Estació de França ---> França

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Post Reply
Vox
N8
N8
Posts: 1256
Joined: Tuesday 03/05/2005 4:47
Location: Badalona

Estació de França ---> França

Post by Vox »

Avui he passat per l'Estació de França i he recordat, quan de petit, veia tot de Talgo III i d'altrens trens.

Per on sortien de BCN? es a dir, per quines vies/túnels passaven per sortir de BCN direcció nord? Per exemple, per anar a París o Ginebra (crec que el IIIRD hi anava).

Parlo dels anys 80s aprox, abans que al '89 passesin les rodalies al túnel de Plaça Catalunya i començes la reducció d'activitat dels 90s.

Vox
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
User avatar
sortrens
N8
N8
Posts: 765
Joined: Monday 27/06/2005 18:06
Location: BARCELONA (Catalunya)

Post by sortrens »

Sempre hi han hagut dues sortides:

E.França a Passeig de Gràcia
E.França a Clot Aragó

I de aquí fins a on anèssin. Per anar a França era E.França-Passeig de Gràcia-Portbou i fins al destí...
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

I la línia de la marina que connectava directament EdF amb Badalona (i també amb Sant Andreu Comtal via el triangle ferroviari).

Aquesta línia va deixar d'existir per donar pas a la Ronda Litoral.
User avatar
sortrens
N8
N8
Posts: 765
Joined: Monday 27/06/2005 18:06
Location: BARCELONA (Catalunya)

Post by sortrens »

entfe001 wrote:I la línia de la marina que connectava directament EdF amb Badalona (i també amb Sant Andreu Comtal via el triangle ferroviari).

Aquesta línia va deixar d'existir per donar pas a la Ronda Litoral.
Per tant eran tres sortides... Suposo que aquesta que dius que anava directament a Badalona era la que tenía parada a la desapareguda estació del Poble Nou. Quan existia l'antiga estació de "Cercanias" al costat de l'estació de França t'enrecordes?
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
User avatar
BCN Término
N5
N5
Posts: 128
Joined: Sunday 09/04/2006 23:44
Location: Allà ón ja no hi queda cap 1000

Post by BCN Término »

Per anar a França era E.França-Passeig de Gràcia-Portbou i fins al destí...
Els trens que sortint de la estació de França viatjaven cap al nord, no passaven mai per Passeig de Gràcia, com tampoc ho fan avui dia.

Salutacions.

BCN Término.

Alex Reyes.
Vox
N8
N8
Posts: 1256
Joined: Tuesday 03/05/2005 4:47
Location: Badalona

Post by Vox »

BCN Término wrote:
Per anar a França era E.França-Passeig de Gràcia-Portbou i fins al destí...
Els trens que sortint de la estació de França viatjaven cap al nord, no passaven mai per Passeig de Gràcia, com tampoc ho fan avui dia.

Salutacions.

BCN Término.

Alex Reyes.
Exacte, bàsicament pq si fos aixií, arrivarien a PdG en direcció sud, mentre França està cap el nord.

Vox
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
Vox
N8
N8
Posts: 1256
Joined: Tuesday 03/05/2005 4:47
Location: Badalona

Post by Vox »

sortrens wrote:
entfe001 wrote:I la línia de la marina que connectava directament EdF amb Badalona (i també amb Sant Andreu Comtal via el triangle ferroviari).

Aquesta línia va deixar d'existir per donar pas a la Ronda Litoral.
Per tant eran tres sortides... Suposo que aquesta que dius que anava directament a Badalona era la que tenía parada a la desapareguda estació del Poble Nou. Quan existia l'antiga estació de "Cercanias" al costat de l'estació de França t'enrecordes?
Sí, però aquesta 3a sortida era pels rodalies de la C1. Fins el 1989, segons he tingut entès sempre, (o 1987 pq en aquest fòrum algún defensava aquesta data, crec, i amb proves), efectivament sorties de EdF amb una 438 o una 440 i anaves primer a Poble Nou i després a Sant Adrià, Badalona i ja pel Maresme.

Suposo que algún cop es deuria desviar un Talgo per aquest recorregut.

Vox
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
User avatar
sortrens
N8
N8
Posts: 765
Joined: Monday 27/06/2005 18:06
Location: BARCELONA (Catalunya)

Post by sortrens »

BCN Término wrote:
Per anar a França era E.França-Passeig de Gràcia-Portbou i fins al destí...
Els trens que sortint de la estació de França viatjaven cap al nord, no passaven mai per Passeig de Gràcia, com tampoc ho fan avui dia.

Salutacions.

BCN Término.

