Me'n vaig a París
Bones fotos!
Unes fotos ben maques, sí senyor.
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Molt boniques les fotos! Per cert, veient la del metro que creua el pont del Sena, m'he fixat que les portes són totes equidistants, fins i tot entre vagons diferents. Vol dir que, el dia que decideixin instal·lar mampares al metro de París, ja tindran el material rodant adequat ja que, pel que he vist, es tracta de la sèrie més habitual. A més, ja la recordo de la primera vegada que vaig anar a París, el 1994.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Bueno, continuem:
PART SEGONA
Les llums del dia ens revel·len que ja ens estem acostant a París:
L'ambient ha canviat i les cases son de l'estil europeu, unifamiliars i iguals. Cada cop que ens acostem a la capital, el nombre de vies va agumentant i arribem a Gare d'Austerliz. Inmediatament després de baixar realitzem una foto d'aquesta veterana BB8000 que l'usen per fer maniobres:
Una imatje de la locomotora "nez casé" que ens ha dut de Tolouse a aquí:
Després de realitzar unes quantes fotos i una volta per l'estació ens dirigim a agafar la RERC. Previament comprem un bitllet "jeunes" de 5 zones ( l'equivalent a una T-DIA de 5 zones ) per viatjar lliurement per la RER i el metro de París. A 50km/h ens dirigim a "Chams de Mars, Tour Eifel ":
Primera impresió dels trens de 2 pisos sèrie Z5600:
Sortim a l'exterior i fotografiem una de les típiques estampes del metro de París:
Veiem la Tour Efeil i anem caminant fins l'estació "Pont de l'Alma" ( l'anterior a Chams de Mars:
I ens dirigim a Versalles River Gauche:
Fem un cop d'ull al Palau de Versalles, molt a prop de l'estació, i busquem la altre gran estació: Versalles-Chantiers:
I comprovem, que a part de que els TGV comparteixen via amb els rodalies ( cosa totalment inpensabe aquí ), el seu aspecte és dels anys 70 total i més si hi apareix una Z5300:
Agafem un rodalies "Banleau" que ens portará cap a Gare de St. Lazare, per mi una de les millors estacions de París. Però això serà a la següent part
Continuarà...
Salut,
PART SEGONA
Les llums del dia ens revel·len que ja ens estem acostant a París:
L'ambient ha canviat i les cases son de l'estil europeu, unifamiliars i iguals. Cada cop que ens acostem a la capital, el nombre de vies va agumentant i arribem a Gare d'Austerliz. Inmediatament després de baixar realitzem una foto d'aquesta veterana BB8000 que l'usen per fer maniobres:
Una imatje de la locomotora "nez casé" que ens ha dut de Tolouse a aquí:
Després de realitzar unes quantes fotos i una volta per l'estació ens dirigim a agafar la RERC. Previament comprem un bitllet "jeunes" de 5 zones ( l'equivalent a una T-DIA de 5 zones ) per viatjar lliurement per la RER i el metro de París. A 50km/h ens dirigim a "Chams de Mars, Tour Eifel ":
Primera impresió dels trens de 2 pisos sèrie Z5600:
Sortim a l'exterior i fotografiem una de les típiques estampes del metro de París:
Veiem la Tour Efeil i anem caminant fins l'estació "Pont de l'Alma" ( l'anterior a Chams de Mars:
I ens dirigim a Versalles River Gauche:
Fem un cop d'ull al Palau de Versalles, molt a prop de l'estació, i busquem la altre gran estació: Versalles-Chantiers:
I comprovem, que a part de que els TGV comparteixen via amb els rodalies ( cosa totalment inpensabe aquí ), el seu aspecte és dels anys 70 total i més si hi apareix una Z5300:
Agafem un rodalies "Banleau" que ens portará cap a Gare de St. Lazare, per mi una de les millors estacions de París. Però això serà a la següent part
Continuarà...
Salut,
De fet, crec que hi ha a alguna estació on, a mode de prova, han instal·lat "semimampares", això és, unes mampares d'1,5 metres aprox. Hi vaig veure imatges a http://www.ratp.frGuigui wrote:Vol dir que, el dia que decideixin instal·lar mampares al metro de París, ja tindran el material rodant adequat ja que, pel que he vist, es tracta de la sèrie més habitual.
