tancament línia de Causses (Neussargues-St.Chély)
tancament línia de Causses (Neussargues-St.Chély)
Degut a un descarrilament, a principis d´aquest mes de març s´ha tancat al servei de viatgers (de mercaderies no està massa clar, sembla que no...) el tram Neussargues-Saint Chély d´Apcher de la línia Besiers-Neussargues, oficialment "fins a que es pugui prestar servei de viatgers en condicions".
Aquest fet ha obligat a transbordar a autocars als passatgers del mític Corail "Aubrac" París-Clermont Ferrand-Saint Flour-Millau-Besiers entre les estacions de Saint Chély i Neussargues.
La via no dóna més de sí, entre Andelat i Loubaresse és un autèntic escàndol que hi poguéssin circular trens sense descarrilar més sovint.
Com diu en ROMI65, sembla el cas del pont de l´Estanguet, segona part...
Aquest fet ha obligat a transbordar a autocars als passatgers del mític Corail "Aubrac" París-Clermont Ferrand-Saint Flour-Millau-Besiers entre les estacions de Saint Chély i Neussargues.
La via no dóna més de sí, entre Andelat i Loubaresse és un autèntic escàndol que hi poguéssin circular trens sense descarrilar més sovint.
Com diu en ROMI65, sembla el cas del pont de l´Estanguet, segona part...
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Pel que he entès de Trains en voyage, a principis de mes va passar un tren de manteniment per veure en quin estat es trobava la via i es van trobar múltiples deficiències que van portar a RFF a tancar la línia perquè, segons la versió oficial, la seguretat de les circulacions no estava garantida. RFF ha iniciat un procediment d'urgència per tornar a deixar la línia en condicions abans de l'estiu.
En tot cas, l'amenaça de tancament és llunyana gràcies a una empresa siderúrgica que fa servir la línia pel transport de les seves mercaderies (les quals han sigut les causants de la degradació de la línia). Tancar la línia no només suposaria la pèrdua d'un servei públic sinó també el tancament indirecte de la siderúrgica amb la conseqüent crisi econòmica a la regió.
A més, d'aquí poc hi ha eleccions a França, així que les males notícies de serveis públics no convenen...
En tot cas, l'amenaça de tancament és llunyana gràcies a una empresa siderúrgica que fa servir la línia pel transport de les seves mercaderies (les quals han sigut les causants de la degradació de la línia). Tancar la línia no només suposaria la pèrdua d'un servei públic sinó també el tancament indirecte de la siderúrgica amb la conseqüent crisi econòmica a la regió.
A més, d'aquí poc hi ha eleccions a França, així que les males notícies de serveis públics no convenen...
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
No estic d'acord en que el tren siderúrgic es carregués la via. Ja devia estar en no gaire bon estat i justeta (o justíssima) de manteniment i els siderúrgics li han donat la puntilla.
Espero que les bones notícies de que s'arreglarà i es reobrirà es confirmin i no tinguem un Estanguet-2.
Aquesta mateixa explicació ja es va donar a la línia de Puigcerdà quan es va dir que van ser les locomotores (279) del Pullman La Cerdanya les que es van carregar la via més amunt de Ribes. La via estava (està) feta un desastre i les 22 Tm per eix de la 279 ho van acabar d'arreglar.
Les 440R, el cotxe motor son 66 Tm de tara i 82 Tm de PMA, el que representa respectivament 16,5 i 20,5 Tm per eix.
Salut !!
Espero que les bones notícies de que s'arreglarà i es reobrirà es confirmin i no tinguem un Estanguet-2.
Aquesta mateixa explicació ja es va donar a la línia de Puigcerdà quan es va dir que van ser les locomotores (279) del Pullman La Cerdanya les que es van carregar la via més amunt de Ribes. La via estava (està) feta un desastre i les 22 Tm per eix de la 279 ho van acabar d'arreglar.
Les 440R, el cotxe motor son 66 Tm de tara i 82 Tm de PMA, el que representa respectivament 16,5 i 20,5 Tm per eix.
Salut !!
