Nova estació a Chamartín

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Post Reply
Vox
N8
N8

Nova estació a Chamartín

Post by Vox »

(Fotografies d'SCC, per neuromancer i FOLK).

Es tracta de la nova Chamartín (part del metro), on per ara hi passen les L1 i L10 (aquesta ja hi passava).

Image

Aquí es poden veure les veïnes torres del CTBA, concretament, i d'esquerra a dreta, la Torre Repsol (250m), Vallhermoso (230m aprox)Cristal (250m) i Espacio (223m).

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Vox
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
wefer
Administrador

Post by wefer »

Una estació certament molt bonica. Una mica ostentosa (s'ha de notar que hi ha calers), però bonica.
De tota manera, no és el meu ideal d'estació. Jo prefereixo estacions on els recorreguts siguin els mínims possibles. És cert que vestíbuls tant amplis, i tans nivells, donen més sensació d'amplitud, però crec que el més important és que puguis fer el canvi de línies en el mínim temps possible i recorrent el mínim espai possible. I no sé si aquesta estació compleix aquests requisits, però em dóna la sensació que no.
Em fa gràcia el text de "la estación de metro más grande construida nunca". Bé, ja sabem com són els de Madrid :roll:
Vox
N8
N8

Post by Vox »

A Madrid el nou model d'estacions (allà, al contrari que aquí, s'impsoa un model idéntic d'estació, tant a nivell estètic com de mobiliari, accesos etc) es així, estacions enormes, amb grans caminates.

De totes maneres dic jo que deu ser necessari.

Per això es tot un plaer anar per les L1-2-3-4-5 i Ramal, tant estretes, sobre tot la renovadíssima L3, quina passada de passadisos!

Vox
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Jo estic d'acord amb el que diu en Wefer.
Guigui
Administrador

Post by Guigui »

wefer wrote:Em fa gràcia el text de "la estación de metro más grande construida nunca". Bé, ja sabem com són els de Madrid :roll:
A Barcelona tampoc ens quedem enrere. Des de fa anys que sentim parlar de la línia de metro més llarga d'Europa (quan la tindrem?), de la depuradora més gran del sud d'Europa (vol dir que som els que més embrutem...), etc. Tot sigui per fer veure a tothom qui la té (o la fa) més grossa.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver

Sense educació no hi ha democràcia.
UT596001
N10
N10

Post by UT596001 »

Mireu aquesta "curiositat"... :D

(Ascensor de la nova estació de Chamartín, imatge de la galeria de "Andén 1")
Guigui
Administrador

Post by Guigui »

Hem conquerit Madrid! :) Ai, si se n'assabenta en Jiménez Losantos!

davida
N9
N9

Post by davida »

Guigui wrote:Hem conquerit Madrid! :) Ai, si se n'assabenta en Jiménez Losantos!
A la conquista!!!!!!

Avui per primera vegada, i última, he utilitzat el metro de Madrid per anar a treballar:
L3 Ventura - Argüelles
L4 Argüelles - Avda America
Bus interurba fins el barri de l'aeroport
I al arribar a la feina m'he posat a parlar en català mentres feia un cafe amb un company madrileny. Perque hi han madrilenys que parlen català :D
Avui al tots el diaris gratuits hi havien propaganda de la Comunidad de Madrid sobre la inaguración de l'estació nova de Chamartin i les inaguracions previstes pels proxims mesos.
Last edited by davida on Monday 02/04/2007 12:24, edited 2 times in total.
Guigui
Administrador

Post by Guigui »

davida wrote:Avui al tots el diaris gratuits hi havien propaganda de la Comunidad de Madrid sobre la inaguración de l'estació nova de Chamartin i les inaguracions previstes pels proxims mesos.
Pots estar segur que si hi hagués inauguracions imminents a Barcelona, els diaris gratuïts d'aquí també n'anirien plens. Però com diu la dita: D'on no n'hi ha no en pot rajar.

JaMiRo!
N10
N10

A part...

