Curiositats i novetats al metro de Barcelona

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Post Reply
pokeroms
N6
N6
Posts: 239
Joined: Sunday 15/05/2005 20:24
Location: <M> Ciutat Meridiana

Curiositats i novetats al metro de Barcelona

Post by pokeroms »

Hola!

Doncs això, tinc curiositats i novetats:

La primera es una curiositat, i a veure si algú sap perquè a Maragall de la L5 hi ha dos senyals (semàfors) de sortida en direcció Horta i Cornellà Centre :x

I la segona, per fi he vist alguna cosa pels monitors del 5000, un spot de TMB de què obrirà tota la nit. Algo es algo o no? :D :D


Salutacions.
User avatar
EUKibo
N9
N9
Posts: 1321
Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Post by EUKibo »

Ue! Ja era hora d'utilitzar les pantalles!
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Curiositats i novetats al metro de Barcelona

Post by victorcasta »

pokeroms wrote:La primera es una curiositat, i a veure si algú sap perquè a Maragall de la L5 hi ha dos senyals (semàfors) de sortida en direcció Horta i Cornellà Centre :x
Suposo que deu ser a que hi ha alguna agulla...
User avatar
mikado
N9
N9
Posts: 1844
Joined: Friday 06/05/2005 21:40

Re: Curiositats i novetats al metro de Barcelona

Post by mikado »

pokeroms wrote:Hola!

Doncs això, tinc curiositats i novetats:

La primera es una curiositat, i a veure si algú sap perquè a Maragall de la L5 hi ha dos senyals (semàfors) de sortida en direcció Horta i Cornellà Centre :x



Salutacions.
Per assenyalar via oberta cap a L5 o cap a tunel de comunicació amb L4 ???
pokeroms
N6
N6
Posts: 239
Joined: Sunday 15/05/2005 20:24
Location: <M> Ciutat Meridiana

Post by pokeroms »

Em refereixo què per exemple desde l' estació l' andana direcció Cornellà Centre hi ha dos semàfors completament iguals, un a esquerra i un altre a la dreta, i jo pregunto perquè hi ha dos que son els mateixos :x :x

Salutacions!
Jordilar

Post by Jordilar »

És per redundància. Suposu que t'haurás adonat que quan ve un tren s'encént un lletrero de LED'S que posa <- <- <- PORTES. Això es perque el motorista estant acostumat a obrir portes a la dreta, l'adverteix que en aquesta estació és a l'esquerra. Suposu que hi ha un semàfor a cada costat perque miri per on miri, sempre el pugui veure.

Salut,
User avatar
El LLOP
N9
N9
Posts: 1635
Joined: Tuesday 04/04/2006 18:34
Location: esperant via lliure

Post by El LLOP »

les andanes de Maragall son molt justes (hi cap el tren justet) per la qual cosa si l?Ato o el motorista no frenaven just a lloc, ja no veien el disc. Per evitar aixó, es van instal.lar el sogon disc redundant. També passa a la via 3 de Vilapicina (sortida/entrada de cotxeres).
User avatar
Denisuko
N7
N7
Posts: 487
Joined: Sunday 23/07/2006 10:07
Location: Buscant codis ATP
Contact:

Re: Curiositats i novetats al metro de Barcelona

Post by Denisuko »

pokeroms wrote:

I la segona, per fi he vist alguna cosa pels monitors del 5000, un spot de TMB de què obrirà tota la nit. Algo es algo o no? :D :D
Jo els he vist avui també, un spot dels autobusos 100% adaptats i l'altre de l'arribada de nous metros. I era un rere l'altre, només eren 2 i tota l'estona els mateixos, per sort no tenen só, que sino més d'un acabaria fins els nassos d'estar escoltant sempre el mateix :)
Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es

Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Post by Trenscat »

Per fi avui també he vist alguna cosa més que el negre i el lent scroll de "pròxima estació" a les pantalles del 5000! Com ha dit en denisuko anaven passant anuncis dels autobusos de TMB en el trajecte que he fet jo entre Diagonal i Hospital Clínic... Està bé, però crec que es podria aprofitar per posar altres informacions més útils, com ara més informació de la propera estació indicant enllaços, tant amb Metro/FGC/renfe com amb autobusos de TMB, sortides, etc
User avatar
Denisuko
N7
N7
Posts: 487
Joined: Sunday 23/07/2006 10:07
Location: Buscant codis ATP
Contact:

Post by Denisuko »

Image
De l'anunci dels nous metros
Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es

Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
User avatar
Estrella_de_Galicia
N6
N6
Posts: 288
Joined: Thursday 02/02/2006 17:28
Location: /dev/null
Contact:

