ERC proposa fusionar TMB i FGC per assumir Rodalies
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
ERC proposa fusionar TMB i FGC per assumir Rodalies
http://www.avui.cat/
---------------------------------------
ERC proposa fusionar TMB i FGC per assumir Rodalies
Redacció
El candidat d'ERC a l'alcaldia de Barcelona, Jordi Portabella, va proposar ahir la creació d'una "única empresa" operadora ferroviària catalana que assumeixi la gestió de tots els ferrocarrils metropolitans i la xarxa de metro de Barcelona. D'aquesta forma, hi hauria una xarxa única de transport de 19 línies que uniria Barcelona amb les principals ciutats de la primera i la segona corona.
[...]
---------------------------------------
ERC proposa fusionar TMB i FGC per assumir Rodalies
Redacció
El candidat d'ERC a l'alcaldia de Barcelona, Jordi Portabella, va proposar ahir la creació d'una "única empresa" operadora ferroviària catalana que assumeixi la gestió de tots els ferrocarrils metropolitans i la xarxa de metro de Barcelona. D'aquesta forma, hi hauria una xarxa única de transport de 19 línies que uniria Barcelona amb les principals ciutats de la primera i la segona corona.
[...]
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Ala alaaaaaa, no conec molt bé com esta organitzada FGC, pero si esta organitzada igual que TMB, el transport subterrani a BCN se'n va al garito.
Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es
Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Subhasta electoral
I posats a fer, per què no proposa fusionar totes les empreses d'autobusos de Catalunya en una de sola?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Subhasta electoral
Doncs això sí seria lògic i desitgable, que és creés una empresa tipus "Autobusos de la Generalitat de Catalunya".Guigui wrote:I posats a fer, per què no proposa fusionar totes les empreses d'autobusos de Catalunya en una de sola?
No crec
Doncs jo no ho veig tan agosarat. De fet, jo encara diria més: si Rodalies finalment es traspassa (i tant de bo es fes en opinió personal meva ) estaria bé crear un consorci de tipus TRAMMET, amb socis explotadors -TMB, FGC i altres empreses de transport- i socis tècnics -Alstom, Siemens, CAF, Ferrovial i altres empreses de construcció ferroviària de material mòbil i infraestructura-.Guigui wrote:I posats a fer, per què no proposa fusionar totes les empreses d'autobusos de Catalunya en una de sola?
Els uns per explotar comercialment les línies i els altres per fer-ne el manteniment. No és cap bogeria!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
Això de fusionar... l'experiència diu que no va bé, i teniu l'exemple en l'expropiació que es va fer de les vies d'ample ibèric a principis del franquisme... Encara avui tenim greus problemes amb aquesta empresa...
La tendència en el marc europeu es que hi hagin molts operadors per a optimitzar el servei i per estabilitat econòmica. En el cas que per qualsevol raó, per posar un cas TMB fes fallida o hi hagués algun problema, TRAM o FGC podrien assumir l'explotació del servei. A més que TMB està semicontrolat per la Generalitat i els Ajuntaments metropolitans amb l'ajuntament de Barcelona amb més pes, aquesta naturalesa és òptima per a aquest servei, però en canvi FGC o RENFE l'únic que cap al cap que puguin gestionarles es la Generalitat, pel fer que cobreixen linies a tot el territori.
Els imperialismes no donen resultat, deixem TMB, FGC, RENFE i TRAM amb certa autonomia respecte les altres això si, totes amb certa gestió de la Generalitat i els ajuntaments. I com diu el Jamiro, també amb representació de tècnics.
La tendència en el marc europeu es que hi hagin molts operadors per a optimitzar el servei i per estabilitat econòmica. En el cas que per qualsevol raó, per posar un cas TMB fes fallida o hi hagués algun problema, TRAM o FGC podrien assumir l'explotació del servei. A més que TMB està semicontrolat per la Generalitat i els Ajuntaments metropolitans amb l'ajuntament de Barcelona amb més pes, aquesta naturalesa és òptima per a aquest servei, però en canvi FGC o RENFE l'únic que cap al cap que puguin gestionarles es la Generalitat, pel fer que cobreixen linies a tot el territori.
