Estació de França ---> França
Estació de França ---> França
Avui he passat per l'Estació de França i he recordat, quan de petit, veia tot de Talgo III i d'altrens trens.
Per on sortien de BCN? es a dir, per quines vies/túnels passaven per sortir de BCN direcció nord? Per exemple, per anar a París o Ginebra (crec que el IIIRD hi anava).
Parlo dels anys 80s aprox, abans que al '89 passesin les rodalies al túnel de Plaça Catalunya i començes la reducció d'activitat dels 90s.
Vox
Per on sortien de BCN? es a dir, per quines vies/túnels passaven per sortir de BCN direcció nord? Per exemple, per anar a París o Ginebra (crec que el IIIRD hi anava).
Parlo dels anys 80s aprox, abans que al '89 passesin les rodalies al túnel de Plaça Catalunya i començes la reducció d'activitat dels 90s.
Vox
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
Sempre hi han hagut dues sortides:
E.França a Passeig de Gràcia
E.França a Clot Aragó
I de aquí fins a on anèssin. Per anar a França era E.França-Passeig de Gràcia-Portbou i fins al destí...
E.França a Passeig de Gràcia
E.França a Clot Aragó
I de aquí fins a on anèssin. Per anar a França era E.França-Passeig de Gràcia-Portbou i fins al destí...
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
Per tant eran tres sortides... Suposo que aquesta que dius que anava directament a Badalona era la que tenía parada a la desapareguda estació del Poble Nou. Quan existia l'antiga estació de "Cercanias" al costat de l'estació de França t'enrecordes?entfe001 wrote:I la línia de la marina que connectava directament EdF amb Badalona (i també amb Sant Andreu Comtal via el triangle ferroviari).
Aquesta línia va deixar d'existir per donar pas a la Ronda Litoral.
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
- BCN Término
- N5
- Posts: 128
- Joined: Sunday 09/04/2006 23:44
- Location: Allà ón ja no hi queda cap 1000
Exacte, bàsicament pq si fos aixií, arrivarien a PdG en direcció sud, mentre França està cap el nord.BCN Término wrote:Els trens que sortint de la estació de França viatjaven cap al nord, no passaven mai per Passeig de Gràcia, com tampoc ho fan avui dia.Per anar a França era E.França-Passeig de Gràcia-Portbou i fins al destí...
Salutacions.
BCN Término.
Alex Reyes.
Vox
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
Sí, però aquesta 3a sortida era pels rodalies de la C1. Fins el 1989, segons he tingut entès sempre, (o 1987 pq en aquest fòrum algún defensava aquesta data, crec, i amb proves), efectivament sorties de EdF amb una 438 o una 440 i anaves primer a Poble Nou i després a Sant Adrià, Badalona i ja pel Maresme.sortrens wrote:Per tant eran tres sortides... Suposo que aquesta que dius que anava directament a Badalona era la que tenía parada a la desapareguda estació del Poble Nou. Quan existia l'antiga estació de "Cercanias" al costat de l'estació de França t'enrecordes?entfe001 wrote:I la línia de la marina que connectava directament EdF amb Badalona (i també amb Sant Andreu Comtal via el triangle ferroviari).
Aquesta línia va deixar d'existir per donar pas a la Ronda Litoral.
Suposo que algún cop es deuria desviar un Talgo per aquest recorregut.
Vox
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
Bé però la línia que va a tortosa que surt de l'Estació de França si passa per Passeig de Gràcia. I les línias que surtien de l'estació desapareguda "cercanias" eran només rodalies con ho diu la paraula i els que surtien de E.França eran regionals, suburbans i els que anàvent a França.BCN Término wrote:Els trens que sortint de la estació de França viatjaven cap al nord, no passaven mai per Passeig de Gràcia, com tampoc ho fan avui dia.Per anar a França era E.França-Passeig de Gràcia-Portbou i fins al destí...
Salutacions.
BCN Término.
Alex Reyes.
