a això, jo ja vaig dir l'altre dia en un altre fil, que em limitaria de moment, en fer la via doble fins a Ripoll, i de Ripoll en amunt, que canviin la via única. Jo crec que de moment, fins i tot afegint-hi més freqüències entre Ripoll i La Tor de Querol, no és necessària la doble via.

D'altra banda, sobre el tema freqüències, hi ha una cosa que crec que ajudaria a descongestionar alguns trens de Rodalies en hores punta sense necessitat d'utilitzar material de dos pisos:

De la mateixa manera que a la C2, hi ha trens que arriben a Sant Celoni o Maçanet, i d'altres que no passen de Granollers, jo hi afegiria alguns trens en destinació Mollet Sant Fost, i per una raó molt senzilla: en hores punta, en que tantíssimes vegades jo i tantes persones més hem hagut de suportar l'incordi d'haver d'anar enllaunats, es dóna la circumstància que és entre les parades de La Llagosta i Mollet, que hi baixa un nombre important de gent. Em sembla que ajudaria molt a descongestionar els trens en origen - destinació Granollers i Sant Celoni.
Pere
N9
N9

Post by Pere »

Jordi Freixas wrote:
JaMiRo! wrote:doble via i millora de la infraestructura (estacions, via, catenària, etc.) de la línia Barcelona-Puigcerdà.
Respecte a això, jo ja vaig dir l'altre dia en un altre fil, que em limitaria de moment, en fer la via doble fins a Ripoll, i de Ripoll en amunt, que canviin la via única. Jo crec que de moment, fins i tot afegint-hi més freqüències entre Ripoll i La Tor de Querol, no és necessària la doble via.
Jo penso que cal tenir en compte que és impossible tenir el 100% de la línia de Barcelona a Puigcerdà en doble via. Hi han trams on és impossible desdoblar.
Abans de fer això, penso que s'hauria de fer una via apartada a tots els baixadors i estacions, arreglar via i catenària, i augmentar freqüències, i despres ja se'n parlaria.
Mako448
N10
N10

Post by Mako448 »

Per andanes baixes,les de Sant Vicenç de Cladres.
I mirà que ès una estació molt gran i un enllaç R4/R7/Mitjà Distància i alguns de Llarga distància i la meva sensació està feta pols.
I a Passeig de Gràcia han de revovar les andanes ja!.
I a Sant Andreu Comtal han de fer un pas subterrani ample entre les vies i fer que el pont s'ultilizi nomès per vianants.
No sabeu el que és pujant les escales de Sant Andreu Comtal,el que vulgui baixar a les andanes i veu tota una marea de gent sortint,no pot baixar perqué les escales són estretes i a mès se li escapa el tren.
Ja m'ha passat mès d'una vegada :twisted:
I a la R4 també haurien de algunes estacions,com ara Martorell.
Guigui
Administrador

Post by Guigui »

I una altra cosa que ha de millorar urgentíssimament, tant a les estacions d'Adif com als trens de Renfe Operadora: la informació visual per l'usuari. No pot ser, com ja ha passat, que la megafonia (si se l'entén) digui una cosa, el panell de l'andana una altra, el vagó de davant una tercera i el del darrere una quarta.

252-071
N7
N7

Post by 252-071 »

Guigui wrote:I una altra cosa que ha de millorar urgentíssimament, tant a les estacions d'Adif com als trens de Renfe Operadora: la informació visual per l'usuari. No pot ser, com ja ha passat, que la megafonia (si se l'entén) digui una cosa, el panell de l'andana una altra, el vagó de davant una tercera i el del darrere una quarta.
Si, a més crec que s'haurien d'instalar a totes les estacions teleindicadors d'arribada-sortida dels trens.

Salutacions
entfe001
N10
N10

Post by entfe001 »

Mako448 wrote:Per andanes baixes,les de Sant Vicenç de Cladres.
I les de Girona mateix :|
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Pere wrote:
Jordi Freixas wrote:
Jo penso que cal tenir en compte que és impossible tenir el 100% de la línia de Barcelona a Puigcerdà en doble via. Hi han trams on és impossible desdoblar.
Abans de fer això, penso que s'hauria de fer una via apartada a tots els baixadors i estacions, arreglar via i catenària, i augmentar freqüències, i despres ja se'n parlaria.
Cert. Només desdoblant totes les parades entre Ribes i La Tor a on actualment només hi ha via única i arreclant la via, es podrien millorar substancialment les freqüències de pas i fer la línia plenament competitiva.

