Ahir el vaig anar a veure. Vaig agafar el L6 a Sarrià a les 9:05. Venia de Reina Elisenda i anava a tope, a Sarrià es va buidar i va tornar cap a Reina Elisenda amb 7 o 8 viatgers. Pero dir. Sarria potser n'hi anaven 200 o 300. El que vull dir amb aixo es que realment a Reina Elisenda l'agafa gent i que per res s'hauria de tancar com vaig sentir algun cop que alguns proposaven. Lo que s'hauria de fer es connectar l'Av.Foix amb el Pg.Reina Elisenda amb escales i ascensor, que es una vergonya que creuant-se com es creuen es tingui que anar a voltar per Duquesa d'Orleans.FGC wrote:Es posa en servei un nou accés a l’estació de
Reina Elisenda d’FGC
Avui es posa en servei un nou accés a l’estació de Reina Elisenda d’FGC
a l’avinguda J.V.Foix i la reforma de l’accés del carrer Duquessa
d’Orleans, que s’ha adaptat per aconseguir una estació accessible per
persones amb mobilitat reduïda.
Barcelona, 26 de març de 2007
L’estació de Reina Elisenda d’FGC disposa, des d’avui, d’un segon accés ubicat a l’avinguda
J.V. Foix i d’un accés millorat al carrer Duquessa d’Orleans. El cost d’aquestes actuacions ha
estat de 2,4 milions d’euros. El resultat final és una estació moderna, segura i adaptada a les
necessitats de les persones amb mobilitat reduïda.
Nou accés avinguda J.V. Foix
L’actuació, realitzada per FGC, inclou la creació d’un nou vestíbul que enllaça amb l’andana per
l’extrem oposat a l’accés actual mitjançant dos ascensors, que el fan accessible per a tothom, i
unes escales fixes. Els dos ascensors, que tenen una capacitat màxima per a 16 persones,
esdevenen el mitjà principal de connexió de l’andana amb el vestíbul.
El projecte té per objectiu donar la màxima il·luminació natural a aquest accés i garantir la
seguretat dels usuaris. Per tal d’aconseguir-ho s’ha creat un espai a triple alçada que uneix
visualment el nivell de les andanes amb el nivell del vestíbul, separats per un desnivell de 10,5
metres. Així mateix, els ascensors s’han dissenyat amb tancament de vidre transparent i els
replans de les escales s’han pensat com a balcons sobre aquest espai.
El model de gestió de l’estació segueix el model automatitzat implantat per FGC a tota la xarxa.
El nou accés disposa de dues màquines auto-expenedores i càmeres de vigilància
connectades permanentment al Centre de Supervisió d’Estacions, per a l’assistència a les
estacions, i al Centre d’Informació als Clients.
Accés carrer Duquessa d’Orleans
A part d’aquesta actuació, GISA s’ha encarregat de reformar l’accés del carrer Duquessa
d’Orleans amb l’objectiu principal de millorar l’accessibilitat i adaptar-lo a les necessitats de les
persones amb mobilitat reduïda.
Per aconseguir-ho, s’han construït dos ascensors (un del carrer al vestíbul i un altre del vestíbul
a l’andana) i unes noves escales que comuniquen el vestíbul amb el passeig Reina Elisenda. A
més, s’ha adaptat l’escalinata d’accés des del carrer Duquesa d’Orleans.
Finalment, també s’ha aprofitat per actualitzar diverses instal·lacions de la mateixa estació, com
podrien ser les portes d’accés i la centraleta d’incendis. També s’han posat encaminaments per
invidents.
Premsa FGC http://www.fgc.cat Tel. 93 366 31 81/93 366 34 76
Nou vestibul a Reina Elisenda
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Nou vestibul a Reina Elisenda
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Re: Nou vestibul a Reina Elisenda
Tampoc és tanta volta baixar per les escales de FGC fins a Orleans i anar a trobar Foix per MendelEcomobisostrans wrote:Lo que s'hauria de fer es connectar l'Av.Foix amb el Pg.Reina Elisenda amb escales i ascensor, que es una vergonya que creuant-se com es creuen es tingui que anar a voltar per Duquesa d'Orleans.
Sí, però a més de la mobilitat dels veïns de la zona, i ara que no hi ha ni L12 ni ampliació de la L6, en el cas dels usuaris de la L6 que volen continuar en direcció a la Ctra. d'Esplugues, ja sigui a peu o amb autobús, no estaria malament poder sortir pel vestíbul de l'Av. J. V. Foix i arribar directament davant la parada de les línies 22, 64 i 75 del Pg. de la Reina Elisenda, i el mateix en trajecte invers. Jo vaig estar molts anys sofrint-ho cada matí i cada tarda...entfe001 wrote:Tampoc és tanta volta baixar per les escales de FGC fins a Orleans i anar a trobar Foix per Mendel
"L6" i "L12"
Finalment que passarà amb el projecte d'allargar la "L6"?
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Re: "L6" i "L12"
Pel que tinc entès, no hi ha absolutament res en ferm. Però amb tants alcaldes del Baix Llobregat que van de rebaixes metreres, ves a saber si l'hi acabaran estirant, cosa que, sigui dit de passada no aniria gens malament. En aquest sentit, seria molt sensat un traçat Pedralbes-Pont d'Esplugues-Ctra. de Cornellà-Hospital Comarcal/TV3-St. Joan Despí-St. Boi. Per exemple.sortrens wrote:Finalment que passarà amb el projecte d'allargar la "L6"?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Estem en l'història de sempre: Si tots els pobles del costat de Barcelona fossin una mateixa ciutat no hi hauria el problema aquest de tants alcaldes discutint. Per una altre part entenen que l'única ciutat no és una realitat aleshores hem d'entendre que l'àrea Metropolitana de Barcelona amb els seus 36 municipis i 4 milions d'habitants necessitan un metro únic, allargar la "L6" i les altres a tots els "36 municipis germans" que respectant la seva independència com ajuntaments han de saber cedir més al govern de l'àrea metropolitana en tema de transports. Després està també l'història de sempre de si els FGC son trens o son metros... Tant fa si volem anomenar aquestes línies suburbanes metro o tren perquè el més important es allargar aquestes línies, posar-lis freqüències de pas de 1-2 minuts i posar si calgués trens locals per la zona 1 i 2 i trens exprés per la zones 3 i 4. I estic d'acord en que existeixin companyies diferents com FGC o TMB.
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!