TERCERA PART
Sortim de Versalles-Chantiers, una bona estació per realitzar fotografies, doncs hi ha molta varietat de material i una bona recta, si es té un bon zoom, i ens dirigim a Gare de St Làzare, però abans parant a Nom-la-Brechete per agafar una unitat Z5400, que pels que us agradi, sona més o menys igual que un 1000 de TMB ( com es nota que és Brown-Boveri 8) ) i ens dirigim a l'antiga i espectacular Gare de St Làzare:
Podem veure una impresionant avinguda de vies que transcurreix pel mig de París, totalment espectacular, i, clar está, com bons europeus que són, la gent no demana el soterrament d'aquesta avinguda ni de l'estació:
Una locomotora de la sèrie 17000 encarregada de traccionar una branca de rodalies de 2 pisos i de 7 cotxes ( contant el cotxe pilot ) estacionada en una de les vies de l'estació:
Un Corail amb una locomotora 16000 amb decoració "en voyage" sota la inmensa marquesina:
Per acabar, ens dirigim a l'estació subterrànea Haussmann-St Lazare, inici de la RER E, on agafarem un tren que ens durá a Bondy, on hi ha una especie de Tren-Tram-pseudo-tranvia. L'estació es bastant moderna:
Arribats a Bondy, agafem aquest extrany tranvia servit per aquests models "Avanto" de Siemens:
Dic extrany ja que en teoria pot anar a 70km/h, però la quantitat de estacions i passos a nivell sense barreres fa que durant tot el recorregut es vagi a 50km/h i 30km/h a pesar d'anar en una via separada dels carrers. Els 70km/h només s'agafen a la punta de la curta via.
Arribem a Aulnay-Sous-Bois, fi de la linia de tranvia. Prenem un RER B que ens durá a Gare Du Nord. A Gare du Nord Podem observar el megapanell d'arribades i sortides. A Espanaya només seria posible si aquest panell fos compartit amb trens i autobusos ( com pasa a Huesca ):
Veiem també un Eurostar, però malauradament cap Thalis ni cap tren d'aquests:
Veient el poc moviment de trens importants en aquesta hora, ens dirigim a Gare de l'Est, situada pràcticament al costat de Gare du Nord i casi amb la mateixa espectacularitat que St Lazare. Un TGV aquecaba d'arribar a aquesta estació:
Més cap al mig trobem la primera branca RIO que veiem amb locomotora dièsel i inmobilitzada amb un banderí Vermell :
La locomotora titular de la mateixa branca RIO de rodalies igual d'inmobilitzada:
Més locomotores dièsels:
Un tren de 2 pisos més modern aturat a l'estació:
Aprofitem per dinar i enterar-nos d'una circulació molt especial...
Continuarà...
Salut,
Sortim de Versalles-Chantiers, una bona estació per realitzar fotografies, doncs hi ha molta varietat de material i una bona recta, si es té un bon zoom, i ens dirigim a Gare de St Làzare, però abans parant a Nom-la-Brechete per agafar una unitat Z5400, que pels que us agradi, sona més o menys igual que un 1000 de TMB ( com es nota que és Brown-Boveri 8) ) i ens dirigim a l'antiga i espectacular Gare de St Làzare:
Podem veure una impresionant avinguda de vies que transcurreix pel mig de París, totalment espectacular, i, clar está, com bons europeus que són, la gent no demana el soterrament d'aquesta avinguda ni de l'estació:
Una locomotora de la sèrie 17000 encarregada de traccionar una branca de rodalies de 2 pisos i de 7 cotxes ( contant el cotxe pilot ) estacionada en una de les vies de l'estació:
Un Corail amb una locomotora 16000 amb decoració "en voyage" sota la inmensa marquesina:
Per acabar, ens dirigim a l'estació subterrànea Haussmann-St Lazare, inici de la RER E, on agafarem un tren que ens durá a Bondy, on hi ha una especie de Tren-Tram-pseudo-tranvia. L'estació es bastant moderna:
Arribats a Bondy, agafem aquest extrany tranvia servit per aquests models "Avanto" de Siemens:
Dic extrany ja que en teoria pot anar a 70km/h, però la quantitat de estacions i passos a nivell sense barreres fa que durant tot el recorregut es vagi a 50km/h i 30km/h a pesar d'anar en una via separada dels carrers. Els 70km/h només s'agafen a la punta de la curta via.
Arribem a Aulnay-Sous-Bois, fi de la linia de tranvia. Prenem un RER B que ens durá a Gare Du Nord. A Gare du Nord Podem observar el megapanell d'arribades i sortides. A Espanaya només seria posible si aquest panell fos compartit amb trens i autobusos ( com pasa a Huesca ):
Veiem també un Eurostar, però malauradament cap Thalis ni cap tren d'aquests:
Veient el poc moviment de trens importants en aquesta hora, ens dirigim a Gare de l'Est, situada pràcticament al costat de Gare du Nord i casi amb la mateixa espectacularitat que St Lazare. Un TGV aquecaba d'arribar a aquesta estació:
Més cap al mig trobem la primera branca RIO que veiem amb locomotora dièsel i inmobilitzada amb un banderí Vermell :
La locomotora titular de la mateixa branca RIO de rodalies igual d'inmobilitzada:
Més locomotores dièsels:
Un tren de 2 pisos més modern aturat a l'estació:
Aprofitem per dinar i enterar-nos d'una circulació molt especial...
Continuarà...