D'altra banda, sobre els comentaris de fer passos subterranis a estacions com Sant Andreu Comtal (o Montcada i Reixac Manresa, a on crec que hi corre bastanta més urgència que a Sant Andreu). Em sembla que en el cas de Sant Andreu Comtal, una hipotètica reforma dels passos per travessar l'estació de banda a banda hauria d'anar inevitablement d'una reforma integral de l'estació, ja que per això, és necessari eixamplar les andanes (o això, o ficar els pasos a les puntes, encara que el pas hauria de situar-se al mateix lloc a on actualment hi han els passos elevats).

D'altra banda, i en la mateixa linia de Sant Andreu Comtal, una estació que necessita urgentment una reforma INTEGRAL, aquesta és Montcada - Bifurcació; reestructuració de vies, andanes, andanes a altures òptimes, i accessos en condicions.

A l'estació de Vic, han d'acabar d'una vegada la reforma de l'estació; van soterrar la via, aprofitant la façana de l'antic edifici (això sí, amb la gracia al cul), van aixecar-hi una macro-estació aparentment adaptada als nous temps, però de taquilla hi van ficar un barracot provisional d'aquests, i així s'ha quedat des de fa ja com... 5 o 6 anys.

Al baixador de Palautordera, tant si segueix com a baixador, com si algun dia es dignen a posar-hi alguna classe de servei, no estaria de menys sanejar les andanes i el seu entorn, i utilitzar l'edifici existent per altres usos.

I de moment ho deixo aquí. Parlant de reformes, volia comentar també una cosa que he vist avui a l'estació del Prat, però aniré a veure el fil corresponent sobre el tema, per si algú ja ho ha comentat.
Mako448
N10
N10

Post by Mako448 »

Jordi Freixas wrote:D'altra banda, i en la mateixa linia de Sant Andreu Comtal, una estació que necessita urgentment una reforma INTEGRAL, aquesta és Montcada - Bifurcació; reestructuració de vies, andanes, andanes a altures òptimes, i accessos en condicions.

.
Montcada Birfuració a la línia de Sant Andreu Comtal?
Home,si segueixes el ramal de les aigües potser sí.
Guigui
Administrador

Post by Guigui »

Mako448 wrote:
Jordi Freixas wrote:D'altra banda, i en la mateixa linia de Sant Andreu Comtal, una estació que necessita urgentment una reforma INTEGRAL, aquesta és Montcada - Bifurcació; reestructuració de vies, andanes, andanes a altures òptimes, i accessos en condicions.

.
Montcada Birfuració a la línia de Sant Andreu Comtal?
Home,si segueixes el ramal de les aigües potser sí.
No voldrà dir la mateixa línia argumental?

Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Guigui wrote:No voldrà dir la mateixa línia argumental?
Podria estar parlant de la línia per on passava el Pullman Cerdanya, però bàsicament era això xD
Ecomobisostrans
N10
N10
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit

Post by Ecomobisostrans »

Vaig sentir fa temps a les noticies que a l'estacio de Nulles-Bràfim (prov.Tarragona) alguns veins s'emportaven una cadira per poder pujar al tren, ja que l'andana no estava gaire més alta que la via. A lo millor despres d'haver sortit per la tele ho han arreglat...
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Avui en dia, sortir per la tele no és garantia absoluta de que la solució estigui al caure, molt em temo...
UT596001
N10
N10

Post by UT596001 »

Ecomobisostrans wrote:Vaig sentir fa temps a les noticies que a l'estacio de Nulles-Bràfim (prov.Tarragona) alguns veins s'emportaven una cadira per poder pujar al tren, ja que l'andana no estava gaire més alta que la via. A lo millor despres d'haver sortit per la tele ho han arreglat...
Allò va sortir cap al 2000-2001, crec, i les andanes estan llavors igual d'altes que llavors.
Post Reply

Return to “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”