Si, la funció aquesta de "fusó" ja la fa l'ATM que està formada per l'Ajuntament de Barcelona, Generalitat de Catalunya i Entitat Metropolitata del Transport. De fet des que es va crear aquesta entitat i amb el sistema tarifiari integrat el transport públic s'ha beneficiat molt, jo mateix, tots els dies faig un trajecte intermodal tren-metro-bus i només descomptantme un viatge (si RENFE va a l'hora).
Havent l'ATM que ja gestiona una mica tots els transports ferroviaris en conjunt, no cal la fusió de TMB i FGC, de fet, cadascun d'aquests operadors tenen idees i actuen de manera independent, si una cosa te exit a un operador l'altre es copia i coses aixi.
ERC proposa fusionar TMB i FGC per assumir Rodalies
Són coses diferents. La EMT és una entitat que agrupa les competències en transport dels municipis de la zona 1. La AMTU, en canvi, és una simple agrupació dels municipis de fora de la zona 1 per fer força i poder exigir millores a la Generalitat en matèria de transport públic, i col·laborar entre ells. El seu principal objectiu és aconseguir que es faci la línia ferroviària orbital (Vilanova-Vilafranca-Martorell-Terrassa-Sabadell-Granollers-Mataró).EUKibo wrote:llavors l'EMT no hi es, amb l'EMT feia referencia als ajuntaments que la integren, aixo es potser l'AMTU com tu dius.
Si vols, mira la seva web aviam si et serveix: http://www.amtu.org
Totalment d'acord! Personalment crec que L'Hospitalet, Santa Coloma,etc hurien de ser la mateixa ciutat ja que sinó tenim masses alcaldes i molt diversificat tot plegat, però tenin en compte que una agregació d'aquestes ciutats a Barcelona és molt poc probable per ara si hauríem de potenciar l'àrea metropolitana de Barcelona fent un govern supramunicipal que tingui el poder de fer realitat una xarxa de transport única per els 36 municipis com si fos una única ciutat. Una altre cosa és fusionar FGC i TMB que crec que tampoc cal, es poden mantenir les mateixes companyies però tenint un únic metro. També seria molt important anar implantant sobretot a FGC 4 vies per línia i així poder fer trens locals per les zones 1-2 i trens exprés per les zones 3-4. Els exprés com S1,S2,S5, etc podrien ser lletres: A,B i C per distinguir-los de les línies locals: L1,L2, etc.Guigui wrote:Si cal començar per la base, s'ha de crear un autèntic govern metropolità perquè en moltes coses, i la mobilitat n'és una, no es poden tractar com a entitats separades Barcelona, L'Hospitalet, Sta. Coloma, Badalona, St. Boi, St. Feliu, Montcada, St. Adrià, Esplugues, Cornellà, etc. etc. etc. És senzillament contraproduent i contranatura, com si, de sobte, es segregués tota la gestió del transport dels diferents districtes de Barcelona. Per tant, cal començar per aquí i, a continuació, dotar l'ATM d'autèntica capacitat de decisió en un sol òrgan centralitzat i que sigui l'únic interlocutor amb les diferents administracions i entitats finançadores i executores.
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!