M'hauria agradat poder posar un enllaç a alguna notícia publicada en algun mitjà, però encara no n'ha aparegut cap sobre aquest tema.
Resulta que tot llegint un altre post en què es comenta alguna qüestió referent als taxis a Berga he pensat en els d'Olot. Vagi per endavant que no tinc cap taxi.
El cas és que us vull advertir que si algun dia passeu per Olot i confieu que podreu agafar un taxi el més probable és que us quedeu penjats. Més si sou en algun dels nombrosos punts per on no circula cap línia d'autobús, i més si és en cap de setmana, quan la freqüència de les línies de bus -l'única alternativa existent- es redueix a la mínima expressió.
D'haver-hi taxis, n'hi ha (tres o quatre, crec), però la majoria dels trajectes que fan són per a serveis sanitaris, portant pacients als centres hospitalaris de Girona que ofereixen tractaments que no ofereix l'Hospital d'Olot. Això fa que la major part del dia estiguin fent aquest tipus de serveis, molt lloables però òbviament també molt més lucratius que els trajectes que farien dins la ciutat, més curts i esporàdics. A més, no estan coordinats de cap manera (no hi ha cap centraleta que pugui controlar on para cada taxi en tot moment).
Però el que trobo lamentable de debò és el sistema de concessions de llicències no prevegi cap mena de sistema de coordinació entre els diversos taxis d'una comarca, i que impedeixi que taxistes d'un municipi puguin prestar serveis a un altre municipi proper que es trobi desatès.
Crec que fa falta una reestructuració ben a fons que permeti resoldre aquests problemes, que segurament es repeteixen a altres punts del país.