Re: Curiositats i novetats al metro de Barcelona

Post by Estrella_de_Galicia »

pokeroms wrote:... per fi he vist alguna cosa pels monitors del 5000, un spot de TMB de què obrirà tota la nit. Algo es algo o no? .....
També i cal afegir que la megafonia ja es igual en totes dues linies (L3 i L5) cosa que s'em va fer estranys aquest dijous cuan anava en un 5000 per L5.
Saludos

Pedro Aguilar
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

El 34 segueix passant per l'Arc de Triomf? :D
orique
N9
N9
Posts: 2046
Joined: Sunday 02/10/2005 16:45
Location: Terrassa

Post by orique »

entfe001 wrote:El 34 segueix passant per l'Arc de Triomf? :D
Era el 43, i sí, continua passant xD
El LLOP wrote:les andanes de Maragall son molt justes (hi cap el tren justet) per la qual cosa si l?Ato o el motorista no frenaven just a lloc, ja no veien el disc. Per evitar aixó, es van instal.lar el sogon disc redundant. També passa a la via 3 de Vilapicina (sortida/entrada de cotxeres).
Ara fa (molt) temps que no hi passo, però a Virrei Amat, direcció Horta, hi havia un disc a meitat andana a més del disc "normal". Això encara segueix igual?
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Post by Trenscat »

Per cert, com a curiositat "personal" la visita que vaig fer el passat dimecres a la nit al metro, quan ja havien tancat, per mirar coses per fer el projecte de remodelació de l'estació de Verdaguer. És una experiència única, encara que va ser curt :p

Teniu més detalls al meu bloc http://trenscatbloc.blogspot.com/ 8)
User avatar
sortrens
N8
N8
Posts: 765
Joined: Monday 27/06/2005 18:06
Location: BARCELONA (Catalunya)

Post by sortrens »

Ostres! Espero que a la "L2" en els 9000 també ho facin? O només es a la "L5"?
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Re: Curiositats i novetats al metro de Barcelona

Post by Guigui »

Estrella_de_Galicia wrote:També i cal afegir que la megafonia ja es igual en totes dues linies (L3 i L5) cosa que s'em va fer estranys aquest dijous cuan anava en un 5000 per L5.
És a dir que, finalment, la L3 ha deixat de ser una "altra línia d'Efagecé"?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
BRILL 18
N7
N7
Posts: 632
Joined: Thursday 20/04/2006 13:42
Location: Sant Quirze del Valles

Post by BRILL 18 »

Ara fa (molt) temps que no hi passo, però a Virrei Amat, direcció Horta, hi havia un disc a meitat andana a més del disc "normal". Això encara segueix igual?[/quote]

No se si encara hi es aquest semafor a meitat de l'andana, a Maragall també hi habia un, el motiu de la seva presencia, be dels temps en que els trens del metro tenien cap de tren (el que obria i tancaba portes) i aquestes estacions al estat en corva, si el cap de tren viatjava als vagons de cua no veia al semafor de sortida, , aquest problema es va solucionar col.locan aquest semafors, si no recordo malament, estaba a l'alçada del cap d'estacio
pokeroms
N6
N6
Posts: 239
Joined: Sunday 15/05/2005 20:24
Location: <M> Ciutat Meridiana

Post by pokeroms »

Pujo aquest fil un altre cop perquè tinc més curiositats:

- A la cabina es veuen tres LEDs normalment de color verd, només entenc quan posa "ATO" o "ATP" :P
La questió es que a dalt de tot posa "CÓDIGOS", i a vegades es posa de color verd, o taronja. Que vol dir "CÓDIGOS" i perquè es posa verd o taronja? :P .
- També es veu "VEL" en verd, què vol dir?

- A TMB sempre en els canvis d'agulles està il·luminades, en ambdues bandes, en canvi a FGC o Renfe no. Algú sap si estàn il·luminades per una cosa en concreta?


Salutacions!
Jordilar

Post by Jordilar »

La indicació "codigos" indica la presènca de codis d'ATP a la via. Normalment sol estar en verd. La indicació taronja no la he vist mai.

Els canvis d'agulla estan il·luminats suposu perque així resulti més facil presenciar la ubicació del motors d'aquests o simplement per veure si estan danyats o no.

Salut,
User avatar
Proastiakos
N5
N5
Posts: 147
Joined: Wednesday 31/01/2007 4:10
Location: Badalona

Post by Proastiakos »

Els canvis d'agulla están il·luminats per permetre al motorista comprovar la posició de les agulles.
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”