Si a la foto d'en Trenscat hi surt un Euromed, és que hi poden circular, tant si és un traçat provisional com definitiu.Jordi Freixas wrote:el traçat de les vies d'accés, és definitiu o provisional? Trobo que fan molta pendent, i hi ha corves massa tancades. No sé com pot afectar això als trens de Llarg Recorregut que no s'aturin a l'estació.
Estació del Prat de Llobregat
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Una persona que firma en el fòrum de Tranvia Portal amb aquest nick, que deduiblement és responsable de RENFE, i a qui li pots preguntar el que vulguis referent a les noves tecnologies que s'acosten (AVE), però ni se t'acudeixi preguntar-li sobre temes més escabrosos com el futur del "Directo", que llavors calla com un ops!.
La vaig anar a veure ahir i bé, espero que quan es façi l'intermodal a sobre, es maquilli una mica tot, perque està molt nou però massa buit i sobri.
Vox
Vox
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Doncs ho vas veure bé, no hi ha cap teleindicador de res a les andanes. Suposo i espero que sigui temporal!buertu wrote:Ahir vaig passar per la nova estació d'El Prat i no vaig veure cap tipus de teleindicador a les andanes. Vaig veure bé? Per què la veritat és que m'estranya que no hi hagin instal·lat cap sistema d'informació d'aquest tipus.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Ja era hora, les estacions al aire lliure ja son el passat. Excepte l'estació de França, Sant Andreu Comtal i Sant Adrià que personalment m'agradan al aire lliure.
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
What the fuck?
sortrens wrote:Ja era hora, les estacions al aire lliure ja son el passat. Excepte l'estació de França, Sant Andreu Comtal i Sant Adrià que personalment m'agradan al aire lliure.
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Re: What the fuck?
jajja :festa :begutJaMiRo! wrote:sortrens wrote:Ja era hora, les estacions al aire lliure ja son el passat. Excepte l'estació de França, Sant Andreu Comtal i Sant Adrià que personalment m'agradan al aire lliure.
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
Re: Estació del Prat de Llobregat
http://www.elperiodico.com/default.asp? ... io_PK=1022
El encaje en El Prat de la estación del AVE aplaza las obras al 2010
• El párking, los taxis y buses y los viales hacia la C-31 estarán al oeste de la parada de tren y metro
• El municipio diseña al este del futuro edificio oval un parque que enlazará con el centro histórico
Estación provisional de El Prat vista desde la iglesia de Sant Pere, ayer. Foto: ALBERT BERTRAN RAMON COMORERA
EL PRAT DE LLOBREGAT
La estación intermodal de El Prat de Llobregat, con AVE, tren convencional y tres líneas de metro, es una de las cuatro grandes obras pendientes de la ruta de alta velocidad Barcelona-Madrid en el área metropolitana. Las otras tres son ampliar la estación central de Sants y cubrir las vías de ancho ibérico en L’Hospitalet y en el propio barrio de Sants. Por los andenes de hormigón ya construidos, aunque tapiados, del túnel de El Prat paralelo al de las vías de Cercanías, pasan miles de AVE sin parar. Falta la singular edificación oval de la superficie que acogerá los vestíbulos y las conexiones de todas las líneas. Los trabajos debían empezar en el 2008 y acabar en el 2010. Pero, el complejo encaje del edificio en el entorno urbano, y la ralentización por la crisis de algunas obras, ha llevado a plantear su inicio en el 2010.
En este proyecto intervienen tres administraciones: el Estado, que con Adif explotará la estación, la Generalitat, que la construirá y pagará y el Ayuntamiento de El Prat, que la ubicará en la urbanización de una zona situada entre el casco antiguo y el nuevo ensanche norte, y que incluye cubrir la contigua C-31.
La nueva previsión es que el proyecto constructivo esté listo a final de este año y pueda licitarse en el primer semestre del próximo. La instalación sería así una realidad en el 2012 cuando, además, la Conselleria d’Obres Públiques considera que podría abrir los dos tramos de la L-9 que enlazarán L’Hospitalet con el aeropuerto y la Zona Franca vía El Prat. La tuneladora que excava la línea de metro en esta zona ha pasado ya por debajo del núcleo urbano y de la propia parada intermodal y se dirige hacia el Llobregat y Mercabarna.
15 MILLONES DE VIAJEROS / Por el futuro complejo circularán el AVE, Cercanías, trenes regionales y Euromed de Renfe y L-9, L-2 y L-1 de TMB. Se estima que en el 2025 pasarán 15 millones de viajeros al año por un centro que funcionará como la estación del aeropuerto, la de las ciudades del Baix Llobregat (evitará ir a Barcelona) y también la de la Fira, cuyo recinto ampliado estará a tres paradas de metro. El coste de las obras se estima que superará los 60 millones.
La redacción del proyecto se adjudicó en mayo del 2007 a la unión de empresas donde están los arquitectos César Portela y Eva Monte que había ganado el concurso de ideas con la propuesta de un original edificio elíptico de 6.200 metros cuadrados. La luminosidad y la facilidad de conexión de todas las líneas de transporte son sus principales características interiores.