Alex Reyes.
Bé però la línia que va a tortosa que surt de l'Estació de França si passa per Passeig de Gràcia. I les línias que surtien de l'estació desapareguda "cercanias" eran només rodalies con ho diu la paraula i els que surtien de E.França eran regionals, suburbans i els que anàvent a França.
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
User avatar
sortrens
N8
N8
Posts: 765
Joined: Monday 27/06/2005 18:06
Location: BARCELONA (Catalunya)

Post by sortrens »

Aprop de l'estació del Poble Nou habien uns tallers molt importants de Renfe. M'enrecordo que les vies d'aquesta linia pasaven tocant el cementiri de l'EST.
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
User avatar
BCN Término
N5
N5
Posts: 128
Joined: Sunday 09/04/2006 23:44
Location: Allà ón ja no hi queda cap 1000

Post by BCN Término »

A veure:

A la pregunta, per ón sortien els trens que anaven a França desde la estació de França ?, la resposta no pot ser mai per el baixador del Passeig de Gràcia, ja que està en direcció contraria. La resposta es per la linia de Granollers, Massanet, Girona, Figueres, Portbou, es a dir, cap al nord per el interior.

Per Passeig de Gràcia passaven tots els trens amb direcció sud, cap a Tarragona, Valencia, Saragossa, Madrid, ja anessin per Vilanova o per Vilafranca, es a dir, per la costa o per l´interior.

La estació de frança ha vist sortir i arribar trens de rodalies, regionals, expressos, correus, mercaderies, trens internacionals etc.., depenent de la época.

Els tallers a que et refereixes al costat de la estació del Poble nou era, ni mes ni menys, que el dipósit de locomotores de MZA a Barcelona, y per extensió de la estació de frança i de la estació de mercaderies a la Sagrera.

Salutacions.

BCN Término.

Alex Reyes.
User avatar
BRILL 18
N7
N7
Posts: 632
Joined: Thursday 20/04/2006 13:42
Location: Sant Quirze del Valles

Post by BRILL 18 »

Cal recordar també que per la zona de Poble Nou hi habia als antics tallers de Talgo a Barcelona, i com no la moly honorable MACOSA, d'on habian sortit gran nombre de trens de RENFE, i cotxes del METRO de Barcelona
User avatar
EUKibo
N9
N9
Posts: 1321
Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Post by EUKibo »

A Glòries L1 també hi ha escales mecàniques de MACOSA. Que se n'ha fet d'aquesta empresa? També he vist el seu logo a alguns trens de la sèrie 4000 i al logo del Jordilar obviament XDD
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

No ho saps? Macosa va ser absorvida (o es va fusionar amb ella) per la Maquinista, i es van convertir en Meinfesa,(hi han 2000 del metro d'aquesta empresa) i després, aquesta se la va quedar Alstom, que abans era GEC Alsthom. Has pogut entendre? :x
User avatar
EUKibo
N9
N9
Posts: 1321
Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Post by EUKibo »

Si! merci metring! De fet he vist plaquetes als trens de macosa, la maquinista maritima y terrestre, gec alsthom i d'alstom obviament (a part de caf) no sabia aquesta història d'absorcions. Podem estar orgullosos d'haver tingut tanta industria ferroviaria! Esperem tenir l'ALSTOM per molts anys jejeje
User avatar
VladiGB
N5
N5
Posts: 107
Joined: Wednesday 19/07/2006 22:12

Post by VladiGB »

Vox wrote:
Sí, però aquesta 3a sortida era pels rodalies de la C1. Fins el 1989, segons he tingut entès sempre, (o 1987 pq en aquest fòrum algún defensava aquesta data, crec, i amb proves), efectivament sorties de EdF amb una 438 o una 440 i anaves primer a Poble Nou i després a Sant Adrià, Badalona i ja pel Maresme.

Suposo que algún cop es deuria desviar un Talgo per aquest recorregut.

Vox
Que yo recuerde los Talgo de la estación de Francia, estrellas y vagones verdes como los de la DR, pasaban por el paso a nivel de bogatell y se metían llegando a Meridiana por el túnel de entrada dirección Clot -que tiempos aquellos-.
:'( :roll: :x Aunque había visto convoy de Talgo con 269 y Alsthom en macosa, pero no se si era por motivos de mantenimiento, la cuestión es que por el orden de la composición parecían que vinieran de la estación de Francia, aunque es raro Talgo no tiene taller en Sant Andreu :?:
La vida es como las escaleras de un 447 "cortas" y mas sucias que el palo de un gallinero
User avatar
VladiGB
N5
N5
Posts: 107
Joined: Wednesday 19/07/2006 22:12

Post by VladiGB »

fantito wrote:Fins 1989 els tallers de Talgo van estar al Poble Nou.

Els Barcelona Montpeller i Barcelona Milan/Zuric no eren rars a la lína del maresme.
Avui aniré a dormir amb algo mes après.
La vida es como las escaleras de un 447 "cortas" y mas sucias que el palo de un gallinero
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Encara els recordo...

Post by JaMiRo! »

fantito wrote:Fins 1989 els tallers de Talgo van estar al Poble Nou.

Els Barcelona Montpeller i Barcelona Milan/Zuric no eren rars a la lína del maresme.
Jo encara els recordo vagament... :'(
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”