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
Aprop de l'estació del Poble Nou habien uns tallers molt importants de Renfe. M'enrecordo que les vies d'aquesta linia pasaven tocant el cementiri de l'EST.
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
- BCN Término
- N5
- Posts: 128
- Joined: Sunday 09/04/2006 23:44
- Location: Allà ón ja no hi queda cap 1000
A veure:
A la pregunta, per ón sortien els trens que anaven a França desde la estació de França ?, la resposta no pot ser mai per el baixador del Passeig de Gràcia, ja que està en direcció contraria. La resposta es per la linia de Granollers, Massanet, Girona, Figueres, Portbou, es a dir, cap al nord per el interior.
Per Passeig de Gràcia passaven tots els trens amb direcció sud, cap a Tarragona, Valencia, Saragossa, Madrid, ja anessin per Vilanova o per Vilafranca, es a dir, per la costa o per l´interior.
La estació de frança ha vist sortir i arribar trens de rodalies, regionals, expressos, correus, mercaderies, trens internacionals etc.., depenent de la época.
Els tallers a que et refereixes al costat de la estació del Poble nou era, ni mes ni menys, que el dipósit de locomotores de MZA a Barcelona, y per extensió de la estació de frança i de la estació de mercaderies a la Sagrera.
Salutacions.
BCN Término.
Alex Reyes.
A la pregunta, per ón sortien els trens que anaven a França desde la estació de França ?, la resposta no pot ser mai per el baixador del Passeig de Gràcia, ja que està en direcció contraria. La resposta es per la linia de Granollers, Massanet, Girona, Figueres, Portbou, es a dir, cap al nord per el interior.
Per Passeig de Gràcia passaven tots els trens amb direcció sud, cap a Tarragona, Valencia, Saragossa, Madrid, ja anessin per Vilanova o per Vilafranca, es a dir, per la costa o per l´interior.
La estació de frança ha vist sortir i arribar trens de rodalies, regionals, expressos, correus, mercaderies, trens internacionals etc.., depenent de la época.
Els tallers a que et refereixes al costat de la estació del Poble nou era, ni mes ni menys, que el dipósit de locomotores de MZA a Barcelona, y per extensió de la estació de frança i de la estació de mercaderies a la Sagrera.
Salutacions.
BCN Término.
Alex Reyes.
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
Si! merci metring! De fet he vist plaquetes als trens de macosa, la maquinista maritima y terrestre, gec alsthom i d'alstom obviament (a part de caf) no sabia aquesta història d'absorcions. Podem estar orgullosos d'haver tingut tanta industria ferroviaria! Esperem tenir l'ALSTOM per molts anys jejeje
Que yo recuerde los Talgo de la estación de Francia, estrellas y vagones verdes como los de la DR, pasaban por el paso a nivel de bogatell y se metían llegando a Meridiana por el túnel de entrada dirección Clot -que tiempos aquellos-.Vox wrote:
Sí, però aquesta 3a sortida era pels rodalies de la C1. Fins el 1989, segons he tingut entès sempre, (o 1987 pq en aquest fòrum algún defensava aquesta data, crec, i amb proves), efectivament sorties de EdF amb una 438 o una 440 i anaves primer a Poble Nou i després a Sant Adrià, Badalona i ja pel Maresme.
Suposo que algún cop es deuria desviar un Talgo per aquest recorregut.
Vox
Aunque había visto convoy de Talgo con 269 y Alsthom en macosa, pero no se si era por motivos de mantenimiento, la cuestión es que por el orden de la composición parecían que vinieran de la estación de Francia, aunque es raro Talgo no tiene taller en Sant Andreu
La vida es como las escaleras de un 447 "cortas" y mas sucias que el palo de un gallinero
Encara els recordo...
Jo encara els recordo vagament...fantito wrote:Fins 1989 els tallers de Talgo van estar al Poble Nou.
Els Barcelona Montpeller i Barcelona Milan/Zuric no eren rars a la lína del maresme.
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2