En el exterior, el enorme pabellón estará encarado, en sus dos entradas, a zonas bien distintas, según dice el edil de Urbanismo, Sergi Alegre: «Una verde, amable y sin coches orientada al centro de El Prat. Y otra metropolitana, destinada a la movilidad y conectada con la C-31, donde estará el párking subterráneo de 800 plazas y las paradas de bus y taxi.»
Alegre insiste en la complejidad de encajar urbanísticamente el nudo ferroviario más allá de la construcción del espectacular edificio. «La estación no puede concebirse como algo aislado, sino insertado en la ciudad y con accesos adecuados», remarca. En ello están los técnicos para no demorar más la segunda parada metropolitana del AVE.
El encaje en El Prat de la estación del AVE aplaza las obras al 2010
• El párking, los taxis y buses y los viales hacia la C-31 estarán al oeste de la parada de tren y metro
• El municipio diseña al este del futuro edificio oval un parque que enlazará con el centro histórico
Estación provisional de El Prat vista desde la iglesia de Sant Pere, ayer. Foto: ALBERT BERTRAN RAMON COMORERA
EL PRAT DE LLOBREGAT
La estación intermodal de El Prat de Llobregat, con AVE, tren convencional y tres líneas de metro, es una de las cuatro grandes obras pendientes de la ruta de alta velocidad Barcelona-Madrid en el área metropolitana. Las otras tres son ampliar la estación central de Sants y cubrir las vías de ancho ibérico en L’Hospitalet y en el propio barrio de Sants. Por los andenes de hormigón ya construidos, aunque tapiados, del túnel de El Prat paralelo al de las vías de Cercanías, pasan miles de AVE sin parar. Falta la singular edificación oval de la superficie que acogerá los vestíbulos y las conexiones de todas las líneas. Los trabajos debían empezar en el 2008 y acabar en el 2010. Pero, el complejo encaje del edificio en el entorno urbano, y la ralentización por la crisis de algunas obras, ha llevado a plantear su inicio en el 2010.
En este proyecto intervienen tres administraciones: el Estado, que con Adif explotará la estación, la Generalitat, que la construirá y pagará y el Ayuntamiento de El Prat, que la ubicará en la urbanización de una zona situada entre el casco antiguo y el nuevo ensanche norte, y que incluye cubrir la contigua C-31.
La nueva previsión es que el proyecto constructivo esté listo a final de este año y pueda licitarse en el primer semestre del próximo. La instalación sería así una realidad en el 2012 cuando, además, la Conselleria d’Obres Públiques considera que podría abrir los dos tramos de la L-9 que enlazarán L’Hospitalet con el aeropuerto y la Zona Franca vía El Prat. La tuneladora que excava la línea de metro en esta zona ha pasado ya por debajo del núcleo urbano y de la propia parada intermodal y se dirige hacia el Llobregat y Mercabarna.
15 MILLONES DE VIAJEROS / Por el futuro complejo circularán el AVE, Cercanías, trenes regionales y Euromed de Renfe y L-9, L-2 y L-1 de TMB. Se estima que en el 2025 pasarán 15 millones de viajeros al año por un centro que funcionará como la estación del aeropuerto, la de las ciudades del Baix Llobregat (evitará ir a Barcelona) y también la de la Fira, cuyo recinto ampliado estará a tres paradas de metro. El coste de las obras se estima que superará los 60 millones.
La redacción del proyecto se adjudicó en mayo del 2007 a la unión de empresas donde están los arquitectos César Portela y Eva Monte que había ganado el concurso de ideas con la propuesta de un original edificio elíptico de 6.200 metros cuadrados. La luminosidad y la facilidad de conexión de todas las líneas de transporte son sus principales características interiores.
En el exterior, el enorme pabellón estará encarado, en sus dos entradas, a zonas bien distintas, según dice el edil de Urbanismo, Sergi Alegre: «Una verde, amable y sin coches orientada al centro de El Prat. Y otra metropolitana, destinada a la movilidad y conectada con la C-31, donde estará el párking subterráneo de 800 plazas y las paradas de bus y taxi.»
Alegre insiste en la complejidad de encajar urbanísticamente el nudo ferroviario más allá de la construcción del espectacular edificio. «La estación no puede concebirse como algo aislado, sino insertado en la ciudad y con accesos adecuados», remarca. En ello están los técnicos para no demorar más la segunda parada metropolitana del AVE.
Re: Estació del Prat de Llobregat
Suposo que amb lo de "centre intermodal" es refereixen a això, sinó corretgiu-me:
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... o?id=17388
Manel Nadal presentarà demà el projecte del Centre Intermodal del Baix Llobregat
El secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, juntament amb l'alcalde del Prat de Llobregat, Lluís Tejedor, presentarà demà dimarts, 11 de maig, el projecte del Centre Intermodal del Baix Llobregat.