Els imperialismes no donen resultat, deixem TMB, FGC, RENFE i TRAM amb certa autonomia respecte les altres això si, totes amb certa gestió de la Generalitat i els ajuntaments. I com diu el Jamiro, també amb representació de tècnics.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
no coneixes, no saps, que dius, no parlis... ¬¬ no comment
Tornant al tema, paso dades de la participació de les diferents administracions en les empreses de transport ferroviari catalanes.
Dades del conjunt l'any 2005-2006 en materia de finançament.
La recaudació administratva fou de:
Espanya-Administración General del Estado: 271M€
Catalunya-Generalitat de Catalunya: 432M€
Barcelona-Ajuntament de Barcelona i resta d'EMT¨: 272M€
I la despesa per operadors:
TMB: 500M€
FGC: 153M€
TRAM: 85M€
RENFE: 17M€
Gestions i inversions en infrastructures la resta fins arribar a 975M€
Tornant al tema, paso dades de la participació de les diferents administracions en les empreses de transport ferroviari catalanes.
Dades del conjunt l'any 2005-2006 en materia de finançament.
La recaudació administratva fou de:
Espanya-Administración General del Estado: 271M€
Catalunya-Generalitat de Catalunya: 432M€
Barcelona-Ajuntament de Barcelona i resta d'EMT¨: 272M€
I la despesa per operadors:
TMB: 500M€
FGC: 153M€
TRAM: 85M€
RENFE: 17M€
Gestions i inversions en infrastructures la resta fins arribar a 975M€
Consorci, no fusió
Jo he proposat crear un consorci, no fusionar empreses. A TRAMMET hi ha consorciades tot un conjunt d'empreses que no han deixat les seves activitats transportils.Sky wrote:I què passaria amb els serveis de FGC i regionals ex-Renfe (ja traspassats) fora de Barcelona? S'hauria de crear una nova empresa per gestionar-los?
Per tant, FGC per posar un exemple podria gestionar tots aquests serveis que comentes.
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
I això no és, precisament, el que se suposa que ha de fer l'ATM? Ah, és clar, està dirigida per polítics...EUKibo wrote:Exacte exacte, autonomia de totes pero armonia i participacio entre elles!
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Consorci, no fusió
Em referia a la proposta del Portabella, que sí parla de fusions...JaMiRo! wrote:Jo he proposat crear un consorci, no fusionar empreses.
A mi la idea m'agrada i te molt de sentit.
Es un assumpte politic.
Degut a la composició de cadascuna de les empreses, el control politic depen de la Generalitat o Ajuntament.
Ara coincideix que el color politic dels dos és el mateix....però que passarà en el futur ?
Com idea és bona, pero no crec que l'Ajuntament perdi la seva capacitat de decisió en TMB. I no crec que tingui gaire sentit que la mantingui en una futura empresa de transport ferroviari Català, on la resta de ciutats veurien la participació del consistori com un agravi comparatiu.
En fi....crec que val la pena discutir-ho, i no desestimar-ho inicialment.
Es un assumpte politic.
Degut a la composició de cadascuna de les empreses, el control politic depen de la Generalitat o Ajuntament.
Ara coincideix que el color politic dels dos és el mateix....però que passarà en el futur ?
Com idea és bona, pero no crec que l'Ajuntament perdi la seva capacitat de decisió en TMB. I no crec que tingui gaire sentit que la mantingui en una futura empresa de transport ferroviari Català, on la resta de ciutats veurien la participació del consistori com un agravi comparatiu.
En fi....crec que val la pena discutir-ho, i no desestimar-ho inicialment.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Si cal començar per la base, s'ha de crear un autèntic govern metropolità perquè en moltes coses, i la mobilitat n'és una, no es poden tractar com a entitats separades Barcelona, L'Hospitalet, Sta. Coloma, Badalona, St. Boi, St. Feliu, Montcada, St. Adrià, Esplugues, Cornellà, etc. etc. etc. És senzillament contraproduent i contranatura, com si, de sobte, es segregués tota la gestió del transport dels diferents districtes de Barcelona. Per tant, cal començar per aquí i, a continuació, dotar l'ATM d'autèntica capacitat de decisió en un sol òrgan centralitzat i que sigui l'únic interlocutor amb les diferents administracions i entitats finançadores i executores.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.