Hola,
També hi va haver pressions fa uns pocs anys a la vessant francesa del transpirinenc per tancar-la; per motius de seguretat i arran del descarrilament d'un tren de viatjers, i no es va tancar. Dubto que es tanquí cap més línia a França. El procés administratiu és molt llarg, desgasta molt políticament, i primer cal demanar el permís dels ajuntaments per on passa (o quelcom així), i és clar, així no hi ha qui tanqui una línia. Es desgraciat que hi doni el vist-i-plau es torna instantàniament en cadàver polític.
Ara bé, no oblidem que els francesos varen inventar la diplomàcia. Poden allargar la reobertura molt, reobrir fent quatre xapussetes, etc. En definitiva, affaire à suivre…
També hi va haver pressions fa uns pocs anys a la vessant francesa del transpirinenc per tancar-la; per motius de seguretat i arran del descarrilament d'un tren de viatjers, i no es va tancar. Dubto que es tanquí cap més línia a França. El procés administratiu és molt llarg, desgasta molt políticament, i primer cal demanar el permís dels ajuntaments per on passa (o quelcom així), i és clar, així no hi ha qui tanqui una línia. Es desgraciat que hi doni el vist-i-plau es torna instantàniament en cadàver polític.
Ara bé, no oblidem que els francesos varen inventar la diplomàcia. Poden allargar la reobertura molt, reobrir fent quatre xapussetes, etc. En definitiva, affaire à suivre…
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
No hi ha res com els ponts "temporalment desapareguts" d'aquesta línia tant maca.
entfe001 wrote:Segons la declaració de la xarxa de RFF, la línia entre Oloron i Canfranc no està clausurada sinó tan sols amb les circulacions suspeses
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
El tren siderúrgic no és el sol culpable.
El principal culpable és RFF (i fins fa no massa SNCF), pel nul mantenimet de la línia (Calaf-Manresa es queda curta al costat de la línia de Causses i d´alguna altra del sud i del centre de França, em vé al cap Clermont-Montluçon via Volvic, amb el viaducte de les Fades que es passa a 20).
Avui he tornat d´un altre viatge a França, i a l´estació de Montréjeau he vist com una travessa es trencava al pas del Z7000 de Luchon (per als morbosos, està a unes deu passes sortint del pas inferior direcció Toulouse a l´andana 2, via 3). Evidentment, via en doble xampinyó, travesses podrides...
El principal culpable és RFF (i fins fa no massa SNCF), pel nul mantenimet de la línia (Calaf-Manresa es queda curta al costat de la línia de Causses i d´alguna altra del sud i del centre de França, em vé al cap Clermont-Montluçon via Volvic, amb el viaducte de les Fades que es passa a 20).
Avui he tornat d´un altre viatge a França, i a l´estació de Montréjeau he vist com una travessa es trencava al pas del Z7000 de Luchon (per als morbosos, està a unes deu passes sortint del pas inferior direcció Toulouse a l´andana 2, via 3). Evidentment, via en doble xampinyó, travesses podrides...
Doncs parlant de problemes de la xarxa ferroviària francesa, ahir vaig poder veure com ha cedit el pilar d'un pont entre Argelers i Elna (el de Palau de Vidre no) i com això ha causat que el pont es deformés formant una depressió a la via. Limitació temporal a 30 km/h i operaris treballant-hi fins i tot en diumenge.
No, de fet, era una línia avui tancada que anava de Boussens a Sant Girons. Des de St.Girons hauria d´haver continuat cap a Salau, Ísil, Esterri, Llavorsí, Sort i La Pobla de Segur.Jordi Freixas wrote:ai carai!!!! Així doncs, aquesta deu ser la línia amb la qual havia de connectar originalment la de la Pobla per Esterri d'Àneu, no?
La línia de Montréjeau a Luchon no es va projectar com a enllaç internacional, sinó com a accés a Luchon, vila força coneguda dins de França pels seus balnearis.
Des de l´estació de Marignac-St.Béat d´aquesta línia va existir un tramvia elèctric que anava fins al Pont de Rei.
Incidència d'avui al tram no tallat de la línia de Millau.
Què deu entendre la SNCF per un très gros problème de patinage (problema molt gros de patinatge)?Infolignes wrote:Un Corail Béziers / Clermont-Ferrand retardé
Le Corail 5940 Béziers 09h10 / Clermont Ferrand 15h53 a été victime d’un très gros problème de patinage.
Les passagers terminent leur voyage en cars et vont avoir environ 3 heures de retard à l’arrivée en Auvergne.