Presentació del tren del rècord de velocitat

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Presentació del tren del rècord de velocitat

Post by JaMiRo! »

Hola!

Avui es fa la presentació del tren rècord de velocitat...Tren que, tot s'ha de dir, és Alstom... :D

Disculpeu que tot estigui en anglès. Tota la info prové de la web d'Alstom Transport. Més informació sobre el tren rècord aquí i aquí.

Salut!
Réseau Ferré de France, Alstom and SNCF present the train will take on the world speed record.
26 Mar 2007
As part of the French Excellence in Very High Speed Rail Transport program and in the run-up to the attempt on the world rail speed record, Hubert du Mesnil, President of Réseau Ferré de France (RFF), Philippe Mellier, President of Alstom Transport and Guillaume Pépy, Chief Executive Officer of SNCF, will today unveil the train that will perform the record run, dubbed "V150", at the SNCF's European East Technicenter in Pantin-Bobigny, Paris.
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

V150

Post by genissimon »

La referència V150 ve de la velocitat de 150 metres per segon que pretenen assolir. Equival a 540 Km/h.

Salut !!
User avatar
ROMI65
N6
N6
Posts: 232
Joined: Wednesday 08/06/2005 20:44
Location: València, ex-París, ex-Ambérieu-en-Bugey, Chambéry

Post by ROMI65 »

Hola,

Podeu veure les imatges del tren del rècord ací.

Hi ha també un vídeo molt xulo amb el procés de decoració.
Le progrès ne vaut que s'il est partagé par tous (SNCF, 1992).
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

574,8 km/h

Post by Guigui »

Certificat per notari: 574,8 km/h a les 13.13:41 hores.

El tren en qüestió estava compost per dos caps motors i tres cotxes de dos pisos, amb una potència total de 25.000 CV i un pes de 234 tones. Per permetre el rècord, s'ha reforçat la via i la catenària i se n'ha augmentat la tensió.

El cost de l'operació ha estat de 30 milions d'euros, repartits entre SNCF, RFF i Alstom.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

Aquí podeu veure el vídeo:
http://www.record2007.com/site/index_en.php
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Post by 437.001 »

Bof!
La veritat és que impressiona molt. 574km/h. Es diu aviat.

I tal i com em va dir el cap d´estació de Thouars (no massa lluny de La Rochelle), aquest cop vibra molt menys que l´anterior rècord amb el TGV-Atlantique (el de 515km/h).
Felicitats, JaMiRo!, heu fet una bona feina a Alstom.

L´estació que es passa durant el vídeo és Meuse-TGV o Champagne-Ardenne-TGV?

Em queda una pregunta per tu, JaMiRo!: el cap d´estació de Thouars em va dir que de manera no oficial volieu arribar a 600Km/h, s´ha aconseguit?
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

Des d'ahir que no puc entrar a la pàgina web del rècord de la SNCF :'(
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

SNCFtuning

Post by JaMiRo! »

Hola!
Guigui wrote:El tren en qüestió estava compost per dos caps motors i tres cotxes de dos pisos, amb una potència total de 25.000 CV i un pes de 234 tones. Per permetre el rècord, s'ha reforçat la via i la catenària i se n'ha augmentat la tensió.
Tot s'ha de dir que la composició estava tunejada :D . S'havien instal·lat motors extra i les rodes eren d'un diàmetre superior per tal de permetre una millor ventilació.
437.001 wrote:Felicitats, JaMiRo!, heu fet una bona feina a Alstom.
A mi no em miris :D . Qui és dedica als temes d'alta velocitat són els de Alstom França. A Alstom Espanya es fan altres menesteres. ;)
437.001 wrote:Em queda una pregunta per tu, JaMiRo!: el cap d´estació de Thouars em va dir que de manera no oficial volieu arribar a 600Km/h, s´ha aconseguit?
Només se el que vosaltres sabeu, és a dir, tot allò oficial. ;)

Salut!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Post by victorcasta »