Salut,
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Estètica de màquines
Si les 7200 ja són ben lletges, amb el frontal enfonsat, les 17200 encara aconsegueixen superar-les, amb la seva còfia.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Jordi, si em permets la correcció...vam canviar de tren a La Défense (on acaba el tramvia T2) a una unitat Z6400 que no són Brown-Boveri (crec), tot i que sonen molt semblant. I les fotos...QUE MAQUES!!!!!! EN VOLEM MÉS!!!! xDDDDJordilar wrote:Sortim de Versalles-Chantiers, una bona estació per realitzar fotografies, doncs hi ha molta varietat de material i una bona recta, si es té un bon zoom, i ens dirigim a Gare de St Làzare, però abans parant a Nom-la-Brechete per agafar una unitat Z5400, que pels que us agradi, sona més o menys igual que un 1000 de TMB ( com es nota que és Brown-Boveri 8) ) i ens dirigim a l'antiga i espectacular Gare de St Làzare
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Ja he trobat el fil a on es parla del .tren antic que circula al metro de Paris
Ah, una cosa que s'ha dit per aquí amb la qual discrepo. Té a veure amb el fet que a París "són europeus i no soterren les línies". No sé si és en Jordilar que ho ha dit (ho estic posant de memòria, o sigui que algú em corregeixi si vaig errat), però sigui qui sigui, que m'expliqui com s'ho faria actualment per treure a la superfície les línies que circulen per Barcelona (o si més no, les estacions de Sants i la futura Sagrera), per tal de ser europeus.
Sí, ja sé que tampoc es tracta de soterrar-ho absolutament tot, però... a Barcelona per exemple, no sé si li queda massa espai.
Sí, ja sé que tampoc es tracta de soterrar-ho absolutament tot, però... a Barcelona per exemple, no sé si li queda massa espai.
La conya és que allà no s'ho han plantejat mai, excepte en casos inevitables (la major part del RER dins de Paris va soterrat). Però és que si vas al google earth veuràs unes grans taques marrons dins la ciutat, i no és res més que vies que van a les grans estacions. Aquí ja haurien demanat el soterrament fa anys i panys. I és més, a Versailles hi ha 3 estacions, una d'elles força gran, i en general força vies per aquí i per allà...doncs jo no recordo haver vist ni gaires passos inferiors/superiors per a cotxes ni cartells de "Soterrament total ARA!". La mentalitat que tenen és molt diferent...Jordi Freixas wrote:Ah, una cosa que s'ha dit per aquí amb la qual discrepo. Té a veure amb el fet que a París "són europeus i no soterren les línies". No sé si és en Jordilar que ho ha dit (ho estic posant de memòria, o sigui que algú em corregeixi si vaig errat), però sigui qui sigui, que m'expliqui com s'ho faria actualment per treure a la superfície les línies que circulen per Barcelona (o si més no, les estacions de Sants i la futura Sagrera), per tal de ser europeus.
Sí, ja sé que tampoc es tracta de soterrar-ho absolutament tot, però... a Barcelona per exemple, no sé si li queda massa espai.
Realment hi ha força alçada, però és que el tren queda totalment nivellat. Deu haver un metre d'alçada i escatx, més o menys. Els trens que arriben a Haussmann són les MI2N/Z22500. Més avall pots veure una foto de'n Jordilar, presa a Gare de l'Est. És la de dos pisos quasi blanca.aim wrote:Per cert, a la foto de l'estació de Haussmann-St Lazare m'he fixat que entre la via i la part superior de l'andana hi ha MOLTA alçada (potser m'ho sembla a mi només). Quin tipus de tren hi circula per allà?
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
No m'has entès. Allà el que tenen al descobert són les grans estacions i els seus accesos, però no les poques línies que transcorren per dins la ciutat. Per a que m'entenguis, imagina't Sants com una estació en cul de sac, i a l'altre extrem Sagrera. Els accesos totalment descoberts, però amb una quantitat molt més grossa de vies. I els túnels que transcorren per dins la ciutat, soterrats. Més o menys com Madrid i el Tunel de la Risa. Però la diferència és que aquí es demanen soterraments a Terrassa, Sabadell, El Prat (ja executats), Montcada, St. Feliu de Llobregat, el maresme... Allà no, hi ha qui davant de casa té línies per les quals hi passen trens cada minut i no diuen res...Jordi Freixas wrote:Home, no sé com és París. Encara no hi he anat, però... Barcelona, tot i estar gran part de la infraestructura ferroviaria soterrada, la veig saturada. Imagina't que al carrer Aragó, per exemple, les vies seguíssin estant al descobert (o a Plaça Catalunya, és igual).
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Home... en el cas de Sabadell i Terrassa, també hi ha força afluència de trànsit. No sé com es podria compatibilitzar. En altres casos, no ho sé. Però en el cas de Vic, per exemple... (i malgrat les obejccions que tinc sobre l'obra que s'ha fet) m'agrada més que abans, tant deixada com estava la pobra estació.