Adif puja la tensió de l'electrificació de les LAV
Adif puja la tensió de l'electrificació de les LAV
Mirant el PDF de la declaració de la xarxa m'he trobat amb la sorprenent dada de l'important augment de la tensió de l'electrificació de les línies d'alta velocitat:
No sé si l'Alstom haurà rebut ja algun encàrrec d'algun hipotètic nou operador per tal de construir noves motrius a 250.000 V. Renfe ja haurà adaptat el seu parc mòbil apte per a 25 kV?
Podeu trobar aquesta errata a la pàgina 23 d'aquest PDF, que correspon als annexos de la declaració de la xarxa d'Adif.
P.S: Es troba a faltar un plànol detallat com el de la RFF pel territori francès
No sé si l'Alstom haurà rebut ja algun encàrrec d'algun hipotètic nou operador per tal de construir noves motrius a 250.000 V. Renfe ja haurà adaptat el seu parc mòbil apte per a 25 kV?
Podeu trobar aquesta errata a la pàgina 23 d'aquest PDF, que correspon als annexos de la declaració de la xarxa d'Adif.
P.S: Es troba a faltar un plànol detallat com el de la RFF pel territori francès
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Adif puja la tensió de l'electrificació de les LAV
Tranquil, existeix un document on l'ample de via de la línia de La Pobla és de 1668m.
No cal dir que els túnels són immensos i la travessa es bibloc...
No cal dir que els túnels són immensos i la travessa es bibloc...
entfe001 wrote:Mirant el PDF de la declaració de la xarxa m'he trobat amb la sorprenent dada de l'important augment de la tensió de l'electrificació de les línies d'alta velocitat:
No sé si l'Alstom haurà rebut ja algun encàrrec d'algun hipotètic nou operador per tal de construir noves motrius a 250.000 V. Renfe ja haurà adaptat el seu parc mòbil apte per a 25 kV?
Podeu trobar aquesta errata a la pàgina 23 d'aquest PDF, que correspon als annexos de la declaració de la xarxa d'Adif.
P.S: Es troba a faltar un plànol detallat com el de la RFF pel territori francès
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
A mes a mes del trams:Jordilar wrote:Caram!
Existèixen vies 1'5KV d'Adif??
M'autoresponc a mi mateix: Sí, la línia de Cercedilla a Cotos.
- Portbou - Frontera Francesa (Cerbere)
- Puigcerdà - Frontera Francesa (La Tor)
- Irun - Frontera Francesa (Hendaye)
Que malgrat son utilitzat nomes per trens francesos (i els talgos) son administrats per Adif
Re: Adif puja la tensió de l'electrificació de les LAV
Un carril a cada llera de la Noguera Pallaresa, pantans inclososliniadelRipollés wrote:Tranquil, existeix un document on l'ample de via de la línia de La Pobla és de 1668m.
No cal dir que els túnels són immensos i la travessa es bibloc...
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Però bé arriben regionals de Renfe a Cervera i La Tor!davida wrote:A mes a mes del trams:
- Portbou - Frontera Francesa (Cerbere)
- Puigcerdà - Frontera Francesa (La Tor)
- Irun - Frontera Francesa (Hendaye)
Que malgrat son utilitzat nomes per trens francesos (i els talgos) son administrats per Adif
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Jo he completat el llistat de linies d'Adif a 1500v, pero aquests 3 trams son en via doble, una via en ample UIC i 1500v i l'altre en ample iberic a 3000v.Guigui wrote:Però bé arriben regionals de Renfe a Cervera i La Tor!davida wrote:A mes a mes del trams:
- Portbou - Frontera Francesa (Cerbere)
- Puigcerdà - Frontera Francesa (La Tor)
- Irun - Frontera Francesa (Hendaye)
Que malgrat son utilitzat nomes per trens francesos (i els talgos) son administrats per Adif
En aquests trams la via a 1500v nomes es utilitzada per trens francesos i els talgo internacionals.
La resposta a la teva pregunta es siJordilar wrote:Però en cap cas el tram d'ample ibèric per on circulen trens espanyols es a 1500V, no?
Salut,
A la xarxa Adif actualment no. Els ultims casos que conec son el BPT (Bilbao - Portugalet - Triano) que va ser elevat a 3000v a mitjans dels anys 90.
Fins a principis dels 90, no recordo les dates, el tram internacional Puigcerdà - La Tour es feia a 1500v en els 2 amples. Les suisses funcionaven a 1500v amb les prestacions reduides. El Pullman Cerdanya tenia que anar amb una 279 bitensió per arribar a La Tor.
Pero hi ha una altres linia d'ample iberic que encara es circula a 1500v
- Proastiakos
- N5
- Posts: 147
- Joined: Wednesday 31/01/2007 4:10
- Location: Badalona
La L1 del metro de BCN, o antic "Transversal"??davida wrote:De quina xarxa parles? Com ja he dit a la xarxa Adif no, pero hi ha vida fora de Renfe/Adif a 1500V i ample iberic.UT596001 wrote:No és tota la xarxa ja a 3000v?davida wrote:Pero hi ha una altres linia d'ample iberic que encara es circula a 1500v