3/4/2007 Edición Impresa MODERNITZACIÓ DEL TRANSPORT PÚBLIC DE SUPERFÍCIE
Un gran centre de control millorarà la regularitat de 900 busos de BCN
1. • El cervell que dirigeix la flota via satèl.lit estrenarà seu al setembre al Triangle Ferroviari
2. • TMB vol assegurar el ritme de pas davant la dificultat d'augmentar la velocitat comercial
RAMON COMORERA
BARCELONA
La millora de la regularitat del transport en autobús ajustant l'interval de pas dels vehicles al que està programat en cada una de les 109 línies és la màxima prioritat per a l'empresa municipal Transports Metropolitans de Barcelona (TMB). El centre que controla via satèl.lit la circulació dels 900 cotxes que presten servei un dia laborable prepara el seu trasllat des de l'edifici del carrer de Josep Estivill, a la nova cotxera del Triangle Ferroviari, al costat del carrer de Jaume Brossa, tots dos a la Sagrera.
Les noves instal.lacions solucionaran la congestió que comença a patir el cervell de la flota per l'augment de vehicles i de línies registrat des de l'any passat. La mudança coincideix, a més a més, amb el pas a la tecnologia digital del sistema que regula tot el trànsit i la informació al viatger.
La sala de control ara en construcció tindrà 400 metres quadrats de superfície i s'hi instal.laran 27 operadors, cadascun dels quals disposarà de tres pantalles des d'on seguiran els gràfics en moviment amb l'evolució i les possibles incidències de tots els vehicles d'una línia. En el futur la capacitat de la sala es podrà augmentar fins als 40 operadors. El recinte comptarà a més a més amb un mural de monitors de grans dimensions que oferiran imatges de les càmeres que vigilen el trànsit de la ciutat.
215 VEHICLES NOUS Aquest canvi es produirà després del pla d'actuació del 2006 que ha suposat la incorporació de 215 vehicles nous a la xarxa, el 30% (61) per ampliar el servei i el 70% (154) per substituir unitats antigues. Entre el 2005 i l'any passat, TMB ha comprat un total de 360 autobusos, l'operació d'aquest tipus de més envergadura en la història de l'empresa, segons afirma un portaveu. La inversió ha permès rebaixar de set a sis anys l'antiguitat mitjana dels cotxes, una mitjana molt baixa.
Tot està pensat en el nou centre per aconseguir la màxima eficàcia i seguretat, des dels colors i formes de les parets i el mobiliari fins a l'aïllament electromagnètic de l'exterior que evitarà que hi hagi interferències en una instal.lació de valor estratègic per a una xarxa que transporta més de 800.000 persones diàries, segons ha explicat un portaveu de TMB.
La primera planta de l'edifici de la Sagrera que ara ocupa el centre de control dels autobusos, anomenat tècnicament Centre de Regulació i Operacions (CRO), es destinarà després de la marxa dels tècnics a l'ampliació del contigu Centre de Control de Metro, que també creix i es prepara per incorporar els trens sense conductor de la futura L-9.
SISTEMA DIGITAL
Paral.lelament a la millora del CRO, s'està portant a terme la renovació de la base informàtica que regula tot el funcionament de la xarxa, el denominat Sistema d'Ajuda a l'Explotació (SAE). Aquest sistema és el que efectua el seguiment via satèl.lit de cada vehicle i el representa sobre els monitors amb els avanços, endarreriments o incidències. Amb aquesta informació, els operadors poden indicar a un conductor que modifiqui la seva velocitat, el temps de les parades o fins i tot que canviï de recorregut si hi ha obstacles en el seu camí.
Actuar sobre aquestes variables és la màxima prioritat de TMB en aquests moments per millorar la qualitat del servei i augmentar-ne la fiabilitat, ja que l'increment de la velocitat comercial és un objectiu difícil d'aconseguir en les condicions actuals de trànsit en carrers i avingudes. En realitat, la velocitat mitjana dels autobusos ha baixat des dels 12,8 quilòmetres per hora del 2001 fins als 11,6 del 2006.
El SAE actual és de tecnologia analògica i només cobreix un 75% de la flota. El nou sistema de control serà digital i cobrirà el 100% dels vehicles. També permetrà ampliar i millorar els dispositius d'informació a l'usuari: avís d'hora de pas en telèfons mòbils i pantalles amb la mateixa informació a les marquesines i a l'interior dels cotxes. La implantació del nou sistema digital es prolongarà fins al 2008.
ElPeriodico.cat
Nou centre de control de TMB (TB)
Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Return to “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”
Jump to
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario
- ↳ Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público
- ↳ Vehicles privats / Vehículos privados
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros
- ↳ Transport en general / Transporte en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport / Historia del transporte
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versió 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos
- ↳ Oci i divertiments / Ocio y divertimentos
- ↳ Comunicats del Fòrum / Comunicados del Foro
- ↳ Suggeriments i proves / Sugerencias y pruebas
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats / Enlaces recomendados
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona (NOU)
- ↳ Fundación Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Amics del Carrilet del Delta de l'Ebre
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ Promoció del Transport Públic (PTP)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ Agrupació Ferroviària 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ ASSOTRAM
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ Rodalia.info
- ↳ ARMF
- ↳ Tren de La Pobla de Llillet
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ Reclamacions EMT-AMB
- ↳ Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Plataforma per a la Defensa d'un Ferrocarril Públic i de Qualitat
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport públic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ TB Transportes de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de Núria
- ↳ Mou-te
- ↳ Tren de Palau
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFE)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos Clàssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvías de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú
- ↳ ASAFEGI, Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ AEHA: Associació d'Estudis Històrics de l'Automoció
- ↳ Grup Ferroviari Mataró
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN Mataró