L'acte tindrà lloc, a les 10:30 hores, a l'Ajuntament del Prat de Llobregat (Pl. de la Vila, 1. El Prat de Llobregat)
o
11-05-2010 10:30 | Ajuntament del Prat de Llobregat (pl. de la Vila, 1) | El Prat de Llobregat (Baix Llobregat) | Barcelona
El secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, presentarà el Centre Intermodal del Baix Llobregat.
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... o?id=17388
Manel Nadal presentarà demà el projecte del Centre Intermodal del Baix Llobregat
El secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, juntament amb l'alcalde del Prat de Llobregat, Lluís Tejedor, presentarà demà dimarts, 11 de maig, el projecte del Centre Intermodal del Baix Llobregat.
L'acte tindrà lloc, a les 10:30 hores, a l'Ajuntament del Prat de Llobregat (Pl. de la Vila, 1. El Prat de Llobregat)
o
11-05-2010 10:30 | Ajuntament del Prat de Llobregat (pl. de la Vila, 1) | El Prat de Llobregat (Baix Llobregat) | Barcelona
El secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, presentarà el Centre Intermodal del Baix Llobregat.
Re: Estació del Prat de Llobregat
Avui al mateix bloc publiquen la informació:
El DPTOP licita les obres de construcció del Centre Intermodal del Baix Llobregat
intermodal-exterior
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha iniciat avui el procés de licitació de les obres de construcció del Centre Intermodal del Baix Llobregat. El nou centre:
* Abastarà una àrea de 47.000 m2 i serà un gran intercanviador intermodal, que facilitarà l’enllaç entre el TAV, Rodalies, Mitja Distància, la connexió ferroviària amb l’aeroport del Prat i les línies de metro L1, L2 i L9, així com amb diferents línies d’autobús
* Serà un dels tres nusos de connexió del TAV amb la xarxa de transport públic de la RMB, juntament amb Sants i La Sagrera, i donarà servei a uns 17 milions de passatgers el 2025
* S’estructurarà a partir d’un gran edifici singular amb forma el·líptica que substituirà l’estació actual de Rodalies del Prat de Llobregat, amb un vestíbul comú de 8.750 m2
* Oferirà un nou espai en superfície de 18.100 m2, contigu al nou edifici, dissenyat prioritàriament per donar servei al transport públic viari, taxis i autobusos, així com per a parades de curta durada
* Disposarà d’un nou aparcament soterrat per a vehicles privats amb capacitat per a 604 cotxes, sota l’espai destinat al transport públic viari
* L’actuació es licita avui per un import de 80 MEUR amb la previsió que les obres s’iniciïn durant el segon semestre d’enguany i es pugui finalitzar el 2013
El DPTOP licita les obres de construcció del Centre Intermodal del Baix Llobregat
intermodal-exterior
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha iniciat avui el procés de licitació de les obres de construcció del Centre Intermodal del Baix Llobregat. El nou centre:
* Abastarà una àrea de 47.000 m2 i serà un gran intercanviador intermodal, que facilitarà l’enllaç entre el TAV, Rodalies, Mitja Distància, la connexió ferroviària amb l’aeroport del Prat i les línies de metro L1, L2 i L9, així com amb diferents línies d’autobús
* Serà un dels tres nusos de connexió del TAV amb la xarxa de transport públic de la RMB, juntament amb Sants i La Sagrera, i donarà servei a uns 17 milions de passatgers el 2025
* S’estructurarà a partir d’un gran edifici singular amb forma el·líptica que substituirà l’estació actual de Rodalies del Prat de Llobregat, amb un vestíbul comú de 8.750 m2
* Oferirà un nou espai en superfície de 18.100 m2, contigu al nou edifici, dissenyat prioritàriament per donar servei al transport públic viari, taxis i autobusos, així com per a parades de curta durada
* Disposarà d’un nou aparcament soterrat per a vehicles privats amb capacitat per a 604 cotxes, sota l’espai destinat al transport públic viari
* L’actuació es licita avui per un import de 80 MEUR amb la previsió que les obres s’iniciïn durant el segon semestre d’enguany i es pugui finalitzar el 2013
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: Estació del Prat de Llobregat
Tot això està molt bé, tot el què sigui millora la interconnexió entre línies és bo. Però espero que quan facin l'edifici hipermegafashion millorin les andanes de Rodalies de l'estació, que es veuen bastant "cutrilles" per ser d'una estació que se suposa que ha de ser un dels intercanviadors més potents del país.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Intercanviador del Prat de Llobregat
Avui surt la licitació de les obres del Centre Intermodal (intercanviador del Prat) L1, L2, L9, Adif. Salut!
TM-00509.6A2-C1: Execució de les obres del Centre Intermodal del Baix Llobregat al Prat de Llobregat. Clau: TM-00509.6A2-C1
http://www.gisa.cat/gisa/servlet/HomeLi ... &company=1
TM-00509.6A2-C1: Execució de les obres del Centre Intermodal del Baix Llobregat al Prat de Llobregat. Clau: TM-00509.6A2-C1
http://www.gisa.cat/gisa/servlet/HomeLi ... &company=1