User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

Al final no han sigut els 600 km/h previstos però trobo que s'ha fet una molt bona feina. Hi ha qui troba que és llançar els calés, però si no es fessin coses d'aquestes, la Stephenson Rocket encara seria una locomotora vigent avui dia, si és que encara existís el ferrocarril. Jo m'alegro d'haver-ho viscut. Amb l'anterior rècord, l'any 1990, jo era molt petit i evidentment no me'n vaig enterar. Amb aquest en sóc plenament conscient...i això fa que m'agradin encara més els TGV's :D
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Com he dit en el fil de l'arribada a BCN... encara haurem de donar les gracies si arribem als 300.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Post by Guigui »

Jordi Freixas wrote:Com he dit en el fil de l'arribada a BCN... encara haurem de donar les gracies si arribem als 300.
Però el TGV del rècord era una prova experimental, mentre que l'AVE a 300 i gràcies així com el TGV París-Estrasburg a 320 seran en servei comercial. Capisci?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Tant de bo!

Post by JaMiRo! »

Ui, tant de bo tinguem aviat BCN-Madrid a 320. Jo signaria però ja! ;)

Per cert, Aaron, a mi els TGV també em molen (TGV és una marca registrada per SNCF, i SNCF fa servir Alstom)... :D
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Re: Tant de bo!

Post by aarongilp »

JaMiRo! wrote:Per cert, Aaron, a mi els TGV també em molen (TGV és una marca registrada per SNCF, i SNCF fa servir Alstom)... :D
N'Oscar marca un gol, anem 4 a 1 a favor del gironí...això s'anima, senyors...


:) :riure :) :riure :) :riure :)
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Queixa't

Post by JaMiRo! »

aarongilp wrote:N'Oscar marca un gol, anem 4 a 1 a favor del gironí...això s'anima, senyors...


:) :riure :) :riure :) :riure :)
Després queixa't que el wefer esmotxa, si avui estem que no parem... :) :) :) :)
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Re: Queixa't

Post by aarongilp »

JaMiRo! wrote:
aarongilp wrote:N'Oscar marca un gol, anem 4 a 1 a favor del gironí...això s'anima, senyors...


:) :riure :) :riure :) :riure :)
Després queixa't que el wefer esmotxa, si avui estem que no parem... :) :) :) :)
És que m'ho estas deixant "a huevo"...:D
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
User avatar
U-Bahn
N7
N7
Posts: 570
Joined: Friday 08/12/2006 11:17
Location: A prop de "San Andrés Condal"

Post by U-Bahn »

Els 103 aniran a 350 de BCN a Madrid, però no crec que quan s'inauguri passi dels 300.
Last edited by U-Bahn on Thursday 05/04/2007 11:51, edited 1 time in total.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Post by Guigui »

U-Bahn wrote:Els 103 aniran a 3500 de BCN a Madrid, però no crec que quan s'inauguri passi dels 300.
Ostres, en 11 minuts de Sants a Atocha! Això li agradarà a en Ecomobisostrans!

xD
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Guigui wrote:
Jordi Freixas wrote:Com he dit en el fil de l'arribada a BCN... encara haurem de donar les gracies si arribem als 300.
Però el TGV del rècord era una prova experimental, mentre que l'AVE a 300 i gràcies així com el TGV París-Estrasburg a 320 seran en servei comercial. Capisci?
QUE SSSIIIIIII!!! Que ja ho vaig veure, però... no m'els imagino fent una prova així amb la línia BCN - Madrid. Senzillament. I això que se suposa que són els mateixos trens. I de fet, la màquina deu ser la mateixa que la que van ficar per substituir a l'antiga 001 de l'Euromed. Però és que tampoc me l'imagino arribant a apropar-se a aquesta marca en cas de que algun dia decideixin reconvertir els Euromed en AVE.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Post by Guigui »

Perquè resulta que totes les empreses constructores tenen el seu banc de proves al país d'origen (o a prop dels centres de disseny): els TGV Alstom les fan a França, els ICE Siemens a Alemanya, etc. I a Catalunya o Espanya, tot el material AV és de disseny estranger, encara que la fabricació pugui ser nacional.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Post Reply

Return to “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”