Adif puja la tensió de l'electrificació de les LAV

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Post Reply
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Adif puja la tensió de l'electrificació de les LAV

Post by entfe001 »

Mirant el PDF de la declaració de la xarxa m'he trobat amb la sorprenent dada de l'important augment de la tensió de l'electrificació de les línies d'alta velocitat:

Image

No sé si l'Alstom haurà rebut ja algun encàrrec d'algun hipotètic nou operador per tal de construir noves motrius a 250.000 V. Renfe ja haurà adaptat el seu parc mòbil apte per a 25 kV?

Podeu trobar aquesta errata a la pàgina 23 d'aquest PDF, que correspon als annexos de la declaració de la xarxa d'Adif.

P.S: Es troba a faltar un plànol detallat com el de la RFF pel territori francès
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Re: Adif puja la tensió de l'electrificació de les LAV

Post by liniadelRipollés »

Tranquil, existeix un document on l'ample de via de la línia de La Pobla és de 1668m.

No cal dir que els túnels són immensos i la travessa es bibloc...

entfe001 wrote:Mirant el PDF de la declaració de la xarxa m'he trobat amb la sorprenent dada de l'important augment de la tensió de l'electrificació de les línies d'alta velocitat:

Image

No sé si l'Alstom haurà rebut ja algun encàrrec d'algun hipotètic nou operador per tal de construir noves motrius a 250.000 V. Renfe ja haurà adaptat el seu parc mòbil apte per a 25 kV?

Podeu trobar aquesta errata a la pàgina 23 d'aquest PDF, que correspon als annexos de la declaració de la xarxa d'Adif.

P.S: Es troba a faltar un plànol detallat com el de la RFF pel territori francès
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Jordilar

Post by Jordilar »

Caram!

Existèixen vies 1'5KV d'Adif?? :x















M'autoresponc a mi mateix: Sí, la línia de Cercedilla a Cotos.

Salut,
davida
N9
N9
Posts: 1800
Joined: Wednesday 04/05/2005 15:46
Contact:

Post by davida »

Jordilar wrote:Caram!
Existèixen vies 1'5KV d'Adif?? :x
M'autoresponc a mi mateix: Sí, la línia de Cercedilla a Cotos.
A mes a mes del trams:
- Portbou - Frontera Francesa (Cerbere)
- Puigcerdà - Frontera Francesa (La Tor)
- Irun - Frontera Francesa (Hendaye)
Que malgrat son utilitzat nomes per trens francesos (i els talgos) son administrats per Adif
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Re: Adif puja la tensió de l'electrificació de les LAV

Post by entfe001 »

liniadelRipollés wrote:Tranquil, existeix un document on l'ample de via de la línia de La Pobla és de 1668m.

No cal dir que els túnels són immensos i la travessa es bibloc...
Un carril a cada llera de la Noguera Pallaresa, pantans inclosos :riure
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Post by Guigui »

davida wrote:A mes a mes del trams:
- Portbou - Frontera Francesa (Cerbere)
- Puigcerdà - Frontera Francesa (La Tor)
- Irun - Frontera Francesa (Hendaye)
Que malgrat son utilitzat nomes per trens francesos (i els talgos) son administrats per Adif
Però bé arriben regionals de Renfe a Cervera i La Tor!
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
davida
N9
N9
Posts: 1800
Joined: Wednesday 04/05/2005 15:46
Contact:

Post by davida »

Guigui wrote:
davida wrote:A mes a mes del trams:
- Portbou - Frontera Francesa (Cerbere)
- Puigcerdà - Frontera Francesa (La Tor)
- Irun - Frontera Francesa (Hendaye)
Que malgrat son utilitzat nomes per trens francesos (i els talgos) son administrats per Adif
Però bé arriben regionals de Renfe a Cervera i La Tor!
Jo he completat el llistat de linies d'Adif a 1500v, pero aquests 3 trams son en via doble, una via en ample UIC i 1500v i l'altre en ample iberic a 3000v.
En aquests trams la via a 1500v nomes es utilitzada per trens francesos i els talgo internacionals.
Jordilar

Post by Jordilar »

Però en cap cas el tram d'ample ibèric per on circulen trens espanyols es a 1500V, no?

Salut,
davida
N9
N9
Posts: 1800
Joined: Wednesday 04/05/2005 15:46
Contact:

Post by davida »

Jordilar wrote:Però en cap cas el tram d'ample ibèric per on circulen trens espanyols es a 1500V, no?
Salut,
La resposta a la teva pregunta es si :D :D :D

A la xarxa Adif actualment no. Els ultims casos que conec son el BPT (Bilbao - Portugalet - Triano) que va ser elevat a 3000v a mitjans dels anys 90.
Fins a principis dels 90, no recordo les dates, el tram internacional Puigcerdà - La Tour es feia a 1500v en els 2 amples. Les suisses funcionaven a 1500v amb les prestacions reduides. El Pullman Cerdanya tenia que anar amb una 279 bitensió per arribar a La Tor.

Pero hi ha una altres linia d'ample iberic que encara es circula a 1500v
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Post by UT596001 »

davida wrote:Pero hi ha una altres linia d'ample iberic que encara es circula a 1500v
No és tota la xarxa ja a 3000v?
davida
N9
N9
Posts: 1800
Joined: Wednesday 04/05/2005 15:46
Contact:

Post by davida »

UT596001 wrote:
davida wrote:Pero hi ha una altres linia d'ample iberic que encara es circula a 1500v
No és tota la xarxa ja a 3000v?
De quina xarxa parles? Com ja he dit a la xarxa Adif no, pero hi ha vida fora de Renfe/Adif a 1500V i ample iberic.
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

Home, en el seu moment aquesta línia sí que va passar, per error administratiu, a Renfe :)
User avatar
Proastiakos
N5
N5
Posts: 147
Joined: Wednesday 31/01/2007 4:10
Location: Badalona

Post by Proastiakos »

davida wrote:
UT596001 wrote:
davida wrote:Pero hi ha una altres linia d'ample iberic que encara es circula a 1500v
No és tota la xarxa ja a 3000v?
De quina xarxa parles? Com ja he dit a la xarxa Adif no, pero hi ha vida fora de Renfe/Adif a 1500V i ample iberic.
La L1 del metro de BCN, o antic "Transversal"??

:P
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Post by UT596001 »

davida wrote:
UT596001 wrote:
davida wrote:Pero hi ha una altres linia d'ample iberic que encara es circula a 1500v
No és tota la xarxa ja a 3000v?
De quina xarxa parles? Com ja he dit a la xarxa Adif no, pero hi ha vida fora de Renfe/Adif a 1500V i ample iberic.
Ostres, no hi he pensat en la L1!!! :x
User avatar
He2/2
N4
N4
Posts: 63
Joined: Wednesday 28/09/2005 23:00
Location: Viladecavalls (Vallès Occidental)
Contact:

Post by He2/2 »

Suposo que "via única a 1500 V." d'ADIF, només hi ha el cercedilla-Los Cotos
Post Reply

Return to “Ferrocarril en general”