Post by JaMiRo! »

D'aquí a poc, a part del FORA DE SERVEI tindrem també un PROCESSANT NOVA INFORMACIÓ... xD
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Vox
N8
N8

Post by Vox »

Doncs no us ho perdeu: en alguns busos de l'empresa BLAS Y CIA, que fan serveis cap a municipis del sud de Madrid, el cartellet de parada sol·licitada es tal qual: "PARADA SOL·LICITADA" :D

Vox
Last edited by Vox on Monday 02/04/2007 19:32, edited 1 time in total.
Vox
N8
N8

Post by Vox »

En quant a les noves inaguracions.. Es deu a que estem al 2007 i s'acaba el plan 2003-2007. Des de finals de 2006 Madrid ha esat una orgia d'inaguracions impressionant:

-Nova estació Pinar del Rey a la L8.
-Nova estació Aviación española a la L10.

-L5 a Alameda de Osuna (2 estacions).
-L2 a La Elipa (1 estació).
-Renovació absoluta de la L3 incloent la serie 3000.
-Serie 3400 per la L2 i L4 (i potser Ramal).
-Serie 9000 per la L7.
-Vagons nous per la serie 8000 de la L8.

-L11 ampliada en varies estacions.
-L1 a Chamartín i encara falta.
-L4 ampliada.
-MetroNorte
-MetroEste

-Metro Ligero, amb 3 linees y 70 Citadis d'Alstom.
-L8 a la T4 (crec que pel maig).

Vox
metring
Administrador

Post by metring »

I aquí...Badalona? O potser l'any que vé? >:(
Vox
N8
N8

Post by Vox »

En teoria pel 2008 estan les L3 i L2 però jo per Badalona, sobre tot la part de l'estació, no veig que hi arrivin :|

Es més, no sé si existeix algun render de com serà la plaça/estació de Badalona Centre :| :|

Vox
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

UT596001 wrote:Mireu aquesta "curiositat"... :D

(Ascensor de la nova estació de Chamartín, imatge de la galeria de "Andén 1")
Doncs... VISCA LA INTERNACIONALITAT I LA MARE QUE LA VA PARIR!!! xDxDxD :D
aarongilp
N10
N10

Post by aarongilp »

Vox wrote:Doncs no us ho perdeu: en alguns busos de l'empresa BLAS Y CIA, que fan serveis cap a municipis del sud de Madrid, el cartellet de parada sol·licitada es tal qual: "PARADA SOL·LICITADA" :D

Vox
Si t'hi tornes a trobar amb un d'aquests intenta dir o bé la matrícula o bé el model de carroceria, ja que no m'extranyaria que si fos algun carrossat aquí se'ls hi hagués escapat...
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Guigui
Administrador

Post by Guigui »

Vox wrote:En quant a les noves inaguracions.. Es deu a que estem al 2007 i s'acaba el plan 2003-2007. Des de finals de 2006 Madrid ha esat una orgia d'inaguracions impressionant
Per la mateixa regla de tres, entre el 2009 i el 2010 hauria d'haver-hi la mateixa allau inauguradora a Barcelona, ja que s'acabarà el PDI 2001-2010, i què us hi jugueu que no s'haurà inaugurat ni la meitat del que s'hi preveia?

david_jim
N4
N4
Facebook: https://www.facebook.com/davidjbd

Post by david_jim »

Vox wrote:Doncs no us ho perdeu: en alguns busos de l'empresa BLAS Y CIA, que fan serveis cap a municipis del sud de Madrid, el cartellet de parada sol·licitada es tal qual: "PARADA SOL·LICITADA" :D

Vox
Au va, sí? Ara m'hauré de muntar en totes les blasas per saber en quina apareix xDDD
Vox
N8
N8

Post by Vox »

@Aaron, David,

SÍ jajaja Es bastant curiós però cert. Jo ho he vist a les 528 (Príncipe Pío-Navalcarnero) que son les que agafo quan estic a Madrid.

Ja em fixaré en la matrícula i/o en el model ;)

Vox
Post Reply

Return to “Ferrocarril en general”